اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ام جی ساخت کجا است؟

خودرو ام جی با نام کامل Morris Garages یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین برندهای اروپایی است که محصولاتش دارای طراحی های به روز، متفاوت و جذابی است که این امر سبب شده است تا بین اقشار جوان، طرفداران بسیاری پیدا کند. تاریخ این کارخانه به فردی به نام سیسیل کیمبر می رسد که نامش به عنوان موسس کمپانی به ثبت رسیده است. این کمپانی فراز و نشیب های بسیاری را تجربه نموده است و از یک تولید کننده خودرو کوچک تبدیل به تولید کننده خودرو اسپرت در سطح جهانی گردید. بیشترین دلیل محبوبیت این کمپانی، تولید خودروهای اسپرت، روباز و دو سرنشینه است.

حدود 90 سال از عمر کمپانی ام جی می گذرد و توسط دیگر خودروسازان اروپایی همچون BMW و یا کمپانی های آسیایی مدیریت شده است. با این وجود، اصالت انگلیسی خود را حفظ نموده است و خودروهای باکیفیت و مدرن را به سراسر دنیا عرضه نموده است.

آشنایی با کمپانی ام جی

کمپانی ام جی در سال 1923 در انگلستان تاسیس گردید. این کمپانی توسط شرکت های مختلف، مدیریت شد و پس از چندین بار جابجایی، کشور چین و کمپانی سایک موتورز، مدیریت آن را برعهده گرفته است.

علی رغم اینکه ام جی در ایران معروف و شناخته شده نیست، اما در جهان از معروفیت و محبوبیت بسیاری برخوردار است. درواقع، محصولات خودرویی ام جی به دو صورت تولید می شوند که برخی در بازار کشور انگلیس عرضه می گردد و برخی دیگر برای سایر کشورها طراحی و تولید می گردند.

از جمله خودروهای ام جی می توان ام جی 6، ام جی 360، ام جی 550، ام جی 350 ، ام جی 3 ، ام جی GS و ام جی GT را نام برد که تمامی این محصولات به بازار ایران وارد شده اند. تمامی این خودروها، از کیفیت مطلوبی برخوردار می باشند و دارای امکانات خوبی نیز هستند اما در بازار ایران به دلیل واردات کم و تبلیغات نامناسب، نتوانستند با دیگر خودروها رقابت خوبی داشته باشند.

کدام خودرو ام جی ارزش خرید بیشتری دارد؟

از میان خودروهای ام جی موجود در ایران، برخی از آن ها، از ارزش بالاتری برخوردار هستند زیرا به لحاظ کیفیت، نوع طراحی و.. با دیگر مدل های این برند متفاوت می باشند.

ام جی 550

خودرو ام جی 550 از جمله سدان های معروف این برند است که طراحی ظاهری بسیار خوبی دارد و همین امر سبب شده است تا از دیگر مدل های برند ام جی متمایز گردد. پیشرانه توربو شارژ 1.6 لیتری، از جمله مشخصات فنی مطلوب این خودرو است. ام جی 550 با قدرت 158 اسب بخار، شتاب 10 ثانیه و میزان مصرف سوخت 1.8 لیتر، از جمله خودروهای جذاب می باشد. نوع طراحی و عملکرد فنی در سطح مطلوبی است و به دلیل تنوع بسیاری که در آپشن های رفاهی و ایمنی دارد، یک خودرو کامل و خوب محسوب می گردد.

ام جی GT

خودرو ام جی GT از دیگر سدان های خوب کمپانی ام جی است که از ویژگی هایش می توان به طراحی زیبا و شکیل، پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ، قدرت 127 اسب بخار و مقدار گشتاور 210 نیوتن متر اشاره نمود. شتاب این خودرو، 9.8 ثانیه است و میزان مصرف سوخت آن، 7.5 لیتر در 100 کیلومتر است.

از ویژگی های برتر این خودرو می توان به آپشن های بسیار آن اشاره نمود که در مقایسه با خودروهای به روز دنیا، از امکانات خوبی برخوردار است. اما به دلیل واردات محدود این خودرو، تهیه لوازم یدکی آن با دشواری روبرو است از این رو، تبدیل به یک نقطه ضعف شده است.

ام جی 6

دیگر سدان خوب کمپانی ام جی، ام جی 6 است که به لحاظ مشخصات فنی با ام جی 550 مشابهت بسیاری دارد. به لحاظ طراحی ظاهری و طراحی داخل کابین، بسیار متفاوت تر و به روزتر گردیده است. پیشرانه این خودرو، 1.8 لیتر است و دارای قدرت 160 اسب بخار می باشد. شتاب این خودرو، 9.9 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی 7.7 لیتر، این خودرو را تبدیل به یک خودرو اقتصادی و به صرفه نموده است. از جمله ویژگی های این خودرو جذاب می توان به فرمان پذیری مطلوب، امکانات رفاهی خوب و متنوع، عملکرد فنی بسیار خوب و.. اشاره نمود. به دلیل کمبود قطعات و لوازم یدکی mg ، طرفداران کمی دارد.

آشنایی با کراس اوور های برند ام جی

کمپانی ام جی در سطح کراس اوور چندان تنوعی ندارد با این حال در این بخش دو مدل کراس اوور جذاب ام جی را به شما معرفی می نماییم.

ام جی GS

ام جی GS یک مدل کراس اوور بسیار زیبا است که به دلیل طراحی متفاوت آن به لحاظ خطوط ریز و برجسته بدنه، آن را تبدیل به یک خودرو اسپرت و جذاب نموده است.

علاوه بر طراحی ظاهری خوب، کابین این خودرو نیز جادار و بسیار به روز است و سبب شده است تا به جذابیت خودرو افزوده شود. ام جی GS یک پیشرانه 2 لیتری با قدرت 217 اسب بخار می باشد که پیشرانه بسیار قدرتمندی محسوب می گردد. شتاب این خودرو، 8.7 ثانیه است و میزان مصرف سوخت ترکیبی آن، 8.3 لیتر می باشد که مجموعه این ویژگی های مثبت، خودرو ام جی GS را بسیار جذاب و متفاوت نمایش می دهد .

ام جی RX5

از دیگر کراس اوورهای جذاب کمپانی ام جی، مدل ام جی RX5 است که ظاهر سنگین تری به نسبت سایر مدل های ام جی دارد و جذابیت خاصی به این خودرو بخشیده است. از جمله ویژگی های این خودرو می‎ توان به پیشرانه 2 لیتری، قدرت 220 اسب بخار، شتاب 8.2 ثانیه و میزان مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتری اشاره نمود.

این خودرو علاوه بر طراحی ظاهری بسیار زیبا، برخورداری از امکانات رفاهی و مشخصات فنی خوب، سبب شده است تا خریداران رضایت بسیاری داشته باشند. محدودیت در نسخه های وارداتی این خودرو، از نقاط ضعف خودرو ام جی RX5 است. به منظور دریافت راهنمایی برای خرید قطعات و لوازم یدکی انواع خودروهای ام جی می توانید با کارشناسان مجموعه یکتا یدک ارتباط بگیرید.

 

منبع این مطلب: سایت یکتا یدک

دکمه بازگشت به بالا