ارائه بهترین خدمات پس از فروش در شرکت تجهیزات آزمایشگاهی

برای این که بتوانید به شکل عالی یک شرکت تجهیزات آزمایشگاهی راه اندازی کنید، باید خدمات پس از فروش را به طور کامل به مشتریان خود ارائه دهید. موضوعات مختلفی برای نوع فعالیت این شرکت ها وجود دارد؛ فرقی نمی کند که در موضوع واردات فعالیت می کنید یا صرفا فروشنده هستید. درهرصورت باید مسئولیت هایی را برای محصولات و کالاهای فروخته شده در نظر بگیرید.

تنها در این صورت است که شرکت شما موفق عمل کرده و نتایجی عالی از فروش و ارائه خدمات دریافت می کند. همراه ما باشید تا در ادامه  ی این مطلب آموزشی، مهم ترین خدماتی که باید به مشتریان ارائه دهید را بررسی کنیم.

اهمیت خدمات پس از فروش در شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی

اگر در حوزه محصولات و تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یک شرکت مستقل فعالیت می کنید، باید در خدماتی که برای مشتریان خود دارید، بیشترین تمرکز را داشته باشید. از انواع این خدمات باید به خدمات پس از فروش اشاره کرد. شرکت های زیادی به جای تولید تجهیزات، دستگاه هایی را از خارج کشور وارد می کنند.

این دستگاه ها نیازمند تعمیر و سرویس بوده و ممکن است در برخی شرایط دچار خرابی و مشکل شوند. چنین موضوعی باعث شده تا آزمایشگاه ها به دنبال خدماتی جهت تعمیر این دستگاه ها باشند. با ارائه این خدمات قادر هستید در کمترین زمان ممکن رضایت مشتریان خود را کسب کنید.

چرا خدمات پس  از فروش برای این تجهیزات مهم هستند؟

موضوعی که دررابطه با راه اندازی یک شرکت تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد این است که این شرکت ها نیازمند ارائه خدمات پس ازفروش هستند. دلایل گوناگون نیز وجود دارند که اهمیت این موضوع را افزایش می دهد. مهم ترین این دلایل به شرح زیر هستند.

تعمیر در کمترین زمان ممکن

یکی از موارد فوق العاده مهمی که در رابطه با خدمات پس از روش این شرکت ها وجود دارد، تعمیر دستگاه ها در کمترین زمان ممکن است. باید گفت که به حداقل  رساندن زمان تعطیلی آزمایشگاه های مشتری مهم بوده و باید تمام تلاش خود را برای این کار بکنید.

با خراب  شدن یکی از دستگاه های مهم و اساسی در آزمایشگاه، این امکان وجود دارد که امور آزمایشگاه از کار افتاده و نیاز به تعطیلی آن باشد. چنین موضوعی قادر است پروژه های تحقیقاتی را نیز مختل کند. به همین دلیل باید تجهیزات خراب شده را در کمترین زمان برای مشتریان تعمیر کنید.

ارائه تخصص فنی جهت تعمیر و نصب

شرکت های حرفه ای از متخصصان برتر در زمینه تعمیر و نصب بهره برده و تکنسین های آموزش دیده را به کار می گیرند. تکنسین های آموزش دیده با بهره گیری از آموزش هایی که مطالعه کرده اند، قادر هستند در کمترین زمان ممکن مشکلات را به طور دقیق درک کرده و راه حل هایی را برای رفع آن ها پیدا کنند. به طور مثال، عیب یابی قطعات الکترونیکی و مکانیکی پیچیده و انجام کالیبراسیون از مهم ترین این موارد به شمار می رود.

دسترسی به بهترین قطعات یدکی

درصورتی که به دنبال تاسیس یک مجموعه  تجهیزات آزمایشگاهی هستید، باید بهترین قطعات یدکی را آماده سازی کنید؛ زیرا ارائه این قطعات مهم ترین مزیتی است که یک شرکت حرفه ای در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. تکنسین های آزمایشگاه با مراجعه به این شرکت ها خواستار تعمیر دستگاه ها شده و برای این کار نیز شما نیازمند بهترین قطعات یدکی هستید.

ارائه راه کارهای پیشگیرانه

اگر می خواهید به عنوان یکی از بهترین شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت کنید، باید راه کارهای پیشگیرانه را نیز برای محصولات و خدمات خود ارائه دهید. بسیاری از متخصصان فکر می کنند که تعمیر تنها عامل مهمی است که در خدمات پس از فروش جای می گیرد.

اما باید گفت که علاوه بر این موضوع راه کارهای پیشگیرانه نیز وجود دارند که باید بررسی شوند. باید به عنوان شرکتی حرفه ای پس از فروش کالاها و تجهیزات، آموزش ها و راه کارهایی را برای تمیز کردن و بازرسی منظم کالیبراسیون حرفه ای را به مشتریان ارائه کنید تا از ایجاد مشکلات در دستگاه ها جلوگیری شود.

آموزش موارد گوناگون و پشتیبانی از محصولات

آخرین مزیتی که باید به عنوان شرکتی حرفه ای در زمینه خدمات پس از فروش تجهیزات آزمایشگاهی ارائه دهید، آموزش  دادن مشتریان برای استفاده از دستگاه ها و تجهیزات است. در آزمایشگاه، یک اپراتور وظیفه استفاده و کار با دستگاه را دارد.

این اپراتور باید توسط شرکت ارائه دهنده تجهیزات آموزش ببیند تا توانایی رفع  کردن مسائل رایج و برطرف  کردن مشکلات عادی را داشته باشد. البته نباید از اهمیت پشتیانی محصولات کم کرد و باید هم زمان درصورت درخواست مشتری خدمات تعمیر و سرویس نیز ارائه شود.

خدمات پس از فروش؛ عاملی مهم در راه اندازی شرکت تجهیزات آزمایشگاهی

برای اینکه بتوانید در راه اندازی شرکت تجهیزات آزمایشگاهی موفق عمل کنید، باید خدمات پس از فروش عالی را به مشتریان ارائه دهید. آزمایشگاه ها و متخصصان به دنبال این هستند که به راحتی از محصول استفاده کرده و درصورت رخ  دادن مشکل، در کمترین زمان ممکن آن را رفع کنند.

اگر این خدمات را به درستی ارائه ندهید، احتمال دارد که تجهیزات به مشکل خورده و فرایندهای بسیار مهمی را با اختلال مواجه کنند. برای اینکه در این امر موفق باشید باید بهترین متخصصان و تکنسین های تعمیر را استخدام کنید.

کدام دستگاه ها نیازمند تعمیر و سرویس هستند؟

موضوع بسیار مهمی که در رابطه با خدمات پس از فروش و راه اندازی شرکت تجهیزات آزمایشگاهی وجود دارد این است که دستگاه های دیجیتالی و الکتریکی آن ها، نیازمند تعمیرات مختلف هستند. شما این قابلیت را دارید که این دستگاه ها را در شرکت خود سرویس کرده و خدماتی عالی به مشتریان ارائه دهید.

از مهم ترین دستگاه هایی که تعمیر آن ها اهمیت بالایی دارد باید به دستگاه ICP-OES، ICP-MS، AAS، HPLC و GC اشاره کنیم. مشکلات این دستگاه شامل روشن نشدن شعله پلاسما، خاموش شدن شعله پلاسما پس از روشن شدن، شدت سیگنال های ضعیف و قطع ارتباط با دستگاه های کامپیوتری می شوند.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید در کمترین زمان ممکن پس از راه اندازی شرکت تجهیزات آزمایشگاهی موفقیت های زیادی را کسب کنید، پیشنهاد می شود که بیشترین توجه و تمرکز را بر خدمات پس از فروش داشته باشید. این خدمات بسیار مهم بوده و در تجربه مشتریان تاثیری مثبت می گذارند.

تنها کافی است در زمینه تعمیر و سرویس دستگاه های گوناگون از تکنسین های حرفه ای استفاده کنید تا ببینید چقدر درخواست خدمات از شما بیشتر می شود. در مطلب آموزشی بالا مواردی که برای درک این موضوع نیاز داشتید را با هم بررسی کردیم. حال بهتر است از این نکات بهره برده و یکی از موفق ترین شرکت های تجهیزات آزمایشگاهی و خدمات پس از فروش را راه اندازی کنید.

دکمه بازگشت به بالا