دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین سرورهای موجود در ایران از نگاه شرکت دوبرکا

تاریخچه ای کوتاه از شرکت hp

کمپانی اچ پی که در سال 1396 توسط ویلیام بیل ردینگتون هیولت ) ( William “Bill” Redington Hewlett و دیو پکارد (Dave Packard ) تاسیس گردید. گاراژ کوچکی که هیولت و پاکارد شروع به تولید محصولات خود نمودند محل تولد اچ پی نامیده می شود. تاسیس اچ پی که در منطقه کالیفرنیا اتفاق افتاد باعث شد، که این شرکت بعد ده ها و صدها زیر مجموعه برای خودش ایجاد کند و یکی از قطب های بزرگ صنعت کامپیوتر دردنیا باشد. گاراژ کوچکی که هیولت و پاکارد اقدام به تولید محصولات کرده بودند به عنوان نماد شرکت و محل تولد سیلیکون ولی شناخته شد.

محصولات کمپانی اچ از تنوع بالایی برخوردارهستند. شرکت اچ پی تولید کننده چاپگر، سرور، لپ تاپ تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت و حتی نرم‌افزارهای مدیریت شبکه است. از اولین محصول ساخت کمپانی اچ پی یک نوسان ساز است، که با ایده بیل هیولت دردانشگا ه استنفورد و در اواخر دهه ۱۹۳۰ رخ داد. نوسان سازی که توانست همه رقبا را از نظر کیفیت و قیمت کنار بزند. از امتیازات منحصربه فرد در تاریخچه اچ پی می توان به قیمت های مقرون به صرفه آن اشاره کرد.

مدل های سرور hp

این سری سرورهای اچ پی که سرورهای ML مخفف Modular Line معروف می باشد، مربوط به رده سرورهای ایستاده است. خط تولید سرورهای HPE proliant ML برای کاربرد در سازمان های که به دنبال استفاده از سرورهای ایستاده قدرتمند و قابل ارتقا بوده مناسب است و در سری 100؛ 300، 500 تولید می شود، که هم اکنون تولید سری 500 آن متوقف شده است و درنمایندگی HPE  توزیع نخواهد شد. این سرورها از جایگزین های مناسب برای PC هایی هستند، که به نرم افزارهای خاص با پردازش بالا نیاز دارند و از هزینه های کمتری نسبت به دیگر مدل های سرور برخوردارند. نیازی به استفاده از رک نداشته و برای شعبات سازمانها  کاربردی هستند. این سرورها برای سرویس ها با پردازش کم مناسب بوده و مقرون به صرفه هستند.  از دیگرسری سرورهای HPE سرورهای DL هستند.

سرورهای رک مونت برای سازمان هایی که به دنبال استفاده از سرورهای قدرتمند و قابل ارتقا بوده و در سه سری 100،300، 500 تولید می گردد. این سری از سرورها فضای بسیار کمی را اشغال کرده و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. به علاوه مناسب برای دیتاسنترها و محیط های با تراکنش سیستمی بالا نیز می باشند. این سری از سرورها HPE که با نام سرورهای BL شناخته می شوند و برای سازمانهایی که به دنبال سرورهای جهت پردازش موازی یا توانش پردازشی بالا بوده و نیز به تعدادی سرور در فضای محدود نیازمند هستند؛ از گزینه های مناسب محسوب می شوند. تولید آنها در دو گروه 400C و 600C صورت می گیرد. سرورهایی که کمترین فضا را اشغال کرده و با کابل کشی بسیارکم، مصرف بسیارپایین انرژی، دسترسی و کارایی بالا قرار می گیرند و امکان مدیریت را سریع تر و راحت تر می کنند.

سرور g10 dl380 و سرور g9 dl380

یکی از بهترین نوع های سرور اچ پی  مدل سرور hp dl380 g10 آن می باشد، که از جمله پرفروشترین و متنوع ترین سرورهای دنیاست. هنگامی که تجارت شما توسعه پیدا کند، لزوما به تجهیزات بیشتری نیاز دارد. در این حالت سرور DL380، به گونه ای طراحی شده،که بتواند تمام نیازهای تجاری خود دراین زمینه تامین کند. در حال حاضر این سرور این سرور در ردیف پرفروشترین سرورهای اچ پی قرار گرفته است. به علاوه از سازگاری بالایی برای لود کاری واستفاده در کسب و کارهای مختلف برخوردار می باشد و به راحتی قابل استفاده در محیط های مختلف از جمله کانتینر تا کلا برای BIG DATA است. سرور HPE DL380 G10  قابلیت پشتیبانی از دو پردازنده دارد و در مقایسه با نسل قبل سرور DL380 G9 ارتقا چشمگیری یافته است.

این سروربا بهره مندی از پردازنده‌های Intel Xeon Scalable می تواند تا 71 درصد بهره وری بیشتری داشته باشد و قابلیت ساپورت 3 ترابایت SmartMemory دارد. اما سرور hp g9 طراحی آن به شکلی بوده، که پیچیدگی های موجود و هزینه ها را کاهش می دهد. با استفاده از جدیدترین پردازنده های اینتل E5-2600 v4 نیز توانسته 21 درصد کارایی را افزایش دهد. از ویژگی های بسیار مهم  آن میتوان به موارد زیر اشاره داشت: در این سرور قابلیت استفاده از هارد درایوهای SSD و NVMe وجود دارد و از تکنولوژی  Intelligent System Tuning بهره مند است.

نحوه خرید سرورhp

 اولین قدم برای خرید سرور اچ پی همواره بستگی زیادی به نیاز سازمانی یک مجموعه داشته، از کاربردی ترین موارد هنگام خرید سرور مناسب است. تعداد کاربران سازمان وسرعت RW و حجم و امنیت اطلاعات از ویژگی های اساسی خرید سرورhp می باشد. سرورهای اچ پی از بهترین گزینه های خرید هستند و بسیاری ازشرکت ها و سازمان های بزرگ قابلیت استفاده از مدل های مختلف را دارند. تنوع محصولات اچ پی ان را تبدیل به اساسی ترین ملزومات هر کسب و کاری کرده است. برای انتخاب سرور می توانید آنها را از بین سرور تاور، رکمونت، خریداری نمایید. در صورت خرید سرور تاورمی توانید آن را در یک اتاق معمولی و یا هرمکانی که برای شما ایده آل می باشد، نصب و راه اندازی نمایید.

نوع دیگر سرور نوع رکمونت بوده، که از قیمت پایین تری برخوردار است. برای راه انداری سرور رک مونت می توانید رک بزرگی را خریداری کرده و فضای خاصی را برای آن در نظر گرفت. کمپانی اچ پی که شرکتی آمریکایی به نام  Hewlett-Packard می باشد، از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده سرور محسوب می شود. از سال 2015 توانسته محصولات زیادی را به بازار عرضه کند و توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند. در ایران سرورهای اچ پی از طرفداران بیشتری بهره مند می باشند، زیرابه دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا مورد استقبال سازمان ها و شرکت ها می باشند. یکی از مهم ترین ویژگی های سرور اچ پی داشتن اطمینان در مورد امنیت داده هاست.در حال حاضر هر سازمانی یا شخصی برای حفظ اطلاعات و سرمایه سازمانی نیاز به این ویژگی مهم دارد که بتوانند اطمینان وامنیت کاملی را برای کاربران ایجاد کنند از این رو خرید سرور مناسب از اولویت های مهم به شمار می آید.

دکمه بازگشت به بالا