آیا بیماری گال کشنده است؟

گال یک نوع بیماری پوستی است که توسط حشره ای ریز ایجاد می شود و فرد مبتلا لازم است تحت نظر دکتر گال درمان شود. آمار و پژوهش ها نشان می دهد که حداقل 130 میلیون فرد در جهان به این بیماری مبتلا هستند و برخی از آنها نیز در اثر بیماری فوت می شوند.

مجله سلامت

لازم است که در مورد چگونگی انتقال و ویژگی های این بیماری صحبت کنیم تا کمی از نگرانی های افراد را پاسخ داده و به سوال مهم که آیا این بیماری کشنده است یا خیر؟ پاسخ دهیم.

بیماری گال چیست؟

این بیماری که با نام جرب نیز شناخته می شود از حشره های بسیار ریزی که تنها با میکروسکوپ قابل دیدن هستند، به وجود می آید. این حشرات می توانند تا چندین ماه روی پوست شما زندگی کنند و حتی تولیدمثل کنند.

وجود آنها بر پوست شما باعث ایجاد حساسیت، خارش و قرمزی پوست می شود. در تعریف این بیماری لازم است بگوییم که جزء بیماری های واگیردار و مسری است که از طریق تماس پوست بیمار با فرد دیگر منتقل می شود. علاوه بر آن، به عنوان یک بیماری مقاربتی و جنسی نیز شناخته می شود زیرا از طریق رابطه جنسی قابل انتقال است.

معمولا مدت زمان لازم برای انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر، 30 دقیقه است بنابراین، تماس های کوتاه مانند بغل کردن لحظه ای و دست دادن نمی تواند این بیماری را منتقل کند. به جز انتقال از طریق پوست، این بیماری می تواند در اثر تماس با ملافه، مبلمان، لباس آلوده و مواردی از این قبیل نیز منتقل شود.

علائم و ویژگی های بیماری گال

بیماری پوستی گال، باعث ایجاد دانه های قرمزی مانند جوش روی پوست می شود یا می تواند شبیه زگیل نیز باشد. همچنین گال می تواند در هرنقطه از پوست مانند مچ دست، ناحیه بین انگشتان، باسن، کمر، آلت تناسلی، نوک پستان، زیربغل، آرنج، سر، صورت، گردن، دست ها و کف پاها ایجاد شود.

گال باعث ایجاد لکه های پوستی و خارش شدید پوست می شود به حدی که خاراندن مداوم آنها، زخم و عفونت بر پوست به وجود می آورد. این نوع بیماری خود به انواع مختلفی تقسیم می شود که هر نوع، ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

  • نوع معمولی که بیشتر روی دست ها ایجاد می شود و بسیار رایج است.
  • گال گره ای که می تواند باعث ایجاد برجستگی در ناحیه اندام تناسلی، کشاله ران و نواحی مربوط شود.
  • گال از نوع پوسته دار نوعی از این بیماری است و همان طور که از نام آن پیدا است یک لایه پوست ضخیم بر پوست فرد ایجاد می کند و بسیار مسری تر و شدیدتر از 2 نوع قبلی است.

آمار افرادی که در اثر این بیماری فوت شده اند بسیار پایین است و معمولا عوارض مرگبار برای افرادی است که سن بالایی دارند یا از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار هستند اما به طور کلی حتی شدیدترین نوع این بیماری را نمی توان کشنده دانست. این موضوع می تواند یک نشانه خوب برای افراد مبتلا باشد که به درمان خود امیدوار بوده و فرایند درمان را با انرژی بیشتری پشت سر بگذارند.

درمان بیماری پوستی گال

حال که با ویژگی ها و علائم این بیماری آشنا شده اید بهتر است راه درمانی که دکتر گال در پیش می گیرد را نیز بشناسید. اولین قدم برای درمان، از بین بردن آلودگی ها است که برای این کار، پماد، لوسیون و کرم های مخصوص تجویز می شود.

این مواد باید مستقیما به پوست زده شوند و معمولا دکتر گال زمان مصرف آنها را شب ها که حشرات فعال تر هستند، تعیین می کند. در این صورت، صبح روز بعد می توانید دارو را بشویید تا بعد دوباره آن را تمدید کنید. این درمان حداقل باید 7 روز ادامه پیدا کند تا بر روند بیماری تاثیر مثبت بگذارد.

علاوه بر آن، دکتر گال، داروی خوراکی نیز تجویز می کند. یکی از متداول ترین این داروها، آنتی بیوتیک است که برای تسکین درد ناشی از خارش تجویز می شود. اگر شدت بیماری شدید باشد و گال بر کل پوست بدن گسترده شود لازم است تا از روش های تهاجمی تری استفاده کنید تا به این ترتیب اثرگذاری افزایش یابد. برای این کار یک قرص به نام ایورمکتین وجود دارد که توسط دکتر گال تجویز می شود.

صابون گوگرد نیز برای درمان جرب تجویز می شود. البته هیچ یک از درمان های بازگوشده تایید نشده اند و درواقع درمان به خصوصی برای این بیماری کشف نشده اما مصرف داروهای معرفی شده در این مقاله باعث می شود تا در عرض 1 ماه به طور کامل درمان شوید.

معرفی بهترین دکتر گال

این بیماری بسیار حساس است و ممکن است در اثر درمان نادرست حتی شدیدتر هم بشود بنابراین، یافتن یک دکتر باتجربه و بامهارت در زمینه درمان این بیماری کمک می کند تا روند بهبودی سریع تر طی شده و فرد کمتر اذیت شود.

دکتر عبدالرضا عرفانی یکی از بهترین پزشکان در زمینه درمان این بیماری است که بیماران بسیاری را که مبتلا به گال بوده اند، درمان کرده است به همین خاطر در این زمینه تجربه و سابقه زیادی کسب کرده بنابراین، به عنوان دکتر گال معروف شده است و می تواند در بهبود افراد مبتلا کمک کند.

دکتر عرفانی متخصص پوست و مو زیبایی است و در اصفهان و شاهین شهر مطب دارد اما افراد می توانند به صورت آنلاین نیز نوبت گرفته و توسط این دکتر مجرب ویزیت شوند. شما می توانید برای دریافت نوبت آنلاین از این پزشک، به سایت دکترتو مراجعه کنید.

در سایت دکترتو می توانید با جست وجوی نام دکتر عرفانی یا تخصص ایشان، صفحه او را پیدا کرده و برای دریافت نوبت حضوری و آنلاین اقدام کنید. همچنین یکی از مزیت های سایت دکترتو این است که می توانید میزان رضایت بیماران این پزشک را بسنجید زیرا اکثر مراجعان دکتر عرفانی در مورد تجربه ویزیت شدن و درمان توسط این دکتر، نظر داده اند که نظرات آنها می تواند در تصمیم گیری بهتر به شما کمک کند.

علاوه بر پزشک معرفی شده، می توانید برای پیداکردن دکتر گال مجرب در تهران به آدرس زیر مراجعه کنید. https://doctoreto.com/doctors/service/scabies/city/tehran

جمع بندی

حال که با این بیماری، ویژگی های آن و همچنین بهترین دکتر گال آشنا شده اید می توانید در صورت لزوم برای درمان اقدام کنید. برای دریافت نوبت از دکتر عرفانی و دیگر پزشکان همان طور که گفته  شد باید به وب سایت  دکترتو مراجعه کنید.

برای دریافت نوبت از بهترین پزشکان می توانید نام پزشک و شهر مورد نظر خود را وارد سایت کرده تا آدرس مطب و شماره تلفن مطب را در اختیار شما قرار دهد. همچنین اگر دکتر خاصی مد نظرتان نیست می توانید با واردکردن شهر خود و تخصص مورد نظر، لیست پیشنهادی از دکترهای متخصص در این زمینه را در اختیار داشته باشید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا