عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

علت بوی بد ماشین لباس شویی و نحوه از بین بردن آن

 بوی بد لباسشویی

استشمام بوی بد در لباسشویی ال جی یکی از مشکلاتی است که مصرف کنندگان این دستگاه ها گاهی با آن روربه ور می شوند. برای برطرف کردن بوی بد ماشین لباسشویی ال جی ابتدا باید علت آن را پیدا کرد. عوامل مختلفی وجود دارد که ممکن است باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع در ماشین های لباسشویی می شود. اما مهمترین عامل بو گرفتن داخل لباسشویی ال جی، رشد باکتری ها و کپک است. لباسشویی ها از کاربردی ترین لوازم خانگی هستند که به صورت مداوم نیز در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگر اصول نگهداری بهداشتی لباسشویی رعایت نشود، دچار مشکلاتی می شود که ممکن است موجب خرابی قطعات داخلی شوند.

مهمترین دلایل بوی بد در لباسشویی ال جی

همانطور که گفته شد ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی است که به صورت مداوم مورد استفاده قرار می گیرد و در برخی مواقع که فواصل استفاده از دستگاه، در دوره های نزدیک به هم است؛ داخل دیگ و مجرای ورودی و خروجی آب دائما مرطوب باقی می ماند.

همین رطوبت مداوم خود عامل به وجود آمدن بوی بد در لباسشویی است که علت اصلی آن، رشد و تکثیر باکتری و کپک درون درام و لباسشویی است. طبیعتا زمانی که ماشین لباسشویی الجی با چنین مشکلی مواجه می شود، وقتی درب لباسشویی را باز می کنید با بویی مشابه بوی فاضلاب مواجه می شوید که زننده است.

بوی بد لباسشویی ال جی برای مصرف کنندگان اینن دستگاه نا امید کننده است. ممکن است خیلی ها اطلاع نداشته باشند که علت به وجود آمدن بوی نامطبوع داخل دستگاهشان چیست و احساس کنند که لباسشویی خراب شده است. البته بی توجهی طولانی مدت به این مورد می تواند موجب خرابی قطعات داخلی لباسشویی شود. در این صورت می توانید از نمایندگی ال جی در مشهد برای رفع مشکلات لباسشویی خود کمک بگیرید. البته اگر ساکن شهر های دیگر هم هستید ال جی در همه شهرها نمایندگی و تعمیرگاه مجاز دارد که می توانید از آنها برای رفع مشکل خود کمک بگیرید.

اما بوی بد لباسشویی در اصل به دلیل عدم رعایت بهداشت اصولی در بین مصرف کنندگان است که منجر به تولید باکتری ها شده و به مرور بو گرفتن دیگ لباسشویی می شود. در ادامه مطلب برخی دلایل عمده بو گرفتن لباسشویی را برایتان آورده ایم.

لباس ها را برای مدت طولانی داخل لباسشویی نگه میدارید

یکی از دلایلی موجب بو گرفتن لباسشویی ال جی می شود نگه داشتن لباس های خیس به مدت طولانی درون دیگ است. زمانی که پروسه شستشو در ماشین لباسشویی تمام می شود، باید لباس ها را از آن خارج کرده و اجازه دهید که فضای داخل دستگاه به خوبی خشک شود. زمانی که اجازه میدهید لباس ها طولانی مدت خیس، خیس داخل لباسشویی بمانند؛ رطوبت ناشی از آن فرصت خوبی برای رشد باکتری ها را فراهم می کند که با باز  کردن درب لباسشویی در محیط پخش می شود.

بوی بود ناشی از ماندن زیاد لباس های خیس درون لباسشویی به خود البسه نیز رسوخ کرده و باقی می مانند. بنابراین برای جلوگیری از به وجود آمدن چنین مشکلی فواصل شستشوی لباس ها را بیشتر کرده و بلافاصله بعد از شستن لباس ها را از داخل لباسشویی خارج کنید و اجازه دهید دیگ به خوبی خشک شود.

لاستیک دور درب لباسشویی الجی را خشک نمی کنید

همگی می دانیم که تمامی لباسشویی های اتوماتیک درب از جلو چه در برتد الجی چه برندهای دیگر یک لاستیک دور درب دارند که برای چفت شدن درب لباسشویی در حین شستشو تعبیه شده است.

خشک نکردن لاستیک دور درب لباسشویی ال جی بعد از تمام شدن فرایند شستشو در جاهایی که چین خوردگی دارند موجب رسوب مواد شوینده و آب می شود. این مواد در دراز مدت اگر تمیز نشوند موجب ایجاد کپک و بوی نامطبوع در لباسشویی می شود. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در لباسشویی ال جی توصیه می شود، هر چند وقت یکبار با یک پارچه تمیز و خشک، لاستیک دور درب لباسشویی خود را تمیز کنید.

بلافاصله بعد از خارج کردن لباس ها درب لباسشویی را می بندید

به طور واضح می توان گفت که علت بوی بد در لباسشویی ال جی رطوبت های ماندگار در لباسشویی است. یکی از این موارد هم به بستن درب لباسشویی بعد از خارج کردن لباس های شسته شده است. این مورد رایج ترین اشتباهی است که افراد در حین استفاده از ماشین لباسشویی مرتکب می شوند.

نباید بعد از خارج کردن لباس ها بالافاصله درب دستگاه ها را ببندید. چرا که لباسشویی بسته به برنامه شستشویی که داده اید با دمایی بالا لباس ها را می شوید و این موجب ایجاد بخار و گرما داخل دستگاه می شود. باید اجازه دهید این حرارت و گرما از درون دستگاه خارج شود. اگر تهویه درستی داخل لباسشویی صورت نگیرد موجب ایجاد کپک و باکتری می شود که در نتیجه آن بوی نامطبوعی تولید می شود.

 تمیز کردن فیلتر تخلیه لباسشویی

به تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه توجه نمی کنید

یکی از علل رایج تولید بوی تعفن از ماشین لباسشویی ها تمیز نکردن فیلتر پمپ تخلیه است. فیلتر همان طور که از نامش پیداست وظیفه جمع آوری آلودگی ها را برعهده دارد. در دراز مدت آلودگی های زیادی در این قطعه انباشته می شوند که تمیز نکردن آنها موجب تولید بوی بد درون لباسشویی می شود. تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی ال جی بسیار مهم است و باید حواستان باشد که دوره ای آن را تمیز کنید وگرنه می تواند لباس های شسته شده را نیز بد بو کند.

به سرویس دوره لباسشویی ال جی خود اهمیت نمی دهید

مورد دیگری که ذکر آن خالی از لطف نیست؛ سرویس دوره ای لباسشویی ال جی است که می تواند باعث رفع بوی بد لباسشویی شما شود. عدم توجه به سرویس دوره ای ماشین لباسشویی می تواند باعث ایجاد مشکلاتی نظیر همین بو گرفتن لباسشویی شود. همه افراد به پاک کردن فیلتر پمپ تخلیه یا تمیز کردن لاستیک دور درب و موارد اینچنینی نیستند؛ از این رو با دریافت خدمات سرویس دوره ای از نمایندگی های رسمی و مجاز ال جی در منطقه خودتان می تواند راه حل مشکلتان باشد.

شاید فکر کنید خدمات سرویس صرفا برای زمانی است که لباسشویی به مشکل خورده باشد و برای رفع آن باید سرویس شود. در صورتی که اینطور نیست و خدمات سروی لباسشویی برای رفع مشکلات جزئی و مواردی از قبیل تمیز کردن فیلتر ها و … است.

تخلیه نشدن کامل آب از لوله تخلیه

لوله تخلیه قطعه ای است که تمامی آب های گثیف و آلوده را از درون لباسشویی به بیرون هدایت می کند. همیشه ممکن است بعد از اتمام کار کمی آب کثیف درون لوله تخلیه باقی بماند.

اگر به تخلیه کامل آب توجه نکنید در دراز مدت می تواند عامل ایجاد بوی بد در ماشین لباسشویی ال جی شما باشد. حتی اگر ببه هیچ وجه نمی توانید آب درون لوله را تخلیه کنید به صورت مرتب چند وقت یکبار لباسشویی خود را جرمگیری کنید. شستشوی لباسشویی با آب و مواد شوینده خالی بدون لباس با آب دما بالا، می تواند این مورد را برطرف کند.

 تمیز کردن لباسشویی ال جی با سرکه و جوش شیرین

چگونه بوی بد لباسشویی ال جی را برطرف کنیم؟

خب همانطور که حدس میزنید؛ این مشکل نیز راه حل هایی دارد که شما را از شر بوی نامطبوع لباسشویی خلاص کند. بعد از اینکه علت بوی بد لباسشویی ال جی را یافتید، اکنون نوبت آن است که آن را برطرف کنید.

یکی از راه های رفع بوی بد در لباسشویی ال جی استفاده از سرکه و جوش شیرین است. این دو ماده ممعمولا به راحتی در دسترس است و می توانید از همه سوپرمارکت ها تهیه کنید. اما روش استفاده از سرکه و جوش شیرین به این صورت است که، یک چهارم فنجان جوش شیرین، دو فنجان سرکه و مقداری متعادل آب را ترکیب کرده و داخل دیگ بریزید. برنامه شستشو با دمای بالا را اجرا  کنید و اجازه دهید به خوبی جرم ها و آلودگی های درون لباسشویی تمیز شود. این روش به راحتی تمامی باکتری ها و آلودگی های درون لباسشویی را از بین می برد.

اما اگر این روش هم مشکل شما را رفع نکرد؛ ممکن است زیر دیگ لباسشویی کپک زده باشد که باید از تعمیرکار برای رفع این منظور کمک بگیرید. همانطور که در بالا نیز ذکر کردیم می توانید برای این منظور از تعمیرگاه مجاز ایران تک سرویس کمک بگیرید که در همه شهر های ایران خدمات دهی دارند. در هر شهری که سکونت دارید می توانید با جستجوی نام ایران تک سرویس به وبسایت رسمی این شرکت تعمیرات لوازم خانگی ال جی دسترسی داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا