سلامتی و پزشکی

چگونه قد خود را افزایش دهیم؟ ۱۰ بهترین راه برای بلند قد شدن

چگونه قد خود را افزایش دهیم؟

اغلب افراد متوسط ​​یا کوتاه قد می خواهند قد بلندتر باشند. قد بلند می تواند بر احساس شما تأثیر بگذارد. افرادی که نسبتا کوتاه قد هستند ممکن است اعتماد به نفس نداشته باشند.

قد یک فرد را ژنتیک تعیین می کند، اما نمی توان گفت که این تنها دلیل کوتاهی قد یا قد است.

هورمون ها در بدن به نام هورمون رشد انسانی (HGH) یکی وجود دارد که افزایش قد انسان را تنظیم می کند. این هورمون توسط غده هیپوفیز تولید می شود و برای رشد استخوان ها و غضروف ها ضروری است.

عوامل مختلفی در تعیین قد آن نقش مهمی دارند. مواردی مانند سیگار کشیدن در دوران بارداری، مراقبت های غیرطبیعی پس از زایمان، کاهش وزن و مشکلات سلامتی دوران کودکی می تواند بر قد یا کوتاهی قد فرد تأثیر بگذارد.

اکثر مردم فکر می کنند که وقتی بالغ شوند دیگر رشد نخواهند کرد، اما یک فرد حتی در بزرگسالی می تواند حتی چند اینچ رشد کند. این با داشتن یک سبک زندگی سالم محقق می شود.

در اینجا 10 راه برای افزایش قد آورده شده است.


  1. جینسینگ هندی مصرف کنید

بر اساس تحقیقات، جنسنینگ هندی به افزایش قد آن کمک می کند. حاوی مواد معدنی زیادی است که می تواند تراکم و ضخامت استخوان را بهبود بخشد. این باعث افزایش ارتفاع آن می شود. این گیاه را می توانید در اسانس ها پیدا کنید.

  • دو قاشق غذاخوری جینسینگ هندی را با یک لیوان شیر گاو گرم ترکیب کنید.
  • کمی شکر اضافه کنید.
  • آن را هر شب قبل از خواب بنوشید. برای افزایش قد باید حداقل 45 روز این کار را انجام دهید.

نکات: برای بهره مندی از فواید این گیاه، نباید فست فود بخورید.


  1. نوشیدن شیر

شیر منبع کلسیم است که برای رشد استخوان ضروری است. کلسیم نقش مهمی در افزایش سطح دارد. شیر علاوه بر کلسیم حاوی ویتامین A و پروتئین است که برای سلامت کلی بدن ضروری است.

برای افزایش قد بهتر است حداقل دو یا سه لیوان در روز بنوشید. علاوه بر این، محصولات لبنی مانند پنیر، پنیر، ماست و خامه ممکن است در افزایش محتوای چربی موثر باشند.


  1. در تمرینات یوگا شرکت کنید

با انجام تمرینات یوگا می توانید کمی قد خود را افزایش دهید. برخی از این تمرینات ممکن است ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهند.

یوگا همچنین به کاهش استرسی که باعث تنش عضلانی می شود کمک می کند. بهترین مکان برای افزایش قد مکانی به نام سوریا ناماسکار در یوگا است.

فعالیت های یوگا سوریا ناماسکار


  1. تمرینات کششی انجام دهید

حرکات کششی روش موثر دیگری برای افزایش قد در طول سالیان است. سعی کنید بدن خود را با ایستادن با انگشتان پا بکشید. می توانید با ورزش روزانه یک یا دو اینچ قد خود را افزایش دهید.


  1. شرکت در تمرینات ورزشی:

ورزش می تواند ترشح هورمون های محرک رشد را افزایش دهد.

برای بلندتر شدن باید به طور منظم ورزش کنید و در فعالیت های ورزشی شرکت کنید.

یکی از بهترین تمرینات برای افزایش ارتفاع طناب، بازی است. روزانه حداقل 30 دقیقه طناب بزنید.

میله های افقی با استفاده از میله های افقی می تواند در افزایش رشد استخوان و افزایش قد موثر باشد. از نوار بروید و به طبقه بالا بروید. 10 ثانیه نگه دارید و تکرار کنید.

بازی هایی مانند تنیس و بسکتبال نیز می توانند موفقیت آمیز باشند. این به شما کمک می کند قد بلندتر شوید. بهتر است در فعالیت های خارج از منزل مانند دوچرخه سواری و شنا شرکت کنید.


  1. به اندازه کافی خوابیدن

وقتی استراحت می کنید، بدن شما رشد می کند و چربی جدیدی تولید می کند. در واقع هورمون رشد انسان مسئول افزایش وزن بدن است که به طور طبیعی در طول خواب عمیق تولید می شود.

در طول خواب، مغز آرام می شود و هورمون رشد بیشتری ترشح می کند. در بزرگسالی، فرد باید حداقل 8 یا 11 ساعت بخوابد.


  1. یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

مطالعات و تحقیقات نشان می دهد که سوءتغذیه یکی از دلایل اصلی سایز است. برای دریافت بیشتر مواد مغذی باید از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.

چیزهایی مانند روی، منگنز، ویتامین C، پروتئین، پتاسیم، کلسیم و فسفر می توانند رشد استخوان را تحریک کنند. یک رژیم غذایی خوب باید شامل سبزیجات و میوه های سبز تازه، آجیل، غلات کامل و شیر بدون چربی باشد.


  1. از آفتاب لذت ببر

نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است. این ویتامین با افزایش سطح آن نقش مهمی در سلامت کلی بدن دارد. وقتی بدن شما کمبود ویتامین D داشته باشد، ممکن است استخوان‌های شما ضعیف‌تر شوند.

از نور خورشید به مدت 20 تا 30 دقیقه در روز استفاده کنید تا مطمئن شوید بدن شما به اندازه کافی نور خورشید دریافت می کند. علاوه بر نور خورشید، می توانید ویتامین D را از شیر، پنیر، تخم مرغ، ماهی های چرب و غذاهای فرآوری شده دریافت کنید.


  1. موقعیت فیزیکی خوبی دارد

عمودی نشستن یا ایستادن می تواند نقش مهمی در رشد و افزایش قد داشته باشد. موقعیت مناسب روی بدن باید طوری باشد که سر و گردن شما بدون خم شدن در یک راستا قرار گیرند.

این نوع نشستن به ستون فقرات شما کمک می کند و ماهیچه های شما را شل می کند. از سوی دیگر، وضعیت بد می تواند به ستون فقرات آسیب برساند و سرعت افراد را کاهش دهد، بنابراین هنگام نشستن یا کار صادق باشید.


  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

سعی کنید تا جایی که می توانید در طول روز آب بنوشید. آب می تواند سموم اضافی را از بدن دفع کند و هضم را بهبود بخشد.

خوردن آب به متابولیسم بدن نیز کمک می کند. حداقل 8 لیوان آب در روز بنوشید تا سالم بمانید. علاوه بر نوشیدن آب، خوردن میوه ها و سبزیجات آغشته به آب مانند خیار و هندوانه را نیز فراموش نکنید.


نکات اضافی:

  • سعی کنید وزن ایده آلی داشته باشید زیرا اضافه وزن می تواند تاثیر منفی بر قد شما داشته باشد.
  • سیگار را ترک کنید زیرا از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.
  • از فست فود اجتناب کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا