عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

خواص انگشتر حدید هفت جلاله مردانه و زنانه

هر آنچه که باید درباره سنگ حدید بدانید

حدید انواع بسیار گوناگونی دارد که از جمله آن ها می توان به سنگ حدید مشکی، سنگ حدید رنگین  کمانی، و سنگ حدید سفید اشاره داشت. هر یک از انواع این سنگ زیبایی و خواص منحصر به فرد خود را دارند. شما می توانید برای برخورداری از خواص حدید از جواهرات ساخته شده از این سنگ استفاده کنید. برای آنکه بتوانید تا زمان های طولانی از خواص این سنگ بهرمند شوید باید آن را در بازه های زمانی مناسب با استفاده از نمک دریا شارژ کنید. بهتر است برای شستن آن از آب استفاده نکنید. اگر می خواهید بهترین حدید را با بالاترین کیفیت تهیه کنید بهتر است به فروشگاه های معتبر در این زمینه مراجعه کنید.

خصوصیات سنگ حدید چیست

حدید که با نام سنگ هماتیت (Hematite) نیز شناخته می شود سنگی تیره رنگ و درخشان است که در سرتاسر جهان یافت می شود. سنگ حدید عمدتاً از آهن ساخته شده است که به آن درخشندگی فلزی می دهد. نام آن از عبارتی یونانی تحت عنوان haima و به معنای خون گرفته شده است. این گوهر یکی از کانی های آهن است و از فرمول شیمیایی Fe2O3 پیروی می کند. حدید زیبا ممکن است از خاکستری تا قرمز تیره یا روشن نیز در طبیعت یافت شود. رنگ سنگ حدید قرمز معمولاً به دلیل وجود آهن زنگ زده بر روی سطح آن است. وزن مخصوص سنگ حدید هماتیت حدود 5.26 گرم بر سانتی متر مکعب است. این سنگ ممکن است در طبیعت به شکل کمپاکت، کلوخه ای، خاکی، و یا کریستالی یافت شود. یکی از انواع بسیار خالص از این کانی را می توان در جزیره هرمز ایران یافت کرد که به رنگ قرمز بوده و به آن گل اخرا گفته می شود.

حدید از گذشته های دور مورد توجه بسیاری از انسان ها در کشورهای گوناگون بوده است. مهم ترین کاربرد سنگ حدید در روم باستان ساخت اشیاء تزئینی، جواهرات، و حتی سلاح بوده است. یونانیان باستان عقیده داشتند که رنگ تیره ی این سنگ محافظ آن است. مهم ترین ویژگی سنگ هماتیت سختی آن است که در حدود 5 تا 6 در مقیاس موس است. از جمله خصوصیات گوهر حدید می توان به قرمز بودن آن به صورت طبیعی اشاره داشت. در واقع سنگ حدید نقره ای یا خاکستری از جلا دادن سنگ حدید قرمز یافت شده در طبیعت به دست می آید. درخشندگی و براقی از جمله خصوصیات  حدید است که آن را در دسته سنگ های نیمه قیمتی قرار داده است. حدید همانند سنگ آمیتیست یک سنگ انرژی زمینی است که می تواند به شما برای مهار قدرت عنصر زمین و از بین بردن انرژی های منفی کمک کند.

فواید و خواص سنگ حدید

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت  حدید اصل خواص و فوایدی است که این سنگ به همراه دارد. انسان ها از گذشته های دور از این سنگ برای آرامش و تمرکز ذهنی بیش تر استفاده می کردند. از جمله خواص این گوهر زیبا می توان به کمک به تفکر خلاق، تفکر منطقی، و ریاضیات اشاره داشت. همچنین امروز داشتن حرز حدید نیز بر روی بسیاری از انگشترها حک می شوند و استفاده از این انگشترها به انسان برای دفع خطرات و خنثی سازی اثرات آن ها کمک خواهد کرد. همچنین سنگ حدید برای محافظت و ایمنی در برابر انواع بلا و خطر و همچنین برای کمک به پیروزی بر ظالمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی محافظت در برابر طلسم و جادوی دشمنان از جمله مهم ترین و معروف ترین خواص این سنگ است. علاوه بر این سنگ حدید هفت جلاله یا سنگ حدید عین علی می تواند از انسان در برابر انرژی های منفی نیز محافظت کرده و آن ها را به سمت ارسال کنندگان منعکس کند.

حدید صینی

اسم دیگر این سنگ حدید، هماتیت نیز می باشد و در احادیث حدید صینی تعبیر شده است .

حدید صینی همان حدید چینی (هماتیت نوع خاکستری تیره) است که در زبان عربی بدلیل نداشتن “چ” از “ص” به جای آن استفاده می کردند.

آیات و روایات ائمه اطهار در مورد سنگ حدید

اهمیت سنگ حدید از نظر ائمه

امام صادق (ع) فرمودند : دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست کند، عقیق بابت دفع فقر، فیروزه بابت گشایش کار، یاقوت بابت دفع پریشانی، حدید بابت غلبه بر دشمنان، درنجف بابت آسان شدن امور (وسائل الشیعه)

امام صادق (ع) : بد نمی دانم در دست کردن انگشتر حدید را وقتی که به دیدن کسی رود که از او ترسد از اهل شر برای آنکه شر او ساکن می شود و انگشتر حدید شیاطین را دور می کند و به درستی که هر کسی که انگشتر در در دست کند با نظر کردن به آن خداوند زیارت یا حج یا عمره در نامه عمل او بنویسد که ثوابش، ثواب پیامبران و صالحان باشد.

روایات ائمه اطهار درباره حدید

مردی به امام صادق (ع) عرض کرد : مولای من ! من از حاکم سرزمین جزیره در هراسم و می ترسم از این که او مرا به دشمنانم معرفی کند و به آن ها تحویلم دهد .

امام صادق (ع) فرمود : انگشتری تهیه کن که نگین آن حدید صینی باشد و بر روی آن سه جمله در سه سطر بنویس

منبع : شرف آنلاین

دکمه بازگشت به بالا