نقش تصاویر و محتوای ویدئویی در تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کارها

دلایل ضرورت استفاده تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام

اینستاگرام به خودی خود با تعداد بسیار بالایی مخاطب مواجه است که نسبت به محتواهای بارگذاری شده واکنش نشان می­دهند و مشارکت دارند. پلتفرم اینستاگرام امکانات متعددی را پیشنهاد می­ دهد و یکی از آنها تیزرهای تبلیغاتی میان پست ها یا استوری ها است که مخاطبان را از نظر صوت و تصویر درگیر می­ کند. همه­ ی ما هم می­ دانیم که در حال حاضر ویدیو و محتوای صوتی تصویری در صدر جدول قرار دارد. به همین علت، کسب و کارهایی که دنبال بارگذاری تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام هستند؛ باید مدت زمان بالایی را در آنجا بگذرانند تا با ترندها و سلایق کاربران آنجا آشنا شوند. و برای بیتر قرار گرفتن در معرض دید واینستاگرام از روش buy instagram impressions and reach بهره ببرید.

دلایل عمده­ای که در راستای ضرورت بارگذاری تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام تعریف می­ شوند از این جمله هستند:

The role of images and video content in Instagram advertising for businesses

اینستاگرام فضایی برای کند و کاو است.

فیسبوک این خبر را منتشر کرد که 20 درصد از زمانی که کاربران اینستاگرام در آن می­ گذرانند به صفحه اکسپلور اختصاص داده می­ شود. غیر قابل انکار است که اینستاگرام فضایی برای برندها است تا شناخته شوند و پر از مشتریانی است که به دنبال برندها می­ گردند. همانطور که یک عکس می­ توان اندازه هزار کلمه حرف بزند، یک ویدیو بیشتر از اینها عمل می ­کند. تیزرها این فرصت را در اختیار می­ گذارند که شخصیت، تیم و داستان های کسب و کاری را که مورد تبلیغ هستند به طرز بسیار جالبی در یک ویترین به نمایش گذاشته شوند.

مصرف ­کنندگان عاشق ویدیوهای قرار گرفته در اینستاگرام هستند.

بر اساس آمار و تحقیقاتی که هر ساله روی پلتفرم های آنلاین مختلف انجام می­ شود تا مشخص کند کدام یک در جذب توجه مخاطبان نسبت به ویدیوهای برندها موفق تر عمل کرده­اند، اینستاگرام یکی از نمونه ­های موفق آن بوده است. در اکتبر سال 2018 تحقیقی منتشر شد که نشان می­داد بیشترین دسترسی به مخاطبان را به لطف ویدیوها داشته است.

در این میان کاربران نیز از آنچه که می ­خواهند اطمینان دارند و محتوای ویدیویی برای آنها در اولویت اول است. اگر به عنوان یک کسب و کار نیاز دارید که نام خود را بر سر زبان ها بیندازید؛ مارکتینگ اینستاگرامی و بارگذاری تیزر تبلیغاتی در آن از گزینه هایی برای برنده کردن شما هستند که به قلب و ذهن مشتریانتان متصل ­اند. کاربران جذب تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرام می­ شوند چون به آنها به عنوان تبلیغ و اجبار برای خرید نگاه نمی­ کنند، بلکه به عنوان محتوایی برای یادگیری، ایده گرفتن و سرگرمی نگاه می­کنند.

ویژگی­ های منحصر بفرد و کمک کننده محتوای صوتی تصویری چیست؟

استفاده از تیزرها در راستای هویت بصری یک برند کاملاً هوشمندانه و منطقی به نظر می ­رسد. ویدیوها می ­توانند قبل و بعد تولید یک محصول یا محصول­ها و خدمات گوناگون تولید کننده را همگی کنار هم در یک محتوا نشان دهند. کسب و کارهایی مانند صنعت مد و فشن، زیبایی، عکاسی و دیگر کسب و کارهایی که محتوای بصری قوی ­ای دارند باید نگاه جدیدی به محتواهای تبلیغاتی در قالب تیزرها داشته باشند. حتی برندهایی که غالباً در محتواهای بصری گنجانده نمی­ شوند نیز می ­توانند در تیزرهای تبلیغاتی اینستاگرامی خود از متن و نوشته استفاده کنند و با این حال، تیزری صوتی تصویری داشته باشند.

امکاناتی که اینستاگرام برای تیزرهای تبلیغاتی قائل است: صفحه فید اینستاگرام آماده ویدیو و تیزر است.

مطالعات نشان می­ دهند که 73 درصد از مصرف کنندگان اعلام کرده ­اند تحت تأثیر حضور یک برند در شبکه ­های اجتماعی قرار می­ گیرند و 32 درصد به حساب کاربری برندها در این شبکه­ ها قبل از سایت رسمی­ شان نگاه می­ کنند. اگر بدانید که میزان قابل توجهی از مردمی که در اینستاگرام به دنبال برندهایی چون شما می­ گردند هنوز شما را فالو (دنبال) نمی­ کنند، به اینستاگرام به عنوان محیطی برای نمایش دادن خود نگاه خواهید کرد. علاوه بر اینکه محتواهای ویدیوئی فرصتی فوق العاده را به شما ارائه خواهند داد تا از دیگر محتواهای تکراری اینستاگرام متمایز باشید.

همراه این تیزرهای کوتاه می ­توانید از کپشن جذاب و مرتبط، هشتگ ها و لوکیشن موقعیت جغرافیایی خود برای به دست آوردن مشتریان بالقوه استفاده کنید. همچنین که تگ کردن حساب­ های دیگر داخل تیزر، باعث می­ شود شما پیش چشم کاربرانی در اینستاگرام قرار بگیرید که تا کنون با شما برخورد نداشته ­اند. دلیل اینکه اینستاگرام به ندرت مدت زمان بارگذاری ویدیوها را بیشتر کرد و همچنین قالب های مختلفی را به عنوان پست، IGTV و Reel و البته استوری برای ویدیو اختصاص داد بی ارتباط با بازخورد بالای مارکتینگ آنلاین آن نیست. در ابتدا اینستاگرام پلتفرم آنلاین عکس محور بود اما امروزه محدودیتی برای محتواهای صوتی تصویری قائل نیست و حتی فرصت بیشتری برای خود نمایی ویدیو قائل است تا عکس.

استوری ­های اینستاگرام ثابت کرده­اند که می­ توانند با مخاطب ارتباط گرفته و نقش او را به خریدار تبدیل کنند.

در کشورهایی از سرتاسر دنیا که شامل انگلیس، برزیل و آمریکاست، مخاطبان بیان کرده ­اند که به کسب و کار و برندی که در استوری های اینستاگرام مشاهده می­ کنند علاقه­ مند می شوند. در این حالت محتوای تیزر تبلیغاتی یا غیر تبلیغاتی نمی­تواند تفاوت چندانی در میزان علاقه ایجاد کند و از آن بکاهد. مشخص است که استوری­ ها محلی هستند تا کاربران اینستاگرام در آنها برای خرید یا عدم خرید تصمیم می گیرند. بارگذاری تیزرهای تبلیغاتی در استوری اینستاگرام نه تنها از علاقه­ مندی کاربران برای دنبال کردن استوری­ ها نمی­ کاهد، بلکه نتیجه مطالعات نشان داده است 47 درصد کاربران از دیدن تیزرهای تبلیغاتی در استوری­ های اینستاگرام لذت می­برند! واضح است که اینستاگرام فضایی کلیدی برای مشتریان است تا تصمیم بگیرند به یک خدمت یا کالا علاقه­ مند شوند یا خیر. مشتریان شما کسانی هستند که تعیین می­کنند اینستاگرام به آنها کدام محصول­ها را نشان دهد. در نهایت هوش مصنوعی و بررسی علاقه­مندی های آنان، باعث می­ شود اینستاگرام عاملی شود که مخاطبان شما بر اساس آن برای خرید کردن یا خرید نکردن تصمیم بگیرند.

وقتی مخاطبان پیج اینستاگرام با استوری­ها ارتباط برقرار کرده­اند و در رابطه با آنها مشارکت دارند، احتمال اینکه با ویدیو هم ارتباط برقرار کنند بالا است. بنابراین قرار دادن تیزر تبلیغاتی در ویدیوهای استوری، کاربرانی را به خود جذب می­کند که نسبت به باز کردن تمام استوری ­ها و مواجه شدن با محصولات جدید یا حتی خواندن باقی یک متن و مقاله مشتاق هستند. در این حالت تیزرهای تبلیغاتی پیش چشم کاربرانی قرار می­ گیرند که به اسکرول کردن و نگاهی انداختن به استوری­ ها یا پست­های اینستاگرام خو گرفته ­اند و به پیج­های دیگری که توسط لینک به محتواهای اینستاگرامی الحاق شده­اند نیز سر می ­زنند.

هوش مصنوعی در اینستاگرام چه کمکی به تبلیغات می ­کند؟

احتمالاً متوجه شده­ اید هنگامی که در حال صحبت درباره یک خدمت یا محصول با دوستانتان هستید، به صورت اتفاقی بعد از باز کردن دوباره اینستاگرام با همان محصول و خدمت مواجه می­ شوید. چنین چیزی اتفاقی نیست. اینستاگرام و سایر شبکه ­های اجتماعی در حال ردیابی کلمات کلیدی خود و شناختن نیازهای شما از میان مکالمات و سرچ­ها و فعالیت­های شما هستند. این داده­ های نسبتا شخصی، داده ­هایی ارزشمند برای بازاریابی دیجیتال شمرده می­شوند. تا حدی نگران کننده هست اما نمی ­تواند آسیب رسان باشد و در عین حال چاره ­ای برای رهایی از آن وجود ندارد. اما بخش ساده ­تر آن نیز به سرچ­های شما، لایک کردن ­ها در اینستاگرام و سایر فعالیت­ها بازمی­ گردد. هوش مصنوعی این فعالیت­های شما را مشاهده کرده و بر اساس سلایق و تاریخچه­ ی فعالیت­های شما، به شما تبلیغاتی را نشان می ­دهد یا پست­ هایی را در اکسپلور اینستاگرام تان خواهد آورد که حدس می­زند به نیاز و روحیه شما نزدیک است.

بنابراین اکثرا محتواهایی پیش چشم شما خواهد آمد که واقعاً به آنها نیاز دارید. به کمک این توفیق اجباری، تیزرهای تبلیغاتی مربوط؛ دقیقاً سراغ مخاطبان مورد علاقه خود می­ روند، کسانی که به آنها نیاز دارند. بنابراین در پلتفرم اینستاگرام، می­ دانیم که اگر از ابزارهای آن به خوبی کمک بگیریم، تیزر تبلیغاتی ما به کاربرانی نشان داده خواهد شد که دقیقاً جامعه­ ی هدف ما هستند و از ما خرید خواهند کرد.  مشخص شده است که محتواهای ویدیویی در اینستاگرام 21 درصد بیشتر از بقیه محتواها مشارکت بیننده را برمی­ انگیزند، حتی با این وجود که عکس­ هایی که پست­ می­ شوند بیشترین تعداد قالب محتوا را دارند. این فرصت را می ­توان به یک فرصت تجاری تبلیغاتی تبدیل کرد.

توصیه ­هایی برای تولید تیزر تبلیغاتی در اینستاگرام

مهم نیست که از چه فرمت ویدیوی برای تیزر تبلیغاتی خود استفاده می­کنید، می­ توانید از راهنمایی ­های زیر برای هر چه بیشتر کردن کارآمدی تیزر تبلیغاتی خود در اینستاگرام استفاده کنید:

  1. اولین لحظه ­ی تیزر را مهم بشمارید، چرا که کاربران اینستاگرام خیلی سریع اسکرول می ­کنند و از روی تیزرهای معمولی رد می ­شوند.
  2. نوشته اضافه کنید. از آنجایی که ویدیوهای اینستاگرام در حالت عادی بی صدا قرار داده شده اند، بهتر است کسب و کارها تیزرهای خود را با محتواهای بصری یا نوشتار پیش ببرند. این کار افراد ناشنوا یا کم شنوا را هم جذب خواهد کرد.
  3. مشکلی از مشکلات مشتریات کسب و کار خود را در این تیزر تبلیغاتی حل کنید. کاربران اینستاگرام همین حالا هم فریفته محصول یا خدمتی هستند که شما پیشنهاد و تبلیغ می­ کنید. همین که آنها را به دام انداختید، سریع نشان دهید که در حال رفع مشکل آنها هستید.
  4. روی یک هدف به خصوص متمرکز باشید.
  5. کاری کنید که تیزر تبلیغاتی شما کمتر شبیه به یک تیزر تبلیغاتی به نظر بیاید.
دکمه بازگشت به بالا