بازاریابیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس چیست؟

تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی چیست؟

تابلو لایت باکس و فلکسی دو نمونه از سازه های تبلیغاتی پرطرفدار در صنعت تابلو سازی هستند. هر یک از این تابلوها ویژگی ها و مزایای خاصی دارند که آن را نسبت به دیگر ابزارهای تبلیغات محیطی متمایز کرده است. تابلوهای فلکسی و لایت باکس بهترین ابزار برای اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات شرکت ها، مؤسسات کوچک و بزرگ، برندهای مطرح دنیا، تبلیغات نمایشگاهی و فروشگاهی محسوب می شوند. دانستن تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی برای بسیاری از گروه های اجرای پروژه های تبلیغاتی جالب است!

اطلاعاتی در مورد تابلوهای لایت باکس + قیمت لایت باکس

تابلو لایت باکس از جمله پرکاربردترین و زیباترین تابلو تبلیغاتی به حساب می آید که کاربرد بسیار زیادی در تبلیغات و بازاریابی دارد. این گونه از محصولات با استفاده از متریال هایی نظیر ام دی اف، پلکسی گلاس، آلومینیوم و چراغ های ال ای دی تولید می شوند. خریداران می توانند تابلوهای لایت باکس را به دو صورت با نور و بدون نور سفارش دهند. البته توجه داشته باشید که انواع تابلوهای لایت باکس به صورت آویز، سقفی، ایستاده، یک طرفه و دوطرفه قابلیت اجرا دارند. قیمت تابلو لایت باکس بر اساس پارامترهای مختلفی متغیر است.

در حقیقت پارامترهایی نظیر نوع چاپ و ابعاد تابلو لایت باکس و متریال هایی که در تولید آن استفاده می شوند تاثیرات بسزایی بر روی قیمت این محصولات دارند. تابلوهای لایت باکس انواع متفاوتی دارند. لذا این موضوع موجب شده تا مشتریان بتوانند در هنگام سفارش تابلو مد نظر خود دایره انتخاب گسترده تری داشته باشند.

اطلاعاتی در مورد تابلوهای فلکسی

تابلوهای فلکسی یکی دیگر از انواع تابلوهای تبلیغاتی به حساب می آیند که مدنظر کسب و کارها قرار گرفته اند. در حقیقت تفاوت تابلو فلکسی و لایت باکس بسیار زیاد است. اگر شما به این دو محصول نگاه کنید متوجه خواهید شد که تنها شباهتی که در بین این دو وجود دارد این است که هر دو برای بازاریابی و تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند.

یکی از تفاوت های تابلو فلکسی و لایت باکس متریالی است که در تولید این محصولات استفاده می شود. تابلوهای فلکسی نسبت به بنر که یکی دیگر از تابلوهای تبلیغاتی است مقاومت بسیار بالایی دارند. این گونه از محصولات علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارند از قیمت مقرون به صرفه ای هم برخوردار هستند. از تابلوهای فلکسی برای سر در مغازه و به عنوان یک تابلو فروشگاهی و تبلیغاتی مانند بیلبورد استفاده می کنند.

انواع تابلوهای لایت باکس

همانطور که در قسمت فوق مشاهده کردید تابلو لایت باکس انواع متفاوتی دارد. این گونه از محصولات بر اساس متریالی که در تولیدشان استفاده می شود به چند دسته تقسیم بندی می شوند. در واقع انواع تابلوهای لایت باکس شامل تابلو لایت باکس کریستالی و تابلو لایت باکس فریم لس آلومینیومی و تابلو لایت باکس محیطی و تابلو لایت باکس اسنپ فریم است. اما تابلوهای محیطی را اغلب در خیابان ها پیاده روها و فضای خارجی نمایشگاه ها مشاهده کرده اید. تابلو لایت باکس اسنپ فریم دارای ضخامت بسیار کمی است. برای نوردهی در تابلوهای اسنپ فریم از لامپ های اس ام دی استفاده می شوند که قیمت به صرفه و طول عمر بالایی دارند.

تابلوهای کریستالی از دو لایه پلکسی گلاس تولید می شوند در بین دو لایه پلکسی گلاس از چاپ بک لایت استفاده می کنند. لایت باکس آلومینیومی با استفاده از رویه بک لایت فلکس و یا پلکسی تولید می شوند و برای نور دهی در این تابلوها از چراغ های ال ای دی استفاده می کنند. اما تابلوهای محیطی را اغلب در خیابان ها پیاده روها و فضای خارجی نمایشگاه ها مشاهده کرده اید. تابلو لایت باکس اسنپ فریم دارای ضخامت بسیار کمی است. برای نوردهی در تابلوهای اسنپ فریم از لامپ های اس ام دی استفاده می شوند که قیمت به صرفه و طول عمر بالایی دارند.

انواع تابلو های فلکسی

تابلو فلکسی انواع مختلفی دارد از این رو مشتریان برای سفارش این گونه از محصولات می توانند با توجه به سلیقه شخصی خود یکی از انواع تابلوهای فلکسی را انتخاب نمایند. در حقیقت تابلوهای فلکسی در مدل های متفاوتی نظیر سپری و اسکلت فلزی ریلی و مکعبی تولید شده اند. این گونه از محصولات با استفاده از پوشش فلکس به مرحله تولید رسیده اند و برای نوردهی و روشنایی در آنها از لامپ های فلورسنت و یا همان لامپ های مهتابی استفاده می کنند. تابلوهای فلکسی در دو نوع چاپ و اسپیکر تولید می شوند. در واقع کاربران می  توانند با توجه به محیطی که قصد استفاده از تابلو فلکسی را دارند و یا با توجه به سلیقه خود یکی از انواع این محصولات را انتخاب کنند.

7 تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی

پس از لایت باکس ها، تابلوهای فلکسی از جمله تابلوهای تبلیغاتی هستند که توجه کسب و کارها و مشاغل زیادی را به  سمت خود جلب کرده اند. اما در واقع، تفاوت بین تابلو فلکسی و لایت باکس بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می کنید. اگر نگاه دقیق تری به این دو محصول بیندازید، متوجه می شوید که تنها شباهت آنها به یکدیگر این است که هر دو برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می شوند.

✔ ابعاد و اندازه

تابلوهای لایت باکس قابلیت ساخت در هر ابعادی را دارند. در حالی که تابلوهای فلکسی نیاز به سازه کشی داشته و فقط در اندازه های خاص قابل طراحی و ساخت هستند. بنابراین برای مکان هایی که نیاز به تابلوهای کوچک دارند بهترین گزینه استفاده از تابلوهای لایت باکس است. این اولین تفاوت بین تابلو فلکسی و لایت باکس است.

✔ رنگ بندی و کیفیت چاپ

تابلوهای فلکسی و لایت باکس ها از نظر کیفیت چاپ بسیار مطلوب هستند. اگر علاوه بر ترکیب رنگ زیبا، مقاومت و طول عمر تابلو برایتان مهم است، توصیه ما به شما استفاده از تابلو فلکسی است. البته به شرطی که قصد سفارش تابلو فلکسی برای فضاهای خارجی و نمایشگاهی را داشته  باشید. در صورتی که رنگ بندی و چاپ با کیفیت بسیار بالا و همچنین ابعاد خاصی برای تابلو مد نظر دارید، تابلوهای لایت باکس مخصوصاً برای فضاهای سرپوشیده انتخاب مناسب تری است.

✔ مقاومت و ماندگاری

دومین تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی این است که تابلو فلکسی در برابر رطوبت، شوینده های الکلی ضعیف، گاز ازن، تابش اشعه ماورا بنفش، کشیدگی، خراشیدگی و عوامل محیطی کاملاً مقاوم است. البته این بدان معنا نیست که تابلوهای لایت باکس بی کیفیت هستند. لایت باکس ابزاری مستحکم و جذاب برای استفاده در فضاهای داخلی و خارجی است. از دیگر تفاوت های تابلو فلکسی و لایت باکس می توان به این نکته اشاره کرد که تابلوهای فلکسی را نمی توان در فضای داخلی استفاده  کرد و این تابلو برای فضاهای داخلی و محیط های سرپوشیده مناسب است.

✔ ضخامت

تابلوهای لایت باکس را نمی توان در هر ضخامت قابل قبول و استانداردی در فضاهای داخلی، نصب کرد، چون حداکثر عرض چاپ بک لایت، 1.5 متر است. اما تابلو فلکسی دارای ضخامت های مختلفی است و برای ساخت آنها نیازی به تجهیزات پیچیده نیست. چاپ فلکس تا عرض 5 متر امکان پذیر است. بنابراین برای ساخت تابلو فلکسی تا عرض 5 متر فضا خواهید داشت.

✔ نورپردازی

تابلوهای لایت باکس و فلکسی از نظر نورپردازی و روشنایی بسیار منحصر به فرد و عالی هستند. دلیل محبوبیت تابلوهای LED هم استفاده از نور قوی در پس زمینه آنهاست. در حالی که تابلو فلکس برای تابلوهایی که نیاز به نورپردازی داخلی ندارند یا از جنس لایت باکس نیستند، گزینه مناسب تری است.

✔ جذابیت بصری

جذابیت تابلوهای لایت باکس بسیار بیشتر از تابلوهای فلکسی است، چرا که تابلوهای فلکسی به دلیل مقاومت و ماندگاری بالا در محیط های خارجی مورد استفاده قرار می گیرند. اما لایت باکس یک تابلو جذاب، مدرن و منحصر به فرد است که حتی می توان آن را بدون قاب در فضاهای داخلی استفاده نمود.

✔ امکان تعویض طرح

امکان تعویض طرح یکی از مهمترین تفاوت های تابلو فلکسی و لایت باکس است. این نکته مهم را به یاد داشته  باشید که قابلیت تعویض آسان چاپ در لایت باکس جزو تفاوت های اصلی بین تابلو فلکسی و لایت باکس شناخته شده  است. با سفارش چاپ بک لایت یا چاپ فلکسی با هزینه کم، به راحتی می توانید تصویر داخل تابلو را تغییر دهید.

احتمالاً تا به این جای مقاله با تفاوت تابلو لایت باکس و فلکسی به  خوبی آشنا شده باشید. چاپخانه های زیادی در تهران وجود دارند که بسته به نوع فعالیت و کسب و کار شما می توانند هر کدام از این تابلوها را برای شما چاپ کنند. اما به شما پیشنهاد می کنیم برای داشتن سفارش چاپی باکیفیت، کار طراحی و چاپ تابلو فلکسی و لایت باکس را فقط به مرکز تخصصی ما بسپارید.

سوالات متداول

تفاوت تابلو لایت باکس و فلکس از نظر قیمتی چقدر است؟

با توجه به اینکه هزینه چاپ هر مترمربع چاپ بک لایت از چاپ فلکس بیشتر است، در دو سایز مشابه، قیمت تابلو بک لایت بیشتر است.

حداکثر عرض تابلو بک لایت و تابلو فلکسی چقدر است؟

حداکثر عرض تابلو بک لایت 1.5 متر و حداکثر عرض تابلو فلکسی 5 متر است.

دکمه بازگشت به بالا