لمینت دندان برای چه سنی مناسب است؟

بهترین سن برای لمینت دندان وجود ندارد، اما از 20 تا 70 سالگی می تواند سن کاملا مناسبی باشد. در سنین پایین احتمالا به دلیل رشد نکردن دندان ها و استخوان فک، هر چند سال یک بار نیاز به تعویض آن ها باشد. اگر هم خیلی مسن هستید، احتمالا دندان ها شرایط خوبی برای درمان نداشته باشند. درهرحال، در کنار سن، هزینه لمینت دندان نیز فاکتور مهمی در تصمیم گیری برای انجام آن است.

لمینت دندان چیست؟

لمینت های دندانی روکش های نازکی هستند که قسمت جلویی دندان ها را می پوشانند. اکثر لمینت های دندان از رزین کامپوزیت یا چینی مخصوص دندان ساخته می شوند که تقریبا مقرون به صرفه هستند و تعادل خوبی از نظر ظاهر و عملکرد ایجاد می کنند.

بیشتر افراد از لمینت برای صاف کردن دندان هایی که کمی کج هستند یا برای محافظت از دندان های خود در برابر آسیب بیشتر استفاده می کنند. در موارد معدودی، بیماران خواهان لمینت های پالاتال هستند که برای بازگرداندن دندان های جلویی در دهان مانند دندان های ثنایا و نیش استفاده می شود. این نوع لمینت ها می توانند به رفع آسیب های ناشی از پوسیدگی یا سایش ناشی از ساییدن دندان ها کمک کنند. نکته مهم هزینه لمینت دندان که باید قبل انجام تخمینی از هزینه ها انجام شود.

سن مناسب برای اولین لمینت دندان

مردان حداقل 18 و زنان حداقل 16 سال سن داشته باشند تا بتوان از روکش دندان استفاده کرد. بسته به تشخیص دندانپزشک و رشد فردی، آزادی عمل در این قانون وجود دارد. به عنوان مثال، در برخی موارد، دختران 15 ساله ممکن است به لمینت نیاز داشته باشند.

دلیل اصلی این محدودیت زمانی به تعویق انداختن استفاده از لمینت ها تا زمانی است که دندان ها در موقعیت دائمی خود قرار گیرند. اگر دندانپزشکان از لمینت برای افراد جوان استفاده کنند، لمینت ها ممکن است باعث بریدگی در نزدیکی لثه ها شوند و ظاهر عجیبی ایجاد کنند که می تواند سلامت دندان ها را به خطر بیندازد.

با وجود هزینه لمینت دندان که می تواند برای برخی سنگین باشد، این روش می تواند با زیبا کردن لبخند کودکان اعتماد به نفس را افزایش دهند. به خصوص اگر در سنین پایین استفاده شوند. بسته به نیاز کودک، دندانپزشک ممکن است از لمینت موقت برای ایجاد دندان هایی زیبا استفاده کند.

سن کودک و نوجوان شما برای لمینت دندان

از نظر فنی، یک کودک هم می تواند از لمینت دندان استفاده کند. اما باز هم یافتن دندانپزشکی که این روش را برای کودکان در نظر بگیرد دشوار است. زیرا کودکان هنوز دندان دائمی ندارند. بنابراین، تنها در غیرمعمول ترین شرایط ممکن، یک متخصص دندانپزشکی می تواند استفاده از لمینت های دندان را با وجود وجود دندان های شیری توصیه کند.

اکثر دندانپزشکان لمینت دندان را تنها در صورتی توصیه می کنند که فرد به سن 14 سالگی رسیده باشد. حتی در این شرایط، دندانپزشک با توجه به عکس لمینت دندان به والدین هشدار می دهد که باید یک یا شاید دو بار تا زمانی که کودک به سن بلوغ می رسد، لمینت ها را تعویض کنند. مطمئن باشید که اکثر متخصصان دندانپزشکی در جهان روکش دندان را برای یک جوان حداقل 16 ساله توصیه نمی کنند.

ماهیت مشکل دندان

اگرچه استفاده از لمینت دندان در بسیاری از موارد مفید است، اما یک روش درمانی نیست. بنابراین، با توجه به هزینه لمینت دندان باید لزوم یا عدم لزوم نیاز آن را بررسی کرد. به عنوان مثال، اگر حفره ای در دندان وجود داشته باشد، اولین قدم درمان قسمت پوسیده و پرکردن آن است. فقط در این موارد گزینه استفاده از لمینت دندان برای بهبود ظاهر و استحکام دندان در نظر گرفته می شود.

قبل از اینکه دندانپزشک این روش را به کودک شما توصیه کند، بهتر است تمام راه حل های ممکن را بررسی کنید. هدف اصلی تبدیل دندان آسیب دیده به دندان سالم است. بنابراین پس از رسیدن به این هدف، روش استفاده از لمینت دندان برای بهبود ظاهر و استحکام دندان توصیه می شود.

محدودیت سنی برای لمینت دندان

در تئوری، افراد در هر سنی می توانند دندان خود را لمینت کنند، به شرطی که دندان های بالغ خود را داشته باشند. با این حال، اگر خیلی جوان هستید، دندان هایتان ممکن است هنوز به دلیل تشکیل بافت استخوانی در حرکت باشند، بنابراین ممکن است لازم باشد تا توقف کامل رشد آن ها صبر کنید. در انتهای دیگر محدوده سنی، اگر خیلی مسن هستید، احتمالا به این دلیل که دندان ها خیلی ضعیف یا آسیب دیده اند، گزینه خوبی نباشید.

همیشه با دندانپزشک خود مشورت کنید. اگر به میزان قابل توجهی جوان یا مسن هستید، ارتودنتیست احتمالا جایگزینی برای لمینت، مانند سفید کردن دندان یا تاج دندان را توصیه کند.

هزینه لمینت دندان

لمینت دندان تحت پوشش سیستم بیمه درمانی نیست و به صورت آزاد باید پرداخت شود؛ زیرا به عنوان دندانپزشکی زیبایی در نظر گرفته می شود. نوع مواد و برند، دستمزد متخصص دندانپزشک و همچنین هزینه های کلینیک متفاوت است. همچنین ممکن است شرایط برای هر بیمار تا حد زیادی متفاوت باشد و بنابراین قیمت ها فرق کند.

فاکتورهای مهم در تعیین هزینه لمینت دندان

هزینه لمینت دندان که به عنوان روکش دندان نیز شناخته می شود، بسته به عوامل مختلفی مانند مواد مورد استفاده، پیچیدگی عمل و محل کلینیک دندانپزشکی می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، هزینه لمینت می تواند برای هر دندان متغیر باشد.

هر دندانی ویژگی ها و راه حل های خاص خود را دارد: ممکن است قبل از لمینت نیاز به ایمپلنت دندان، تاج ها یا ترازهای شفاف باشد. مواد مورد استفاده برای لمینت دندان می تواند تا حد زیادی بر هزینه آن تاثیر بگذارد. روکش های پرسلن به دلیل دوام و ظاهر طبیعی معمولا گران تر از ونیرهای کامپوزیت هستند. علاوه براین، پیچیدگی این روش، مانند نیاز به روش های اضافی مانند سفید کردن دندان یا کانتور کردن لثه، می تواند هزینه کلی را نیز افزایش دهد.

جمع بندی

لمینت دندان روشی آسان برای داشتن لبخندی خیره کننده و زیبا است. شما می توانید با حذف اندک یا بدون نیاز به حذف ساختار دندان به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا کنید. در این روش، دندانپزشک به سادگی پوسته هایی نازک را به سطح دندان ها می چسباند. البته همه افراد کاندیدای مناسبی برای لمینت نیستند و باید شرایط فرد و هزینه لمینت دندان توسط متخصص لمینت ارزیابی شود.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا