سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

کاشت مو با بانک موی ضعیف

کاشت مو با بانک موی ضعیف : روش ها و میزان موفقیت

ریزش موها یکی از مشکلاتی است که با افزایش سن یا به دلایل ژنتیکی، افراد زیادی با آن درگیر می شوند. بیشتر روش های جلوگیری از ریزش مو یا تقویت رشد موها تاثیر چندانی ندارند یا نتیجه ای کوتاه مدت به همراه دارند. کاشت مو یکی از تضمینی ترین روش ها برای درمان ریزش مو و متراکم کردن موهای سر است. برای انجام کاشت مو باید بانک موی مناسبی داشته باشید. به همین خاطر قبل از انجام کاشت مو حتما باید با پزشک مشورت کنید. اما آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف غیرممکن است؟ چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم؟ افرادی که بانک موی ضعیفی دارند هم می توانند به ترمیم موهای سر خود فکر کنند. در این مقاله به معرفی بانک مو و بهترین روش کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف می پردازیم.

بانک مو چیست؟

کاشت مو یک عمل زیبایی است که طی آن، پزشک فولیکول های مو را از ناحیه پرپشت سر برداشت کرده و به قسمت های کم تراکم پیوند می زند. به گفته یک سایت معتبر، در طول کاشت مو، موها از کنار گوش و پشت سر برداشته می شوند. این ناحیه که به آن «بانک مو» می گویند، جایی است که موها بیشترین میزان رشد را دارند. موهای پشت سر بعد از کاشت هم مقاومت خود را در برابر نازک شدن و ریزش حفظ می کنند و تا چندین سال در محل جدید، به رشد طبیعی خود ادامه می دهند.

اهمیت بانک مو در کاشت مو چقدر است؟

موهای پشت سر و کناره های گوش مقاوم ترین موها در مقابل طاسی و ریزش هستند. گرفت هایی که از این ناحیه برداشت می شوند، تا سال ها بعد از کاشت هم دچار ریزش نمی شوند و به طور طبیعی مقاومت بالایی دارند. در صورتی که موهای قسمت های جلویی سر به راحتی و تحت تاثیر عوامل مختلف شروع به ریزش و عقب نشینی می کنند. به همین خاطر است که بانک مو اهمیت ویژه ای در رسیدن به بهترین نتیجه دارد. یک بانک موی مناسب امکان پیوند زدن 4500 گرفت مو را برای قسمت های کم موی سر فراهم می کند که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب از کاشت مو بسیار ضروری است.

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف ممکن است؟

بدیهی است که هرچقدر بانک مو قوی تر و متراکم تر باشد، نتیجه نهایی کاشت مو هم بهتر و مطلوب تر خواهد بود. با این حال، کسانی که بانک موی ضعیفی دارند هم می توانند از این روش درمانی – زیبایی برای بهبود ظاهر موهای خود استفاده کنند. چراکه موهای بعضی از قسمت های بدن شباهت زیادی به موهای سر داشته و قابلیت استفاده برای کاشت مو را دارد.

اگر کمی دقت کنید، ریش و موهای بعضی از قسمت ها بدن مردان مانند سینه، ساختاری مشابه موهای سر دارد. به همین خاطر، یک پزشک متخصص و ماهر می تواند با پیوند فولیکول های مو در پوست سر، به از بین بردن قسمت های طاس سر کمک کند. هرچند کاشت مو با بانک موی ضعیف کار چندان آسانی نیست، اما با مشورت پزشک می توانید یک نتیجه قابل قبول از آن به دست آورید. در هر صورت، مشورت با یک متخصص پوست و موی باتجربه و ماهر را فراموش نکنید.

کاشت مو با بانک موی ضعیف چگونه انجام می شود؟

بانک مو به ناحیه ای از موهای پشت سر گفته می شود که بسیار قوی و ضخیم هستند و به همین دلیل از آن ها به عنوان ناحیه اهداکننده مو استفاده می شود. اما اگر بانک مو ضعیف بود چه کنیم؟ آیا کاشت مو برای کسانی که بانک موی ضعیف دارند نیز قابل انجام است؟ بله، کاشت مو با روش های جدید، کاشت را حتی برای افرادی با بانک موی ضعیف نیز امکان پذیر کرده است، اما چگونه؟ آیا نتیجه کاشت طبیعی خواهد بود؟ در واقع انتخاب روش مناسب کاشت مو برای یک بانک موی ضعیف تاثیر زیادی در طبیعی بودن کاشت دارد، بنابراین جراح کاشت مو باید از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد که بتواند بهترین روش کاشت را برای فرد انتخاب کند.

روش های کاشت مو برای بانک موی ضعیف

روش های مختلف کاشت مو با بانک موی کم را در ادامه بررسی خواهیم کرد، البته فراموش نکنید که انتخاب هر روش برای هر فرد تنها با نظر جراح کاشت و متخصص پوست در تهران انجام می شود که ممکن است کاملا متفاوت باشد:

  • روش FUE: این روش برای افرادی با بانک مو کم استفاده می شود زیرا روشی کم تهاجمی است و در این روش لازم نیست مقدار موی زیادی از ناحیه اهداکننده برداریم.
  • روش BHT: در این روش فولیکول مو از نقاطی غیر از سر برداشته می شوند. محل هایی از بدن مانند دست یا پاها در خانم ها یا موهای سینه در مردان معمولا برای این نوع کاشت گزینه مناسبی هستند.
  • روش FUT: این روش نیز مانند روش FUE کم تهاجمی است. برداشت مو از ناحیه اهداکننده به شکل نواری انجام می شود و برداشت برای بانک موی کم نیز امکان پذیر است.

مزایا و معایب کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف

شخصی که بانک موی کمی دارد باید پیش از انجام کاشت همه جنبه های عمل کاشت را در نظر بگیرد. بنابراین در اینجا  می پردازیم به اینکه کاشت مو با بانک مو ضعیف چه فواید و چه معایبی می تواند داشته باشد؟

مزایا کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف

  • با انجام کاشت مو می توانید مناطقی را که دچار طاسی شده اند به راحتی ترمیم کنید و موهایی طبیعی داشته باشید.
  • کاشت مو باعث افزایش اعتماد به نفس شما و داشتن تجربه ای بهتر در رابطه عاشقانه، جمع های دوستانه یا در محل کارتان خواهد شد.
  • جراح با انتخاب صحیح ناحیه برداشت مو از هر جایی غیر از سر نیز می تواند موها را بردارد و به سر پیوند دهد و همچنین هیچ محدودیتی در تعداد برداشت فولیکول ندارد.

معایب کاشت مو برای افراد با بانک موی ضعیف

  • گاهی اوقات کاشت برای افرادی با بانک موی کم، ضعیف تر یا غیرطبیعی تر است به ویژه زمانی که جراح در انجام کاشت مو تجربه کافی نداشته باشد.
  • انجام کاشت مو بدون بانک مو ممکن است به هزینه و زمان بیشتری نیاز داشته باشد.
  • برخی اوقات خطر عفونت، التهاب و ریزش بعد از کاشت در افرادی که بانک موی کمی دارند بیشتر است.

چند درصد امکان موفقیت در روش کاشت مو برای بانک موی ضعیف وجود دارد؟

هر چند نمی توان به طور دقیق گفت که موفقیت کاشت مو با بانک مو ضعیف چقدر است اما طبیعتا درصد موفقیت آن کمتر از شخصی با بانک موی قوی یا متوسط و معمولا در حدود %50 الی %80 است. زیرا برای موفقیت پیوند مو لازم است ساختار مو ،رنگ مو، حتی ضخامت و طول موهای برداشته شده با ناحیه کاشت کاملا متناسب باشد در غیراینصورت درصد موفقیت پیوند مو کاهش می یابد. به همین دلیل انتخاب ناحیه برداشت مو مرحله بسیار مهمی است که باید جراح به دقت درباره آن تصمیم بگیرد.

توجه کنید که برای داشتن یک کاشت موی موفق حتی با بانک موی ضعیف، مراقبت های بعد از عمل را باید بسیار جدی گرفت. اگر دستورالعمل های بعد از کاشت به درستی انجام شوند و موهای تازه کاشته شده در معرض آفتاب، استحمام با آب گرم، شسوار، فشار و ضربه قرار نگیرند می توان کاشت موی موفقی را تجربه کرد.

دکمه بازگشت به بالا