اخبار بازارعمومی

معرفی اتصالات نرده شیشه ای و قیمت پارتیشن سکوریت

معرفی اتصالات نرده شیشه ای و قیمت پارتیشن سکوریت

شیشه از متریال نسبتا جدید در ساختمان‌سازی و طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان است که در بخش‌های متنوعی از ساختمان مانند پارتیشن شیشه ای و نرده شیشه ای قابل اجرا می‌باشد. یکی از بهترین انواع شیشه مورد استفاده در این دو سازه، شیشه سکوریت است که به دلیل مقاومت در برابر فشار و نشکن بودن می‌توان آن را مناسب‌ترین نوع شیشه ساختمانی دانست. بنابراین در این مطلب قصد داریم علاوه بر توضیح نکات مهم در مورد خرید پارتیشن شیشه ای ، در مورد قیمت پارتیشن سکوریت و اتصالات نرده شیشه ای توضیحات مفیدی ارائه دهیم. این موارد به شما کمک می‌کند در صورت تصمیم‌گیری برای استفاده از این دو سازه در ساختمان خود، در مراحل مقایسه‌ی قیمت‌ها، خرید و نصب از اطلاعات کافی برخوردار باشید تا بتوانید از مزایای یک خرید منطقی و به صرفه‌ بهره‌مند شده و بر فرایند نصب حرفه‌ای توسط متخصصین نصب نظارت نمایید.

اتصالات نرده شیشه ای

اتصالات نرده شیشه ای در واقع اجزای مختلفی هستند که در کنار هم متصل شده و در نهایت یک سازه‌ی زیبا و مقاوم را تشکیل می‌دهند. این اتصالات به دلیل وجود روش‌های نصب متفاوت، دارای تنوع زیادی است. در واقع در این نوع پروژه‌ها، کاربری فضای مورد نظر و روش انتخابی برای اجرا و نصب شیشه است که نوع اتصالات و یراق‌آلات نرده را مشخص می‌کند. به عنوان مثال به منظور متصل کردن شیشه نرده به دیوار، بهترین یراق فیکس پوینت است. اتصالات نرده شیشه ای فیکس پوینت شامل هندریل آلومینیومی، ناودانی، پلیت و قطعه نگهدارنده فیکس پوینت از جنس استیل می‌باشد.

اتصالات مربوط به نصب نرده شیشه ای روکار یا اکسپوز عبارتند از هندریل آلومینیومی، پروفیل نگهدارنده شیشه، کاور پروفیل، ناودانی و نبشی. برای نصب نرده شیشه ای توکار یا دفنی از هندریل آلومینیومی، پروفیل نگهدارنده شیشه، کاور پروفیل و ناودانی به عنوان اتصالات استفاده می‌شود. اتصالات نرده شیشه ای اسپیگات نیز علاوه بر هندریل آلومینیومی شامل پایه نگهدارنده شیشه و پیچ اتصال به کف است.

در این میان پایه نگهدارنده می‌تواند از جنس آلومینیوم یا استیل انتخاب شود. اما به طور کلی مهم‌ترین نکته در انتخاب جنس اتصالات میزان مقاومت و کیفیت آن‌ها، هم‌چنین برند شرکت سازنده و وارداتی بودن یا داخلی بودن آن می‌باشد که باید با توجه به کاربری فضا و میزان مقاومت و سایر ویژگی‌های مورد نظر مانند زیبایی ظاهری انتخاب و نصب شوند.

قیمت پارتیشن سکوریت

در تعیین قیمت پارتیشن سکوریت عوامل مختلفی سهیم هستند که هرکدام درصدی از قیمت نهایی تمام شده را شامل می‌شوند. شاید مهم‌ترین عامل میزان و متراژ شیشه سکوریت لازم برای ساخت پارتیشن شیشه ای باشد که به متراژ فضای مورد نظر شما بستگی دارد و هرچه فضا بزرگ‌تر باشد، میزان شیشه مورد نیاز و قیمت آن هم بالاتر خواهد رفت. عامل مهم دیگر کیفیت و ضخامت شیشه سکوریت مورد استفاده در پارتیشن است که ارتباط مستقیمی با قیمت آن خواهد داشت. هم‌چنین برخی شیشه‌های سکوریت دارای طرح و رنگ خاص دارای قیمت‌های بالاتری هستند. به علاوه مواردی مانند طراحی لوگوی شرکت بر روی شیشه سکوریت یا استفاده از نوع سند بلاست این شیشه در قیمت آن تاثیرگذار است.

در مراحل بعدی تعداد و جنس یراق آلات و فریم پارتیشن می‌باشد. استفاده از اتصالات دارای کیفیت بسیار بالا که معمولا از نوع وارداتی نیز هستند، موجب افزایش قیمت پارتیشن سکوریت خواهد شد. هم‌چنین اگر مایل به سفارش پارتیشن فریم دار باشید، قیمت آن از نوع فریم لس بیشتر است. در نهایت مواردی مانند بسته بندی، حمل و نصب را نیز باید در تعیین قیمت پارتیشن سکوریت در نظر گرفت.

خرید پارتیشن شیشه ای

خرید پارتیشن شیشه ای نیازمند رعایت نکاتی است که باید پیش از اقدام برای خرید و در واقع در فرایند تصمیم‌گیری در مورد نوع و ویژگی‌های پارتیشن آن‌ها را در نظر بگیرید. این نکات به صورت کلی بر کیفیت پارتیشن، قیمت آن و خصوصیات آن پس از نصب موثر خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین این نکات که باید در زمان خرید پارتیشن شیشه ای به آن توجه کنید، نوع پارتیشن است. پارتیشن‌های شیشه ای دارای انواع فریم دار و فریم لس، شیشه سکوریت و معمولی، شیشه رنگی، شفاف، مات و طرح دار، پارتیشن ثابت و متحرک، پارتیشن کرکره دار، پارتیشن ریلی، پارتیشن دوجداره و تک جداره و بسیاری مدل‌های متنوع دیگر می‌باشد. بنابراین لازم است با بررسی مکانی که می‌خواهید در آن از پارتیشن استفاده کنید و نیازهایی که به دنبال رفع آن‌ها هستید، مدل مناسب پارتیشن را انتخاب نمایید.

اگر فضای مورد نظر شما از نظر متراژ کوچک است، مدل‌های بدون فریم و تک جداره به دلیل اشغال فضای کمتر مناسب‌تر خواهند بود. اگر ویژگی عایق صدا برای شما اهمیت دارد، حتما باید از نوع دوجداره استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید پارتیشن دارای دید بصری باشد، بهتر است از شیشه شفاف در ساخت آن بهره ببرید و در صورت تمایل به ایجاد یک فضای خصوصی، شیشه مات و یا شیشه سند بلاست گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

معمولا برای نصب پارتیشن در فضاهای اداری از انواع شیشه بدون رنگ استفاده می‌شود و در منازل یا فروشگاه‌ها، هم‌چنین مکان‌هایی مانند مهدکودک‌ها و آرایشگاه‌ها انواع رنگ‌های متنوع این شیشه برای ایجاد جذابیت بصری بیشتر به کار گرفته می‌شود. ولی بسیاری از شرکت‌ها نیز می‌توانند از شیشه‌های رنگی متناسب با رنگ‌های به کار رفته در لوگوی شرکت استفاده کنند.

هم‌چنین انتخاب پارتیشن ثابت یا متحرک از نکاتی است که باید در زمان خرید پارتیشن شیشه ای در مورد آن تصمیم بگیرید. نصب پارتیشن ثابت هزینه و زمان بیشتری است ولی پارتیشن متحرک علاوه بر صرف زمان و هزینه کمتر، قابل تغییر و جابجایی می‌باشد.

در نهایت سعی کنید برای اجرا و نصب انواع نرده شیشه ای و پارتیشن شیشه ای در فضای مورد نظر خود به نکات و عوامل موثر در قیمت و کیفیت کار نهایی توجه کنید و مواردی که برایتان بیشترین اهمیت را دارد در اولویت قرار دهید.

دکمه بازگشت به بالا