سلامتی و پزشکی

مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای کادر درمان ایران

مهاجرت کادر درمان به آلمان، فرصت بسیار مناسبی برای پزشکان و پرستاران ایرانی است تا به این کشور مهاجرت کرده و در آنجا فعالیت خود را ادامه دهند. ازآنجایی‌که کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا است و هرساله مهاجران زیادی را پذیرش می‌کند؛ افراد مختلفی در سراسر جهان اقدام به اخذ ویزای این کشور می‌کنند. نیاز کشور آلمان به نیروی کادر درمان باعث شده تا پزشکان و پرستاران زیادی تصمیم به مهاجرت بگیرند؛ اما باید دقت کتید که این کار شرایط خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید به‌عنوان کادر درمان به آلمان مهاجرت کنید؛ باید ابتدا اطلاعات کاملی درباره این شرایط کسب کنید.

در این مطلب قصد داریم به‌طور کامل مهاجرت کادر درمان به آلمان را مورد بررسی قرار دهیم تا با آگاهی و اطلاعات دقیق‌تر، مهاجرت خود را آغاز کنید.

مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای کادر درمان ایران

شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان

کشور آلمان برای هرکدام از بخش‌های کادر درمان شرایط خاصی را تعیین کرده است؛ اما یک سری شرایط وجود دارند که برای تمامی پرسنل کادر درمان ضروری هستند. از جمله مهم‌ترین شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان، می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • داشتن مدرک زبان آلمانی (گاهی این مدرک بر اساس ایالت موردنظر متفاوت است؛ اما معمولاً مدرک B1 را درخواست می‌کنند)
  • داشتن حداقل دو سال سابقه کار در حرفه خود
  • اخذ مجوز و داشتن مدارک موردنیاز برای مهاجرت
  • نباید سن متقاضی بیشتر از ۴۳ سال باشد.
  • داشتن سلامت جسمی و عدم سوءسابقه

روش‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان

مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که این افراد باید بر اساس شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

جاب آفر

جاب آفر یک پیشنهاد مستقیم از طرف کارفرما است که به‌صورت مستقیم به متقاضیان داده می‌شود. طبق این پیشنهاد، کادر درمان می‌توانند به‌صورت قرارداد کوتاه‌مدت، آزاد و یا دریافت حقوق ماهیانه در بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی دیگر مشغول کار شوند. برای دریافت جاب آفر، داشتن مدرک زبان آلمانی سطح B2 و رزومه قوی بسیار ضروری است.

جاب سیکر

جاب سیکر یا همان جوینده کار به روشی گفته می‌شود که طبق آن، افراد با توجه به مهارتی که دارند؛ در کشور آلمان به دنبال کار می‌گردند. در این روش کادر درمان باید رزومه بسیار خوبی داشته باشد و با ارسال آن برای کارفرمایان، شانس خود را امتحان کند. افرادی که جاب سیکر را انتخاب می‌کنند؛ فقط ۶ ماه زمان دارند تا فرصت شغلی مناسب خود را پیدا کنند.

ویزای ۱۷A

یکی دیگر از راه‌های مهاجرت کادر درمان به آلمان، ویزای ۱۷A است. دولت آلمان از سال ۲۰۱۵ ویزای ۱۷A را برای مهاجرت افراد در نظر گرفته است که متقاضیان می‌توانند طبق این ویزا، ۱۸ ماه در آلمان حضور داشته باشند و پس از گذراندن دوره‌های تکمیلی به کار مشغول شوند.

مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورها برای کارکنان حوزه بهداشت در جهان و همچنین برای سایر مشاغل محسوب می‌شود. با توجه ‌به کمبودهایی که کشور آلمان در استخدام پرستار آلمانی دارد، روزبه‌روز بر تعداد پرستاران خارجی در این کشور افزوده می‌شود. بر اساس آمار در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۵ درصد از پرستار سالمندان و ۹ درصد پرستاران عمومی را خارجی‌ها تشکیل داده‌اند.

پرستاران ایرانی با روش‌های مختلفی از جمله ویزای جاب آفر، ویزای جستجوی کار و شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری، می‌توانند به آلمان مهاجرت کنند و در آنجا مشغول به کار شوند.

مهاجرت کادر درمان به آلمان فرصتی برای کادر درمان ایران

شرایط مورد نیاز پرستاران برای مهاجرت به آلمان

مهاجرت پرستاران به کشور آلمان شرایط خاص خود را دارد. پرستاران باید برای اخذ ویزا، مدارک مشخص شده از طرف دولت آلمان را به سفارت ارائه دهند.

شرایط لازم برای مهاجرت پرستاران به آلمان شامل صلاحیت شناخته و تأیید شده، داشتن حداقل یک سال سابقه کار، گواهی سلامت روانی و جسمانی، داشتن مدرک B1 یا B2 زبان آلمانی و گواهی عدم سوءپیشینه می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که دولت آلمان برای پرستاران محدودیت سنی قرار نداده است.

پرستارانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند؛ علاوه بر شرایط مورد نیاز برای مهاجرت، باید یک سری مدارک از جمله ترجمه گواهی صلاحیت و گواهی‌نامه‌های سابقه کار، گواهی حسن انجام کار و عدم سو پیشینه، گواهی سلامت جسمی، گواهی مدارک زبان، رزومه دقیق و به‌روز شده، گذرنامه معتبر، گواهی‌نامه دبیرستان و گواهی تمکن مالی را به سفارت ارائه دهند. بهتر است بدانید که پرستاران در آلمان به‌صورت میانگین ۲۹۰۰ هزار یورو درآمد خواهند داشت. البته این رقم تا ۴۶۲۰ هزار یورو قابل‌ افزایش است.

مهاجرت پزشکان به آلمان

کشور آلمان هرساله استقبال زیادی از پزشکان عمومی و متخصص به عمل می‌آورد. همین امر باعث شده که پزشکان و سایر کادر درمان ایران، فرصت را غنیمت شمرده و به این کشور مهاجرت کنند.

مهاجرت پزشکان به آلمان شرایط خاص خود را دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شرایط سنی ۲۵ تا ۴۰ سال، داشتن پیشنهاد شغلی، دریافت مدرک زبان عمومی B2 و تخصصی C1، حداقل دو سال سابقه کاری، معادل‌سازی مدرک، قبولی در آزمون زبان آلمان، داشتن آمادگی جسمانی و صحت شخصیتی اشاره کرد. عناوین رشته‌های پزشکی مورد نیاز کشور آلمان بسیار زیاد هستند. تقریباً امکان مهاجرت برای اکثر رشته‌های پزشکی فراهم شده است. طبیعتاً حقوق و مزایای پزشکان بر اساس حوزه تخصص و سابقه کاری آن‌ها تعیین می‌شود و در اینجا نمی‌توان مبلغ معینی را برای آن‌ها در نظر گرفت.

بهترین راه برای مهاجرت کادر درمان به آلمان

بهترین راه برای مهاجرت کادر درمان به آلمان، مراجعه به مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا است. این مؤسسه بیش از ۲۰۰ مشاور و وکیل حرفه‌ای و باتجربه را دور هم جمع کرده تا به کمک آن‌ها انواع پرونده‌های مهاجرتی را با موفقیت به سرانجام برساند.

اگر می‌خواهید در کمترین زمان ممکن کارهای مهاجرت به آلمان و اخذ ویزای شما بدون هیچ دردسری سپری شود؛ همین‌الان با مشاوران مؤسسه مهاجرتی پارسی کانادا تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سخن نهایی

مهاجرت کادر درمان به کشور آلمان، بهترین فرصت برای پرستاران و پزشکان ایرانی است که به این کشور مهاجرت کرده و زندگی جدید خود را آغاز کنند. در این مطلب به‌طور کامل شرایط مهاجرت کادر درمان به آلمان را مورد بررسی قرار دادیم تا پزشکان و پرستاران با اطلاعات بیشتری برای اخذ ویزا اقدام کنند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا