دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

روش های خاص آبیاری آلبالو برای حفظ محصولات آلبالو

می  دانید که ارقام نهال میوه نیازهای آبی متفاوتی با یکدیگر دارند که یک باغدار باتجربه و حرفه ای برای دریافت بازدهی بالا، باید با روش های خاص و مدرن مطابق با نیاز نهال، درختان باغ را آبیاری نماید؛ ناگفته نماند که رفع نیاز آبی نهال تنها بر افزایش راندمان برداشت محصول تاثیر گذار نخواهد بود بلکه سطح کیفی محصولات درختان را تا حد بسیار زیادی بالا خواهد برد. عده ای از باغداران و کشاورزان عزیز بر این باورند که عواملی همچون سطح کیفی محصولات، طعم گیری و درشت شدن میوه ها همگی عواملی هستند که با دریافت کافی نور خورشید توسط درختان آلبالو اسیدی به صورت مستمر و روزانه رفع خواهد شد.

اما ما در این مقاله به شما عزیزان اثبات خواهیم کرد که تنها دریافت نور خورشید بر افزایش کیفیت و بهبود طعم آلبالو تاثیر گذار نخواهد بود؛ بلکه رفع نیاز آبی درختان در دوره های مختلف زندگی نهال با بهره گیری از شیوه های مدرن نیز در این امر تاثیر گذار خواهد بود و علاوه بر پرآب و درشت تر شدن میوه ها و حفظ کیفیت محصولات، به در امان ماندن درختان و ارقام نهال آلبالو از شر آفات و بیماری ها نیز کمک خواهد کرد.

حال که از تاثیر آبیاری منظم و اصولی بر کیفیت محصولات درختان آلبالو آگاه شدیم مطلوب است تا از جزییات دقیق شیوه های آبیاری نیز مطلع شویم و بپردازیم به این موضوع که روش های خاص و نوین آبیاری ارقام نهال آلبالو چه در نهالستان های معتبر و چه در باغات آلبالو چه روش هایی هستند و چه دور ه های زمانی برای این عملیات مطلوب تر است؟

البته شما باغداران عزیز می  توانید در هنگام مراجعه به مراکز معتبر فروش نهال آلبالو همچون نهالستان پالیز نهال از مشاوره رایگان کارشناسان مجرب و متخصص این مجموعه بهره ببرید و برنامه ای جامع و اصولی را برای آبیاری ارقام نهال آلبالو خریداری شده با توجه به نوع نهال، شرایط آب و هوایی منطقه خود و عوامل متنوع دیگر، دریافت نمایید.

 خرید نهال آلبالو خود به تنهایی پروسه ای حساس خواهد بود که باید با وسواس و دقت بسیاری صورت گیرد؛ چرا که اهمال کاری در این مرحله می تواند به کلی باعث از دست رفتن سرمایه شما عزیزان شود؛ از این رو توصیه می شود که شما باغداران دغدغه مند با مراجعه به مراکز تخصصی تولید و فروش نهال آلبالو در منطقه خود، این فرآیند را نیز با نهایت دقت به اتمام رسانید و سپس شروع به کاشت نهال با هدف احداث باغ نمایید و با رسیدگی کامل و انجام اقداماتی اصولی، شروع به تجاری سازی و تولید محصولاتی با کیفیت و صادراتی نمایید، ناگفته نماند که قیمت نهال آلبالو در نهالستان های معتبری که تحت نظارت جهاد کشاورزی فعالیت می کنند بسیار مناسب و به صرفه و منصفانه خواهد بود.

آلبالو اسیدی است یا قلیایی؟

با توجه به مطالعات علمی که آلبالو اسیدی است یا قلیایی؟ آلبالو یک میوه اسیدی است. این میوه دارای مقادیر بالایی از اسید سیتریک، مالیک و تارتاریک است که باعث می شود pH آن پایین تر از 7 (حداکثر pH قلیایی) باشد و بنابراین، آلبالو به عنوان یک میوه اسیدی شناخته می شود. اسید سیتریک، مالیک و تارتاریک، به عنوان اسیدهای طبیعی موجود در آلبالو، به عنوان عواملی برای ایجاد طعم تند و شیرین در این میوه عمل می کنند.

اگرچه آلبالو یک میوه اسیدی است، اما این میوه دارای خواص درمانی و سلامتی متعددی است. به عنوان مثال، مصرف آلبالو می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای کاهش التهابات و درد در بدن، بهبود عملکرد گوارش، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی و عروقی و کاهش خطر ابتلا به سرطان دفعات مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است.

در نتیجه، می توان به این نتیجه رسید که آلبالو یک میوه اسیدی است. با این حال، این میوه به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها شناخته می شود و می تواند به عنوان یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری های مختلف استفاده شود.

 یکی از مهم ترین و حساس ترین دوره هایی که باید نسبت به آبیاری نهال آلبالو توجه بسیاری کرد و از روش هایی خاص برای آبیاری آنها بهره گرفت، دوره ای است که شما تازه نهال را در خاک کاشته اید و گونه برای رشد و گستردگی ریشه ها و رفع نیازهای خود به آب بیشتری نیاز خواهد داشت و اصطلاحا گفته می شود که نهال در شرایط بحرانی و سن رشد قرار دارد.

جهت رفع نیاز نهال آلبالو جوان و کاهش ریسک خطرات ناشی از خشکی بهتر است از شیوه هایی کمک بگیریم که به صورت عمقی و نه سطحی ریشه نهال را سیراب و آبیاری می کند، البته مطالب گفته شده به این معنا نخواهد بود که واریته های متنوع نهال آلبالو هیچ گونه مقاومتی در برابر خشکی ندارند اما بهتر است در این دوره با حساسیت بیشتری با روش های آبیاری قطره ای و بارانی که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت، آبیاری شوند.

 به منظور رسیدن تمامی آبی که به پای نهال ریخته می شود به ریشه درختان بهتر است قبل از آبیاری تمامی علف های هرز و یا هر عامل مزاحم دیگری را که سبب هدر رفت آب و عوض شدن جهت حرکت آب به سمت ریشه درختان می شود را از بین ببرید و ترجیحا درختان را در سطوح صاف و بدون شیبی بکارید و این هدف محقق نخواهد شد مگر با جمع آوری دستی علف های هرز و یا پاشیدن مواد معدنی و آلی یا کودهای شیمیایی که به حفظ قدرت رشد و جذب آب توسط ریشه ها کمک خواهند نمود.

معمولا آبیاری ارقام نهال آلبالو و هر نهال میوه داری که دارای هسته باشد در طی چهار مرحله حیاتی صورت می گیرد و همانگونه که مشاهده می کنید با توجه به حساسیت این ارقام نهال هسته دار نسبت به تنش های آبی و نوسانات دمایی و همچنین خشکی محیط، هر چهار مرحله باید انجام شود و نسبت به درختان میوه دار دیگر بیشتر است.

 

 در انتهای مقاله بهتر است بدانید که خاص ترین شیوه آبیاری که برای ارقام نهال آلبالو به کار گرفته می شود، شیوه های آبیاری قطره ای، قطره ای عمقی و همچنین آبیاری بارانی است که از روش های آبیاری کرتی و غرقابی و خشتی مطلوب تر هستند و علاوه بر حفظ کیفیت محصولات درختان آلبالو، بر افزایش بازدهی در واحد هکتار نیز موثر خواهند بود.

تماس با پالیز نهال:

 09144501007

09144501008

دکمه بازگشت به بالا