اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

شرایط سرمایه گذاری در دبی

سرمایه گذاری در امارات؛ چرا و چگونه؟

قطعا همه شما در سال های اخیر نام کشور امارات را به عنوان یک کشور موفق اقتصادی به یاد می آورید. شاید در ده سال گذشته، سرمایه گذاری دبی در میان سرمایه گذاران سراسر جهان بسیار مورد توجه قرارگرفته است. این کشور که بیش از 150 ملیت را در خود جای داده، در میان کشورهای منطقه بالاترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است. کشور امارات در سال 2020 از نظر سرمایه گذاری مستقیم خارجی نیز مقام 15 جهان را کسب کرد. ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور و همچنین قوانین اقتصادی سفت وسخت و سودآور، باعث شده تا سرمایه گذاران با خیال راحت، سرمایه گذاری امنی را تجربه کنند: ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید ملک و خرید اوراق بهادار. با ما در املاک یونایتد سون همراه باشید تا در این باره بیشتر بگوییم.

دلایل سرمایه گذاری در دبی

همان طور که به این موضوع اشاره کردیم، سرمایه گذاری در دبی در سال های اخیر بسیار موردتوجه سرمایه گذاران سراسر دنیا قرارگرفته است. در اینجا خوب است نگاهی به دلایل اینکه چرا این افراد به سرمایه گذاری دوبی علاقه مند شدند، بیندازیم. برخی از این دلایل عبارت اند از:

  • داشتن رشد اقتصادی بالای این کشور
  • هزینه های پایین انرژی نسبت به درآمد
  • ثبات اقتصادی و سیاسی کشور
  • عدم وجود مالیات در بیشتر موارد
  • تمایل دولت به ایجاد تنوع در اقتصاد
  • دریافت اقامت موقت و دائم برای خود و اعضای خانواده
  • مزایای بی شمار پاسپورت این کشور
  • امکان تمدید آسان اقامت موقت
  • هزینه های گمرکی مناسب
  • عدم نیاز به پرداخت گمرک در برخی از مناطق آزاد این کشور

اقدامات دولت برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاری در دبی

اگر اکنون می بینیم که افرادی زیادی در جهان به سرمایه گذاری دبی روی آوردند، بدون شک باید بدانید که دولت اقدامات خوبی در این راستا کرده است. افراد مختلف قطعا با انگیزه ای که دولت این کشور برای سرمایه گذاران ایجاد می کند، جذب آن خواهند شد. جالب است بدانید که هفت امیرنشین امارات، اقدامات بسیار زیادی برای ایجاد انگیزه سرمایه گذاری انجام داده اند.

برای مثال باید بدانید که دبی، شارجه و ابوظبی مقررات بسیار انعطاف پذیری به منظور ثبت شرکت خارجی ها تصویب کرده اند. بر طبق این مقررات، خارجی ها با دردسر بسیار کمی می توانند شرکت خود را در این کشور به ثبت برسانند. این موضوع به حدی برای آن ها اهمیت دارد که در حال حاضر 18 پیش نویس قانون به منظور رسیدگی به مسائل و موانع سرمایه گذاری خارجی در این کشور تدوین شده است.

ویزای سرمایه گذاری دبی چیست؟

یکی از مزایای سرمایه گذاری در دبی را می توان دریافت ویزای این کشور دانست. شما با روش های مختلف می توانید اقامت موقت این کشور را به دست بیاورید. مدت زمان اعتبار ویزایی که با سرمایه گذاری به فرد و اعضای خانواده اش تعلق می گیرد، با توجه به میزان سرمایه گذاری مالی و نوع آن، متفاوت خواهد بود.

کشور امارات در سال 2019، سیستم جدیدی به نام ویزای طلایی به منظور طولانی تر شدن مدت زمان ویزای سرمایه گذاران اجرا کرد. با داشتن این ویزا، سرمایه گذاران خارجی، بدون نیاز به حامی ملی و در صورت مالکیت 100 درصدی خود در این کشور می توانند تا حداکثر 10 سال کار و تحصیل کنند. البته این ویزاها به صورت خودکار تمدید می شوند.

شرایط سرمایه گذاری در دبی

شرایط عمومی سرمایه گذاری دوبی از سال 2013 تاکنون شرایط بسیار ایده آلی برای همه افراد بوده است. ثبات اقتصادی و سیاسی در امارات متحده عربی باعث شده تا سرمایه گذاران کشورهای اروپایی و آمریکایی را به خود جذب کند. جالب است بدانید که بر اساس گزارش های سازمان سرمایه گذاری بین المللی در سال 2019، این کشور با رشد بسیار بالای سرمایه گذاری خارجی و ارزش سهام روبرو شد که همین موضوع امارات را در رده های بالای کشورهای موفق اقتصادی قرار داد. شاید برایتان کمی تعجب برانگیز باشد که بدانید، بخش عمده سرمایه گذاران این کشور را سرمایه گذاران انگلستان، هند، ایالات متحده، فرانسه و عربستان سعودی تشکیل می دهند.

روش های مهاجرت به امارات از طریق سرمایه گذاری

همه ساله بسیاری از افراد جهان، از طریق سرمایه گذاری دبی به کشور امارات مهاجرت می کنند. اگرچه این کار خیلی راحت نیست و نیاز به سرمایه تقریبا بالایی خواهید داشت، اما مزایای بیشمار سرمایه گذاری دوبی باعث شده تا متقاضیان زیادی داشته باشد. شما به چند طریق مختلف می توانید از طریق سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید. این روش ها عبارت اند از:

  • سرمایه گذاری از طریق خرید ملک
  • سرمایه گذاری در صندوق های مالی
  • ثبت شرکت در این کشور
  • کارآفرینی در امارات

شرایط اخذ ویزا و اقامت در هرکدام از این روش های سرمایه گذاری با دیگری متفاوت بوده و قوانین خاص خود را دارد. ما در ادامه هرکدام از آن ها را به طور کامل موردبررسی قرار داده ایم.

سرمایه گذاری در دبی از طریق خرید ملک

خرید ملک در امارات یکی از راه های سود آورد در سرمایه گذاری در دبی به شمار می رود. بازار املاک و مستغلات در دبی همه ساله رشد بسیار بالایی دارد. کیفیت بالای ساختمان های این کشور و سیستم مالیاتی منصفانه آن باعث شده تا خریداران اروپایی و آمریکایی را جذب خود کند. جالب است بدانید که بانک های دبی به منظور خرید ملک در این کشور، وام های بخصوصی نیز در نظر گرفته اند. خرید ملک تنها در برخی از نقاط امارات برای افراد خارجی امکان پذیر بوده و پس ازآن به فرد مالک ویزای اقامتی 2 ساله تعلق خواهد گرفت. دقت کنید که ارزش این ملک نباید کمتر از 750 هزار درهم باشد. این روش سرمایه گذاری و اخذ اقامت، در حقیقت به صرفه ترین روش آن به شمار می رود.

سرمایه گذاری در امارات در صندوق های سرمایه گذاری

راه دیگر اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور، سرمایه گذاری دبی در صندوق های سرمایه گذاری به شمار می رود. فرد برای سرمایه گذاری در دبی از طریق خرید سهام و اوراق قرضه، باید حداقل سن 21 سال داشته باشد. ازآنجایی که این کشور ثبات اقتصادی بسیار خوبی دارد، طی مدت بلندتری شما سود خوبی خواهید داشت. برای این کار، فرد باید یک حساب معاملاتی با یک کارگزار ثبت شده در یکی از صرافی های دبی، باز کند. پس ازآن به فرد یک شماره سرمایه گذاری تعلق می گیرد.

سرمایه گذاری در دبی با ثبت شرکت

ثبت شرکت، یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری دبی به شمار می رود. با توجه به اینکه دبی جز مناطق آزاد محسوب می شود، ثبت شرکت در این منطقه با مالکیت 100٪ برای مهاجران امکان پذیر خواهد بود. این موضوع به این معناست که شما نیازی به یک شریک محلی نخواهید داشت. خوب است بدانید که دبی رتبه شانزدهم جهانی و اول منطقه ای را در ثبت شرکت به خود اختصاص داده است.

برای ثبت شرکت، شما ابتدا باید از اداره مهاجرت امارات اجازه بگیرید. البته در برخی مناطق دیگر کشور امارات، ثبت شرکت حتما نیاز به شریک محلی دارد و بیش از 49 درصد از سهام یک شرکت محلی نباید به سرمایه گذار خارجی تعلق بگیرد. پس از ثبت شرکت فرد با توجه به نوع شرکت خود می تواند برای خود و اعضای خانواده اش ویزای اقامتی درخواست کند.

مزایای ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت به منظور سرمایه گذاری دوبی مزایای بی شماری برایتان به دنبال خواهد داشت. شما اجازه مالکیت صددرصدی دارید. تکنولوژی بالا در همه بسترهای این شهر، باعث شده تا افراد از رفاه کامل برخوردار باشند.

معایب ثبت شرکت در دبی

تنها معایب سرمایه گذاری دبی از طریق ثبت شرکت را می توان ارزش مالی بسیار بالای آن دانست. البته حضور یک نماینده محلی در شعبه ها و دفاتر نمایندگی شرکت های خارجی را نیز می توان یک محدودیت دانست.

سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

کارآفرینی یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری دبی به شمار می رود. اگر شما یک برنامه بیزینسی خیلی خلاقانه داشته باشید، باید بدانید که دولت امارات به شدت از آن استقبال کرده و تمام امکانات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد. اگر برنامه شما مورد تایید این کشور قرار گرفت، شما می توانید محل کار مدنظرتان را انتخاب کنید. البته به این نکته دقت کنید که با توجه به موضوع برنامه کارآفرینی تان شما به حداقل 500 هزار درهم نیاز خواهید داشت. به کارآفرینان و اعضای خانواده واجد شرایطشان، اقامت 5 ساله داده خواهد شد.

با توجه به موارد فوق، بهترین سرمایه گذاری در دبی کدام است؟ چرا؟

اگر میزان سرمایه شما کم بوده و قصد سرمایه گذاری دوبی را دارید، خوب است بدانید که بهترین انتخاب برایتان سرمایه گذاری از طریق خرید ملک و خرید سهام خواهد بود. این موضوع به این علت است که شما برای خرید یک ساختمان نیاز به حدود یک میلیون درهم خواهید داشت و اگر قصد سکونت در آن را نداشته باشید، از طریق اجاره دادن ساختمان خود می توانید درآمد نیز داشته باشید. خرید سهام نیز با مبلغ کم امکان پذیر بوده و به دلیل ثبات اقتصادی امارات، سرمایه گذاری امنی است. البته اگر به فکر درآمد بالاتر و آینده روشن تر در درازمدت هستید، قطعا ثبت شرکت و کارآفرینی مناسب شما خواهد بود.

شرایط اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری

در قسمت های قبل این مقاله به خوبی با انواع روش های سرمایه گذاری دبی آشنا شدید. به طورکلی اخذ اقامت کشور امارات دردسرهای خاص خود را داشته و این کشور قوانین سخت گیرانه ای در مورد اقامت اتباع خارجی خود دارد. در تمام روش های سرمایه گذاری در دبی به شما اقامت موقت اعطا خواهد شد. البته میزان آن ها با یکدیگر متفاوت است و نیاز به تمدید مجدد ویزایتان خواهید داشت. برای مثال پس از خرید خانه اقامت موقت 6 ماهه تا دوساله به فرد و اعضای خانواده اش داده می شود. اما پس از ثبت شرکت اقامت شما 3 ساله خواهد بود. البته ویزای طلایی امارات اجازه اقامت 5 یا 10 ساله را به فرد خواهد داد که در قسمت های بعد این مقاله به آن می پردازیم.

مزایای اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری

همان طور که در قسمت های قبل این مقاله اشاره کردیم، سرمایه گذاری دبی یک سرمایه گذاری مطمئن و سودآور برایتان خواهد بود. این موضوع به این دلیل است که کشور امارات ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار بالایی دارد. دولت این کشور علاقه زیادی به تنوع اقتصادی داشته و به شدت به طرح های نوین اهمیت می دهد. اگر از طریق سرمایه گذاری در این کشور اقامت بگیرید، دیگر نگران هزینه های بالای زندگی در آن نخواهید بود؛ چراکه شما به پول رایج کشور امارات یعنی درهم، درآمد بالایی دارید. بیشتر موارد سرمایه گذاری در این کشور معاف از مالیات بوده و مدت زمان اقامت بسیار بالایی دارند. همچنین به این موضوع نیز اشاره کنیم که درآمد شخصی در امارات مالیات نداشته و از افراد در این زمینه هیچ مالیاتی دریافت نمی شود.

معایب اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری

در کنار مزایای زیادی که سرمایه گذاری در دبی دارد، تنها عیب آن را می توان میزان نیاز سرمایه اولیه بسیار بالا دانست.

شرایط اقامت سرمایه گذاری در دبی به صورت 10 ساله

در قسمت های قبل این مقاله به این موضوع اشاره کردیم که سرمایه گذاران تحت شرایط خاصی می توانند با سرمایه گذاری دوبی اقامت 10 ساله دریافت کنند. این ویزا به ویزای طلایی یا گلدن ویزای امارات معروف است. سرمایه گذاران برای دریافت ویزای طلایی 10 ساله، باید این شرایط را داشته باشند:

  • بیش از 10 میلیون درهم سرمایه گذاری کرده باشند.
  • دارایی فرد هیچ اختلاف مالی ای نداشته باشد.
  • سرمایه گذار مالک اصلی تمام دارایی خود باشد.
  • میزان 60 درصد از کل مبلغ، در دارایی های غیرمنقول سرمایه گذاری شده باشد.
  • افرادی با استعدادهای خاص، مانند پزشکان، مخترعین و نخبه های رشته های مختلف نیز این ویزا را دریافت می کنند.
دکمه بازگشت به بالا