سلامتی و پزشکی

خواص روغن فلفل سیاه (۱۰ خاصیت روغن فلفل سیاه)

روغن فلفل سیاه

فلفل سیاه یکی از رایج ترین و مفیدترین ادویه های دنیاست! از این ادویه مفید نه تنها در غذاهای خوشمزه، بلکه در غذاها نیز استفاده می شود داروی گیاهی، همچنین استفاده می شود.

در دهه اخیر تحقیقات علمی زیادی صورت گرفته است مزایای استفاده از روغن فلفل سیاه بر اساس این نتایج، مصرف روغن فلفل سیاه فوایدی مانند کاهش درد، کاهش کلسترول، پاکسازی بدن و افزایش جریان خون دارد.

علاوه بر این، تحقیقات این را نشان می دهد یپرین (پیپرین) طعم و عطر فلفل سیاه خواص زیادی برای سلامتی از جمله ضد سرطان دارد، بنابراین محققان توصیه می کنند برای پیشگیری یا درمان سرطان، فلفل سیاه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.


در این مقاله به بررسی فواید این روغن شگفت انگیز می پردازیم. با ما بمان.

  1. درد را کاهش می دهد

از جانب روغن فلفل سیاه به دلیل خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم آن، برای کاهش آسیب عضلانی، تاندونیت و علائم آرتریت و روماتیسم استفاده می شود.


  1. به هضم و هضم بهتر کمک می کند

روغن فلفل سیاه می تواند یبوست، اسهال و یبوست را کاهش دهد. تحقیقات حیوانی نشان داده است که بسته به دوز، پیپرین فلفل سیاه دارای اثرات ضد عفونی کننده و ضد اسپاسم است که برای رفع احتقان ضروری است.

به طور کلی به نظر می رسد فلفل سیاه برای بیماری های گوارشی مانند سندرم روده تحریک پذیر (IBS) مفید است.


  1. کلسترول کاهش می یابد

مطالعات حیوانی اثرات فلفل سیاه بر روی موش های پرچرب، کاهش کلسترول، اسیدهای چرب آزاد، فسفولیپیدها و تری گلیسیرید را نشان داده است.


  1. خاصیت ضد ویروسی دارد

استفاده طولانی مدت از آنتی بیوتیک ها منجر به ایجاد بسیاری از باکتری های مقاوم به دارو می شود.

تحقیقات منتشر شده در Microbiology and Applied Biotechnology نشان داده است که عصاره فلفل سیاه دارای خواص ضد ویروسی است، به این معنی که ویروس آنتی بادی هایی را هدف قرار می دهد که روی زنده ماندن سلول ها تأثیر نمی گذارد و مقاومت دارویی را کاهش می دهد.


  1. فشار خون را کاهش می دهد

هنگامی که اسانس فلفل سیاه خورده می شود، می تواند جریان خون سالم را افزایش دهد و حتی فشار خون بالا را کاهش دهد.

ترکیب روغن فلفل سیاه با دارچین یا اسانس زردچوبه می تواند این خواص را بهبود بخشد.


  1. خاصیت ضد سرطانی دارد

طبق مطالعه ای در سال 2010 توسط دانشگاه ایالتی میشیگان، عصاره فلفل سیاه و ترکیب آن دارای فعالیت های ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی است.

محققان دریافتند که پیپرین و آلکیل آمیدهای موجود در فلفل سیاه هر دو دارای توانایی وابسته به دارو برای مهار گسترش سلول های سرطانی هستند.


  1. اضطراب و تمایل به سیگار را کاهش می دهد

روغن فلفل سیاه این ممکن است به کاهش میل به سیگار و تسکین علائم اضطراب در افراد غیر سیگاری کمک کند.

مطالعات بالینی منتشر شده در مورد اعتیاد به مواد مخدر و الکل نشان داده است که روغن فلفل سیاه می تواند برخی از علائم ترک سیگار از جمله ترک سیگار را تسکین دهد.


  1. به بدن کمک می کند تا از شر سموم خلاص شود

به نظر می رسد فلفل سیاه (Piper nigrum) و پیپرین دارای “اثرات تبدیل زیستی” هستند که شامل سم زدایی، سم زدایی و بقای داروهای گیاهی رایج است. به همین دلیل، ممکن است پیپرین را به عنوان یک ماده در مکمل غذایی خود بیابید.


  1. به عنوان محرک اشتها استفاده می شود

تحقیقات نشان می دهد که تحریک بویایی با استفاده از روغن فلفل سیاه که اشتها را تحریک می کند، می تواند هضم را در افراد مبتلا به اختلالات عصبی تسهیل کند.

استنشاق و استفاده از روغن فلفل سیاهپوسته اوربیتوفرناتال جدا شده را فعال می کند و فعالیت رفلکس بلع را بهبود می بخشد.


  1. قابل استفاده به عنوان انبار مواد غذایی

اسانس فلفل سیاه و سبز در یک مطالعه آزمایشگاهی در سال 2015 برای شناسایی فعالیت ضد میکروبی میکروارگانیسم هایی که باعث فساد مواد غذایی می شوند استفاده شد. محققان دریافتند که هر دو روغن نعناع خواص ضد میکروبی، ضد قارچی و ضد باکتریایی دارند و از رشد استافیلوکوکوس اورئوس در آب مرغ جلوگیری می کنند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که اسانس فلفل سبز و فلفل سیاه چقدر در کنترل رشد میکروارگانیسم های شناخته شده موثر است.


نحوه استفاده از روغن فلفل سیاه?

اسانس فلفل سیاه در برخی فروشگاه ها و فروشگاه های اینترنتی وجود دارد. روغن فلفل سیاه را می‌توان مستقیماً از بطری دمید، در خانه پخش کرد یا در محل قرار داد (همیشه برچسب‌های محصول را با دقت بخوانید)

هنگام خرید اسانس فلفل سیاه به خصوص برای مصارف خانگی، حتما از محصولات باکیفیت و 100% خالص از شرکت های معتبر و معتبر خریداری کنید. به دلیل خواص قوی و سالم فلفل سیاه، باید از بهترین محصولاتی که می توانید تهیه کنید استفاده کنید.

همچنین، شما به دنبال روغنی هستید که حاوی CO2 استخراج شده باشد. استخراج CO2 به این معنی است که مواد شیمیایی مانند هگزان یا اتانول در این فرآیند حذف می شوند که خوب است.

وقتی از روغن فلفل سیاه استفاده می کنید، داغ است، بنابراین از مقدار کمتری استفاده کنید و با روغن پیشرو مخلوط کنید روغن نارگیل، روغن جوجوبا Na روغن آمیگدال رقیق کنید.


ممکن است ناشی از روغن فلفل سیاه باشد

  • روغن فلفل سیاه در دوزهای بالا می تواند باعث تحریک شدید شود، بنابراین توصیه می شود آن را با روغن حامل (مانند روغن نارگیل یا جوجوبا) برای استفاده موضعی رقیق کنید.
  • بهتر است قبل از استفاده، قسمتی از بدن خود را با روغن فلفل سیاه آزمایش کنید. با مالیدن کمی آب روی دست ها یا پاهای خود شروع کنید تا مطمئن شوید که پشت خود را ندارید.
  • همیشه قبل از استفاده از روغن فلفل سیاه دستورالعمل محصول را به دقت بخوانید و همانطور که قبلا گفتیم همیشه به دنبال بهترین روغن باشید.
  • اگر در حال حاضر داروهای خاصی مصرف می کنید یا شرایط پزشکی خاصی دارید، قبل از استفاده از روغن فلفل سیاه با پزشک خود مشورت کنید. اگر باردار هستید، باید قبل از استفاده از این اسانس مفید با پزشک خود مشورت کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا