دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین برند های داکت اسپلیت (ال جی، آکس، زانتی، گودمن و …) در مایسا

بهترین برند های داکت اسپلیت (ال جی، آکس، زانتی، گودمن و …) در مایسا

داکت اسپلیت که در اصطلاح اسپلیت های خانگی گفته می شود، یکی از متداول‌ترین سیستم های تهویه مطبوع در دنیا می باشد که جهت تهویه هوا استفاده می گردد. این دستگاه دارای یک هواساز و یک کندانسور بوده و توسط مجموعه ای از لوله‌های مسی بهم متصل شده اند. ولیکن مقایسه  داکت اسپلیت  با کولرهای موجود مقایسه ای کاملا اشتباه می باشد.

در خصوص انواع داکت اسپلیت باید متذکر شد که این محصول در مدل‌های مختلفی تولید می گردد که هر یک می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای محل های مختلف باشد. در واقع داکت اسپلیت‌ها را از نظر نوع نیرو محرکه کمپرسور به دو دسته اینورتر و معمولی تقسیم‌بندی می‌کنند.

در توضیح اینورتور می توان به این موضوع اشاره کرد که از فناوری دور متغیر استفاده می شود که در آن ها تفاوت دارد. بزرگترین اختلاف بین داکت اسپلیت اینورتور با معمولی ، سرعت متغیر آن بوده که در نوع معمولی این سرعت ثابت می باشد. کم صدا بودن، عمر‌ مفید بیشتر، سرمایش و گرمایش سریع‌تر و در انتها مقرون به صرفه‌تر بودن، از مزایای اینورتور نسبت به انواع معمولی آن می باشد. البته از نظر قیمتی می‌تواند تفاوت‌های عمده در میان آنها داشته باشد.

 

نصب داکت اسپلیت نیز مانند هر دستگاه تهویه مطبوع نیاز به دانش بالایی دارد و نمی‌توان بدون داشتن تخصص کافی نسبت به نصب آن اقدام کرد. اما در ابتدا باید ف کانال‌کشی آن به صورت کلی صورت پذیرد . در واقع برای تولید هوای گرم بخشی به نام کویل در جلو و یا پشت دستگاه قرار می‌گیرد که جهت جریان آب گرم درون لوله‌های مسی می باشد و فن موجود در دستگاه، هوا را در اتاق به چرخش در می‌اورد . البته این موضوع در رابطه با هوای سرد نیز صدق است و به همین شکل مراحل آن انجام می‌شود. که در نهاید توصیه می‌گردد برای نصب داکت اسپلیت از متخصصین این دستگاه کمک گرفته شود.

بدون شک هر دستگاهی دارای معایب و مزایای خاص خود می باشد . تنها باید این موضوع را در نظر گرفت که آیا مزایای دستگاه مورد نظر نسبت به معایب آن برتری دارد یا خیر. این موضوع برای داکت اسپلیت نیز صدق می کند.

از نظر نصب و راه‌اندازی این نکته حائز اهمیت می باشد که داکت اسپلیت سیستم لوله‌کشی را به مقدار زیادی کاهش می‌دهد که این کار علاوه بر هزینه، زمان عیب‌یابی دستگاه را در مواقع بروز مشکل کاهش می دهد. داکت اسپلیت علاوه بر این موارد، داکت ساختمان را نیز کوچکتر می‌کند. امروزه که انرژی حرف اول را در دنیا می‌زند، داکت اسپلیت در مقایسه با نمونه‌های قدیمی و سنتی، قیمت ارزان تری داشته و مصرف انرژی آن نیز کاهش یافته است اما گذشته از مزایای بسیار خوب داکت اسپلیت، باید معایب آن را نیز در نظر گرفت . یکی از معایب داکت اسپلیت این است که قادر به تمرکز بر روی اتاق یا بخشی از ساختمان نمی باشد و هنگامی که در یک خانه یا آپارتمان روشن می‌شود تمام فضای اتاق‌ها هم دما می‌شوند. ترموستات موجود در دستگاه در بزرگترین فضا قرار دارد اما با این حال این موضوع برای همه مورد قبول نمی باشد . از طرفی در مقایسه داکت اسپلیت با چیلر و یا مینی‌چیلر مصرف برق تا حدی بالاتر است، ولیکن در برابر اسپلیت دیواری برق کمتری مصرف می‌کند. در انتها باید به ایجاد صدای آزار دهنده داکت اسپلیت اشاره کرد که البته این مشکل قابل حل می باشد.

در میان تمام شرکت های مطرح تولید کننده داکت اسپلیت انتخاب یکی از آن ها به عنوان بهترین امکان پذیر نیست، زیرا رقابت زیادی بین آن ها در خصوص جدیدترین نوآوری‌های ممکن در ساخت محصولات وجود دارد. از جمله به نام ترین برند های تولید کننده در این زمینه می توان به داکت اسپلیت گودمن(Goodman) ، داکت اسپلیت زانتی (Zaneti) ، داکت اسپلیت آکس (AUX) و … اشاره کرد. به جرات می‌توان گفت که داکت اسپلیت جزو زیر ساخت هر ساختمانی می باشد و می بایست در انتخاب نوع مناسب ساختمان، برند آن و نصب و نگهداری آنها دقت فراوانی به خرج داد.

 

خرید داکت اسپلیت دارای اهمیت ویژه‌ای می باشد و اینکه چه نکاتی را می‌بایست در فرایند خرید رعایت کرد، بسیار مهم است. در انتخاب داکت اسپلیت دو نکته بسیار مهم می باشد: اول انتخاب دستگاه و دوم اجرای درست دستگاه. برخی با نصب نادرست دستگاه، قادر نمی باشند تا از امکانات کامل دستگاه بهره برداری کنند و در صورتی که دستگاه درست عمل نکنند اشکالات آن را بر عهده‌ی شرکت سازنده می‌گذارند. به جرات می‌توان گفت که بیش از نیمی از راندمان دستگاه به نوع نصب آن و نصب صحیح دستگاه وابسته می باشد. در واقع نوع برند محصول و قابلیت‌های آن و امکانات مورد نظر خریدار در اولویت انتخاب و خرید دستگاه قرار دارند. برای خرید داکت اسپلبت نمی‌توان صرفا به بازار مراجعه کرده و بصورت اتفاقی دستگاهی را تهیه کرد.

موضوع بعدی که حائز اهمیت می باشد ظرفیت دستگاه بوده که می بایست متناسب با متراژ محل نصب، موقعیت و کاربری محل انتخاب گردد و اگر دستگاهی با ظرفیت کم انتخاب شود، بازدهی کافی و مناسب با خواسته های مشتری را تخواهد داشت و نارضایتی مصرف‌کننده را به دنبال دارد. و همچنین اگر بیشتر از ظرفیت محل نصب باشد که مصرف انرژی و مشکلات بعدی را به دنبال خواهد داشت.

مصرف انرژی، یکی از مهمترین ابعاد خرید یک محصول الکترونیکی است که این موضوع در دنیای امروز از اهمیت به سزایی برخوردار می باشد. در کل نمی توان یک دستگاه را بدون بررسی بازدهی و مصرف انرژی آن خریداری نموند. بنابراین می بایست محصولی را تهیه نمود که با توجه به بازدهی آن، مصرف انرژی متناسبی داشته باشد. پس مهم می باشد که داکت اسپلیت مناسب با دقت انتخاب شود. هر چه میزان مصرف انرژی آن در مقایسه با خروجی کمتر باشد، ارزش خرید آن بالاتر می‌رود.

مجموعه مایسا با سابقه درخشان و طولانی یکی از شناخته شده ترین عرضه کنندگان انواع سیستم های تهویه در ایران است، که تمامی محصولات با اصالت گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می کند. چنانچه تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید انواع سیستم های تهویه سرمایشی و گرمایشی نظیر داکت اسپلیت ال جی (LG) و … را دارید می توانید از طریق شماره تلفن 87700962-021 و یا نشانی https://maysa-co.com/ با مجموعه مایسا در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا