نرده شیشه ای درتیس ، زیبایی و ایمنی در کنار هم

نرده ها همواره به عنوان یکی از اجزای مهم ایمن سازی فضاهای ساختمانی مطرح بوده اند. با گسترش روزافزون جمعیت و افزایش تراکم ساختمان سازی، نیاز به نرده هایی با مقاومت و ایمنی بالاتر در کنار ایمنی بالا نیز افزایش یافته است. در این میان، نرده شیشه ای به دلیل دارا بودن ویژگی های منحصربه فرد، توانسته  جایگزین مناسبی برای نرده های سنتی چوبی و فلزی باشد. نرده های فلزی به دلیل فاصله ی بین میله ها همواره برای کودکان خطر آفرین بوده است ، نرده های چوبی نیز با گذشت زمان ، زیبایی اولیه ی خود را از دست می دهند، نرده های سنگی ، وزن بالایی دارند و با گذشت زمان دچار تغییر رنگ خواهند شد ، در بین تمامی این نرده ها ، نرده شیشه ای با وجود مقاومت بسیار بالا، دید بازتری نسبت به سایر انواع نرده فراهم می کند و امکان استفاده از طرح ها و رنگ های گوناگون، زیبایی خاصی به فضای مورد نظر می بخشد. بکارگیری نرده های شیشه ای در فضاهایی مانند راه پله ساختمان ها، ورودی ها، بالکن ها، و… روند رو به رشدی داشته است.

نرده های فلزی به دلیل فاصله ی بین میله ها همواره برای کودکان خطر آفرین بوده است ، نرده های چوبی نیز با گذشت زمان ، زیبایی اولیه ی خود را از دست می دهند، نرده های سنگی ، وزن بالایی دارند و با گذشت زمان دچار تغییر رنگ خواهند شد ، در بین تمامی این نرده ها ، نرده شیشه ای با وجود مقاومت بسیار بالا، دید بازتری نسبت به سایر انواع نرده فراهم می کند و امکان استفاده از طرح ها و رنگ های گوناگون، زیبایی خاصی به فضای مورد نظر می بخشد. بکارگیری نرده های شیشه ای در فضاهایی مانند راه پله ساختمان ها، ورودی ها، بالکن ها، و… روند رو به رشدی داشته است.

نرده شیشه ای درتیس

شیشه های مناسب نرده شیشه ای

شیشه های متنوعی برای ساخت نرده های شیشه ای به کار می روند که از میان آن ها می توان به شیشه سکوریت و شیشه لمینت با ضخامت های مختلف اشاره کرد. نرده شیشه ای که در بالکن نصب می شود ، گاهی اوقات جهت افزایش حریم خصوصی نیاز است از شیشه های مات و یا نیمه مات استفاده شود.

شیشه سکوریت یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع شیشه برای ساخت نرده است. این نوع شیشه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و تنش های حرارتی است و در عین حال ظاهری بسیار زیبا و براق دارد. نرده های ساخته شده از شیشه سکوریت مناسب انواع فضاها از جمله ادارات، منازل مسکونی، ویلاها، مراکز تجاری و … می باشند.

شیشه لمینت نیز از دیگر انواع پرکاربرد شیشه برای ساخت نرده است که دارای ویژگی های مشابهی با شیشه سکوریت مانند مقاومت بالا و زیبایی بوده و کاربردهای مشترکی با آن دارد. شیشه لمینت از دو لایه شیشه سکوریت با یک لایه ی میانی تشکیل شده است که در مواقع شکسته شدن ، خرده های شیشه را در کنار هم نگه میدارد و ریزش نمی کند.در ساختمان های با ارتفاع بلند طبق ضوایط آتش نشانی می بایست از شیشه های لمینت برای نرده شیشه ای بالکن استفاده شود تا در صورت شکسته شدن به سمت پائین ریزش نکند و عابران پیاده را در معرض خطر نندازد. نرده های ساخته شده از این دو نوع شیشه، جایگزین مناسبی برای نرده های فلزی هستند، زیرا علاوه بر زیبایی، امنیت بالاتری ارائه می دهند.

نرده شیشه ایی درتیس

مزایای نرده شیشه ای

مزایای متعددی در استفاده از نرده های شیشه ای وجود دارد که این نوع نرده را نسبت به سایر نرده ها محبوب تر کرده است

– افزایش نور طبیعی داخل فضاها: شیشه برخلاف موادی مانند چوب و فلز، نور خورشید را از خود عبور می دهد و باعث روشنایی بیشتر می شود.وقتی از نرده های شیشه ای استفاده می کنیم، نور خورشید می تواند بدون محدودیت از آن ها عبور کند و وارد ساختمان و فضای داخلی شود. این باعث می شود فضاهایی که در آن نرده شیشه ای نصب شده روشن تر باشند و نیاز کمتری به روشنایی مصنوعی داشته باشند.

 مزایای نرده شیشه ای

– مقاومت بالا در برابر عوامل جوی و آب و هوایی .شیشه های مورد استفاده در ساخت این نرده ها، از نوع شیشه های سکوریت هستند که در برابر یخ زدگی، رطوبت، باران، برف، گرما و سرمای شدید مقاوم تر عمل می کنند.همچنین این نرده ها در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید نیز مقاوم هستند و در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ آن ها تغییر نمی کند یا دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند

– افزایش ایمنی و محافظت در برابر سقوط و حوادث : این نرده ها از جنس شیشه  سکوریت و لمینت می باشند که  مقاومت بالایی دارند و توانایی تحمل وزن و فشار زیادی را دارند. به همین دلیل در برابر ضربه و آسیب های احتمالی استحکام لازم را دارند تا از شکستن و فرو ریختن جلوگیری کنند.همچنین ارتفاع مناسب این نرده ها باعث می شود تا از سقوط افراد، به خصوص کودکان، جلوگیری شود.قابل ذکر است که افزایش ارتفاع به صورت سفارشی جهت ایمنی بیشتر قابل اجرا می باشد.

– امکان طراحی های متنوع و زیبا برای تزئین فضا :

با توجه به انعطاف پذیری شیشه، می توان طرح ها و نقش های متعددی را روی آن ها حک کرد. همچنین با بهره گیری از شیشه های رنگی می توان ترکیب های رنگی زیبا و بدیعی را خلق نمود.

علاوه بر طراحی، شکل و ساختار نرده ها هم قابلیت تنوع بسیار زیادی دارد. می توان از نرده  شیشه ای صاف، منحنی، مارپیچ یا با زاویه های مختلف مطابق با شکل ساختمان استفاده کرد.

این تنوع و امکان خلاقیت در طراحی، سبب زیبایی منحصربفرد و جذابیت در فضاهایی که نرده شیشه ای دارند، می شود. حتی می توان با ترکیب نرده های شیشه ای با مصالح و عناصر دیگر، فضاهایی با سبکی جدید به وجود آورد.

– سهولت نصب و نگهداری:

  • نصب نرده های شیشه ای به جز پایه ی دفنی که نیاز به کنده کاری دارد به سادگی امکان پذیر است
  • وزن سبک نرده های شیشه ای باعث می شود نصب آن ها راحت تر از انواع سنگین فلزی باشد.
  • پس از نصب نیز نیازی به نگهداری ویژه ای ندارند. مقاومت بالای آن ها در برابر عوامل جوی و خوردگی باعث کاهش هزینه های نگهداری می شود.
  • تمیز کردن نرده های شیشه ای با یک دستمال نم دار نرم به راحتی امکان پذیر است

– سازگاری با انواع معماری و دکوراسیون های داخلی: این نرده ها به دلیل داشتن طیف گسترده ای از طرح ها و رنگ ها، می توانند خود را با سبک های مختلف معماری اعم از کلاسیک، مدرن، مینیمال و … هماهنگ کنند.علاوه براین، شفافیت نسبتاً بالای شیشه و وجود نور طبیعی که از این نرده ها عبور می کند، باعث می شود تا در کنار هر نوع دکوراسیون داخلی، اعم از کلاسیک، مدرن یا حتی سنتی، به خوبی به چشم بیایند.

ترکیب رنگ های متناسب نرده شیشه ای با دکوراسیون فضای داخل، می تواند زیبایی و هماهنگی کلی دکور و مبلمان را ارتقا بخشد و یک فضای منسجم و دلنشین خلق کند.بنابراین با توجه به تنوع بالا، انتخاب نرده هایی با طرح و رنگ متناسب با سبک دکوری مورد نظر، به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

– افزایش وسعت بصری و بازتر جلوه دادن فضا : استفاده از این نرده ها باعث می شود دید  افراد نسبت به فضاهای اطراف محدود نشود و احساس فضای بازتری داشته باشند. به عبارت دیگر، حجم کمتری از فضا توسط نرده ها اشغال می شود و دید بهتری نسبت به محیط پیرامون وجود دارد.از طرفی نفوذپذیری نور از این نرده ها و ورود نور طبیعی بیشتر به فضاهای داخلی، باعث ایجاد حس فضایی بازتر و وسیع تر می گردد.در مجموع، نصب نرده های شیشه ای بجای انواع چوبی یا فلزی می تواند وسعت بصری را افزایش دهد و دید بهتری نسبت به اطراف ایجاد کند؛ بنابراین حس فضایی بازتری را القا می نماید.

– عدم نیاز به رنگ آمیزی و مراقبت های ویژه: برخلاف انواع فلزی که نیاز به رنگ کاری های مکرر دارند و یا نرده های چوبی که نیاز به مراقبت زیادی دارند ، نرده های شیشه ای به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر عوامل جوی و خوردگی، بدون هیچ رنگ آمیزی قادر به حفظ ظاهر خود برای سالیان سال هستند.

از طرفی این نرده ها تنها با یک شست وشوی ساده و استفاده از دستمال نم دار، به خوبی تمیز می شوند و نیازی به مراقبت ها و نگهداری های ویژه ای ندارند.

بنابراین با انتخاب نرده های شیشه ای می توان هزینه های نگهداری نظیر رنگ آمیزی مکرر را به طور کامل حذف کرد و در طولانی مدت از یک محصول زیبا و بادوام بهره مند شد.

قیمت نرده شیشه ای

قیمت نرده های شیشه ای بسته به مواردی مانند نوع شیشه، اندازه، طرح و… متغیر است و نمی توان یک رقم ثابت برای آن تعیین کرد، شیشه های سکوریت و لمینت که از مرغوب ترین و پرکاربردترین انواع شیشه برای ساخت نرده هستند، به دلیل برخورداری از کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتر، دارای قیمتی بالاتر نسبت به سایر انواع شیشه های معمولی تر می باشند.

همچنین هرچه اندازه شیشه های مصرفی در ساخت نرده بزرگ تر باشد، هزینه نهایی نیز بالاتر خواهد رفت. علاوه بر این، طرح ها و نقش های حک شده روی شیشه یا اضافه کردن رنگ های تزئینی نیز می تواند قیمت نهایی محصول را تحت تاثیر قرار دهد

کلام آخر

نرده های شیشه ای به دلیل شفافیت بالا و عبوردهندگی نور، باعث افزایش روشنایی طبیعی فضاهای داخلی می شوند. همچنین مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل جوی و خوردگی دارند.

استحکام و ارتفاع مناسب این نرده ها ایمنی لازم برای جلوگیری از سقوط و بروز حوادث را فراهم می کند.

طراحی ها و شکل های متنوع، امکان ایجاد ترکیب بندی های بدیع و خلاقانه ای را به وجود می آورد که زیبایی فضا را ارتقا می بخشد.

سادگی نصب و هزینه پایین نگهداری از دیگر مزایای کاربردی این محصول می باشد.

نرده های شیشه ای ضمن حفظ ایمنی، زیبایی و شفافیت لازم را نیز به فضاهای مورد استفاده می بخشند.

شرکت درتیس یکی از معتبرترین شرکت های تولید کننده انواع نرده شیشه ای می باشد که قادر به ساخت انواع نرده شیشه ای بالکن ، دور استخر ، راه پله و روف گاردن را دارا می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ی 34 30 11 44 021 در ارتباط باشید

منبع : درتیس

منبع : https://doortis.ir/

دکمه بازگشت به بالا