عمومی

مزایای بی نظیر استفاده از لگ ورزشی برای ورزشکاران

۶ دلیل برای استفاده لگ ورزشی جهت بالا بردن عملکرد ورزشی

آیا تا به حال متوجه تغییرات دما در حین یا بعد از ورزش و تاثیر استفاده از لباس ورزشی زنانه با جنس مناسب و با کیفیت و لگ ورزشی برای کنترل تغییرات دما و در نتیجه افزایش کارایی عضلات بدن خود شده اید؟ آیا تا به حال متوجه تاثیر استفاده از لگ ورزشی در جلوگیری از رنج گرما و رطوبت ناشی از تعریق شده اید؟

آیا تا به حال متوجه تاثیر استفاده از لگ ورزشی برای جلوگیری از التهاب عضلانی ناشی از تمرینات شدید شده اید؟ آیا می دانستید که استفاده از لگ ورزشی برای افزایش جریان خون و اکسیژن در افزایش عملکرد در ورزش موثر است؟ آیا می دانستید که با لگ ورزشی می توانید از ماساژ و فشار در حین ورزش لذت ببرید و خستگی و درد ناشی از ورزش را کاهش دهید؟ آیا می دانستید که ورزشکاران حرفه ای از لگ ورزشی برای ریکاوری حتی چند ساعت پس از ورزش استفاده می کنند؟

در مجموعه لباس های ورزشی و در بسیاری از ورزش ها، لگ ورزشی به بخشی جدایی ناپذیر از ورزش تبدیل شده اند. به خصوص که این عامل بر نتایج تمرین ورزشکار تأثیر بیشتری می گذارد، اهمیت آن بیشتر می شود. به عنوان مثال دوچرخه سواری که مجبور است در موقعیت های مختلف چندین ساعت از آن به طور مداوم استفاده کند، حساسیت بیشتری نسبت به انتخاب یک ورزش لگ برای گرفتن نتیجه بهتر دارد.

یا یک بدنساز برای استفاده از لگ ورزشی در حرکات پرفشار مانند انعطاف پذیری در عین حال مقاومت لگ ورزشی خود اهمیت می‌دهد. لگ ورزشی به شلوارهای نازک و چسبان اطلاق می شود که برای ورزش استفاده می شود. البته این لباس‌های ورزشی از نظر جنسیت، انعطاف‌پذیری، مقاومت و… تفاوت‌هایی بین زنان و مردان دارند.

چرا باید از لگ ورزشی استفاده کنیم؟

محافظت در برابر تغییرات دما با ورزش لگ در حالی که خنک کننده و جذب رطوبت ناشی از تعریق است. لگ ورزشی ممکن است کمی به ران ها، باسن و حتی مچ دست فشار وارد کند که منجر به تغییرات دما در حین یا بعد از ورزش و به خصوص ورزش در فضای باز شود. لگ‌ ورزشی به دلیل چسبندگی آنها اصطکاک کمتری ایجاد می کنند و علاوه بر آن، در تمرینات کششی بهتر از سایر لباس های ورزشی عمل می کنند.

در واقع یک لگینگ ورزشی به عنوان پوست دوم عمل می کند و بهترین محافظ در برابر باد، سرما و آفتاب شدید است. به عقیده برخی مهمترین مزیت لگ ورزشی جذب رطوبتی است که از تعریق بر روی پوست حاصل می شود مخصوصاً برای دوندگان، دوچرخه سواران و ورزشکارانی که ورزش های پرفشار و عرق آور انجام می دهند و تعریق باعث ایجاد ناراحتی و عملکرد خوب آنها می شود. همچنین ماموریت پاکسازی ضایعات ایجاد شده در نتیجه ورزش بر روی پوست، مسئولیت این لباس ورزشی را بر عهده دارد.

با استفاده از لگ ورزشی با فشار روی عضلات و ماساژ، خطر التهاب و درد عضلانی ناشی از ورزش را کاهش دهید. عضلات در نتیجه جلسات تمرینی ملتهب می شوند که می توانید احتمال آن را کاهش دهید. لگ ورزشی می تواند انتخاب خوبی برای کاهش خطر التهاب یا به تاخیر انداختن آن باشد. بسیاری (از جمله Men, s Health) معتقدند که ورزش لگ می تواند این مشکل را کاهش دهد. لباس آسیایی استقلال با لگ ابی رنگ بسیار ست ورزشی خوبی خواهد بود.

بسیاری معتقدند (از جمله UPMC Health beat) که پوشیدن لگینگ ورزشی در حین ورزش می تواند درد و حتی آسیب را کاهش دهد. آیا می خواهید در حین و بعد از تمرین قدرت بیشتری داشته باشید؟ لگینگ ورزشی می تواند به شما کمک کند حتی پس از یک سری تمرینات پرفشار پرش های بهتری داشته باشید. به گزارش مجله Runner`s World برخی از لباس‌های ورزشی از جمله لباس‌های ورزشی لگ، چند بار پریدن را آسان‌تر می‌کنند که مانند یک هدیه است که می‌خواهید بعد از یک تمرین سخت وارد میدان شوید.

دیگر مزایای استفاده از لگ ورزشی

لگ ورزشی جریان خون و محتوای اکسیژن را افزایش می دهد که باعث افزایش عملکرد در ورزش با استفاده از لگ ورزشی می شود. ماهیچه های شما در حین ورزش به اکسیژن نیاز دارند. بر اساس تحقیقات نشریه Research Gate، برخی از لباس های ورزشی از جمله لگ برای افزایش اکسیژن دریافتی بدن طراحی شده اند. لگ ورزشی با کمک به جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت عضلانی، عملکرد ورزشکاران را در طول جلسات تمرینی افزایش می دهد.

بهبود عملکرد ورزشی با استفاده از لگ ورزشی

بهبود proprioception حس عمقی که حسی از نحوه قرارگیری بدن در فضا است، باعث افزایش عملکرد در ورزش می شود. حسی است که به وسیله آن شخص حرکت و موقعیت اعضای بدن خود را درک می کند.

این حس یکی از مهم ترین حواس برای داشتن حرکات متعادل و یکپارچه در بدن است که به حس عمیق نیز معروف است. به عبارت دیگر، این حس موقعیت بدن در میدان گرانش یا شتاب و موقعیت یک قسمت از بدن نسبت به سایر قسمت ها است. لگ ها برای تعادل، راه رفتن و اکثر حرکات ارادی مهم هستند.

کاهش خستگی و افزایش انگیزه برای ورزش با نظارت بیشتر بر عضلات با استفاده از لگ ورزشی

استفاده از لگ ورزشی در حین ورزش به دلیل کاهش خستگی منجر به عملکرد بهتر می شود. هنگام انجام تمرینات شدید و استقامتی باید احتیاط کنید که می تواند جلسات تمرینی با شدت بالا را قابل تحمل تر کند. یافته های یک مطالعه منتشر شده در Sports Medicine در سال 2016 نشان می دهد که برخی از لباس های ورزشی از جمله لگ، در تسکین درد دوندگان استقامتی موثر هستند.

با لگ ورزشی می توانید به جای اینکه از آن بترسید، برای تمرین بعدی شمارش لحظه شماری کنید. چسبندگی یک لگ ورزشی با نمایش بهتر اندام های ورزشی شما به آنها کنترل بیشتری می دهد و به انگیزه بیشتری منجر می شود.

ریکاوری بعد از ورزش پر فشار

بسیاری معتقدند (از جمله Healthline) که استفاده از لگ ورزشی می تواند به بهبودی شما کمک کند. اگر خود را مستعد آسیب دیدید یا به آن مشکوک هستید، لگ ورزشی می تواند این شانس را کاهش دهد. لگ ورزشی برای عملکرد بهتر عضلات و ریکاوری هنگام بلند کردن وزنه یا انجام سایر تمرینات قدرتی مفید است.

بر اساس یک مطالعه در سال 2014 که در Medicine and Science in Sports and Exercise منتشر شد، برخی از لباس‌های ورزشی از جمله لگ ورزشی، پس از ورزش و تمرینات استقامتی، بازیابی بهتر قدرت عضلانی را انجام می‌دهند. ریکاوری عضلات در تمرینات پرفشار، به ویژه برای مبتدیان، می تواند طولانی و دردناک باشد.

به گفته Human Kinetics، بزرگترین مزیت ورزش لگ کمک به بهبود ریکاوری بعد از تمرین است. برای افرادی که این شرایط را دارند، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. البته در روزهای بعد از تمرین نتایج ملموس است. همچنین به شما این امکان را می دهد که در طول تمرین به خود فشار بیاورید، که برای کسانی که می خواهند با لباس تیم ملی ایران مسابقه دهند ضروری است.

دکمه بازگشت به بالا