سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

عمل لیپوماتیک همزمان با سزارین

برداشتن پوست اضافه زیر شکم همزمان با زایمان سزارین

اکثریت زنان پس از زایمان پوست ناحیه زیر شکم آن ها آویزان و افتاده می شود، به دلیل آنکه پوست در طول دوران بارداری کشیده می شود. جالب است بدانید که به هیچ عنوان نمی توان این پوست را با ورزش از بین برد، زیرا چربی نیست و تنها چربی را می توان با ورزش از بین برد، لذا پوست اضافه ناحیه شکم با انجام فعالیت های ورزشی از بین نخواهد رفت. نکته ای دیگر که بسیار حائز اهمیت اینکه پوست اضافی با کاهش وزن آویزان تر خواهد شد و نازیبایی آن بیشتر می شود.

جراحی برداشتن پوست زیر شکم توسط چه متخصصی بهتر است انجام شود؟

افرادی که تصمیم به جراحی برداشتن پوست اضافه زیر شکم خود را دارند بهتر است بدانند که بایستی بررسی های در این زمینه انجام شود در صورتی که نیاز به انجام جراحی ابدومینوپلاستی کامل یا برداشتن پوست اضافی زیر شکم نباشد متخصص زنان و زایمان می تواند اقدام به این جراحی نمایید در غیر این صورت فرد می بایست به جراحان پلاستیک ارجاع داده شود تا آن متخصصین یک جراحی کامل برای فرد انجام دهند.

پس از آن که مشاوره و معاینات لازم توسط پزشک انجام گردید، در صورتی که شرایط فرد بدین صورت باشد می تواند این جراحی را توسط متخصص زنان و زایمان همزمان با سایر اعمال جراحی زنان انجام دهد؛ حال این شرایط کدامند؟

در صورتی که میزان بافت چربی بیمار زیاد نباشد و تنها مقداری از پوست شکم چروک شده است، در چنین شرایطی بیمار می تواند جراحی برداشتن پوست زیر شکم را توسط سایر اعمال جراحی دیگر توسط متخصص زنان و زایمان انجام دهد

اما در صورتی که بافت چربی در نواحی مختلف همچون شکم، بالای ناف و پهلو وجود داشته باشد و پوست بسیار کشیده شده است. در چنین زمانی فرد نیاز به یک جراحی ابدومینوپلاستی کامل خواهد داشت تا کل پوست از بالا کشیده شود و در این جراحی ناف فرد کمی تغییر کرده و گاهی نیز ممکن است نیاز به لیپوساکشن وجود داشته باشد، لذا با وجود این شرایط این جراحی در حیطه کاری متخصص زنان و زایمان نخواهد بود.

برداشتن پوست اضافی زیر شکم را می توان با اعمال جراحی زیبایی و خارج نموده رحم، کیست تخمدان، درمان فیبروم و هر بیماری دیگری که لازم باشد جراحی باز شکم صورت گیرد، انجام داد.

آیا برداشتن پوست اضافی شکم برگشت پذیر است؟

هنگامی که بخشی از بافت و پوست ناحیه شکم برداشته می شود دیگر بافتی ساخته نمی شود لذا برداشتن پوست اضافی شکم برگشت پذیر نخواهد بود

البته در یک مورد زمانی که فرد اضافه وزن پیدا می کند و چاق می شود، ممکن است احساس نمایید که این بافت برگشته است در صورتی که چنین نیست و تجمع این بافت در ناحیه زیر شکم ناشی از اضافه وزن است.

لذا زمانی که فرد تصمیم به جراحی برداشتن پوست اضافی می نمایید بایستی مراقب باشد تا دچار اضافه وزن یا چاقی نشود، زیرا چربی در همه حالت در حال ساخته شدن است و زمانی که فرد انرژی و کالری بیش از حد دریافت نمایید این امر سبب می شود تا کالری اضافی تبدیل به چربی شود و چربی در زیر پوست انباشته شود.

در نهایت بگوییم برداشتن پوست اضافی زیر شکم برگشت نخواهد داشت و این بافت چربی است که سبب تجمع در زیر پوست می شود.

آیا با زایمان سزارین می توان اعمال جراحی زیبایی را انجام داد؟

همزمان با زایمان سزارین به هیچ عنوان نمی توان جراحی را انجام داد مگر آنکه به صورت اورژانسی نیاز به یک جراحی دیگر باشد ولی در حالت کلی اعمال جراحی همزمان با سزارین ممنوع است، به ویژه جراحی زیبایی واژن که نبایست انجام شود زیرا بافت ناحیه تناسلی متورم و پر از خون است و همین امر سبب می گردد تا خونریزی صورت گردد.

اما تنها جراحی که می توان با زایمان سزارین انجام داد، برداشتن پوست اضافی زیر شکم می باشد. پس از زایمان می توان با کمی بزرگ تر کردن برش ناحیه شکم اقدام به برداشتن چربی و پوست اضافی آن ناحیه نمود.

البته انجام این روش همزمان با زایمان سزارین بایستی توسط متخصصی بسیار با مهارت انجام شود که جراحی در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود و فرد مدت زمان کمتری را بیهوش باشد.

کاندید مناسب جراحی برداشتن پوست اضافی زیر شکم

یکی از سوالات شایع در میان زنان این است که چه افرادی کاندید مناسب این جراحی می باشند، بایستی گفت افرادی که لاغر هستند و در زمان بارداری به یکبار دچار اضافه وزن می شود پوست آن ها کشیده می شود و این پوست اضافه پس از زایمان برای آن ها بسیار آزاد دهنده خواهد بود. لذا چنین افرادی می توانند کاندید مناسبی برای این جراحی باشند.

اما افراد با اضافه وزن بسیار زیاد کاندید مناسبی برای این جراحی نخواهند بود. زیرا میزان بافت چربی در این افراد بسیار زیاد است و اکثریت نواحی بدن آن ها با بافت چربی همراه بوده که برداشتن بخش کوچکی از این بافت های چربی و پوست کمک بسزایی به آن ها نخواهد کرد لذا افرادی با چنین شرایطی بهتر است به جراحان پلاستیک مراجعه نموده و اقدام به جراحی زیبایی شکم نمایند.

در نهایت بگوییم افرادی می توانند جراحی برداشتن زیر شکم همراه با زایمان سزارین را انجام دهند که در گذشته اضافه وزن زیاد نداشته و لاغر بوده اند، لذا این جراحی برای آن ها بسیار مناسب خواهد بود.

آیا جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین امکان پذیر است؟

جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین : بارداری باعث می‌شود که اندام‌ها تغییر شکل دهند. همین امر باعث می‌شود تا خانم‌ها در زمان بارداری دچار اضافه وزن، افتادگی شکم، افتادگی پوست و.. می‎‌شوند. یکی از راه‌های درمان و رفع افتادگی پوست شکم، ابدومینوپلاستی است. یکی از سوالات مراجعه کنندگان این است که ” آیا ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین امکان پذیر است ؟ ” و یا ” جراحی شکم همزمان با سزارین خطرناک است ؟ “

در این مقاله قصد داریم تا از مزایا و معایب جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین صحبت کنیم. پس تا آخر مطالب همراه ما باشید.

جراحی شکم بعد از سزارین :

بیرون آمدن از بیمارستان با نوزاد و یک شکم صاف واقعا جذاب و لذت بخش است. به همین خاطر برخی از خانم‌ها به فکر انجام جراحی ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین میفتند. در صورتی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند تا به سراغ ورزش‌های سنگین بروند تا به وزن ایده‌آل‌شان برسند.

ابدومینوپلاستی یک روش ایمن برای رفع چربی اضافی نواحی پهلو و شکم است که طی آن پزشک جراح با کاهش بافت چربی و از بین بردن پوست اضافی باعث بهبود ظاهر شکم خواهد شد. البته این جراحی محبوبیت کمی میان خانم‌هایی دارد که قصد بارداری مجددا دارند.  تصور کشیده شدن پوست شکم طی جراحی باعث می‌شود که بسیاری از خانم‌هایی که قصد بارداری مجدد دارند از انجام جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین منصرف شوند.

این جراحی گزینه‌ای مناسب برای رسیدن به وزن و سایز ایده‌ال و متناسب با قبل از دوره بارداری است. اما بهتر است که حداقل 6 ماه بعد از زایمان به سراغ این جراحی بروید تا نتیجه مطلوب و دلخواهتان حاصل شود.

عمل سزارین همراه با عمل زیبایی شکم

جراحی ابدومینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که تحت تاثیر بیهوشی عمومی صورت می‌گیرد. طی جراحی سزارین همراه با ابدومینوپلاستی ، یک برش افقی در مسیر خطر سزارین اما وسیع‌تر از آن در زیر شکم ایجاد می‌شود. اندازه و شکل این برش‌ها در تمام افراد یکسان نیست و بسته به شرایط و میزان افتادگی پوست بیمار متفاوت است.

بعد از ایجاد برش، پوست شکم برداشته می‌شود تا فضا برای بازسازی عضلات زیر شکم فراهم شود. سپس پوست شکم به سمت پایین کشیده شده و بخش اضافی آن برش داده می‌شود. بعد از کشیدن پوست شکم، باید یک مکان جدید برای ناف در نظر گرفته شود. برای اینکار، جراح یک برش در اطراف ناف ایجاد می‌کند. بدین ترتیب بعد از کشیده شدن پوست شکم، ناف در محل جدید خود قرار می‌گیرد.

بعد از اتمام جراحی، یک یا دو عدد لوله باریک و ظریف به اسم ” درن ” برای تخلیه ترشحان و خونابه در زیر پوست قرار می‌گیرد. این لوله‌های پلاستیکی بسته به میزان ترشحات، یک الی چند روز بعد از جراحی از بدن خارج می‌شود.

 آیا ساکشن شکم بعد از سزارین امکان پذیر است ؟

عمل‌های جراحی شکم مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک روند ساده‌تری نسبت به جراحی ابدومینوپلاستی دارند. توجه داشته باشید که برداشتن چربی شکم هنگام سزارین با استفاده از ساکشن به فاکتورهای زیادی وابسته است. نکته‌ای که وجود دارد این است که برآمدگی شکم در دوران بارداری ناشی از بافت و پوست اضافی شکم است که با ساکشن برطرف نمی‌شود.

فراموش نکنید که ساکشن یک جراحی سنگین است که انجام دادن آن همزمان با سزارین تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود. بهتر است ساکشن چربی‌ها چند ماه بعد از سزارین انجام شود تا احتمال بروز خطرات و عوارض آن کاهش یابد.

چه افرادی کاندید مناسبی برای ابدومینوپلاستی هستند ؟

بهتر است برای جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین به یک جراح متخصص و دارای مجوز از هیئت جراحی پلاستیک مراجعه کنید. یک جراح با تجربه و ماهر می‌تواند کمک کند تا اسکارهای سزارین و ابدومینوپلاستی ظاهری بهتر داشته باشند. این جراحی بیشتر برای افراد زیر مناسب است :

  • مادرانی که قصد بارداری مجدد ندارند.
  • خانم‌هایی که در ناحیه شکم چربی زیادی ندارند.
  • خانم‌هایی که فاقد اضافه وزن هستند.
  • کسانی که دچار افتادگی شدید پوست در ناحیه شکم هستند.
  • خانم‌هایی که بیماری یا مشکل خاصی در دوران بارداری و یا زایمان نداشته‌اند.

مزیت برداشتن چربی شکم هنگام سزارین بعد از بارداری :

1) دوره بهبود و دوره نقاهت ابدومینوپلاستی و سزارین به طور همزمان طی می‌شود. با انجام جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین می‌توان با یک تیر دو نشان زد.

2) طی یک مرحله در ناحیه شکم برش ایجاد می‌شود. بنابراین لازم نیست که مجددا در نواحی شکم برش ایجاد شود.

3) یکی از برجسته‌ترین مزیت‌های ابدومینوپلاستی بعد از زایمان، رفع افتادگی و شل شدگی پوست و بازسازی ماهیچه‌ها است.

4) چین و چروک‌های ناشی از بارداری بهبود خواهد یافت.

عمل ابدومینوپلاستی هم مانند سایر عمل‌ها دارای عوارضی است که در مقاله ” عوارض عمل ابدومینوپلاستی ” بصورت کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم.

معایب جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین چیست ؟

بسیاری از خانم‌ها از جراحی مجدد و عوارض بیهوشی ترس دارند. به همین خاطر از پزشک خود تقاضا می‌کنند تا این جراحی را همزمان با جراحی سزارین انجام دهد. ( به هیچ عنوان جراحی همزمان ابدومینوپلاستی و سزارین را توصیه نمی‌کنیم. )

توجه داشته باشید که بعد از زایمان، هنوز رحم بزرگ است و به اندازه طبیعی خود بازنگشته است. همین امر باعث می‌شود تانتیجه مطلوب و ایده آل مورد نظر بیمار حاصل نشود. در این بخش قصد داریم تا معایب جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین را با یکدیگر بررسی نماییم.

1) نتایج نامطلوب :

هدف از ابدومینوپلاستی بهبود ظاهر شکم است که برای تحقق این هدف باید از لحاظ جسمانی در بهترین حالت خود قرار داشته باشید. بعد از بارداری به مدت 9 ماه شکم و رحم تحت فشار قرار می‌گیردند و برای بازگشت به حالت اولیه نیاز به زمان دارند.  همین امر باعث می‌شود تا فعالیت پزشک محدود شود و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

2) افزایش دوران بهبود :

بهبود سزارین و ابدومینوپلاستی امری دشوار است و نیاز به مراقبت‌های به خصوص است. حال تصور کنید که نوزاد تازه متولد شده و نیاز به مراقبت دارد؛ در صورتی که فعالیت‌های فیزیکی شما محدود شده است و نیاز به استراحت دارید. در نتیجه قادر به مراقبت صحیح از نوزاد نخواهید بود و دوران نقاهت شما طولانی‌تر می‌شود.

3) افزایش عوارض و خطرات :

هر دو جراحی دارای یک سری خطرات و عوارض هستند که ترکیب آن دو با یکدیگر احتمال بروز عوارض را افزایش می‌دهد. برای مثال، ممکن است بیمار در معرض عفونت رحم، خطر لخته و احتباس مایعات قرار گیرد.

بهترین زمان برای جراحی شکم :

بهتر است قبل از تصمیم‌گیری در رابطه با انجام ابدومینوپلاستی همزمان با سزارین با یک جراح پلاستیک با تجربه صحبت کنید. با این وجود بهتر است قبل از انجام ابدومینوپلاستی به وزن اولیه خود برگردید و در وضعیت بدنی مناسب قرار بگیرید. فقط در صورتی برای این جراحی برنامه ریزی کنید که قصد بارداری مجدد را ندارید.

انتخاب جراح خوب موجب کمتر شدن عوارض و بهتر شدن نتیجه جراحی می‌شود. ما در مقاله ” بهترین جراح زیبایی شکم ” به شما در این انتخاب کمک می‌کنیم.

نکته دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که احتمال دارد داروهای مصرفی در دوران بهبود ابدومینوپلاستی بر شیردهی مادر تاثیر بگذارد. از دیگر محدودیت‌ها و عوارض جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • افزایش طول درمان و زمان بهبود؛
  • افزایش احتمال خونریزی.

کلام آخر :

اگر افزایش سایز شکم در دوران بارداری باعث کاهش اعتماد به نفس‌تان شده است، می‌توانید با ورزش و پیروی از رژیم غذایی سالم به وزن ایده آل خود نزدیک شوید. همچنین این جراحی کمک می‌کند تا پوست اضافی شکم برداشته شده و عضلات بازسازی شوند.

فراموش نکنید که هدف از سزارین، سالم بدنیا آمدن نوزاد است. بنابراین اگر انجام جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین اهمیت زیادی برایتان دارد، برای انجام این جراحی با یک جراح و متخصص با سوابق درخشان مشورت کنید. جراحی سزارین توسط متخصص زنان انجام می‌شود. اما جراحی زیبایی شکم توسط یک جراح پلاستیک انجام می‌شود؛ لذا تخصص هر دو جراح اهمیت زیادی در حفظ سلامت بیمار و مطلوبیت نهایی عمل جراحی دارد.

جراحی زیبایی شکم همزمان با سزارین را در این مقاله برای شما بیان نمودیم و مزایا و معایب آن را تشریح نمودیم. اگر در این زمینه سوال و یا ابهامی دارید می‌توانید از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع:

https://noorabeauty.com/عملیه-شفط-الدهون/

دکمه بازگشت به بالا