سلامتی و پزشکی

با مصرف روغن های سالم، کلسترول خون خود را کاهش دهید

با خوردن چربی های سالم کلسترول را کاهش دهید

بیشتر افراد بر این باورند که اگر مصرف چربی ها و روغن ها را کاهش دهند یا از رژیم غذایی خود حذف کنند، از بسیاری از بیماری های احتمالی پیشگیری خواهند کرد. اما، این باور اشتباه است، زیرا بدن برای عملکرد سالم به چربی نیاز دارد. در واقع چربی ها و غذاهای چرب، کالری و چربی های ضروری بدن را تامین می کنند و به جذب ویتامین های غیرقابل هضم مانند A، K، D و K به بدن کمک می کنند.

اما هدف از خوردن چربی این است که شما باید چربی های غیراشباع سالم را برای خوردن انتخاب کنید. از آنجایی که خوردن چربی های ناسالم مانند چربی های اشباع شده و چربی های ترانس کلسترول LDL ناسالم را افزایش می دهد و منجر به کاهش کلسترول HDL ناسالم در بدن می شود، این عدم تعادل منجر به بیماری هایی مانند چاقی، فشار خون بالا، گرفتگی عروق، بیماری های قلبی و سکته می شود. . در نتیجه، باید چربی های بدون کلسترول را در رژیم غذایی خود بگنجانید روغن های غیر تراریخته SY روغن های خوراکی هوشمند نمونه ای از این نوع روغن ها چمن است. در ادامه نکات کلیدی این بخش را برای شما بیان خواهیم کرد.

کلسترول چیست؟

قبل از معرفی و بررسی روغن بدون کلسترول اول از همه، شما باید بدانید که کلسترول چیست و چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد. کلسترول یک ماده مومی شکل است که در خون یافت می شود.

بدن برای ساختن سلول های سالم به کلسترول نیاز دارد، اما سطوح بالای کلسترول در خون می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد. در واقع، اگر کلسترول بالا دارید، چربی در جریان خون تجمع می یابد. در نهایت، با افزایش این ذخایر، جریان خون به شریان ها دشوارتر می شود. گاهی اوقات این رسوبات می توانند منجر به خونریزی و در نهایت بیماری قلبی یا عروق خونی شوند.

اغلب اوقات، چنین موقعیت هایی نتیجه سبک زندگی نامناسب مانند سوء تغذیه است. یک رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و مصرف داروها می تواند به کاهش کلسترول کمک کند.

علائم کلسترول بالا چیست؟

اغلب، کلسترول بالا یک بیماری خاموش است و علائمی ایجاد نمی کند. بسیاری از افراد تا زمانی که به بیماری هایی مانند بیماری قلبی یا سکته مبتلا نشوند، حتی متوجه کلسترول بالای خود نمی شوند.

بنابراین، هر فرد باید طبق دستور پزشک، سطح کلسترول خود را به طور مرتب بررسی کند.

آزمایش خون LDL چیست؟

Ldl مخفف لیپوپروتئین کم است. این مخفف در زبان انگلیسی به معنای کلسترول است که به کلسترول ناسالم در بدن معروف است. در واقع وجود این نوع کلسترول در بدن باعث تجمع در رگ های خونی می شود و خطراتی مانند بیماری قلبی را به همراه دارد.

Hdl در آزمایش خون چیست؟

Hdl یا لیپوپروتئین بالا، یعنی چربی بدن خوب و برای بدن بسیار مفید است. اگر این نوع چربی در بدن کم باشد نگران کننده است. Hdl بر خلاف ldl که منجر به تجمع و رسوب چربی در دیواره رگ ها می شود، چربی های مضر را از رگ های بدن خارج می کند. استفاده از چربی های بدون کلسترول می تواند به کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب کمک کند.

با خوردن چربی های سالم کلسترول را کاهش دهید

عوارض و خطرات کلسترول بالا چیست؟

سطوح بالای کلسترول در بدن علاوه بر اینکه منجر به بیماری قلبی می شود، می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مرتبط با انسداد عروق خونی را افزایش دهد. عوارض جانبی بیش از 200 تری گلیسیرید به شرح زیر است:

  • بیماری قلبی
  • رگ های خونی شکسته
  • بیماری عروق محیطی
  • فشار بالا
  • دیابت نوع 2

نحوه درمان کلسترول بالا

به منظور کاهش و درمان کلسترول بالا، نباید از داروهای غیر ضروری استفاده کرد. در صورت نیاز به دارو، پزشک آن را به شما می دهد. همچنین داروهای طبیعی وجود دارد که می توانید در درمان خود برای کاهش کلسترول خود در نظر بگیرید.

کاهش کلسترول بدون دارو

رژیم غذایی مغذی و استفاده از چربی های بدون کلسترول روغن های خوراکی هوشمند ورزش، ورزش منظم و ترک سیگار می تواند به کاهش کلسترول کمک کند. خوردن غذاهای خاص و برخی گیاهان دارویی مانند سیر، زالزالک، مخمر برنج قهوه ای، سبوس جو و دانه های حشیش آسیاب شده می تواند به روند درمان کمک کند.

کلسترول با قرص روزوواستاتین کاهش می یابد

اگر بیمار به رژیم غذایی خود توجه نکند و ورزش نکند با افزایش کلسترول بدن مواجه می شود. در این موارد پزشکان علاوه بر تغییرات غذایی، قرص روزوواستاتین را برای کنترل سطح کلسترول و سایر چربی ها در بدن به بیماران تجویز می کنند. همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این دارو باید با دستور پزشک مصرف شود.

با خوردن چربی های سالم کلسترول را کاهش دهید

چربی بدون کلسترول چیست؟

در اینجا برخی از چربی های سالم بدون کلسترول وجود دارد که می توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید:

  • روغن زیتون
  • روغن کانولا
  • روغن بادام زمینی
  • سفره مارگارین
  • زاوکا
  • روغن بادام زمینی مانند بادام
  • روغن های غیر تراریخته
  • روغن های خوراکی هوشمند
  • ضد آفتاب مولتی ویتامین
  • روغن ذرت
  • روغن کاری
  • روغن سویا

آخرین کلمه

کلسترول بالا در بدن می تواند نتیجه سال ها سوء تغذیه، کم تحرکی و ورزش، سیگار کشیدن و غیره باشد. بنابراین به شما توصیه می شود که سبک زندگی خود را تغییر دهید و به جای استفاده از روغن های مضر، چربی های بدون کلسترول را جایگزین کنید. همچنین ورزش روزانه را برای پیشگیری از بیماری های خطرناک فراموش نکنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا