اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تفاوت لاستیک بارز و گلدستون چیست؟

 مقایسه لاستیک گلدستون و بارز با دیدی واقعی و منصفانه

انتخاب و اعتماد به لاستیک کشاورزی مناسب با‌ وجود برندهای متنوع و متعدد در بازار و اینکه هرکدام شعار بهترین را سر می‌زنند قطعا سخت و پیچیده است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید برای انتخاب لاستیکی مناسب از آن بهره ببرید این است که به مقایسه برندهای معروف بپردازید. ما در این قسمت از مقاله تایر آنلاین شاپ به مقایسه لاستیک گلدستون و بارز پرداخته‌ایم تا خرید شما در این زمینه راحت‌تر و بی‌دردسرتر طی شود؛ پس در ادامه همراه ما باشید.

مقایسه لاستیک گلدستون و بارز

اگر به لیستی از بهترین لاستیک‌های تولید داخلی نگاهی بیندازید در بین نام‌ برندهای مختلف حتما چشمتان به برندهای گلدستون و بارز میفتد. در ادامه برای آنکه بتوانید درباره انتخاب بین دو برند گلدستون و بارز بهتر تصمیم بگیرید به بررسی ویژگی‌های هر یک از این برندها پرداخته‌ایم.

لاستیک بارز؛ برندی متعلق به اولین شرکت سازنده تایر ایران

گفتنی‌ها درباره لاستیک بارز کم نیست چراکه این برند متعلق به اولین شرکت سازنده تایرهای ایران است که لاستیک‌های بادوام و با‌کیفیتی را تولید می‌کند. از جمله ویژگی‌هایی که در بازار لاستیک درباره گفته می‌شود این است که

  •  لاستیک کشاورزی بارز کیفیت و طول عمر زیادی دارند.
  • در ساخت و تولید لاستیک‌های بارز تکنولوژی جدید به کار رفته است.
  • لاستیک‌های بارز فرمان‌پذیری مناسبی دارند.
  • قابلیت ترمزگیری لاستیک‌های بارز در شرایط بارانی و لغزندگی جاده قابل اطمینان و مطلوب است.
  • حتی هنگامی که سرعت حرکت زیاد است صدای اضافی از لاستیک‌های بارز شنیده نمی‌شود.

لاستیک گلدستون؛ لاستیکی شناخته‌شده در بین لاستیک‌های ایرانی

لاستیک گلدستون هم به‌عنوان لاستیکی باکیفیت و باسابقه در بین لاستیک‌های ایرانی شناخته می‌شود. این لاستیک از سال‌ها پیش در یک شرکت اردبیلی تولید شده است. مزایا و ویژگی‌هایی که مشتریان برای ذکر می‌کنند شامل

  • خدمات پس از فروش مناسب
  • کیفیت بالا و تعداد پایین تایر برگشتی و ناقص
  • قیمت مناسب
  • دسترسی آسان و موجود بودن لاستیک گلدستون به تعداد کافی در بازار

 لاستیک گلدستون باوجود مزایایی که از آن‌ها برخوردار است، در یکسری از موارد اشکالاتی را دارد که مشتریان را درباره خرید این برند مردد می‌کند. این اشکالات شامل

  • لاستیک گلدستون در برابر وزن بالا مقاومت بالایی ندارد.
  • در شرایط بارانی، لغزنده و برفی امکان لیز خوردن لاستیک‌های گلدستون وجود دارد.
  • لاستیک‌های گلدستون خشک هستند و قابلیت ترمزگیری چندان بالایی ندارند.

حتی اگر بهترین برندهای خارجی را هم برای لاستیک خودروی خود انتخاب کنید هیچ‌کس نمی‌تواند به شما این ضمانت را دهد که این لاستیک خارجی مادام‌العمر برای شما قابل استفاده خواهد بود زیرا هیچ لاستیکی بی‌عیب و نقص نیست. اگر بخواهید بین لاستیک بارز و گلدستون از نظر کیفیت برتری قائل شوید تجربه استفاده و رضایت مشتریان و دوام بالای لاستیک بارز گواه کیفیت بهتر نسبت به گلدستون است. البته اگر شما بودجه محدودی داشته باشید دیگر شاید کیفیت بسیار بالا به کارتان نیاید و در چنین شرایطی بهتر است لاستیک گلدستون را انتخاب کنید که در مقایسه برند بارز ارزان‌تر است.

لاستیک‌های گلدستون و بارز از جمله لاستیک‌های معروف در بازار هستند که تجربه مشتریان نشان می‌دهد لاستیک بارز را به دلیل تکنولوژی جدید به کار رفته در آن و کیفیت بالا انتخاب می‌کنند و دلیل انتخاب لاستیک گلدستون برای این برند بیشتر به‌خاطر قیمت مناسب آن است. قابلیت ترمز‌گیری و فرمان‌‌پذیری مناسب از جمله ویژگی‌های دیگری است که برای برند باسابقه بارز ذکر می‌شود و این ویژگی‌ها در مقایسه با برند گلدستون یک سر‌و‌گردن بالاتر هستند.

بعد از آنکه تصمیم قطعی خود را برای برند لاستیک گرفتید مهم است که از فروشگاهی مطمئن آن را خریداری کنید. از جمله فروشگاه‌های معتبر و قابل اطمینان در زمینه فروش انواعی از برندهای لاستیک است که با مشاوره تخصصی و دلسوزانه کارشناسان فروش خود بیشتر نقش یک مشاور را دارد تا فروشنده. مزایای خرید از تایر آنلاین شاپ برای شما این است که

  • برخی از لاستیک‌های موجود در فروشگاه به قیمتی ارزان و در حد عمده‌فروشی به فروش می‌رسند.
  • برای اطمینان بیشتر از خرید خود می‌توانید نظرات مشتریان قبلی لاستیک انتخابی خود را مطالعه کنید.
  • در هر جای ایران که باشید امکان ارسال محصولات تایر آنلاین شاپ وجود دارد.
  • در صورتی که لاستیک انتخابی شما با آنچه در سایت مشاهده کردید از هر نظر مغایرت داشت می‌توانید آن را مرجوع کنید و پول خود را پس بگیرید.
  • تنوع لاستیک‌های تایر آنلاین شاپ در حدی بالا است که شما را دست‌خالی از سایت برنمی‌گرداند.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

برای اینکه بدانید، کدام لاستیک ایرانی بهتر است، باید ویژگی‌های یک لاستیک مرغوب را بررسی کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های خود، اطمینان خاطری برای تردد و رفت و آمد با ماشین داشته‌باشید. از جمله عوامل و ویژگی‌های یک لاستیک خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح آج لاستیک
  • عمر آج لاستیک
  • تاریخ تولید
  • بار مجاز
  • سرعت مجاز
  • اندازه تایر

طرح آج لاستیک

علاوه بر اینکه عاج لاستیک تاثیر بر زیبایی تایر دارد، اما هر کدام از طرح‌ها با کاربردهای مختلف تولید می‌شوند. شرکت‌های مختلفی هستند که تنوع بسیاری برای طرح آج‌های لاستیک خود در نظر گرفته‌اند. عاج لاستیک نقش مهمی ‌در راندن آب سطح جاده دارد و سنگریزه‌ها را از کف جاده دور می‌کند. همچنین کنترل حرارت و در نهایت قدرت فرمانگیری با توجه به آج لاستیک بررسی می‌شود.

عمر آج لاستیک

میزان عمر آج لاستیک نشان دهنده این است که کدام لاستیک ایرانی بهتر است. عمر آج تایر با توجه به سایش و اعدادی بین 100 تا 500 مشخص می‌شود. هرچه مقدار عدد درج شده بیشتر باشد، عمر لاستیک هم بیشتر است. اعداد و حروف روی لاستیک نشان‌دهنده اطلاعات لاستیک است.

تاریخ تولید

لاستیک هم مانند سایر محصولات کاربردی دارای تاریخ مصرف بوده و عمر مفید لاستیک‌ها به طور معمول 5 تا 6 سال است و بهتر است از شرکتی لاستیک خود را خریداری کنید که گارانتی برای تایر داشته باشد. اگر به دیواره‌های لاستیک دقت کنید تاریخ تولید درج شده‌است.

بار مجاز

بار مجاز و تحمل وزن خودرو یکی از پاسخ‌های سوال کدام لاستیک ایرانی بهتر است، می‌باشد. مقدار باری که می‌توان بر روی لاستیک‌ها وارد کرد با استفاده از شاخص وزن لاستیک مشخص می‌شود. عبور از حد مجاز شاخص بار باعث انهدام لاستیک و موجب تصادف می‌شود.

سرعت مجاز

سرعت مجاز هر لاستیک در حقیقت حداکثر سرعتی است که می‌تواند در 10 دقیقه تحمل کند. این شاخص با حروف لاتین مشخص می‌شود.

اندازه تایر

هر خودرویی با توجه به سایز خاص خود، می‌تواند اندازه متفاوتی داشته باشد. هنگام خرید لاستیک باید به توصیه‌های شرکت تولید کننده لاستیک و کارشناس توجه داشته باشید.

حال سوالی که به وجود می‌آید این است که کدام یک از شرکت‌های ایرانی ویژگی‌های گفته شده را در تولید محصولات خود در نظر گرفته‌اند؟ در ادامه برخی از شرکت‌های تولید کننده لاستیک را بررسی خواهیم کرد.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟

معرفی بهترین لاستیک‌های ایرانی با توجه به ارزیابی و نظارت‌های کیفی که برای نحوه عملکرد لاستیک ماشین صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود. معرفی بهترین لاستیک‌های ایرانی را می‌توان با توجه به رضایت‌مندی مشتری‌ها از شرکت‌های تولید کننده معرفی کرد.

انتخاب لاستیک مناسب از مهم‌ترین نکاتی است که راننده‌ها به عنوان یک دغدغه از آن یاد می‌کنند و لاستیک‌ها در دسته تجهیزات اصلی خودرو قرار دارند و کیفیت آنها باعث می‌شود که تردد خودرو ایمن باشد. در اینجا برخی از شرکت‌های تولید کننده لاستیک را بررسی خواهیم کرد.

گروه صنعتی بارز

گروه صنعتی بارز را به عنوان اولین کارخانه تایر سازی می‌شناسند.  تایر بارز در بازار لاستیک ایران از کیفیت و تکنولوژی بسیار بالایی برای تولید لاستیک‌های خود استفاده می‌کند که میزان رضایت مشتری‌های خود را افزایش دهد. به طور حتم می‌توان این را جزو بهترین تولید کننده تایر‌های ایرانی نام برد.

لاستیک دنا

از دیگر شرکت‌های معتبر و باکیفیت تولید کننده لاستیک ایرانی می‌توان گروه لاستیک دنا را نام برد. این شرکت تولید کننده لاستیک‌های ایرانی برای سایز‌های سنگین و نیمه سنگین است. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که با به کارگیری تکنولوژی این شرکت، تولیدات خود را به بازار عرضه کرده‌اند. همچنین لاستیک دنا را می‌توان جزو بهترین لاستیک‌های ایرانی دانست.

کویر تایر

در ادامه پاسخ به بهترین لاستیک ایرانی می‌توان کویر تایر و شرکت کویر را نام برد که یکی از بهترین تولید کننده‌های صنعت تایر است. این مجموعه با توجه به افتخاراتی که در طی سال‌های فعالیت خود کسب کرده‌است، جزو بهترین تایر‌های ایرانی معرفی شده‌است. همچنین علاوه بر افزایش میزان رضایت مشتری‌ها از محیط زیست هم حفاظت می‌کند.

گلدستون

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با نام تجاری گلدستون شناخته شده‌است و با توجه به اینکه سابقه تولید کمتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارد، اما در لیست بهترین تولید کننده‌های لاستیک‌های ایرانی قرار گرفته و طرفدارهای خاص خود را دارد. این شرکت تولید کننده تایرهای بایاس وانتی، سنگین، کشاورزی و سواری است.

رتبه بندی‌های کیفیت لاستیک‌های ایرانی

با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، افراد لاستیک‌های داخلی را انتخاب و خریداری می‌کنند که کیفیت بالاتری نسب به سایر تایر‌ها داشته باشند. یک لیست مشخص با درصد‌های ارزیابی شده از نظر‌های مشتری‌ها با عنوان رتبه بندی کیفیت لاستیک‌های ایرانی، بهترین تایر‌ها عبارتند از:

  • تایر بارز: 74 درصد
  • کویر تایر: 10 درصد
  • یزد تایر: 6.5 درصد
  • ایران تایر: 5 درصد
  • تایر دنا: 4.5 درصد

نکات مهم هنگام خرید لاستیک

هنگام خرید لاستیک به نکات زیر توجه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • از لاستیکی استفاده کنید که استاندارد SWR داشته باشد.
  • هنگام انتخاب لاستیک به مواردی چون:  خودرو، شرایط رانندگی، سرعت و سطح جاده‌ها  دقت داشته باشید.
  • زمان‌های بازدید از لاستیک‌های خودرو را برای ایمنی بالاتر و ماندگاری بیشتر تایر‌های خود در نظر بگیرید.
  • باد لاستیک‌های خودرو را حداکثر ماهی 1 بار چک کنید.
  • بالانس چرخ‌ها را به دقت کنترل کنید.
  • بهتر است که تمام 4 لاستیک را از یک شرکت تولید کننده خریداری کنید.

مواردی که گفته شد در حقیقت پاسخی به سوال ابتدای مطلب است که بدانیم هنگام خرید تایر، کدام لاستیک ایرانی بهتر است و برای اینکه هزینه افراد کاهش پیدا کند، باید نکات مهم را در نظر گرفت. همچنین نکته دیگر اینکه توجه به کیفیت لاستیک در تاثیرگذار خواهد بود.

برای کسب اطلاعات جامع در خصوص عمر تایر خودرو به مراجعه نمایید.

آیا کیفیت لاستیک‌های ایرانی با خارجی برابری دارد؟

به طور حتم پاسخ این سوال خیر بوده و محصولات تولید شده ایرانی نسبت به برند‌های خارجی چندان به روز نبوده و در برخی از موارد دیده می‌شود که در این مقایسه کیفیت تایر‌های خارجی بیشتر است. لاستیک‌های ایرانی را می‌توان با لاستیک‌های اقتصادی چینی مقایسه کرد و همچنین تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر باعث شده‌است که کمبود مواد اولیه برای تولید تایر‌های ایرانی کاهش پیدا کند و همین موضوع در کیفیت این لاستیک‌ها تاثیرات منفی داشته است.

آیا از لاستیک‌های نرخ دولتی که عرضه می‌شود می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به افزایش قیمت لاستیک در ایران و همزمان با بحران تحریم‌ها، سامانه‌ای برای متقاضی‌های لاستیک راه اندازی شد که با نرخ دولتی و ارزان‌تر لاستیک‌ها را در اختیار مصرف کننده‌ها قرار می‌دهد. توجه کنید که در این طرح‌های عرضه دولتی، برند‌های ارزان قیمت‌تر و با کیفیت کمتر فروش می‌رود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک خودرو عمومی ‌مانند تاکسی دارید، می‌توانید از این لاستیک‌ها استفاده کرده و یک جفت تایر به صرفه را خریداری کنید.

بین لاستیک خارجی سایز استاندارد و تایر ایرانی پهن، کدام را خریداری کنید؟

بیشتر خودرو‌های تولید شده در ایران از فناوری دهه‌های 1980 و 1990 میلادی استفاده می‌کنند که در این خودرو‌ها استفاده از تایر‌های پهن‌تر و بزرگتر فواید بهتری دارد و فرمان پذیری بهتری دارد. اگر در شرایطی قرار گرفتید که بین تایر‌های استاندار خارجی و لاستیک‌های پهن باید انتخاب می‌کردید، به طور حتم لاستیک تولید ایرانی را انتخاب کنید. به طور کلی خرید لاستیک یکی از دغدغه‌های افراد است و برای اینکه بدانید کدام لاستیک ایرانی بهتر است، باید نکات گفته شده در این متن را با دقت مطالعه کرده و با توجه به شرایط مالی، نوع خودرو و کیفیت مد نظر خود یک انتخاب ایده ال داشته باشد.

منابع:

tire mart

https://tireonlineshop.com/

دکمه بازگشت به بالا