عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چگونه از خالی شدن باتری گوشی جلوگیری کنیم

آموزش جلوگیری از خالی شدن شارژ باتری گوشی موبایل

باطری های لیتیوم یونی ممکن است به دلایل مختلفی با افت کیفیت شارژدهی مواجه شوند، اما همیشه افت کیفیت و ظرفیت باطری تلفن همراه منجر به از بین رفتن زود به زود شارژ آن نمی شود و در برخی شرایط تنظیماتی که بر روی تلفن همراه است  سبب بر از بین رفتن شارژ باطری می گردد. و این مسئله در هر دو برند تلفن همراه حاضر یعنی در اندروید و  IOS  مطرح است که با انجام برخی از تنظیمات می توان آنها را برطرف نمود. بنابراین تنظیمات خاصی که روی  تلفن همراه انجام شده، می توانند روی سرعت خالی شدن شارژ باطری دستگاه تاثیرگذار باشند.پس  با  تنظیم آن موارد می توان از  شدن شارژ باطری  به سرعت جلوگیری نمود. در ادامه برخی از این تنظیمات را بیان خواهیم نمود.

علت خالی شدن باتری گوشی بدون استفاده

قبل از اینکه بخواهیم در مورد راه حل درست شدن باتری گوشی و زود شارژ شدن گوشی برای شما توضیح دهیم، بهتر است درمورد علت کم شدن شارژ گوشی هنگام شارژ و نشانه های خرابی باتری موبایل برای شما توضیح دهیم. شما می توانید با شناخت این موارد از  خالی شدن ناگهانی باتری گوشی موبایل خود جلوگیری کنید.

دلایل خالی شدن ناگهانی باتری گوشی:

  • استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • وجود برنامه های پرمصرف و ویجت ها
  • فعال بودن قابلیت های اتصال گوشی
  • زیاد بودن روشنایی و نور صفحه نمایشگر
  • به شارژ بودن طولانی مدت گوشی
  • قرار دادن گوشی در هوای خیلی سرد و گرم
  • بروررسانی خودکار اپلیکیشن ها و نرم افزارها

مواردی که نام برده شد هر کدام می توانند به نوعی روی خالی شدن بی دلیل باتری موبایل شما تاثیر داشته باشند. شما می توانید با بررسی هر یک از این موارد و رعایت یک سری روش ها و راه حل هایی از آن ها جلوگیری کنید و از خالی شدن باتری گوشی خود جلوگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد اینکه چکار کنیم باتری گوشی زود تمام نشود؟ برای شما بیشتر توضیح دهیم.

چکار کنیم که شارژ باتری گوشی زود تمام نشود؟

همان طور که می دانید باتری گوشی یکی از اصلی ترین اجزایی است که برای گوشی استفاده می شود و می تواند انرژی مورد نیاز گوشی شما را تامین کند. اگر فکر می کنید باتری گوشی شما زود تمام می شود و با نشانه های خرابی باتری موبایل مواجه هستید، می توانید از روش هایی که در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم، از خالی شدن ناگهانی باتری گوشی خود جلوگیری کنید.

نکات شارژ کردن باتری گوشی هوشمند: 5. خنک نگه داشتن باتری

همانطور که حتما می دانید، گرما دشمن سلامت باتری گوشی شماست بنابراین اجازه ندهید باتری شما بیش از حد گرم و حتی بیش از حد سرد شود؛ به ویژه اگر در حال شارژ شدن است. اگر موبایل بیش از حد گرم شود باتری آن آسیب می بیند پس بهتر است سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را خنک نگه دارید.

گوشی در حال شارژ را در معرض آفتاب قرار ندهید و بعلاوه مجاورت آن در نزدیکی پنجره نیز می تواند باعث بالا رفتن دمای آن شود. از سوی دیگر سرما نیز برای باتری خوب نیست. اگر از یک محیط سرد وارد محیطی گرم می شوید اجازه دهید گوشی شما به دمای محیط برسد و سپس آن را به شارژر متصل کنید. انجام این اصول شارژ باتری به طول عمر بیشتر آن کمک می کند.

دوره تعمیرات تلفن همراه در بهترین و مجهزترین آموزشگاه تعمیرات موبایل زیر نظر اساتید مجرب با پشتیباتی رایگان، ویژه بازار کار انجام می شود

دکمه بازگشت به بالا