سلامتی و پزشکی

10 مزیت کاربردی صندلی ماساژور

10 مزیت عملی صندلی ماساژور

برخی از مردم فکر می کنند که صندلی های ماساژور چیز گران قیمتی هستند که مردم عادی آن را درک نمی کنند. به همین دلیل آن را انتخاب خوبی برای خانه خود نمی دانند. اما جالب است بدانید که صندلی های ماساژور فواید زیادی در بهبود سلامت شما دارند. به همین دلیل در این صفحه 10 مزیت کاربردی این ابزار جذاب را شرح خواهیم داد.

  1. اضطراب و استرس را در صندلی ماساژ کاهش می دهد

مطالعات مختلف نشان می دهد که ماساژ تاثیر بسزایی در کاهش استرس و آمادگی جسمانی دارد. همچنین با انجام منظم ماساژ به صورت دقیق و تئوری می توان میزان مصرف اکسیژن خون را افزایش داد. علاوه بر این، ماساژ باعث کاهش فشار خون و سطح کورتیزول می شود.

  1. ماهیچه ها را رها کنید

با انجام صحیح ماساژ و استفاده از صندلی ماساژور، ماهیچه هایی که خسته شده اند و در آنها احساس درد می کنند، می توانند آرام و آرام شوند. همچنین می توانید در طول روز ورزش های شدیدی مانند اسکات انجام دهید. به همین دلیل است که بیشتر عضلات شما درد می کنند. در این صورت با استفاده از صندلی ماساژور می توانید تا حد زیادی از درد او بکاهید و آرامش را در او ایجاد کنید.

  1. جریان خون را بهبود می بخشد

با انجام ماساژ روزانه و مداوم و یا استفاده از صندلی ماساژور می توان خونریزی را در حالت طبیعی نگه داشت. حرکات مختلف صندلی ماساژور مانند نوازش، مشت زدن و فشار دادن می تواند با ایجاد یک سیستم غلتکی در سراسر بدن لرزش ایجاد کند. ترکیب همه اینها گردش خون را نیز بهبود می بخشد. از یک سو، بهبود جریان خون عنصری موثر در تسریع بهبودی پس از بیماری، دفع سموم از بدن و ترشح هورمون اندورفین است که نقش مهمی در مبارزه با استرس و درد دارد.

  1. تقویت نیروی دفاعی

یکی از مزیت های جذاب صندلی ماساژور این است که با استفاده منظم می توانید عملکرد سیستم ایمنی بدن را در جای مناسب قرار دهید. مطالعات نشان می دهد که ماساژ 30 دقیقه ای در طول روز تعداد گلبول های سفید خون را افزایش می دهد و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را به شدت افزایش می دهد. بنابراین می توانید سیستم ایمنی بالاتری در برابر بیماری هایی مانند تب، آنفولانزا و سرماخوردگی پیدا کنید.

10 مزیت عملی صندلی ماساژور

  1. بهبود وضعیت سیستم غدد لنفاوی

غدد لنفاوی نقش مهمی در ایجاد تعادل و محافظت از بدن در برابر عفونت دارند. آنها همچنین با جمع آوری مواد زائد و سموم به قلب کمک می کنند تا بهتر کار کند. هنگامی که شما یک زندگی بی تحرک دارید، مایعات و سموم در غدد لنفاوی جمع می شوند و باعث تورم می شوند. اما با استفاده روزانه از صندلی ماساژور می توانید به بهبود این سیستم کمک کنید.

  1. درد بدن را تسکین می دهد

یکی از درهایی که ممکن است در طول روز ببینید سردرد است. استفاده منظم از صندلی ماساژور در کاهش سردرد، دردهای عضلانی، درد در ناحیه شانه، گردن و کمر موثر است. از طرفی فراموش نکنید که ماساژ روزانه و منظم می تواند تاثیر مثبتی بر ساختار و عملکرد بدن داشته باشد. همچنین نمی توان هر روز به سالن ماساژ رفت. در این صورت استفاده از صندلی ماساژور گزینه بهتری است که عملکرد بسیار خوبی دارد.

  1. فشار روی ستون فقرات کاهش می یابد

یکی از مزایای جالب صندلی ماساژور کاهش فشار روی ستون فقرات است. با ماساژ ناحیه عضلانی می توان جریان خون را به میزان قابل قبولی افزایش داد. همچنین بدون نیاز به ماساژور حرفه ای و خاص می تواند اسید لاکتیک را برای آن دفع کند.

  1. ساختار ستون فقرات من را بهبود می بخشد

اگر در 50 سالگی دوست ندارید با عصا حرکت کنید، بهتر است موقعیت خود را نسبت به قبل در نظر بگیرید. به یاد داشته باشید که نشستن در یک وضعیت راحت یکی از دلایل موثر آسیب نخاعی است. اما استفاده از صندلی ماساژور یا انجام ماساژ روزانه با یک ماساژور حرفه ای و متخصص می تواند باعث حرکت و آرامش عضلات اسپاستیک شود. در نتیجه سطح ستون فقرات تنظیم شده و تعادل خون در تمام نواحی بدن ایجاد می شود. همچنین انواع انحرافات عضلانی مانند انحراف بین گردن و شانه ها اصلاح می شود و در سنین بالا دچار اثرات منفی فشار بر ستون فقرات مانند قوز نمی شود.

  1. کیفیت خواب را بهبود می بخشد

همه ما باید بعد از یک روز سخت کاملا استراحت کنیم تا انرژی مورد نیاز روز بعد را به درستی دریافت کنیم. مطالعات مختلف نشان می دهد که ماساژ صحیح و منظم تاثیر بسزایی در درمان خستگی روزانه دارد و عملکرد خواب را بهبود می بخشد. این برای همه از جمله زنان، مردان، سالمندان و کودکان صدق می کند. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بعد از ماساژ، خواب بهتری داشته باشید؟ شایان ذکر است در خرید تشک و تخت بسیار دقت کنید که با توجه به بودجه مناسب یک تخت خواب مناسب و راحت تهیه کنید زیرا یک سوم عمر خود را می خوابید. حتی اگر بودجه شما با خرید شما مطابقت نداشته باشد لوازم خانگی خود را به تدریج بخرید و مطمئن باشید خرید محصول مناسب در هر شرایطی به نفع شما خواهد بود.

  1. افسردگی کاهش می یابد

زندگی ما به روشی مدرن و سریع در حال حرکت است. به همین دلیل در بیشتر موارد زمان کافی برای پیاده روی و بهبود خلق و خو نداریم. با گذشت زمان، این می تواند منجر به افسردگی و انزوا و همچنین تأثیر منفی بر سیستم ایمنی شود. اما ماساژ منظم روزانه یا استفاده از صندلی ماساژور می تواند روند افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهد و در نهایت آن را متوقف کند. در حین ماساژ هورمون های شادی از جمله سروتونین، دوپامین و اندورفین در بدن ترشح می شود و در نتیجه ماساژ فعالیتی لذت بخش است.

با توجه به موارد فوق می توان به فواید مختلف ماساژ درمانی در بهبود وضعیت جسمی و روحی پی برد. تا آن زمان، می توانید این کار را هر روز در سالن ماساژ انجام دهید. اما فراهم کردن شرایط برای حضور روزانه در سالن ماساژ حرفه ای بسیار سخت و زمان بر است. در این صورت با داشتن یک صندلی ماساژور می توانید یک ماساژور حرفه ای و تمام وقت داشته باشید که این کار را به صورت جدی و دقیق انجام می دهد.

از طرفی هزینه و هزینه خرید یک صندلی ماساژور با هم کمی پیچیده و گران است. اما با صندلی ماساژور را به تدریج بخرید شما به راحتی می توانید بهترین برندها را با بالاترین کیفیت و قیمت مناسب داشته باشید و از مزایای بی شمار برای بهبود سلامت خود و خانواده خود استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا