کاهش کلسترول خون با ژل رویال

تاثیر ژل رویال بر کلسترول خون

افزایش سطح کلسترول شوخی نیست، کلسترول بد خون (LDL) به عنوان عامل خطری در بیماری های قلبی عروقی شناخته شده است. در این مقاله میخواهیم بررسی کنیم و ببینیم آیا ژل رویال را میتوانیم به عنوان یک گزینه معتبر و مطمئن و کم خطر برای کاهش کلسترول بد خون بنامیم؟ پس قبل از تهیه و استفاده از قیمت ژل رویال اکسین مطلع شوید.

 در یک مطالعه، گروهی از محققین در ژاپن تصمیم گرفتند اثرات ژل رویال را بر روی سطح کلسترول خون در 15 داوطلب انسانی بررسی کنند. آنها به مدت 4 هفته به نیمی از داوطلبان روزانه 6 گرم ژل رویال دادند. در کسانی که ژل رویال مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که ژل رویال دریافت نکردند ، کلسترول تام و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL)به طور قابل توجهی کاهش یافت. سطح HDL (کلسترول خوب) در هیچ یک از گروه ها تغییر نکرد و سطح تری گلیسیرید نیز تغییر نکرد.

 بر اساس این مطالعه، به نظر می رسد که ژل رویال با دوز نسبتاً بالای 6 گرم در روز به کاهش کلسترول بد و کلسترول کُل کمک می کند و در عین حال به سطح کلسترول خوب آسیب نمی رساند. دانشمندان فکر میکنند که تاثیر ژل رویال تنها بر روی کاهش لیپوپروتئین های بسیار کم چگالی یا LDL است. این مواد در کبد تولید می شوند و در جریان خون آزاد می شوند تا بافت های بدن را با نوعی چربی (تری گلیسیرید) تامین کنند. سطوح بالای کلسترول VLDL با ایجاد رسوبات بر روی دیواره شریان ها مرتبط است که مسیر عبور خون در آنها را باریک کرده و جریان آن را محدود می کند.

 اما  مصرف 6 گرم ژل رویال در روز هم ناخوشایند و هم گران است. اما آیا دوز کمتر می تواند به همان اندازه موثر باشد؟

در مطالعه دوم، محققان دوباره تاثیر ژل رویال بر روی کلسترول را این دفعه در دوز بسیار کمتر، 3150 میلی گرم در روز یا تقریباً نیمی از آنچه در مطالعه اول استفاده شد، بررسی کردند.

40 نفر با سطوح کلسترول خفیف رو به بالا (180-200 میلی گرم در دسی لیتر) به طور تصادفی انتخاب و به دو گروه آزمایشی یا دارونما تقسیم شدند. به آنها دستور داده شد که روزانه 3150 میلی گرم ژل رویال یا دارونما را به مدت سه ماه با یک ماه پیگیری بدون خوردن هیچ نوع مکمل یا داروی دیگری مصرف کنند.

 این دفعه نیز سطح کلسترول تام و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) پس از تجویز ژل رویال به طور قابل توجهی کاهش یافت. سطح تری گلیسیرید (TG) و کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) به طور قابل توجهی تغییر نکرد.

 در مورد چگونگی مکانیزم عمل این ماده، محققان به نکته بسیار جالبی دست یافتند. آنها دریافتند که مصرف 3 ماه مکمل ژل رویال به طور قابل توجهی سطح DHEA را بهبود می بخشد، که به گفته آنها منجر به کاهش سطح LDL یا همان کلسترول بَد خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود.

برخلاف داروهایی مانند لیپیتور، ژل رویال در طول این مطالعه هیچ آسیبی به کبد یا کلیه وارد نکرد.

در بدن ما دو نوع کلسترول وجود دارد: لیپیدهایی با چگالی کم (LDL) و لیپیدهایی با چگالی بالا (HDL). بدن ما از این مواد چربی مانند برای تولید هورمون ها، ویتامین D و آنزیم های گوارشی استفاده می کند که به تجزیه غذا کمک می کند و ما برای عملکرد  درست به هر دو نوع کلسترول نیاز داریم.

با این حال، زمانی که سطح کلسترول LDL بیش از حد بالا می رود، می تواند برای سلامتی بدن ما مضر باشد.  به این دلیل که کلسترول LDL می تواند شریان های خون را باریک و سفت کند و بدن ما را در برابر مشکلات مرتبط با گردش خون و بیماری های قلبی آسیب پذیرتر کند.

 مصرف برخی مواد غذایی  می تواند به کاهش سطح کلسترول LDL کمک کند و در عین حال سطح کلسترول HDL را بالا نگه دارد. این مواد شامل غلات کامل مانند جو، سبزیجات برگدار، آووکادو، بادمجان و دانه های مغذی و .. است.

 مطالعه ژل رویال که در بالا ذکر شد نشان میدهد که این ماده  نیز می تواند راهکاری قدرتمند برای کنترل سطح کلسترول باشد. در این مطالعه، شرکت کنندگانی که هر روز ژل رویال مصرف می کردند، سطح کلسترول کُل خود را تا حدود 6.7 درصد کاهش دادند. ژل رویال وقتی با رژیم های غذایی بالا همراه شود، می تواند به بدن ما کمک کند تا سطح کلسترول را در یک راستا نگه داریم. در نتیجه، می توانیم از سلامت قلب و سطح انرژی بهتر نیز برخوردار شویم. جهت اطلاعات بیشتر میتوانید از دیگر مقالات اکسین استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا