سلامتی و پزشکی

بهترین روغن برای آشپزی کدام است؟

تاریخ ارسال:

03 سپتامبر 2021

در این مقاله با بررسی انواع روغن ها و اشاره به خواص و مضرات آنها ، سعی کرده ایم بهترین روغن را برای پخت و پز معرفی کنیم.

آشپزی خانگی در مورد انتخاب روغن بسیار گیج شده ایم. برخی از روغن ها به عنوان روغن زیتون شناخته می شوند اما ما با برخی دیگر مانند روغن آووکادو و روغن نارگیل کمتر آشنا هستیم. وقتی سعی می کنیم روغن تهیه کنیم ، با بی شمار روغن روبرو می شویم که کار را برای ما سخت می کند. در این مقاله ، ما قصد داریم بررسی کنیم که بهترین روغن برای پخت و پز کدام است. با ما بمان.

کدام روغن برای ما مناسب است؟
یک س importantال مهم که پاسخ آن بستگی به نوع مصرف ما دارد ، نقطه دود روغن ، که در واقع نشان دهنده سوختن روغن است ، یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنیم. اگر روغن را که به نقطه دود رسیده است گرم کنیم ، نه تنها طعم آن تغییر می کند ، بلکه روغن به ترکیبات مضر به نام رادیکال های آزاد تجزیه می شود. ممکن است س anotherال دیگری مطرح شود ، آیا روغن سالم یا مفیدی وجود دارد؟ در اینجا چند روغن مفید وجود دارد.
روغن زیتون
متخصصان تغذیه معتقدند که یکی از همه کاره ترین و سالم ترین روغن ها برای پخت و مصرف روغن زیتون است. برچسب (باکره) روی روغن زیتون نشانه روغن با کیفیت بالا است ، به این معنی که این روغن حاوی مقدار زیادی چربی های غیر اشباع تک و برخی اسیدهای چرب اشباع نشده است که برای سلامت قلب بسیار مفید است. دود روغن زیتون نسبت به سایر روغن ها نسبتاً پایین تر است ، بنابراین برای پخت و پز با زمان کوتاه و حرارت متوسط ​​مناسب است.

روغن نارگیل
برخلاف سایر روغن های گیاهی ، روغن نارگیل یک روغن اشباع درجه یک است. همه متخصصان موافق نیستند که چنین منبع غنی از چربی اشباع شده برای سلامتی مفید است. اما برخی از متخصصان انجمن قلب آمریکا معتقدند روغن نارگیل می تواند سطح کلسترول خون را کاهش داده و سطح چربی را بهبود بخشد. حرارت زیاد پایدارتر است و می تواند گزینه بهتری برای پخت و سرخ کردن روی حرارت زیاد باشد.

روغن آووکادو
برخلاف روغن زیتون ، روغن آووکادو دارای دود بسیار بالایی است ، به همین دلیل برای پخت غذا در دمای بالا و سرخ کردن بسیار عالی است و در عین حال طعم چندانی ندارد. روغن آووکادو سرشار از اسید اولئیک و اسیدهای چرب اشباع نشده است که کلسترول خون را تنظیم کرده و به سلامت قلب و عروق کمک می کند. این روغن هنوز حاوی مقادیر زیادی ویتامین E است.

روغن بادام زمینی
روغن بادام زمینی دارای یکی از بالاترین میزان چربی های غیر اشباع تک در روغن های پخت و پز است. معمولاً بو و طعم زیادی دارد و گرمای زیاد را به خوبی تحمل می کند.
روغن گردو
این روغن دارای دود کمی است بنابراین برای پخت و پز مناسب نیست اما می توان از آن در سالاد یا پنکیک و برخی نوشیدنی ها استفاده کرد. روغن گردو حاوی مقادیر بیشتری امگا 6 نسبت به امگا 3 است ، بنابراین می توان از آن برای پیشگیری یا درمان برخی از التهابات استفاده کرد.

روغن دانه کتان
این روغن سرشار از امگا 3 است اما نقطه دود آن بسیار کم است ، به این معنی که نباید در پخت و پز و سرخ کردنی روی حرارت زیاد استفاده شود.روغن بذر کتان باید در یخچال یا در جای خنک نگهداری شود.
روغن کنجد
این روغن که از دانه های کنجد تهیه می شود ، بسیار معطر است. روغن کنجد حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است. روغن کنجد دارای دود بالایی است بنابراین برای پخت و پز مناسب است. یکی از فواید روغن کنجد ، مغذی بودن آن است. این روغن حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند مس ، روی ، منیزیم ، آهن و کلسیم است. مصرف روغن کنجد باعث کاهش کلسترول و گلوکز خون می شود. بنابراین ، مصرف متعادل آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود.
روغن دانه انگور
این روغن سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین A) و ویتامین C و E. روغن هسته انگور در تنظیم قند خون ، کاهش کلسترول مضر و افزایش کلسترول مفید نقش دارد. از دیگر فواید این روغن می توان به خواص ضد التهابی آن اشاره کرد. این روغن دارای نقطه دود بالایی است. بنابراین ، می توان از آن در انواع آشپزی استفاده کرد.

آخرین کلمه
همانطور که مشاهده می کنید ، نقطه دود روغن های مختلف متفاوت است ، بنابراین این باعث می شود که روغن ها کاربردهای متفاوتی داشته باشند. این بدان معناست که روغن انتخابی ما برای پخت و پز و سرخ کردن باید دارای نقطه دود بالایی باشد تا رادیکال های آزاد روغن سوخته به ما آسیبی نرساند و ما همچنان می توانیم از آن برای سالاد و استفاده های مشابه از روغن های مغذی استفاده کنیم. از نقطه دود پایین استفاده کنید.

تمام محتویات سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا