عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

صندلی مدیریتی و کارشناسی چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی چیست؟ اگر تا به حال به دنبال خرید صندلی برای اداره خود بوده اید احتمالا اسم های مختلفی همچون صندلی کارشناسی، صندلی مدیریت، صندلی کارمندی و … شنیده اید. هرکدام از این صندلی ها کاربردهای متفاوتی دارند و اشخاص مختلفی با توجه به رتبه و مقامی که در شرکت دارند از آنها استفاده میکنند. به طور مثال صندلی مدیریت مربوط به مدیر و صندلی کارمندی مخصوص کارمندان شرکت است. تفاوت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی در این است که صندلی مدیریت برای مدیران و صندلی کارشناسی برای معاونان است، صندلی مدیریت ابعاد بزرگتری دارد که یعنی ارتفاع پشتی صندلی وطول و عرض بزرگتری دارد علاوه بر این معمولا صندلی های مدیریت به خطر بزرگی راحت تر از صندلی کارشناسی ولی در کل فرق آن چنانی را ندارند.

What are the differences between management chair and expert chair

صندلی مدیریت چیست و چه تفاوتی با صندلی کارشناسی دارد؟

صندلی مدیریت همانطور که از نامش پیداست صندلی مخصوص مدیر میباشد. صندلی مدیریت یکی از خاص ترین و راحت ترین صندلی های اداری است که میتوانید تهیه کنید. اما در عین حال صندلی مدیریت گران ترین صندلی اداری است. دلیل این بیشتر بودن قیمت را میتوان در خصوصیات برتر صندلی مدیریت دانست. به طور مثال در ساخت صندلی مدیریت اصول ارگونومی رعایت میشود که سبب میشود که صندلی براینشستن های طولانی مدت بسیار مناسب تر باشد و در صورت نشستن طولانی بر روی صندلی هم احساس خستگی کمتری بکنید و هم دچار مشکلات سلامتی در دراز مدت نشوید.

از خصوصیات دیگر صندلی مدیریت میتوان به ابعاد بزرگتر، وجود پشت سری، کیفیت بالاتر و … اشاره کرد که در ادامه به تفاوت صندلی مدیریت با صندلی کارشناسی بیشتر میپردازیم و این موارد بیشتر شفاف میشوند. جهت مطالعه بیشتر راجع به صندلی مدیریت بر روی کلیک کنید.

مزایای صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارشناسی

صندلی مدیریتی و کارشناسی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ همانطور که می دانید صندلی ها در ادارات جزء مهمترین وسایل بشمار می روند، زیرا هر کارمند بطور میانگین حداقل 6 ساعت باید روی صندلی وقت بگذراند و همین امر است که اهمیت صندلی های اداری را افزایش می دهد، در همین راستا ما در این نوشتار به معرفی دو نوع صندلی مدیریتی و کارشناسی و تفاوت ها و مزایای آنها نسبت به یکدیگر می پردازیم، تا اگر قصد را دارید با آگاهی بیشتر مدل مورد نیاز خود را انتخاب نمایید، در ادامه با ما همراه باشید.

صندلی کارشناسی به چه صندلی گفته می شود؟

اگر شما هم به بازار صندلی های اداری سری بزنید متوجه می شوید که صندلی های مخصوص ادارات دارای تنوع بسیار زیادی هستند که هر یک از مدل های صندلی کارایی متفاوتی را نیز دارند، یکی از انواع این صندلی ها مدل کارشناسی می باشد. به نوعی از صندلی های معمولی گفته می شود که برای استفاده های روزمره در ادارات مختلف و برای افراد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. در طراحی این نوع صندلی قسمت پشتی صندلی، کوتاه طراحی شده و به خاطر نوع دسته هایی که دارد می تواند انتخابی مناسب برای کارمندان یک اداره باشد.

صندلی مدیریتی چیست؟

یکی دیگر از انواع صندلی اداری است که برخلاف صندلی کارشناسی دارای ظاهری لوکس و راحت می باشد، طراحان صندلی های اداری در ایجاد این نوع صندلی خلاقیت بیشتری را نسبت به کارشناسی به خرج داده اند! رویه چرم، پایه چرخ دار، دسته قابل تنظیم و وجود جک تغییر ارتفاع از ویژگی های ظاهری یک صندلی مدیریتی است. این صندلی به دلیل استفاده در زمان کاری مدیران در ادارات معمولا از جنس رویه چرمی ساخته می شود (دارا بودن رویه چرمی برای صندلی هایی که دائما و زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرند سبب کوتاه شدن عمر صندلی می شود) که همین موضوع باعث ظاهر لوکس و خاص صندلی های مدیریتی است.

مزایای صندلی مدیریتی و کارشناسی

صندلی مدیریتی و کارشناسی هر دو جزء محبوب ترین صندلی های اداری هستند که هر دو آنها دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به بررسی مزایای هر یک از آنها بطور جداگانه می پردازیم؛

مزایای صندلی مدیریتی

  • دارایی دسته قابل تنظیم
  • دارا بودن قابلیت تغییر ارتفاع پشتی صندلی
  • استفاده از مواد ضد تعریق در رویه
  • وجود پشتی طبی و طراحی c شکل که باعث می شود در حین نشستن بدن فرم صحیح را بگیرد
  • ظاهر لوکس

مزایای صندلی کارشناسی

  • ظاهر ساده
  • دسته های مناسب
  • رویه زیبا و راحت
  • چرخ دار بودن پایه ها

همانطور که می دانید در هر اداره و شرکتی افراد با ویژگی های ظاهری(قد و وزن) متفاوتی مشغول به کار هستند و ممکن است یک مدل صندلی برای هر فردی مناسب نباشد، وجود جک برای تغییر ارتفاع در صندلی های مدیریتی مهمترین وجه تمایز آن با صندلی های کارشناسی است، که جزء مهمترین دلایل محبوبیت های صندلی مدیریتی نیز بشمار می رود.

تفاوت های صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارشناسی

تا به اینجا موارد زیادی در رابطه با ویژگی صندلی مدیریتی و کارشناسی را برایتان بیان کردیم که خود می تواند نشان دهنده باشد، اما این صندلی ها دارای تفاوت های دیگری نیز می باشند که این تفاوت ها به شرح زیر می باشند:

  1. از چشمگیر ترین تفاوتی که بین صندلی مدیریتی و کارشناسی وجود دارد می توان به ظاهر آنها اشاره کرد، صندلی های مدیریتی معمولا دارای ظاهری لاکچری در مقایسه با صندلی های کارشناسی هستند.
  2. تفاوت در قیمت، صندلی های کارشناسی مقرون به صرفه تر می باشند
  3. صندلی های کارشناسی با توجه به ظاهر و ویژگی هایی که دارند در هر مکانی قابل استفاده می باشند اما از صندلی های مدیریتی عموما تنها در اتاق مدیران و برای تعداد محدودی از کارمندان استفاده می شود

صندلی مدیریتی و کارشناسی، کدامیک برای انتخاب بهتر است؟

صندلی مدیریتی و کارشناسی هریک در نوبه خود دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که برای استفاده در ادارات کاملا مناسب می باشند، اما همانطور که پیشتر بیان شد صندلی های مدیریتی نسبت به کارشناسی دارای مزایای خاص تری می باشند و اگر شما می خواهید صندلی شیک تر و چند منظوره را دارید بنابراین صندلی مدیریتی نسبت به کارشناسی انتخابی بهتر می باشد، اما اگر صرفا به دنبال انتخابی ارزان تر هستید بدون شک صندلی کارشناسی را باید در اولویت های انتخابی خود قرار دهید.

در هنگام خرید صندلی مدیریتی و کارشناسی به چه مواردی باید توجه کنیم؟

با توجه به مزایایی که برایتان بیان کردیم شما باید در هنگام خرید صندلی مدیریتی و کارشناسی نکاتی را مد نظر داشته باشید، تا صندلی مورد نظرتان را خریداری کنید و از نشستن بر روی آن نهایت لذت را ببرید.

  • قیمت: اولین مسئله قبل از هر انتخابی مقایسه بودجه مورد نظر شما و یا شرکتتان نسبت به قیمت صندلی است؛ اگر در بودجه محدودیتی ندارید بدون شک صندلی مدیریتی را باید در اولویت خرید خود قرار دهید.
  • کاربرد: قبول داریم که مزایای صندلی مدیریتی کمی وسوسه انگیز است و هر کسی دوست دارد از بهترین صندلی ها استفاده کند! اما شما باید این موضوع را در نظر بگیرید که از صندلی اداری خود قرار است برای چه هدفی استفاده شود؟! آیا استاندارد بودن برای شما مهم است؟ قبل از خرید حتما باید این مسئله را در نظر بگیرید تا انتخابی ایده آل را در خرید صندلی داشته باشید.
  • سبک: هر دو نوع صندلی معرفی شده در بازار دارای سبک های متفاوتی هستند که هر شخص بسته به سلیقه و مکان مورد استفاده باید سبکی را انتخاب کند! اگر محل کاری لوکسی دارید و سبک و ظاهر صندلی های مدیریتی به مراتب بهتر از صندلی های کارشناسی است.

مزایای صندلی مدیریتی نسبت به صندلی کارشناسی

آخرین مطالب تکمیلی  را در این بخش برای تاسیس یک دفتر کار اداری و همچنین دکوراسیون آن به مبلمان اداری نیاز داریم. مبلمان اداری شامل انواع ، انواع صندلی اداری، کمد و سایر تجهیزات می باشد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه انواع صندلی اداری بپردازیم و تفاوت بین آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مهم ترین تجهیزات در هر محیط کار اداری، صندلی آن است. به طور معمول، برای استفاده افراد در پشت میزهای اداری است از این رو طراحی آن ها باید به گونه ای باشد تا کارمندان در استفاده طولانی مدت از آن، دچار خستگی و یا مشکلات جسمی نشوند.

پیش از هر چیزی لازم است بدانیم چه صندلی هایی در اداره ها مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر افراد با شنیدن نام صندلی اداری، تنها یک نوع از آن ها را متصور می شوند. آن هم صندلی چرخ دار با پشتی بلند است؛ در حالی که صندلی اداری با توجه به کاربرد آن ها دارای تنوع زیادی می باشد. به طور کلی انواع صندلی که در اداره ها و شرکت ها استفاده می شوند عبارتند از : صندلی مدیریت، صندلی کارمندی، صندلی انتظار و صندلی کنفرانس. در ادامه هرکدام را جداگانه بررسی می کنیم و به ویژگی های هرکدام می پردازیم و تفاوت انواع صندلی اداری با یکدیگر را بررسی خواهیم کرد.

معرفی صندلی های اداری

صندلی اداری در هر شرکت و اداره ای با توجه به موقعیت و جایگاه افراد مشخص می شود. صندلی اداری شامل موارد زیر می باشد:

از مهم ترین صندلی های اداری، می توان به اشاره کرد. به دلیل نقش پررنگی که مدیریت در هر شرکت و اداره ای دارند، می توان گفت که میز مدیریت و صندلی مدیریت نشانگر اقتدار و قدرت آن شرکت و اداره است. از این رو باید در انتخاب آن هوشمندانه عمل کرد. از ویژگی های منحصر به فرد صندلی مدیریت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارگونومی بودن صندلی: صندلی مدیریت استاندارد دارای اصول ارگونومی می باشد و مدیران در استفاده با آن، احساس راحتی می کنند.

دارای جک جهت تنظیم ارتفاع و زاویه: صندلی مدیریت دارای دو عدد جک می باشد تا به کمک آن بتوان ارتفاع و زاویه آن را تنظیم نمود و افراد متناسب با قد خود، ارتفاع صندلی را تنظیم کنند و همچنین زاویه صندلی را به گونه ای تنظیم کنند تا  در اثر نشستن طولانی مدت، احساس خستگی نکنند و آسیب کمتری ببینند.

یکی دیگر از انواع صندلی اداری، می باشد که در مقایسه با صندلی مدیریت، از ویژگی کمتری برخوردار بوده و قیمت به نسبت پایین تری نیز دارد. برای کارمندان شرکت ها و اداره ها، از صندلی کارمندی استفاده می شود. در هنگام ساخت صندلی اداری، از اصولی پیروی می کنند تا افراد در طول روز کمتر احساس خستگی کنند اما این اصول به نسبت صندلی مدیریت و صندلی کارشناسی کمتر رعایت شده است. در ادامه بیشتر به تفاوت صندلی کارمندی با دیگر صندلی ها خواهیم پرداخت.

در اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می گیرد و وجود آن ها در اداره و هر شرکتی جز واجبات می باشد. صندلی کنفرانس برای برگزاری جلسات میان کارمندان و جلسات مذاکره با دیگر شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. طراحی صندلی های کنفرانس معمولا ساده  هستند و مکانیزم تغییر ارتفاع و زاویه نشستن را ندارند. شخص اپراتور اصولا پشت کانتر با ارتفاع بیشتر از میز استاندارد می نشیند. به همین دلیل صندلی های اپراتوری با جک بلندتر از صندلی های معمولی ساخته می شود. وقتی شما وارد یک ادره و شرکتی می شوید، تعدادی صندلی را مشاهده می کنید که به منظور نشستن ارباب رجوع هستند تا برای انجام اموراتشان، منتظر بمانند. این نوع صندلی ها، ظاهر بسیار ساده ای دارند.

دکمه بازگشت به بالا