سلامتی و پزشکی

علت طولانی شدن سرماخوردگی چیست؟ ۷ دلیل اصلی خوب نشدن سرماخوردگی

گدازه سرد

مهم نیست چگونه از خود در برابر میکروب ها و ویروس ها محافظت می کنید. اغلب فصول سردتر سال می تواند باعث سرماخوردگی می شود در تو خواهد بود.

سرفه، گلودرد و آبریزش بینی شایع ترین علائم سرماخوردگی است. اگر علائم سرماخوردگی شما بیش از چند روز طول کشیده است یا احساس می کنید که بیماری شما به جای بهبودی هر روز بدتر می شود، بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.


از استرس شدید رنج می برید

علت سرماخوردگی مزمن

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه احساس خستگی می کنید؟ یک هورمون استرس به نام کورتیزول می تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند، سرماخوردگی را آسان تر کند و علائم را تسکین دهد.

کاهش استرس با کمک یوگا، مدیتیشن، تمرین با وزنه یا کاردیو می تواند سطح اندورفین را در بدن افزایش دهد. همانطور که می دانید اندورفین تاثیر مثبتی بر سیستم ایمنی بدن دارد.


خواب کافی ندارید

چرا سرماخوردگی خوب نیست؟

ممکن است مجبور شوید برای کار یا چیز دیگری زود بیدار شوید. در چنین مواردی کمبود خواب وجود خواهد داشت. بدن شما به خواب کافی نیاز دارد تا بتواند به طور موثر با بیماری مبارزه کند.

خواب و خواب می تواند به نیازهای بدن شما در چنین شرایطی پاسخ دهد. خواب بهترین راه برای تغذیه و تقویت بدن است.

در این مقاله کوتاه شاید نتوان به اهمیت خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت بدن اشاره کرد. اما به خاطر داشته باشید که خواب کافی می تواند به عملکرد سیستم ایمنی کمک کند. بیایید 7 یا 8 ساعت در شب درخواست کنیم.


سیگار میکشی

علت سرماخوردگی بد چیست؟

دلایل زیادی برای ترک سیگار وجود دارد، اما می تواند دلیل خوبی برای ترک سیگار نیز باشد. افراد سیگاری اغلب هنگام سرماخوردگی علائم شدیدتری نشان می دهند. همچنین طول مدت سرماخوردگی در افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد است.

متخصصان بر این باورند که علائم سرماخوردگی در افراد سیگاری بیشتر طول می کشد.


شما بیش از حد از داروهای ضد تشنج استفاده می کنید

علت سرماخوردگی مزمن چیست؟

وقتی بینی شما گرفتگی دارد می توانید از اسپری بینی ضد احتقان استفاده کنید. استفاده از چنین موادی می تواند بیماری را کاهش دهد. البته به خاطر داشته باشید که اگر بیش از حد از آنها استفاده کنید، برعکس این اتفاق خواهد افتاد. واکسن های ضد تشنج برای سه روز بهتر است.

اگر چند روز از این مواد استفاده کنید، بینی شما به آن معتاد می شود و ممکن است باعث بیماری مزمن شود. اگر در این شرایط به کمک نیاز دارید، از یک متخصص کمک بگیرید.


شما زیاد به باشگاه می روید

گدازه سرد

شما همچنین می توانید در زمان سرماخوردگی ورزش کنید، اما ورزش شدید می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. بنابراین، هنگامی که بیمار هستید، از ورزش های سبک و فعالیت هایی مانند یوگا یا پیاده روی استفاده کنید.

برنامه تمرینی خود را تغییر دهید به بدنت گوش کن استراحت در روز اول سرماخوردگی می تواند از شما در برابر شرایط سخت محافظت کند.


تو خیلی حساسی

گدازه سرد

بهار تنها فصلی نیست که مردم هیجان زده می شوند. آلرژن های موجود در خانه می توانند آلرژی شما را نیز افزایش دهند.

اکثر بیماران نمی توانند بین سرماخوردگی و آلرژی یا عدم تحمل تفاوت قائل شوند زیرا هر دو علائم مشابهی مانند آبریزش بینی، سرفه و گلودرد دارند.

اگر علائم شما بیش از یک یا دو هفته طول بکشد و در عرض چند روز بهبود نیابد، بهتر است احساسات خود را بررسی کنید. به متخصص مراجعه کنید و به دنبال درمان مناسب باشید.


ممکن است شرایط حاد وجود داشته باشد

چرا سرماخوردگی خوب نیست؟

اگر علائم دیگری مانند خستگی، تب، دردهای عضلانی، فشار سینوسی یا سفت شدن معده دارید، ممکن است بدن شما از یک بیماری جدی رنج ببرد.

اگر گدازه سرد سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و خطر ابتلا به بیماری های دیگر مانند سینوزیت، برونشیت، عفونت گوش یا حتی ذات الریه را افزایش می دهد. اگر سرما خورده اید درنگ نکنید و به پزشک مراجعه کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا