عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

معرفی بهترین نهال عناب

در این مقاله قصد داریم که شما را با بهترین نهال عناب آشنا کنیم. عناب به عنوان میوه لذیذ، بسیار مفید بوده و خواص درمانی بی‌نظیری دارد. به همین جهت عناب بسیار پرفروش است و پرورش آن برای باغداران بسیار با‌صرفه و اقتصادی می‌باشد. اگر شما تصمیم به پرورش عناب را دارید، توصیه می‌شود در بین ارقام مختلف، بهترین نهال عناب را انتخاب نمایید تا محصولات مرغوب‌تر و بیشتری را داشته باشید.

نهال عناب ارقام مختلفی دارد. ما در اینجا توضیحات دو نمونه از بهترین نهال عناب را برای شما ارائه کرده‌ایم. این نهال‌ها عبارتند از عناب قائنات و عناب بیرجندی. تفاوت چندانی بین کیفیت محصولات این دو نهال وجود ندارد. میزان بازدهی این دو نهال نسبت به دیگر ارقام بسیار بالاتر است. همچنین زمان گلدهی بهترین نهال عناب اواخر فروردین ماه است؛ بنابراین ریسک سرمازدگی جوانه‌ها وجود ندارد. بهترین نهال عناب در اغلب مناطق کشور ما قابل پرورش است.

عناب قائنات، بهترین نهال عناب ایران

عناب قائنات به عنوان بهترین نهال عناب ایران شناخته می‌شود. این میوه درشت بوده و هر عناب حدود 70 الی 80 گرم وزن دارد. عناب قائنات به رنگ قرمز می‌باشد و دارای یک هسته کوچک شبیه به زیتون است. عناب قائنات دارای بوی ضعیف اما طعم شیرین و دلچسبی است. این عناب با کیفیت‌ترین محصول را در بین همه ارقام دارد و معمولا به صورت خشک شده مصرف می‌گردد. اگر تصمیم به خرید انواع نهال عناب گرفته اید میتوانید از مراکز معتبر همچون اکین نهال اقدام به خرید کنید.

درختان عناب قائنات 2 الی 8 متر ارتفاع دارند. البته گاهی ممکن است تا ارتفاع 12 متر نیز رشد کنند. بهترین نهال عناب قائنات در اغلب شرایط آب و هوایی قابل کاشت است. مهمترین ویژگی بهترین نهال عناب قائنات، مقاوم بودن آن در مقابل سرماهای بهاره است. به همین جهت عناب قائنات در مناطق سردسیر، نیمه سردسیر و کوهستانی قابل پرورش است. مزیت دیگر این نهال مقاومت بسیار بالا در برابر گرما و خشکی است. این نهال می‌تواند به صورت دیمی نیز پرورش یابد. برای کاشت بهترین نهال عناب قائنات، باید چاله‌هایی با قطر و عمق 80 سانتیمتر حفر گردد. در زمین‌های دارای شیب و بادخیز، این نهال را باید به صورت مربع‌های 3*3 متر و یا مستطیل‌های 3*2.5 متر کاشته شوند. اما در زمین‌های مسطح، به صورت 3*4 متر کاشته‌ می‌شوند.

بهترین نهال عناب قائنات نسبت به دیگر گونه‌های عناب بازدهی بالاتری دارد. به طور میانگین از هر هکتار می توان حدود 3 تن عناب قائنات برداشت کرد. البته لازم به ذکر است که میزان باروری نهال به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در میزان باردهی، آبیاری است. برای پربار بودن و داشتن محصول با کیفیت، نهال باید به صورت مناسب و به موقع آبیاری شود. هر درخت عناب قائنات، در ماه‌هایی که بارندگی بیش‌تر است، از جمله فروردین و اردیبهشت، باید هر ۲۰ روز یکبار آبیاری گردد. اما در ماه‌های خشک ‌تر، مانند مرداد و مهر، نیاز است که درختان هر ۱۰ روز یکبار آبیاری شوند.

همچنین تقویت خاک، با 5 تن کود پوسیده دامی، نیز موجب افزایش میزان باردهی نهال می‌شود. درخت عناب قائنات حدود 60 سال باردهی اقتصادی برای باغداران خواهد داشت؛ به همین جهت پرورش آن بسیار مقرون به صرفه است. یکی دیگر از مراقبت هایی که برای افزایش باردهی نهال ضروری است، هرس نهال می‌باشد. بهترین نهال عناب قائنات نیاز به دو هرس فرمدهی و باردهی دارد. هرس فرمدهی در اواخر فصل تابستان باید بر روی درخت صورت گیرد. اما هرس باردهی در آبان، آذر یا اسفند انجام می‌شود. هرس نهال از افزایش بی رویه ارتفاع درخت جلوگیری می‌کند.

عناب بیرجند، بهترین نهال عناب

یکی دیگر از ارقام بهترین نهال عناب، که در این بخش آن را معرفی می‌کنیم، عناب بیرجند است. عناب بیرجند نسبت به دیگر ارقام بسیار درشت‌تر است. هر عناب حدود 70 الی 80 گرم وزن دارد. این عناب به رنگ قهوه‌ای براق است و شباهت بسیاری به نارون و یا زیتون دارد. این عناب بافت نرم و طعم بسیار شیرین و لذیذی دارد. عناب به صورت تازه مصرف می‌گردد و ممکن است در تهیه شربت، سرکه و غذاهای کنسروی به کار رود.

ارتفاع درخت عناب بیرجند 4 الی 6 متر است. این درخت نسبت به درختان عناب قائنات ارتفاع کمتری دارند. بنابراین برداشت محصولات راحت‌تر است. زمان گلدهی بهترین نهال عناب بیرجند اواخر فروردین ماه است. در واقع این نهال از ارقام دیرگل است و جوانه‌های آن در برابر سرمای بهاره مقاوم هستند. به همین جهت عناب بیرجند در مناطق نیمه سردسیر، سردسیر و کوهستانی قابل کاشت است. البته درختان عناب بیرجند در مناطق معتدل نیز رشد و عملکرد خوبی خواهند داشت.

بهترین نهال عناب بیرجند با اغلب شرایط آب و هوایی سازگار است و در برابر سرما و گرما مقاومت بسیار بالایی دارد. درختان عناب بیرجند در مناطق گرمسیر نیز رشد و باردهی مطلوبی دارند. در واقع عناب بیرجند در مناطقی که تابستان‌های گرمتری دارند، عملکرد بهتری دارد. به طور کلی می‌توان گفت بهترین نهال عناب بیرجند قادر است در طیف وسیعی از دماها رشد و بازدهی خوبی داشته باشد. این نهال قادر است سرمای 19 درجه زیر صفر را تجربه کند و هیچ آسیبی نبیند. اما این درختان آب و هوای گرمتر و دماهای بالاتر را بیشتر می‌پسندند. در دماهای بالاتر کیفیت محصول بهترین نهال عناب بیرجند، بهتر خواهد بود.

درختان عناب بیرجند برای اینکه باردهی مناسب‌تر و مرغوب‌تری داشته باشند باید ساعت‌هایی از روز، در معرض تابش مستقیم خورشید قرار بگیرد. به همین جهت مناطقی که تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل دارند برای پرورش بهترین نهال عناب بیرجند مناسب‌تر است؛ زیرا در مناطق گرمسیری، درختان نور خورشید بیشتری را دریافت می‌کنند.

اما باید توجه داشت که پرورش عناب بیرجند در مناطق مرطوب و یا در نزدیک درختان کاج و سرو، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است درختان به بیماری فایتوپلاسمایی جارویی شدن مبتلا گردند. فاصله کاشت و گودال مورد نیاز برای کاشت بهترین نهال عناب بیرجند، دقیقا مانند بهترین نهال عناب قائنات است. همچنین کوددهی و هرس سالیانه این دو نهال نیز مشابه است. میزان بارآوری سالیانه بهترین نهال عناب بیرجند نیز مانند عناب قائنات است. در صورتی که تصمیم به پرورش عناب بیرجند دارید، بهتر است بدانید که از هرهکتار حدود 3 تن محصول مرغوب برداشت خواهید کرد. این درختان حدود 60 سال برای شما سودآوری خواهند داشت. به همین جهت پرورش عناب یک فعالیت پرسود و رونق برای باغداران است. نهال عناب در کنار نهال فندق امروزه یکی از ارقام پرفروش نهالستان اکین نهال میباشد.

دکمه بازگشت به بالا