سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برای کوچک شدن بینی استخوانی چه باید کرد؟

بهترین و موثرترین روش برای کوچک کردن بینی چیست؟

به نقل از بهترین جراح بینی گوشتی در تهران، کوچک کردن بینی یکی از مهم ترین دلایل انجام یا رینوپلاستی است ، یکی از مهم ترین دلایل انجام جراحی بینی کوچک تر شدن سایز بینی و اصلاح فرم بینی است. البته جراحی بینی علاوه بر موارد زیبایی ، کاربرد های درمانی  مانند درمان سینوزیت ، درمان پولیپ بینی ، درمان انحراف بینی و غیره نیز دارد.اما امروزه بیشترین دلیل انجام جراحی بینی تغییر فرم بینی است زیرا زیبایی بینی بر روی زیبایی چهره تاثیرات مثبتی دارد.

به گفته mayoclinic رضایت از فرم بینی پس از جراحی بینی اهمیت بسیار زیادی دارد ولی متقاضیان رینوپلاستی باید بدانند که نوع بینی نیز بر روی فرم بینی تاثیر گذار است.به طور معمول بینی گوشتی برای جراحی بینی طبیعی و بینی استخوانی برای جراحی بینی فانتزی مناسب تر است. همچنین بارزترین تفاوت جراحی بینی گوشتی و جراحی بینی استخوانی در طول دوره بهبودی است. به علت اینکه بینی گوشتی دارای پوست ضخیمی است نیاز به زمان بیشتری دارد تا ورم بینی از بین رود ولی به علت اینکه بینی استخوانی پوست نازکی دارد ورم بینی به سرعت از بین می رود.

به همین دلیل بیماران می توانند نتیجه جراحی بینی استخوانی را زودتر از نتیجه جراحی بینی گوشتی مشاهده کنند. برخی از افراد به علت ترس از تیغ جراحی یا جملات منفی که شنیده اند به دنبال روش هایی هستند که برای کوچک شدن بینی نیازی به جراحی نباشد. در چنین مواقعی با مواردی چون لیزر ، کوچک شدن بینی با ورزش ، جراحی بینی با طب سنتی و مواردی از این قبیل برخورد می کنند. افرادی که تمایل دارند بینی شان کوچک شود باید بدانند که بهترین و موثرترین روش برای کوچک کردن بینی انجام جراحی بینی یا راینوپلاستی است.

تمرین اول: با استفاده از تنفس

از انگشت اشاره برای فشردن پره های بینی استفاده کنید و سعی کنید با قدرت نفس بکشید. برای نتیجه گیری بهتر روی قسمت های پایینی فشار بیشتری وارد کنید. با افزایش فشار ریتم تنفس را آهسته تر نمایید. این تمرین را به اندازه 10 بار نفس کشیدن انجام دهید.

افزایش سن تغییرات زیادی در چهره ایجاد می کند. این تغییرات بر روی پوست و غضروف بینی نیز تاثیرگذار است. تمرین بعدی از افتادگی و تغییر فرم بینی در زمان کهنسالی جلوگیری می نماید.

تمرین دوم: گرفتن نوک بینی

نوک بینی را با دو انگشت اشاره و شست بگیرید و به آرامی آن را به سمت بالا بکشید. حالا سعی کنید نوک بینی را رو به پایین فشار دهید و انرژی معکوس وارد نمایید. این کار را می توانید با یک انگشت و از طرف پایین نوک بینی نیز انجام دهید. این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

تمرین سوم: لبخند زدن

طبیعت همیشه راهکارهای خوبی به ما ارائه می دهد. لبخند زدن به فرم صاف و مستقیم بودن بینی بسیار کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بیشتر لبخند بزنید و با انگشت نوک بینی را به آرامی به سمت بالا هل بدهید. این کار به فرم دهی عضلات کناره بینی نیز کمک می کند. این تمرین را روزی 20 تا 30 مرتبه انجام دهید. بعد از مدتی نتیجه را مشاهده خواهید کرد.

تمرین چهارم: انجام تمرینات ورزشی برای کوچک کردن بینی

تمرینات ورزشی مثل یوگا بر روی نحوه تنفس بسیار تاثیرگذار هستند. دم و بازدم عمیق برای شکل دهی به بینی نیز کاربرد دارد. در یک پوزیشن راحت بنشینید. راه یکی از سوراخ های بینی را با دو انگشت به مدت 4 ثانیه مسدود کنید و با سوراخ دیگر نفس بکشید. سپس همین کار را با طرف دیگر انجام دهید و هوا را تخلیه کنید. می توانید در طول روز این تمرین را به صورت معکوس سه یا چهار بار تکرار نمایید.

تمرین پنجم: کوچک کردن بینی با استفاده از ماساژ

بخش های مختلف بینی را ماساژ دهید. این کار را از پل بینی شروع کنید. از بالای پل بینی رو به پایین به آهستگی و در یک خط مستقیم بینی را ماساژ دهید. همچنین این ماساژ را از کناره بینی هم انجام بدهید. برای نتیجه گیری بهتر 5 دقیقه ماساژ نیاز است.

عمل جراحی بینی گوشتی و استخوانی تنها روشی است که ماندگاری دایمی دارد و بعد گذشت چند سال نتیجه اش قابل رویت میباشد.

استفاده از دستگاه های فرم دهنده ی بینی :

شک و تردید زیادی در مورد عملکرد دستگاه های کوچک کننده بینی وجود دارد و نتایجی که از این دستگاه ها گرفته شده، متفاوت بود. پد فرم دهنده این دستگاه ها بر روی بینی قرار می گیرد و دستگاه به یک منبع انرژِی (باتری یا برق) متصل است و از این طریق به بینی لرزش وارد می کند. قیمت این دستگاه ها خیلی زیاد نیست و به امتحان کردن آن ها می ارزد.اگر چه این روش بسیار کارآمد و البته بدون درد خاصی می باشد، اما قابل به ذکر است که برای همه ی بینی ها مناسب نیست. به همین دلیل تاکید داریم که قبل از هر اقدامی با یک دکتر جراحی بینی خوب مشاوره کنید.

این روش قطعا برای افرادی مناسب خواهد بود که میزان خیلی کمی نیاز به تغییرات در بینی خود داشته باشند اما در واقع عملی است که تمامی تغییرات روی استخوان و اسکلت بینی انجام می شود چرا که استخوان و اسکلت بینی است که سبب فرم دهی به بینی شده است.

اما اگر بخواهیم با روشی غیر از عمل بینی، بینی خود را کوچک کنیم نمی توان تغییرات را به خوبی بر روی بینی اعمال کرد و پس از مدتی بینی به حالت اولیه باز می گردد.

چسب کوچک کننده بینی

در برخی موارد وجود چربی های تجمع یافته در پوست بینی و یا جوش های سرسیاه بر روی بینی سبب ناهموار نشان دادن بینی و به تبع آن بزرگ دیده شدن بینی می شوند .چسب کوچک کننده بینی نیز در این افراد می تواند مفید بوده و شود .برای کوچک شدن بینیتان با استفاده از چسب بینی نیاز به کمی صبر و حوصله دارید تا در اثر جذب چربی های زیر پوستی توسط این چسب ها حجم بینی شما کاهش یافته و بینی شما خوش فرم و زیبا شود این چسب ها با هموار کردن سطح پوست بینی علاوه بر خوش فرم شدن بینی در شادابی و صاف شدن پوست بینی  شما نیز تاثیر دارند

استفاده از گیره کوچک کننده بینی

یکی دیگر از روش های کوچک کردن بینی استفاده از گیره کوچک کننده بینی میباشد .
این گیره ها مانند یک کلیپس طراحی شده اند
و با فشردن غضروف های بینی به مدت 10 الی 15 دقیقه در طی روز موجب کوچک شدن بینی می شوند .
شما با استفاده از این گیره می توانیدپس از یک ماه تغییراتی را در راستای کوچک شدن بینی خود مشاهده نمایید .

کوچک شدن بینی با یخ

می دانید که سرد شدن باعث منقبض شدن هر جسمی می شود. بینی نیز از این موضوع مستثنا نیست. سرد کردن ناحیه بینی به هر روش باعث می شود که حجم آن کاهش یابد.

کوچک شدن بینی با بخور

یکی دیگر از روش های موثر کوچک کردن بینی استفاده از بخور است. بخار آب با ورود به منافذ پوست صورت باعث خروج چربی ها و افزایش سوخت و ساز پوست بینی می شود.
نحوه استفاده
بینی خود را به مدت 5تا 20 دقیقه بخور دهید.
هنگام بخور با انگشتان خود بینی را ماساژ دهید تا چربی های زیر پوستی خارج شود.

نکته:توجه کنید که مدت تاثیر این روش فقط چند ساعت است

کوچک کردن بینی گوشتی و استخوانی به وسیله لیفت بینی با استفاده از ژل

روش لیفت بینی با استفاده از ژل یکی از انواع روش های مورد استفاده جهت کوچک کردن بینی های گوشتی و استخوانی می باشد. با استفاده از این روش به راحتی می توان زیبایی را به بینی های استخوانی قوزدار و بینی های گوشتی برگرداند. در این روش ماده ای به نام فیلر توسط پزشک متخصص در فرورفتگی ها و قسمت های دارای نقص مانند قوز بینی تزریق می گردد. در نتیجه قسمت های فرورفته و دارای نقص با استفاده از ماده فیلر پر شده و بینی فرمی صاف و یکدست پیدا خواهد کردتنها در یک جلسه درمان انجام می گیرد. همچنین در این روش نیاز به بیهوشی نبوده و از بی‌حسی موضعی قبل از انجام تزریق استفاده می شود.

برداشتن قوز بینی بدون جراحی به وسیله ی سوهان کشیدن

سوهان رایج در جراحی بینی مانند سوهان ناخن دندانه دار است و فلزی میباشد. با آن سوهان روی پوست خراشی را ایجاد می کنند و شروع به سوهان کشی می نمایند و سپس با سرم آن قسمت را شستشو می دهند.که در این روش هم میزان تغییرات محدود است

لیفت بینی با نخ

بالا آمدن نوک بینى بدون جراحى یکى از تقاضا هاى مهم و شایعى است که همواره زیباجویان دارند . که لیفت بینى با نخ یکى از آن ها است .
در این روش با استفاده از نخى که از زیر پوست رد مى شود نوک بینى به اسکلت استخوانى بینى وصل مى شود و به سمت آن کشیده مى شود تا نوک بینى بالا بیاید . در این روش بافت هاى بینى تحت کشش قرار مى گیرند و در مقابل نخ مقاومت مى کنند . به مرور زمان کشش کار خود را انجام مى دهد . نخ بافت ها را پاره مى کند و از میان آن ها رد مى شود تا حدى که دیگر بافت هاى بینى تحت کشش نباشند .

در این مرحله نوک بینى دوباره به محل قبلى خود باز مى گردد . این دوره معمولا بین سه تا نه ماه طول مى کشد .در این مرحله بیمار احساس مى کند که اثر نخ به طور کامل از بین رفته است .
جراحى بینى براى فردى که قبلا لیفت بینى با نخ انجام داده مشکل تر است زیرا بافت هاى بینى ممکن است در اثر حرکت نخ آسیب دیده باشند . علاوه بر موارد فوق اغلب بینى ها علاوه بر افتادگى نوک ، اشکالات مهمى مثل انحراف و کجى ، بزرگى و قوز دارند که با نخ رفع نمیشوند

صاف کردن بینی با ورزش

آیا باورتان میشود که لبخند زدن می تواند بینی شما را صاف کند؟ تمام کاری که باید انجام دهید این است که فقط لبخند بزنید.
روش انجام این روش
شما باید با استفاده از انگشتانتان بینی تان را به سمت بالا ببرید و سپس لبخند بزنید.
این فعالیت کمک می کند که ماهیچه های دو طرف بینی تان را تقویت کنید.
برای نتیجه گیری بهتر این تمرین را روزانه 20 تا 30 بار انجام دهید.

اقدامات قبل از کوچک کردن بینی  استخوانی بدون عمل

بعد از کوچک کردن بینی بدون عمل جراحی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید تا علاوه بر به دست آوردن نتیجه بهتر ، ماندگاری عمل نیز طولانی تر باشد.
در کل انجام عمل کوچک کردن بهتر است تنها در افراد بالاتر از 20 سال انجام شود.
بعد از عمل از ایجاد فشار بر روی بینی تا چند روز جلوگیری شود.
از رفتن به سونا و جکوزی و مکان‌های بسیار گرم خودداری گردد.
استفاده از بخور داغ یا حمام داغ نیز برای چند روز ممنوع است.
به مدت چند روز بهتر است از خوابیدن به پهلو و یا روی شکم خودداری شود.

چه افرادی کاندیدای کوچک کردن بینی استخوانی بدون عمل هستند؟

بافرادی که خواهان رفع برجستگی‌های کوچک روی بینی خود هستند.
افرادی که دارای فرورفتگی، گودی و ناهمواری‌هایی بر روی بینی خود هستند و یا بینی آن‌ها ظاهری نامتقارن دارد.
افرادی که از بینی تختی برخوردار هستند و خواهان ایجاد یک پل و با برجسته کردن پل کنونی بینی خود هستند. این مشکل معمولاً در بین آسیایی‌ها و جمعیت‌های آفریقایی آمریکایی بسیار مشاهده می‌شود.
افرادی که به افتادگی کم بینی دچار هستند و علاقه‌مند به بالا یردن نوک بینی خود می‌باشند.
افرادی که قبلاً عمل‌های جراحی زیبایی بینی را انجام داده‌اند و از ظاهر بینی خود رضایت ندارند.

دکمه بازگشت به بالا