هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی چقدر است؟

گمرک فرودگاه امام خمینی یکی از مهم ترین گمرک های فعال در کشور می باشد، به طوری که اغلب کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرزهای هوایی، همواره توسط این گمرک بارگیری و ترخیص می شوند. بر همین اساس آشنایی با نحوه فرآیند ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی امر مهمی است که هر بازرگان و تاجر داخلی باید با آن آشنا بوده و اطلاعات کاملی از چگونگی انجام این فرآیند داشته باشد.اگر قصد و به صورت هوایی را دارید و به دلایل مختلف سرعت حمل نقل بین المللی برای شما بسیار مهم می باشد، فرودگاه امام بهترین گزینه برای شما می باشد.

اداره گمرک فرودگاه امام خمینی به عنوان مرکزی برای رفع ابهامات و ارائه خدمات مشاوره ای به واردکنندگان و صادرکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت راهکار تجارت پایا با 18 سال سابقه تمامی امور را صفر تا صد برای شما به انجام میرساند. کافیست از قسمت تماس با ما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.گمرک امام خمینی جزو گمرکات بسیار فعال کشور محسوب میشود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل و شرایط ترخیص فرودگاه امام آشنا کنیم.جهت دریافت مشاوره رایگان در روند فعالیت خود می توانید از فرم زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید .

ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی شامل چه کالاهایی می شود؟

95 درصد از کالاهایی که به روش حمل هوایی وارد کشور می شوند از طریق گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند. برخی دیگر از فرودگاه های کشور مانند فرودگاه شیراز و کرمان نیز دارای حمل کارگو هستند؛ اما فرودگاه امام خمینی به دلیل تعداد بالای پرواز، بر همه فرودگاه های کشور ارجحیت دارد. به طور کلی کالاهای زیر از گمرک فرودگاه امام خمینی ترخیص می شوند:کالاهای فوری: برخی کالاها مانند قطعات خط تولید، نیاز به حمل و ترخیص فوری دارند. استفاده از حمل هوایی و درنهایت ترخیص از فرودگاه امام خمینی راه حل واردات این کالا است.کالاهای فاسد شدنی

فرودگاه امام دارای انبار یخچال دار برای نگه داری کالاهای فاسد شدنی، مانند کالاهای دارویی، واکسن کرونا، ماهی سالمون و … است.به طور کلی واردات هوایی شامل کالاهایی با حجم و وزن کم است.کالاهایی که اصولا به صورت فوری نیاز به ترخیص دارند.نکته: واردات کالا با وزن های سنگین به صورت هوایی، شامل صرف هزینه هایی بسیار بالاست.اما به طور کلی می توان در مورد کالاهای وارداتی در گمرک فرودگاه امام خمینی انواع تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی، پارچه، فلزات گرانبها، کالاهای متعلق به سفارت خانه ها، لوازم آرایشی و بهداشتی، بذر و نهال، سیگار و دخانیات، موبایل و لوازم جانبی، شیرآلات بهداشتی، دوربین های عکاسی و امنیتی، چسب لاستیک، اسباب بازی، فرش ماشینی و جواهرات را جزو این لیست به حساب آورد.

 مزایای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی

همانطور که گفته شد برای ترخیص و واردات برخی از کالاها حتما باید اقدام به حمل هوایی و ترخیص آن از گمرک فرودگاه امام کنید. از مزایای گمرک امام خمینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:مدت زمان ترخیص کالا در این گمرک از زمانی که کالا بارگیری می شود تا زمان ترخیص نسبت به سایر روش های دیگر بسیار کمتر است.در در صورتی که تمامی مدارک را کامل کرده و همچنین قوانین را نیز رعایت کرده باشید، می توانید با سرعت هرچه تمامتر فرآیند ترخیص کالای خود را انجام دهید.دارای سرد خانه ای با حجم بسیار بالای پذیرش کالا می باشد که می توان کالاهای فاسد شدنی را به راحتی در این سردخانه ها نگهداری کرد.این گمرک بزرگترین مرز هوایی کشور است که به صورت شبانه روزی فعالیت می کند

از مزایای دیگر این گمرک نزدیکی آن به فرودگاه مهرآباد می باشد. همچنین دسترسی آسان و نزدیکی به تهران و همجواری با جاده های ترانزیتی انتقال و ترخیص سریع محموله های گمرکی را امکان پذیر نموده است.این گمرک مجهز به ابزارهای کنترلی کامپیوتری بوده و تجهیزات کامل اعم از قفسه بندی مطمئن تا ارتفاع 15 متری از زمین، انبارهای متنوع و مختلف متناسب با کالاها از لحاظ شرایط نگهداری در آن وجود دارد.انبارها در این گمرک دارای سقف و مکانیزه و مجهز بوده که در برابر خطراتی چون آتش سوزی ایمن است. فرودگاه امام خمینی یکی از بزرگترین مرزهای هوایی کشور بوده که سالانه بیش از نیم میلیارد کالاهای وارداتی به وسیله گمرک این فرودگاه وارد کشور می شوند. همچنین این گمرک با فعالیت شبانه روزی خود جزء 10 گمرک برتر جهان می باشد.

به منظور تسهیل در عبور و مرور کالاها، گمرک فرودگاه امام خمینی به صورت کاملاً الکترونیکی فعالیت می کند و از سیستم های پیشرفته و تکنولوژی های نوین؛ مانند ترمینال های هوشمند، بارکدخوان ها و دوربین های تشخیص پلاک خودروها بهره می برد. همچنین در این گمرک برای مدیریت کالاهای وارداتی از بهینه ترین و روان ترین روش های اداری پشتیبانی می شود.هزینه ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:هزینه ترخیص کالا از گمرک امام خمینی با هزینه های ذکر شده در روند ترخیص کالا تفاوتی ندارد؛ اما به علت ارزش بیشتر کالاهایی که معمولا از طریق حمل هوایی وارد این گمرک می شوند و همچنین ظرفیت کم انبارهای فرودگاه امام، در نهایت هزینه ترخیص نسبت به دیگر گمرکات کشور می تواند گرانتر شود.

انبار های گمرک فرودگاه امام:

گمرک فرودگاه امام ذارای انبارهایی برای نگهداری کالا تا زمان ترخیص است؛ ویژگی این انبارها عبارت اند از:این انبارها امکانات مناسبی برای نگهداری بهتر از کالا هایی که وارد کشور شده  و قرار است به زودی ترخیص شوند، در اختیار مشتریان قرار می دهد.تمامی این انبارها دارای قفسه بندی کاملا ایمن و مدرن هستند.مسئله مهم دیگری که در این انبارها وجود دارد دارا بودن سقف هایی با ارتفاع بلند برای نگه داری راحت تر کالاها می باشد.برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی ، انبارهایی مجهز و پیشرفته برای نگهداری کالا از زمان ورود تا زمان ترخیص آن ها وجود دارد. این انبارها دارای امکانات پیشرفته و با کیفیتی جهت حفظ و نگهداری کالا هستند. این امکانات شامل قفسه بندی ایمن و مدرن، سیستم های رطوبت سنجی، تفکیک کالاهای مختلف و تسریع در روند حمل و نقل کالا می باشند.

به طور کلی با توجه به امکانات مناسب این انبارها، از کالاها به خوبی نگهداری شده و پس از ترخیص، بدون هیچ آسیبی به مقصد نهایی منتقل می شوند.اسناد مورد نیاز برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:مراحل ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی شامل تایید مدارک موردنیاز برای واردات کالا به کشور و آزادسازی آن از مرز می باشد.ممکن است اسناد لازم برای ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی، بسته به نوع و ماهیت کالا متفاوت باشد.به طور کلی تهیه اسناد لازم برای ترخیص کالا یک مرحله مهم در فرآیند واردات و ترخیص کالا در کشور مقصد است که بسته به نوع کالا و شرایط دیگر، ممکن است نیاز به ارائه مدارک خاص دیگری داشته باشد.

قوانین گمرک فرودگاه امام خمینیگمرک فرودگاه امام خمینی در چارچوب قوانین و مقررات کشور، دارای قوانین و مقررات خاصی است که برای ترخیص کالا باید از آن ها پیروی شود. هر فرد یا شرکت بازرگانی و حتی مسافرانی که از طریق این گمرک وارد یا خارج می شوند، موظف به احترام به این قوانین هستند و در غیر این صورت به عنوان متخلف شناخته شده و طبق قوانین با آن ها برخورد خواهد شد. این قوانین به طور کلی عبارتند از:لازم به ذکر است که به دلیل تغییرات در روابط بین المللی، قوانین کشور و مقررات گمرکی، همواره در حال تغییر است. بنابراین برای ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی با کارشناسان و ترخیصکاران شرکت راهکار تجارت پایا در تماس باشید.

مدت زمان تشریفات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی:

چنانچه مرسولات پستی شما از مبدا توسط خطوط هوایی ایرانی ارسال شوند 1 روزه به گمرک فرودگاه امام خمینی می رسند و در غیر اینصورت دو روزه خواهند رسید.عملیات ترخیص کالا از فرودگاه امام خمینی معمولا 2 الی 3 روز بعد با دریافت قبض انبار از شرکت هواپیمایی آغاز خواهد شد. پس از دریافت قبض انبار، نوبت به ثبت سفارش می رسد.تائیدیه ثبت سفارش ممکن است یک روز طول بکشد و سپس کد اظهار توسط سامانه گمرک ارائه می شود که آن هم 1 روز طول می کشد. پس از تائید کارشناسان گمرک و پرداخت هزینه های گمرکی پروانه به داده خواهد شد.

نحوه ی ترخیص کالا از گمرک امام خمینی:

برای این امر ابتدا لازم است تا کالا از مبدا بارگیری شده و به مقصد ارسال شود.کالا به صورت هوایی وارد مرزهای ایران شده و در گمرک فرودگاه امام تخلیه می شود.سپس این کالاها در انبارهای مجهز این گمرک نگه داری می شوند تا زمان ترخیص آن ها پس از اتمام مراحل قانونی فرا برسد.اصولا فرآیند به این صورت است که کالا دو الی سه روزه به فرودگاه امام می رسد.اگر تمامی مدارک تهیه شده باشد شما می توانید کالای خود را 2 الی 3 روزه ترخیص کنید.بعد از تایید کارشناس و پرداخت هزینه های گمرکی پروانه صادر شده و به ترخیص کار ارائه می شود.با ادامه ی مراحل شما می توانید کالای خود را از این گمرک ترخیص کنید.

ترخیص کالا از گمرک فرودگاه امام خمینی با ترخیص کار گمرک

شما می توانید با بکار گیری ، کالای خود را با کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین هزینه از گمرکات ایران ترخیص کنید. ترخیص کار گمرک بواسطه آگاهی نسبت به قوانین گمرکی، موقعیت و مزیت های گمرکات و تجربه کاری می تواند از هدر رفت هزینه و زمان جلوگیری کرده و راندمان تجارت و بازرگانی را دوچندان کند. مجموعه راهکار تجارت پایا با بیش از یک دهه سابقه فعالیت در امر ترخیصکاری، مفتخر است که تمام امور ترخیص کالا از گمرک را  با بالاترین کیفیت و کم ترین هدر رفت هزینه، برعهده گرفته و به سرانجام برساند.

دکمه بازگشت به بالا