سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

انواع فیلرها بر اساس نحوه اثر آن بر پوست صورت

راهنمای کامل انواع تزریق فیلر به صورت

یکی از مهم ترین موضوعات برای تمامی افراد زیبایی صورت است. در واقع زیبایی صورت اهمیتی بسیار زیاد در ظاهر افراد دارد. با گذر زمان و پی تغییراتی که در سلول های بدن رخ می دهد، پوست صورت جوانی و شادابی خود را از دست می دهد و چین و چروک ها در صورت نمایان می شوند. علاوه بر این فرم صورت و رفع نقایص نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. از آنجایی که داشتن ظاهری جوان و پوستی سالم یکی از اولویت های همه افراد است، مردم همیشه در تلاش هستند تا راهکاری جهت مقابله با این مشکل پیدا کنند تا بتوانند از تغییرات و پیری جلوگیری کنند. همچنین حتی افراد جوان نیز خواهان صورت جذاب تر و زیباتر هستند. این راهکارها به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند.

تزریق فیلر و ژل یکی از مدرن ترین روش هایی است که در حال حاضر استفاده می شود. تزریق فیلر به از بین بردن چین و چروک ها و جوانسازی پوست کمک می کند. همچنین تزریق فیلر در اصلاح نقایص صورت نیز کاربرد دارد. از فیلر در حجم دهی به لب ها، گونه ها، زاویه فک و چانه استفاده می شود. در این مطلب از ژوابکس می­خواهیم به نحوه انجام فیلر بپردازیم. همچنین مزایا و معایب تزریق فیلر را نیز بررسی می کنیم.

تزریق فیلر چیست؟

با افزایش سن میزان چربی زیر جلدی یا زیرپوستی کمتر می شود. نتیجه کاهش چربی زیرجلدی مشخص تر شدن عضلات و استخوان های صورت است. همچنین کاهش تولید کلاژن باعث افزایش چین و چروک می شود. از طرف دیگر فرم صورت نیز دچار تغییر می شود. همواره روش های غیرتهاجمی تر در اولویت هستند. از آنجایی که عمل های جراحی عوارض دارند و هزینه بالایی هم دارند روش های دیگر همچون فیلر مورد توجه زیباجویان است.

کاربرد تزریق فیلرها چیست؟

به طور کلی می توان کاربرد فیلرها را به 4 دسته بندی زیر تقسیم بندی کرد:

یکی از کاربردهای فیلر از بین بردن چین و چروک ها و جوان سازی چهره است. از فیلر برای از بین بردن خطوط عمیقی همچون خط اخم، خط خنده و پیشانی استفاده می شود که این خطوط با فیلر به خوبی پر می شوند.

کاربرد دیگر تزریق فیلر برای جای جوش و از بین بردن اسکارهای آتروفیک و فرورفته صورت است. تزریق فیلر در این عارضه مکمل روش هایی همچون سابسیژن است.

یکی از مهم ترین کاربردهای تزریق فیلر در رفع عیوب و عدم قرینه بودن اجزای صورت است. در برخی افراد گونه ها، لب ها یا فک به دلایل مختلف قرینه نیستند. به همین دلیل از فیلر جهت قرینه سازی صورت استفاده می شود که تاثیر بی نظیری بر زیبایی صورت دارد زیرا قرینگی یکی از مهم ترین اصول زیبایی است.

مهم ترین کاربرد فیلر حجم دهی و فرم دهی به اجزای صورت است. به دلایل ژنتیکی یا در اثر افزایش سن ممکن است بخشی از صورت حجم کافی را نداشته باشد. این موضوع ممکن است در اثر سبک زندگی یا کاهش وزن های غیر اصولی نیز اتفاق بیفتد. در این صورت از تزریق فیلر برای حجم دهی به لب ها، گونه ها، زاویه فک و … استفاده می شود.

فیلرها به چه مناطقی تزریق می شوند؟

فیلرها جهت افزایش حجم به کار می روند و در نتیجه می توانند برای بسیاری از نقاط بدن مورد استفاده قرار بگیرند. از جمله این نقاط به سینه، باسن و پشت دست ها اشاره کرد. تزریق فیلر به پشت دست برای از بین بردن چروک ها و جوان سازی آن انجام می شود. مهم ترین استفاده فیلرها در صورت است.

فیلرها در بدن به نقاطی مانند سینه، باسن و پشت دست ها برای جوانسازی دست تزریق می گردند. تزریق فیلر به واژن جهت تنگ کردن مجرای واژن انجام میشود. تزریق فیلر به صورتی که باعث جوانسازی و افزایش حجم می شود عبارتند از:

مادلینگ و کانتورینگ صورت که شامل تزریق فیلر گونه، تزریق فیلر چانه و خط فک است.

  • تزریق فیلر لب
  • تزریق فیلر خط خنده
  • تزریق فیلر زیر چشم جهت از بین بردن گود رفتگی و سیاهی
  • تزریق خطوط اخم پیشانی
  • تزریق فیلر به خطوط پنجه کلاغی یا کنار چشم
  • انواع مواد برای تزریق فیلر
  • تزریق فیلر به بینی

تزریق فیلر بینی

یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی عمل جراحی بینی است. این عمل توسط جراحان جهت اصلاح فرم بینی انجام می شود. اما در سال های اخیر تمایل زیباجویان نسبت به روش های کم تر تهاجمی بیشتر شده است. یکی از این روش ها تزریق فیلر بینی است. این روش در مقایسه با عمل جراحی مزیت های بسیاری دارد. از جمله این مزیت ها می توان به عوارض بسیار کمتر، عدم نیاز به دوره نقاهت و استراحت و همچنین هزینه کمتر اشاره کرد. نتیجه کار نیز سریعاً مشخص می شود و در صورت نیاز و با مشورت دکتر جراح پلاستیک می توان نواقص را اصلاح کرد. تزریق فیلر بعد از عمل بینی برای افرادی که جراحی بینی انجام داده اما از ظاهر بینی خود راضی نیستند نیز انتخاب مناسبی است.

تزریق فیلر چشم

یکی از مواردی که برخی از افراد نسبت به آن احساس نارضایتی دارند سیاهی دور چشم است. سیاهی دور چشم بیشتر زمینه ارثی و ژنتیکی دارد و به همین علت در افراد جوان نیز دیده می شود. لازم به ذکر است که افزایش سن نیز فاکتور بسیار موثری در ایجاد یا تشدید سیاهی دور چشم است. این عارضه باعث ایجاد خستگی در چهره می شود و حتی سن را بیشتر نشان می دهد. همچنین حالت چشم ها را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود تا چشم ها ظاهر شاداب و درخشان خود را از دست بدهند.

تزریق فیلر یکی از کم عارضه ترین راهکارهای زیبایی است. در نتیجه انتخاب بسیار خوبی برای پوست و ناحیه حساس دور چشم به شمار می آید. این موضوع باعث می شود تا بدون وارد شدن هر نوع آسیب به بافت های اطراف این ناحیه سیاهی دور چشم که عموماً به دلیل کمبود چربی زیربافتی رخ می دهد از بین برود و چشم ها ظاهری شاداب و گیرا داشته باشند.

تزریق فیلر لب

یکی از تاثیرگذارترین اجزای صورت در زیبایی افراد لب هاست. امروزه لب های خوش فرم و حجیم معیار زیبایی هستند و بسیاری از اطراف خواهان لب هایی حجیم تر و خوش فرم تر هستند. برخی از افراد به طور ژنتیکی لب های باریک و کم حجم دارند و در برخی دیگر نیز به دلایلی از جمله افزایش سن، کاهش وزن و… این اتفاق رخ می دهد. لب های باریک باعث القای خستگی و حتی ناراحتی به چهره می شوند. همچنین ممکن است لب ها متقارن نباشند یا فرم آنها مورد قبول فرد نباشد. لب های حجیم و خوش فرم ظاهری جذاب و شاداب را به فرد می بخشند.

تزریق فیلر لب تکنیک های متفاوتی دارد و با توجه به نحوه تزریق آنها ظاهر لب ها متفاوت خواهد بود. از جمله پر طرفدار ترین فرم های لب می توان به عروسکی، طبیعی و روسی اشاره کرد. نتیجه نهایی تزریق فیلر کاملاً به میزان مهارت و تجربه پزشک شما بستگی دارد.

تزریق فیلر خط خنده

با افزایش سن خطوطی عمیق در کنار دهان پدیدار می شود که به آن خط خنده میگوند. این خطوط باعث می شوند تا سن افراد بیشتر به نظر برسد. همچنین باعث جدا شدن گونه ها می شود و ظاهری ناخوشایند را برای افراد ایجاد می کنند. معمولاً این خطوط به حدی عمیق هستند که با بوتاکس رفع نمی شوند اما فیلر به خوبی می تواند این خطوط را پر کند و نتیجه دلخواه را برای فرد ایجاد کند. همچنین تزریق فیلرهایی همچون فیلر هیالورونیک باعث افزایش تولید کلاژن در بدن می شوند. کلاژن باعث جوانسازی و سفت شدن پوست می شود و از پیری پوست جلوگیری می کند.

سوالات متداول تزریق فیلر

آیا تزریق فیلر درد دارد؟

تزریق فیلر همراه با بی حسی انجام می شود اما به هر حال ممکن است اندکی درد را ایجاد کند.

فیلر چقدر دوام دارد؟

دوام فیلر به نوع فیلر انتخابی بستگی دارد و می تواند دائمی یا موقتی باشد.

تزریق فیلر عارضه جانبی دارد؟

در صورتی که این عمل توسط پزشک مجرب انجام شود هیچ عارضه ای جز تورم و قرمزی موقتی ندارد.

منابع:

youtube.com

practo.com

دکمه بازگشت به بالا