سلامتی و پزشکی

خارش سر بعد از کاشت مو، طبیعی است؟

خارش پوست سر یکی از شایع ترین علائمی است که پس از کاشت مو رخ می دهد. بسیاری از افرادی که پیوند مو انجام داده اند، خارش پوست سر را تجربه کرده اند. اما پس از کاشت مو به دلیل وجود زخم های باز، نمی توان آن ناحیه را لمس کرد و این باعث ناراحتی فرد می شود. اما باید به شما اطمینان دهیم که این عارضه بعد از کاشت مو طبیعی است و جای نگرانی نیست. شما می توانید خارش را با اقدامات ساده در خانه کاهش دهید. پس به دنبال کردن ادامه دهید.

علت خارش پوست سر بعد از کاشت مو چیست؟

علائم خارش پوست سر ممکن است یک یا دو روز پس از کاشت مو مانند FUE افزایش یابد. این سختی نشان می دهد که پوست سر بهبود یافته است و لازم نیست نگران آن باشید. خارش ناشی از ترشح هیستامین در ناحیه جراحی برای تسریع روند بهبودی است.

خارش بعد از کاشت مو

خارش پوست سر بعد از برداشتن مو چقدر طول می کشد؟

خارش سر ممکن است از روز بعد از کاشت شروع شود و تا چند روز ادامه یابد. دوره نقاهت از فردی به فرد دیگر متفاوت است، اما معمولا پس از حدود یک هفته برطرف می شود. اما در برخی موارد، خارش می تواند تا چهار هفته ادامه یابد. خارش روز چهارم و پنجم ممکن است آنقدر شدید باشد که نتوانید ناحیه کاشته شده را بشویید یا لمس کنید. اما باید بدانید که این مشکل موقتی است و نیاز به اقدام خاصی ندارد.

به خاطر داشته باشید که اگر خارش بیش از یک ماه یا در طول دوره نقاهت طول کشید، خارش با درد شدید همراه بود. برای حل مشکل لازم است با یک متخصص مشورت کنید. تعدادی کلینیک کاشت مو در سراسر کشور وجود دارد که علاوه بر عدم رعایت بهداشت، فاقد ظرفیت کافی هستند. پس باید در انتخاب اکستنشن موی مناسب دقت بیشتری داشته باشید و از همه چیز به خوبی مراقبت کنید.

علائم خارش پوست سر را پس از کاشت مو کاهش می دهد

به طور کلی، پس از کاشت مو، می توانید اقدامات ساده ای برای کاهش درد و خارش پوست سر انجام دهید. در اینجا چند راه حل برای شما عزیزان آورده شده است:

1. از جدا کردن زخم خودداری کنید

پس از کاشت، ناحیه آسیب دیده سر خشک ممکن است پس از چند روز خارش پیدا کند. باید بدانید که هرچه بیشتر زخم را بتراشید یا بسوزانید، بهبودی پوست سر بیشتر طول می کشد. تا حد امکان از خاراندن پوست سر خودداری کنید.

2. شامپوی مخصوص

هنگامی که کاشت مو انجام می دهید، از پزشک خود بخواهید که شامپوی مخصوص به شما بدهد. این شامپو نسبت به شامپوهای معمولی موجود در بازار باعث ایجاد حساسیت به پوست سر آسیب دیده نمی شود و خارش و درد شما را تسکین می دهد.

3. مصرف آنتی هیستامین ها

داروهای آنتی هیستامین می توانند به میزان قابل توجهی احساس پوست سر را پس از کاشت مو کاهش دهند. پس بهتر است داروهایی که متخصصتان داده است تا انتها مصرف کنید. به خاطر داشته باشید، اگر هیچ بهبودی در هنگام انجام آن وجود نداشت. خارش ممکن است به دلیل بیماری در ناحیه درمان بهبود نیافته باشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که پزشک مورد نظر صلاحیت نداشته باشد یا از تجهیزات قدیمی یا نا تمیز استفاده کند.

بنابراین، شما باید در اسرع وقت برای امتحان به یک متخصص مراجعه کنید. برای بهره مندی شما عزیزان قصد داریم یکی از محبوب ترین و پیشرفته ترین کلینیک های زیبایی و کاشت مو را به شما معرفی کنیم. کلینیک کاشت مو نیل یکی از مراکز تخصصی درمان مو می باشد که کاشت مو را با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت انجام می دهد و بالاترین رضایت مشتری را کسب می کند.

کلینیک نیل آماده خدمت رسانی به افرادی که تمایل به انجام کاشت مو دارند و یا مرکز غیر معتبری را از قبل تعیین کرده اند و می خواهند خسارت وارده را جبران کنند. دوستان عزیز می توانید برای مشاوره به کلینیک نیل مراجعه کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا