دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نقشه مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

دانلود نقشه و راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

آب آشامیدنی سالم و پاکیزه این روزها دغدغه ی بسیاری از انسانهاست. شاید به دلیل شرایط موجود امکان دسترسی به آب صددرصد استاندارد و کاملا مناسب برای بدن انسان برای شما وجود نداشته باشد در این صورت به کمک ابزار و وسایل مناسب همچون دستگاه تصفیه آب می توان آب را تاحد معقولی به شرایط استاندارد نزدیک کرد. برای این کار تا حد ممکن باید از دستگاه تصفیه آب مناسب و با کیفیت استفاده شود و همچنین طریقه نصب دستگاه تصفیه آب نیز به طور دقیق بررسی و اجرا شود. در این مقاله سعی داریم تا با آموزش نصب دستگاه تصفیه آب شما را در رسیدن به آب آشامیدنی سالم و مطلوب همراهی کنیم.

برای از بین بردن املاح موجود در آب که برای سلامتی مناسب نیستند و همچنین تبدیل آب لوله کشی به آبی با کیفیت جهت نوشیدن به دستگاه تصفیه ی آب احتیاج است که طریقه ی نصب دستگاه تصفیه آب را باهم خواهیم دید. توصیه می شود برای نصب دستگاه تصفیه ی آب خصوصا پس از خرید دستگاه تصفیه آب سافت واتر از یک تکنسین کمک گیرید ولی به هردلیل که این امکان برای شما وجود ندارد باید نحوه نصب دستگاه تصفیه ی آب را از طریق داکیومنت ها و آموزش های موجود و آموزش تصویری نصب دستگاه تصفیه آب یادگیرید.

راهنمای نصب دستگاه تصفیه آب

در ابتدا باید یک انشعاب برای ورود آب لوله کشی به دستگاه تصفیه آب ایجاد کنید, قبل از هرکاری آب ورودی ساختمان را برای چند دقیقه قطع کنید و سپس شیر پیسوار آب سرد موجود در زیر سینک را بازکنید, به لوله ی آب سرد یک سه راهی انشعاب آب ورودی متصل کرده و سپس شیر پیسوار را به سه راهی انشعاب آب ورودی متصل کنید و آن را در حالت بسته قرار دهید. و سپس اقدام به نصب دستگاه تصفیه آب کنید.

طریقه نصب دستگاه تصفیه آب

در ابتدا فضای کافی و مناسبی را در کابینت زیر سینک برای دستگاه تصفیه ی آب درنظر گیرید, به دلیل نیاز به تعویض کارتریج هر 18 تا 24 ماه یک بار فضای مناسب و وجود دسترسی کافی دارای الزام می باشد. از دیواره ی کابینت به عنوان تکیه گاه دستگاه استفاده کنید و با مقداری فاصله از کف کابینت دستگاه را به دیواره پیچ کنید.

به وسیله نوار تفلون رزوه های موجود بر روی تانک دستگاه تصفیه ی آب را نوارپیچی کرده و شیر مخزن را به ورودی تانک متصل میکنیم. دقت داشته باشید که برای محکم کردن شیر در محل خود به هیچ عنوان از آچار و ابزار مشابه استفاده نکنید زیرا به محل اتصال صدمه وارد می شود.

در دستگاه تصفیه آب دو کارتریج کربنی و الیافی وجود دارد که باید پوشش پلاستیکی آن را جدا کرده و کارتریج ها را در هوزینگ یا محفظه ی خود قرار دهید. محفظه ها را با ابزار مخصوص محکم کنید.

ممبران RO را پس از خارج کردن از پوشش پلاستیکی از طرفی که دو عدد واشر لاستیکی دارد وارد محفظه ی مخصوص خود کنید. به خاطر داشته باشید که درپوش محفظه ی ممبران را به خوبی محکم کنید.

نصب شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی

یک سوراخ با قطر 11 به وسیله ی سه مته ی 6و 8 و11 در محلی که برای مصرف کننده ی شیر مناسب باشد ایجاد کنید پیش از ایجاد سوراخ از رضایت مصرف کننده ی شیر از محل قرارگیری آن اطمینان حاصل فرمایید سپس شیر برداشت را بوسیله ی مهره های مخصوص آن به خوبی روی سینک محکم کنید.

نصب و نحوه اتصال شلنگ های تصفیه آب

همانطور که در نقشه ی آب شیرین کن خانگی نشان داده شده است از 4 شیلنگ برای ارتباط بین سمت های مختلف دستگاه تصفیه آب استفاده می شود. در این مرحله باید از یک شیلنگ استفاده کنید یک سر آن را به شیر ورودی و سر دیگر آن را به دستگاه تصفیه آب وصل کنید. در این مرحله دقت داشته باشید که اتصالات به خوبی انجام شود.

محدود کننده جریان فاضلاب و بست فاضلاب را نیز به وسیله ی یک شیلنگ دیگر به هم متصل کنید.

در مرحله ی بعد خروجی فیلتر کربن را به وسیله ی شیلنگ سوم به شیر برداشت روی سینک وصل کنید.

در مرحله ی آخر از طریق شیلنگ چهارم سه راهی ورودی کربن و شیر قطع سریع روی منبع را به یکدیگر وصل کنید.

تست و راه اندازی دستگاه تصفیه آب

تمام محفظه ها را به منظور کنترل و اطمینان از وجود کارتریج ها بررسی کنید.

باید فشار منبع بررسی شود و این فشار باید بین 5 تا 10PSI باشد در غیر این صورت باید این فشار و باد منبع تنظیم شود.

شیر منبع را باز کرده و سپس دوشاخه را به برق متصل کنید.

محل اتصالات را به خوبی بررسی کنید تا نشتی نداشته باشد.

بعد از اینکه مطمعن شدید که دستگاه تصفیه آب شما به خوبی کار می کند اجازه دهید تا دستگاه به کار خود ادامه دهد, منبع پر و پمپ خاموش شود.

سپس جهت تخلیه ی آب منبع بعد از جدا کردن دوشاخه از برق شیر برداشت روی سینک را باز کنید.

تمام مراحل مذکور به صورت تصویری و با جزئیات در مدار و نقشه ی تصفیه آب خانگی شش مرحله ای به خوبی نمایش داده شده است.

شما می توانید با استفاده از نقشه تصفیه آب خانگی شش مرحله ای و توضیحات مربوط به هر مرحله و یا آموزش تصویری نصب دستگاه تصفیه آب و از طریق فیلم های آموزشی به بهترین شکل نحوه نصب و بستن تصفیه اب خانگی را انجام دهید.

فیلم آموزشی نصب دستگاه تصفیه آب خانگی

شما می توانید علاوه بر استفاده از نقشه ی مدار آب شیرین کن خانگی با استفاده از فیلم آموزشی طریقه ی نصب دستگاه تصفیه آب را بیاموزید. این ویدئو می تواند برای شما حکم مکمل نقشه نصب تصفیه آب خانگی را داشته باشد. برای دیدن این ویدئو به صفحه آموزش تصویری نصب دستگاه تصفیه آب مراجعه کنید با دیدن این  ویدئو شما به راحتی نحوه ی نصب دستگاه تصفیه ی آب را بیاموزید.

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب سافت واتر

برای نصب دستگاه تصفیه آب SOFT WATER به فیلتر ممبران, شیر تصفیه آب, مخزن تصفیه آب و قطعات تصفیه آب احتیاج است.

در مرحله ی اول باید فیلترهای پیش تصفیه نصب گردند فیلتر الیافی در اولین محفظه ی فیلتر قرار میگیرد و پس از آن فیلتر کربن پودری در دستگاه تصفیه ی آب قرار داده می شود سومین محفظه نیز محل فیلتر کربن جامد است. پس از قرار گرفتن فیلتر ها در محل خود باید با آچار هوزینگ محفظه ها را محکم کنید.

با استفاده از یک سه راهی و یک شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را به آب سرد متصل میکنیم . قبل از استفاده از دستگاه حتما باید فیلتر کربن پودری شسته شود در هنگام شستن این فیلتر, فیلتر کربن جامد را از محفظه خارج کنید و پس از شستشو فیلتر را به محل خود بازگردانید و تمام محفظه ها را محکم کنید.و در انتها شیر ورودی را ببندید. در آخر باید فیلتر ممبران را در محفظه ی خود قرار دهید و سپس درپوش محفظه را محکم ببندید. محل رزوه ی ورودی را با نوار تفلون محکم آب بندی کنید و شیر ورودی مخزن را به آن متصل سازید و در مرحله ی آخر شیر برداشت تصفیه ی آب را متصل و آزمایش کنید.

آموزش نصب دستگاه تصفیه آب سی سی کا

در هنگام نصب دستگاه تصفیه آب CCK به ابزار و وسایلی همچون شیر اهرمی شیلنگ و شیرآلات نیاز است البته تمام وسایل مورد نیاز در جعبه ی دستگاه وجود دارد و لازم نیست ابزار اضافه ای تهیه شود. برای نصب این دستگاه ابتدا باید شیر برداشت آب را روی سینک نصب کنید.

سپس طبق فیلم های آموزشی و یا نقشه نحوه نصب دستگاه آب تصفیه کن CCK را راه اندازی کنید. برای اینکار باید فیلتر هارا در محفظه ی مربوط به خود قرار داده و شیلنگ های مربوط به آب ورودی و خروجی پس آب و اتصالات تصفیه آب را به درستی متصل کنید. به یاد داشته باشید فیلترهای دستگاه باید به صورت دوره ای و در بازه های زمانی مشخصی تعویض شود. توجه داشته باشید که روش نصب فیلترهای تصفیه آب خانگی در سایت راد گستر نوین موجود است.

دانلود نقشه نصب دستگاه تصفیه آب

برای اینکه بتوانید به درستی مراحل نصب دستگاه را انجام دهید و از نتیجه ی کار مطمعن باشید توصیه می شوند نقشه نصب تصفیه آب خانگی را دانلود کرده و طبق نقشه تمام مراحل را انجام دهید. در قسمت اول مقاله می توانید این نقشه را ببینید و دانلود کنید. البته فیلم های آموزشی مختلفی نیز برای آموزش نصب دستگاه وجود دارند که شما درصورت تمایل می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

منبع : amazon

دکمه بازگشت به بالا