دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

کفپوش مناسب پارک چیست؟

کفپوش پارک چیست؟

اغلب زمین بازی و پارک ها طوری طراحی شده اند که از سرخوردن و افتادن کودکان از روی سرسره ها، تاپ و… جلوگیری شود، اما گاهی توجه چندانی به کفپوش این زمین های بازی نمی شود. طراحی و ساخت کفپوش پارک برای محیطی مثل پارک و شهربازی که ایمنی و زیباسازی آن از اهمیت بالایی برخوردار است نیاز به تجربه زیادی دارد. درصدی از احساسات مختلف از قبیل دلپذیری، هارمونی، گرما و… همگی از طریق کفپوشی که در محیط استفاده می شود منتقل می گردد. کفپوشی که در محیط پارک استفاده می شود همان کفپوش لاستیکی است که باید ویژگی های از جمله زیبایی و جذابیت، مقاومت در برابر سایش بالا، زمان اجرای سریع به هنگام نصب داشته باشد.

کفپوش های لاستیکی یا گرانولی ضد ضربه نیک فوم که مختص فضای بیرون طراحی شده است اساسا از دو لایه تشکیل می شود. لایه اول گرانول که از مواد لاستیکی به دست می آید و عملکرد جذب ضربه ها را به عهده دارد. و لایه دوم در واقع سطح رویی و ظاهر کفپوش است که عاری از هر گونه مواد سمی می باشد. در کفپوش پارک می تواند روی آسفالت، بتن و هر بستر دیگری قرار بگیرد یا مستقیما روی زمین نصب شود. خاصیت ضربه گیری کفپوش نرم پارک سبب می شود در صورتیکه کودکان از ارتفاع بالا روی آن بیفتند آسیب جدی وارد نمی شود. حتی زمانیکه بارندگی وجود دارد باز هم خاصیت کششی خود را از دست نمی دهد. از دیگر ویژگی های خوب این کفپوش می توان گفت که در برابر نوسانات شدید آب و هوایی بسیار مقاوم است.

انواع کفپوش مناسب پارک چیست؟

انواع کفپوش برای پارک شامل کفپوش های لاستیکی یا با نام دوم گرانولی می باشد که در مدل های مختلف تولید می گردد. تنوع این محصول در قالب آن و رنگ بندی است . قالب 100 در 100 سانت معمول ترین ابعاد این کفپوش ها می باشد که لبه هایی صاف و یکدست را داراست . مدل های 50 در50 سانت نیز موجود بوده که در تعداد بالا به درخواست مشتری تولید میگردد. ضخامت آن از 2 ، 2.5 و3 سانت می باشد. مدل پایه شانه تخمه مرغی هم تنوع دیگر آن با ضخامت 4.5سانت است. همینطور مدل های با حالت قفلی نیز تولید میگردد که اضلاع آن صاف نبوده و در هم قفل می شوند. این مدل ها نیز باید در تعداد بالا و اختصاصی تولید گردد.

ویژگی های کفپوش پارک:

کفپوش های مناسب برای پارک باید دارای دو خصوصیت مهم باشند. اول از همه باید دوام بالا در شرایط آب و هوایی فضای باز شامل حرارت آفتاب (  خورشید ) و همینطور سرما و باران و برف را داشته باشند و دوم اینکه در طولانی مدت دوام بالایی داشته باشند. بقیه خصوصیات عمومی که شامل نرم بودن و رنگ بندی جذاب می باشد را نیز باید دارا باشند. کفپوش لاستیکی پارکی یا همان کفپوش گرانولی که اسم دوم آن می باشد بهترین گزینه می باشد.

نقاط ضعف

  • وزن بالا
  • نا مناسب برای راه رفتن با پای برهنه

نقاط قوت

  • با دوام
  • مقاوم در برابر سرما و گرما
  • رنگبندی عالی
  • کیفیت
  • نصب آسان
  • عدم سر خوردن افراد روی کفپوش

ماندگاری کفپوش لاستیکی پارک

کفپوش لاستیکی فوق العاده با دوام است و آن را به یک گزینه به صرفه و اقتصادی تبدیل می کند که مطمئناً از آن استفاده زیادی خواهید کرد. کفپوش لاستیکی برای پارک ها و زمین های بازی می تواند چندین دهه دوام بیاورد.

مزایای کفپوش پارک کودک

    ظاهر مناسب: روکش لاستیکی جذابیت برش صاف و تمیزی را به ظاهر آن ارائه می دهد. همچنین دارای جذابیت بصری با رنگ های زنده است که کودکان را به بازی با آنها دعوت می کند. علاوه بر این، لاستیک را می توان در الگوهای متنوع نصب کرد تا طرحی جذاب تری ایجاد کند.

    صرفه اقتصادی: در مقایسه با سطوح دیگر، لاستیک مزیت اقتصادی دارد. ارزان تر، سریع و آسان تر نصب می شود و نسبت به دیگر گزینه های کف پوش دوام بیشتری دارد.

    ایمنی: از آنجایی که هنگام انتخاب سطح زمین بازی، ایمنی مهمترین دغدغه است، لاستیک یک انتخاب محبوب است. این ماده محافظت عالی در برابر سقوط را فراهم می کند و به جلوگیری از آسیب های جدی کمک می کند. همچنین سطحی غیر لغزنده ایجاد می کند و از لغزش و سقوط جلوگیری می کند.

    پاکیزگی: تمیز کردن لاستیک بسیار آسان است. نگهداری عمومی شامل جارو کردن، شستشو و جمع آوری زباله است. لاستیک علاوه بر اینکه عملاً بدون نیاز به نگهداری است، باکتری را در خود جای نمی دهد و حشرات را جذب نمی کند.

    دوستدار محیط زیست: روکش لاستیکی عمدتاً از لاستیک های بازیافتی ساخته شده است که آن را دوستدار محیط زیست و ایمن برای کودکان و محیط زیست می کند.

    تطبیق پذیری: کف لاستیکی را می توان در مناطق مسکونی، مدارس، پارک ها، موزه ها، کلیساها، پشت بام ها و موارد دیگر استفاده کرد.

    راحتی: یکی از مزایای بزرگ روکش لاستیکی راحتی و قابلیت جذب ضربه آن است. انعطاف پذیری لاستیک منجر به بازی طولانی تر و شادتر و پاهای سالم می شود.

    دوام: هنگامی که لاستیک با کیفیت بالا به درستی نصب شود، این سطح می تواند مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

    مقاومت صدا: کاشی های لاستیکی به عنوان مانع و جاذب صدا عمل می کنند و صدا را تا 18 دسی بل کاهش می دهند. این عامل کاشی را به گزینه ای عالی برای حیاط ها و مناطق بازی سرپوشیده تبدیل می کند.

سایر ویژگی های و مزایای کفپوش پارک

کفپوش پارک به دلیل استفاده اغلب کودکان از فضای آن باید از ایمنی، مقاومت، کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشد. همچنین کفپوش گرانولی پارک به دلیل استفاده زیاد و مکرر، باید از عمر بالایی بهره مند باشند. طراحی کفپوش ها به گونه صورت می گیرد که علاوه بر انعطاف پذیری مناسب، امنیت و سلامت کودکان را نیز با خود به همراه داشته باشد. از دیگر ویژگی های بارز کفپوش پارک، مقاوم بودن در برابر نور آفتاب و ضد آب بودن آن است. جنس این نوع کفپوش ها به طور معمول از لاستیک گرانول شده می باشد. بر روی سطح مورد نظر هم با چسب هم بدون چسب مورد استفاده قرار می گیرند. تهیه کفپوش لاستیکی پارک از جنس مرغوب و باکیفیت، علاوه بر مقاومت و ضربه پذیری بالا، در برابر شرایط جوی مختلف و همینطور سرما و گرما پوسیده، ترک خورده و شکسته نمی شوند.

یکی از مزایای کفپوش پارک، مقاوم بودن در برابر دویدن و  پیاده روی سریع می باشد. همچنین این کفپوش ها در مواقع باران و  مرطوب بودن، از لیز خوردن جلوگیری به عمل می آورند. مزایای دیگر کفپوش پارک شرکت گرانول و لاستیک عبارت است از:

  • مقاوم بودن در برابر مواد شیمیایی و اسید،
  • مقاوم بودن در برابر آسیب دیدگی و فشار سنگین،
  • مفید و مناسب برای محیط زیست.

کاربردهای کفپوش پارک

کفپوش پارک علاوه بر استفاده در فضای پارک ها، در مسیرهای ورزش دو و میدانی نیز مورد کاربرد دارند. در این ورزش، برای جلوگیری از لیز خوردن و همینطور پیشگیری از خستگی زودرس ورزشکاران این رشته، بسیار مفید و مناسب است. در زمین های ورزشی نیز  این کفپوش ها، برای کاهش و کنترل آسیب های وارده به ورزشکاران، بسیار کاربرد دارد. برای ایمن سازی مدارس و مهد کودک ها نیز این نوع کفپوش بسیار مفید و مناسب است، چرا که افزایش امنیت و آسودگی خاطر والدین را با خود به همراه دارد. همچنین این مدل کفپوش در باغ ها، استخرها، سالن های بدنسازی و وزنه برداری، پیاده روها، معابر عمومی، پارکینگ های طبقاتی و پل عابر پیاده هم مورد استفاده قرار می گیرد. کفپوش های پارک گزینه مناسب و مطلوبی، برای استفاده در فضاهای باز محسوب می شوند. قابلیت شستشوی این کفپوش ها نیز امکان پذیر است.

برای سفارش و خرید کفپوش پارک، توجه به نکاتی در این زمینه علاوه بر مقرون به صرفه بودن، کیفیت بالای کفپوش را نیز به ارمغان می آورد. در هنگام خرید، باید دقت شود که رنگ کفپوش مورد نظر تیره و رنگ پریده نباشد. ضخامت لایه های کفپوش باید یکسان، یکدست و هماهنگ باشد. همچنین یک کفپوش با کیفیت نباید به آسانی شکسته و ترک خورده شود. برای نصب و قراردادن منظم کفپوش پارک در مکان مورد نظر، از بکار بردن پیچ و رول پلاک در این زمینه بشدت باید خودداری کرد.

قیمت کفپوش پارک بازی

قیمت کفپوش پارک نیک فوم یا کفپوش گرانولی به دلیل اینکه مستقیما از کارخانه تولیدی در اختیار مشتریان قرار می گیرد هم قیمت مناسب و هم کیفیت بالاتری دارد. در تعیین قیمت کفپوش پارک عوامل زیادی تاثیرگذار هستند که می توان به کیفیت جنس گرانول های استفاده شده و همینطور استفاده از رنگ های خارجی و با کیفیت و مهم تر از همه استفاده از چسب مرغوب در بافت گرانول اشاره کرد.

موضوع مهم تر استفاده از پرس های سنگین همچون پرس 50 تن نام برد که باعث فشردگی بالا و استحکام و دوام طولانی کف پوش پارک می شود. در نهایت کونیک بودن کفپوش ها در زیبایی چیدمان آن ها تاثیر بالایی دارد. برای دریافت راهنمایی های بیشتر با کارشناسان نیک فوم تماس بگیرید. یا از طریق واستاپ با ما در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا