اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

وال پست جدید چیست و چه مزیتهایی دارد؟

برپایی سازه ها قواعد و اصول متناسبی دارد که بایستی تمامی آنها مورد بررسی قرار گیرند، استفاده از وال پست و میلگرد بستر از مهمترین عوامل استحکام دیواره ها است و سبب می شود تا دیوارها بهتر به اسکلت ساختمان وصل شوند . به بیانی روان و ساده باید گفت که وال پست یک نگهدارنده است، هنگامی به دیواره های ساختمان نیرویی وارد می شود وجود وال پست سبب استحکام دیوارهای سازه می شود و از خرابی ساختمان جلوگیری می کند.

 وال پست کلافی است که ارتباطی مفید و موثر مابین اسکلت سازه و دیوار برقرار کرده است که هنگام بروز زلزله از خرابی و ریزش ساختمان تا حدی جلوگیری می کند. دیوارها از مهمترین اجزای سازه هستند، پایداری و استحکام دیوارها سبب پایداری کل ساختمان است.

وال پست منقطع چیست؟

وال پست جدید منقطع یا ناودانی منقطع جایگزین وال پست نبشی شده است.

 در قدیم، با نبشی کشی دیوار را مقاوم می کردند، اما چون نبشی ها عملا در زمان زلزله عملکرد مناسبی نداشتند و یکپارچگی دیوار را تامین نمی کردند، در روش جدید، به منظور تسلیح و مقاوم سازی دیوار در زمان زلزله بر طبق پیوست ششم آیین نامه 2800 استفاده از وال پست جدید منقطع یا ناودانی منقطع عملکرد دیوارهای غیرسازه ای  بهبود بخشیده شده است.

چرا باید از وال پست استفاده می کنیم؟

سال 1397 در سرپل ذهاب زمین لرزه ای به قدرت 6.4 ریشتر در عمق 7 کیلومتری استان کرمانشاه را به خسارت بسیاری وا داشت . زلزله کرمانشاه نشانگر این بود که مقاومت خانه های تازه ساز و قدیمی چندان تفاوتی ندارند و مقاومت سازه ها تنها به استفاده از مصالح مناسب بستگی دارد .

پس ازین زلزله و دیگر زلزله هایی که در سالهای اخیر در کشور رخ داده و سبب صدمه هایی جانی و مالی بسیاری شده است ، مهار کردن خرابی دیوارها در مقابل نیروهای وارده بسیار مورد اهمیت قرار گرفت .

استفاده از وال پست به همراه میلگرد که استحکام سازه ها را افزایش می دهند در نتیجه ، عملکرد مطلوبی حاصل می شود . در بحث ساخت و ساز استفاده از وال پست ضروت زیادی دارد و علاوه بر کارایی مناسب، در بحث هزینه ها نیز مقرون به صرفه است .

 استفاده از وال پست در اجرای سازه ها مربوط به دو قرن پیش است .از گذشته نه چندان دور نیز در ایران بحث استفاده از وال پست مطرح بوده اما در ساخت و ساز اجرای آن را جدی نگرفتند ،از سال 80 خورشیدی تعدادی اندک در ساخت و ساز های خود وال پست را اجرا می کردند اما طی زلزله هایی که اخیرا رخ داد و سبب صدماتی جبران ناپذیر شد طبق آئین نامه 2800 استفاده از وال پست در ساخت و ساز الزامی است .

استفاده از وال پست ها به دو روش مرسوم است و اجرا می شود ، با استفاده از پیچ و مهره و با روش جوشکاری که به دیوارها متصل می شوند .

وال پست ها به دونوع ، وال پست عمودی و وال پست افقی تقسیم می شوند .

نحوه ی اجرای  وال پست در اسکلت فلزی و بتنی متفاوت است . در اسکلت فلزی با کنارهم قرار دادن آجرها و وال پست دیوارهای سازه مقاوم می شوند .

در سازه های بتنی ، در مرحله ی اول وال پست نصب می شود و بعد با بتن آن را پر می کنند که سبب استحکام و پایداری سازه است .

عواقب عدم اجرای وال پست

باتوجه به اهمیتی که وجود وال پست در ساخت و ساز دارد , عدم استفاده از آن عواقبی دارد که متوجه مهندس ناظر ساختمان می شود . هنگامی اثبات شود که تخریب دیواری به دلیل عدم استفاده از وال پست بوده و زیان مالی یا جانی داشته باشد ، مسئولیت آن بر عهده مهندس ناظر ساختمان خواهد بود .

اجرای وال پست با میلگرد بستر

یکی از مزایای استفاده از وال پست به همراه میلگردبستر، جدا از قیمت میلگرد بستر که بسیار مقرون به صرفه است،  هزینه اجرای وال پست با نبشی بیشتر از اجرای وال پست با میلگردبستر است و برای کارفرما به صرفه خواهد بود .

پیاده سازی وال پست با میلگرد بستر بسیار آسان بوده و به راحتی قابل انجام است .

میلگرد بستر مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی و پوسیدگی دارد همچنین اتصال قوی و انعطاف پذیری بالایی دارد .

مرجعی مطمئن برای خرید میلگرد بستر و ناودانی منقطع

ایران سازه آقای براتلو، تولید کننده ی انواع میلگرد بستر در سایز های مختلف 5.5 سانتی، 11 سانتی و 15 سانتی متری، گیره و  قلاب میلگرد، بست تخت، بست رادیکالی، بست ارتجاعی، گیره اتصال به نما و ناودانی منقطع است.  تمامی اجناس گالوانیزه است.  تحویل به موقع ، کیفیت بالا ، قیمت مناسب را از ما بخواهید.

شماره تماس: 09128385425

سایت خرید میلگرد بستر: https://milgerdbastarir.ir/

دکمه بازگشت به بالا