سلامتی و پزشکی

هر آنچه باید درباره لمینت دندان فوری بدانید

لمینت دندان فوری یک راه‌حل کوتاه‌مدت و مطمئن برای افرادی است که می‌خواهند در زمان کوتاهی زیبایی دندان‌های خود را به دست آورند. با استفاده از این روش می‌توانید به سادگی اشکالات موجود در دندان‌های خود مانند تغییر رنگ، نامنظم بودن آن‌ها یا پرشدگی را بپوشانید و لبخندی زیبا برای خودتان به ارمغان آورید.

با وجود مزیت‌هایی که استفاده از این شیوه دارد، قیمت لمینت دندان باعث شده که بسیاری از افراد هنوز هم برای انجام آن تردید داشته باشند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم هر آنچه را باید درباره لمینت فوری دندان بدانید به شما بگوییم تا بتوانید با خیال راحت برای این کار هزینه کنید.

[برای دیدن لیست کامل قیمت لمینت دندان کلیک کنید.]

لمینت دندان فوری چیست؟

لمینت فوری دندان در واقع یک نوع دندان پیش‌ساخته است که شما را از مراجعه مکرر به مطب دندانپزشک بی‌نیاز می‌کند. با استفاده از این روش می‌توانید مراحل لمینت کردن را در مدت کوتاه‌تری طی کرده و در نهایت نتیجه مشابهی را به دست آورید. زیرا در این روش نیازی به قالب‌گیری و ارسال به لابراتوار وجود ندارد و از هیچ چسبی استفاده نمی‌شود.

از سوی دیگر این نوع از روکش دندان به خوبی با ترکیب دهان شما هماهنگ شده و ظاهری زیبا را برایتان به ارمغان می‌آورد. باید بدانید که قیمت لمینت دندان فوری در مقایسه با نمونه‌های مشابه مانند سرامیک یا کامپوزیت کمتر است و برای ساخت آن هم نیاز به فرایند دشواری نیست. لمینت فوری یک روش ساده و بدون درد است که همه افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

لمینت دندان فوری و سریع

مزیت‌های لمینت دندان فوری

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های لمینت دندان فوری این است که در مدت کوتاهی آماده شده و نیازی نیست که شما برای ساخت و نصب آن، چند بار به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. از سوی دیگر قیمت این نوع از روکش بسیار کمتر از سایر روش‌ها است و می‌تواند با صرف هزینه کمتری، لبخندی زیبا را برای شما به ارمغان آورد.

نکته مهم دیگر اینجا است که با استفاده از روکش فوری دندان می‌توانید عیب‌های ظاهری موجود را به خوبی بپوشانید و در مراسم‌های مهم مانند عروسی زیباتر جلوه کنید. این روش نیازی به تراشیدن دندان ندارد و در نتیجه قبل از نصب این روکش پیش‌ساخته، نیازی نیست که چند هفته را با دندان‌های تراشیده سر کنید.

معایب استفاده از لمینت فوری

به دلیل اینکه این نوع از روکش، یک قالب از پیش تعیین شده است، قطعا به اندازه قالب‌هایی که مختص شما طراحی شده‌اند، با دندان‌هایتان تناسب نخواهد داشت. به همین دلیل پزشک ناچار است با کارهایی مانند وارد کردن فشار یا ترمیم شکل، آن را با دهان شما هماهنگ کند. پس باید دقت کنید که برای نصب لمینت دندان فوری به یک متخصص مراجعه کنید تا بتواند این قالب را به خوبی در دهان شما جا بیندازد و مانع از به وجود آمدن مشکل در زمان غذا خوردن یا حرف زدن شود.

از سوی دیگر شما نمی‌توانید بر روی شکل ظاهری و رنگ آن نظر دهید. اما نکته مهم اینجا است که لمینت فوری دندان دائمی نیست و می‌توانید پس از مدتی آن را تعویض کنید. به این ترتیب در صورتی که در یک بازه زمانی خاص برای داشتن چهره‌ای زیبا عجله داشتید، می‌توانید با استفاده از این روش دندان‌های خود را ترمیم کنید. اما پس از آن، حتما باید برای ساخت یک روکش اختصاصی به دندانپزشکی بروید.

چه کسانی می‌توانند از لمینت فوری دندان استفاده کنند؟

تشخیص این نکته که آیا شما کاندید مناسبی برای استفاده از روکش فوری دندان هستید یا نه بر عهده پزشک است و به نظر او بستگی دارد. به همین دلیل قبل از نصب این قالب پیش‌ساخته، حتما باید یک جلسه به کلینیک تخصصی دندانپزشکی مراجعه کنید تا معاینات اولیه بر روی شما انجام شود. اما به طور کلی می‌توان گفت افرادی که شرایط زیر را دارند، کاندید مناسبی برای استفاده از لمینت دندان فوری هستند:

  • داشتن عیوب ظاهری مانند شکستگی جزئی یا پرشدگی
  • داشتن فاصله در میان دندان‌ها
  • وجود لکه بر روی سطح دندان‌ها
  • تغییر رنگ دندان‌ها یا ایجاد شدن دنتین زردرنگ در زیر مینای آن‌ها
  • وجود ترک بر روی دندان‌ها یا لب پر شدن آن‌ها
  • یکسان نبودن اندازه دندان‌ها و کوتاه و بلند شدن آن‌ها
  • بالا رفتن یا تراز نبودن خط لثه

چه کسانی نباید از لمینت فوری دندان استفاده کنند؟

باید بدانید که لمینت دندان فوری برای همه افراد مناسب نیست و حتما باید برای بررسی اینکه آیا کاندید مناسبی برای استفاده از این روش هستید یا نه به متخصص مراجعه کنید. بررسی‌ها نشان می‌دهند که افراد با شرایط زیر، نباید از این روش استفاده کنند:

  • کسانی که قسمت‌های انتهایی دندان آن‌ها حالت پهنی دارد.
  • کسانی که دندان لق دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خفیف و شدید لثه
  • افرادی که تعداد زیادی دندان‌های از بین رفته داشته باشند.
  • کسانی که حالت فک آن‌ها غیرعادی است و خیلی جلو باشد.
  • افرادی که از دندان‌های مصنوعی کامل استفاده می‌کنند یا دندان ندارند
  • کسانی که مبتلا به پوسیدگی شدید دندان هستند

تفاوت لمینت دندان فوری با متحرک چیست؟

بیشتر افراد لمینت فوری دندان را با روکش‌های متحرک اشتباه می‌گیرند. باید بدانید که اصلی‌ترین تفاوت در میان این دو نوع روکش، نیاز آن‌ها به قالب‌گیری است. در لمینت فوری، قالب‌گیری انجام نمی‌شود و همه چیز از پیش ساخته شده است. اما در حالت متحرک نیاز به قالب‌گیری وجود دارد و شما می‌توانید هر زمان که خواستید، این روکش نازک را بر روی دندان‌های خود بگذارید.

لمینت دندان فوری

ساخت لمینت فوری چقدر طول می‌کشد؟

به طور معمول لمینت‌های فوری برای دندان به صورت آماده وجود دارند و نیازی به صرف زمان برای ساخت آن‌ها نیست. تنها کافی است که شما با مراجعه به مطب دندانپزشک، تقاضای نصب یک روکش فوری را کنید تا با توجه به نوع و اندازه دندان‌های شما، بهترین روکش آماده را برای شما نصب کند. اما در مواردی برای اینکه از بروز مشکلات ناشی از نصب لمینت‌های پیش ساخته جلوگیری شود، افراد تقاضای روکش‌های سفارشی فوری را می‌کنند که در این صورت باید یک تا دو هفته منتظر بمانید.

لمینت دندان فوری چگونه اجرا می‌شود؟

برای اینکه بتوانید این روکش را بر روی دندان‌های خود قرار دهید، نیاز است که مراحل زیر را طی کنید:

  • مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و انجام معاینات اولیه
  • برطرف کردن ایرادات موجود در دندان مانند پوسیدگی‌های شدید برای جلوگیری از گسترش آن‌ها
  • انتخاب رنگ و مدل موردنظر از میان قالب‌های پیش ساخته موجود
  • پرو کردن روکش‌های آماده شده در لابراتوار
  • بررسی کردن مشکلات احتمالی مانند جویدن یا غذا خوردن

هزینه ساخت لمینت فوری چقدر است؟

قیمت لمینت دندان بسته به جنس آن مشخص می‌شود و با توجه به نیازهایی که قبل از نصب این قالب در دهان وجود دارند، متفاوت خواهد بود. بیشتر لمینت‌های پیش ساخته از جنس رزین هستند که یک ماده کاملا بهداشتی است و مشکلی را برای سلامت شما ایجاد نخواهد کرد. از سوی دیگر شکل و مدل دندان‌ها و مشکلات قبلی که در آن‌ها وجود دارند، بر روی هزینه ساخت و اجرای لمینت دندان فوری تاثیر دارد.

آیا برای استفاده از لمینت فوری محدودیت سنی وجود دارد؟

از آنجا که لمینت فوری دندان یک روش غیرتهاجمی و بدون درد است، محدودیت سنی برای آن وجود ندارد. اما معمولا توصیه می‌شود که بچه‌هایی که دندان شیری در دهان خود دارند، از این روش استفاده نکنند. در نتیجه می‌توان گفت که روکش‌های فوری برای افراد بالای ۱۸ سال گزینه مناسبی هستند.

آیا استفاده از لمینت فوری عوارضی به دنبال دارد؟

در صورتی که برای نصب لمینت دندان فوری به یک دندانپزشک ماهر و متخصص مراجعه کنید، عوارضی برای شما به دنبال نخواهد داشت. حتی می‌توانید با مراقبت درست تا مدت‌ها از این روکش فوری استفاده کرده و ظاهر زیبای خود را حفظ کنید. اما باید بدانید که قبل از هر کاری نیاز است که مشکلاتی مانند پوسیدگی را به طور کامل برطرف کنید.

زیرا ممکن است ذرات و جرم‌ها در زیر این روکش جمع شده و در نتیجه پوسیدگی را در دندان‌های شما گسترش دهند. از سوی دیگر به دلیل اینکه بزاق دهان نمی‌تواند باکتری‌ها را با سرعت از بین ببرد، احتمال پوسیدگی دندان‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.

لمینت فوری دندان

سخن پایانی

لمینت دندان فوری یک راه‌حل عالی برای افرادی است که نمی‌توانند هزینه زیادی را صرف زیباسازی دندان خود و استفاده از روکش‌های دائمی بکنند. این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در صورت مراقبت صحیح می‌تواند تا مدت‌ها ظاهر زیبای دندان‌های شما را حفظ کند.

اما نکته مهم اینجا است که برای نصب لمینت فوری دندان حتما باید به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید تا هم ایرادهای قبلی دندان‌های شما به طور کامل برطرف شوند و هم نصب این روکش به طور اصولی انجام شود. در غیر این صورت احتمال پوسیدگی در دندان‌های شما بالا خواهد رفت و ممکن است که سلامت دندان‌های طبیعی را هم از دست بدهید.

کلینیک دندانپزشکی ایده آل یکی از مراکز متخصص در زمینه ساخت و نصب انواع روکش دندان مانند لمینت فوری یا دائمی است که با بهترین لابراتوارها برای ساخت این روکش‌ها همکاری می‌کند. کلیه متخصصان در این کلینیک مهارت کافی را برای جا انداخت لمینت‌های فوری دارند و می‌توانند ضمن به وجود آوردن ظاهری زیبا برای شما، مانع از ایجاد آسیب‌های احتمالی در اثر نصب نادرست یا استفاده از مواد بی‌کیفیت در لمینت دندان فوری شوند.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا