سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

افزایش اعتماد بنفس و لذت جنسی بعد از عمل لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا

از جمله مهم ترین و شایع ترین جراحی های زیبایی زنان است که در این روزها به طور تصاعدی آمار متقاضیان آن رو به افزایش است. به موازات افزایش متقاضیان لابیاپلاستی سوالات در زمینه لابیاپلاستی نیز افزایش یافته است و زنان در صدد هستند که با آگاهی زیادی در مسیر این جراحی گام بردارند. از جمله پرتکرار ترین سوالاتی که در خصوص لابیاپلاستی پرسیده می شود این است که آیا لابیاپلاستی میل جنسی را کم می کند؟ اگر شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که به دنبال رابطه جراحی لابیاپلاستی و میل جنسی هستید و می خواهید بدانید تاثیر این جراحی بر میزان میل جنسی چگونه است این مقاله از دکتر نازنین علوی را از دست ندهید.

عمل جراحی لابیاپلاستی

در ابتدا به ارائه مطالبی در زمینه چیستی و چگونگی لابیاپلاستی می پردازیم تا کسانی که آشنایی چندانی با این جراحی زیبایی زنانه ندارند قدری بیشتر با این جراحی آشنا شوند. لابیاپلاستی نوعی جراحی زیبایی واژن است که در ناحیه تناسلی خانم ها انجام می شود. هدف از جراحی لابیاپلاستی افزایش زیبایی و رفع مشکلات واژینال است. کاندیداهای مناسب جراحی لابیاپلاستی افراد خاصی هستند و این جراحی می تواند بخش مهمی از مشکلاتی که در بخش واژن ایجاد شده است را برطرف کند.

مزایای انجام عمل لابیاپلاستی

لابیاپلاستی در طول تمامی سال هایی که از سوی بسیاری از افراد انجام شده است توانسته آثار مثبت و مفیدی را از خود به جای بگذارد. از همین رو متقاضیان توانستند با اعتماد به بهترین و متبحرترین جراحان زیبایی زنان برای انجام جراحی لابیاپلاستی اقدام کنند. با توجه به حساس بودن ناحیه تناسلی، این جراحی نیاز به دانش و مهارت بالایی دارد و باید توسط انجام شود. از مزایای انجام عمل لابیاپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش زیبایی ظاهری واژن
  • افزایش کیفیت جنسی واژن در زنان؛ بدین معنا که زنان در این بخش از واژن اگر با مشکلاتی مواجه باشند در طی این جراحی برطرف می شود و می توانند فعالیت های جنسی بهتری داشته باشند.
  • افزایش جذابیت جنسی
  • افزایش میل جنسی
  • کاهش حالت ارتجاعی واژن ( تنگ کردن)
  • رفع عدم تقارن بین لابیاها
  • متناسب سازی سایز لابیاها؛ در بسیاری از موارد مشاهده شده است که زنانی هستند که به دلایل مختلف لابیاهایی بزرگ داشتند و این معضلی بود که با آن مواجه بودند. بنابراین لابیاپلاستی می تواند به کاهش سایز لابیاها نیز کمک کند.

تاثیر لابیاپلاستی بر میل جنسی

اگر شما قصد انجام جراحی لابیاپلاستی را دارید، نگران این نباشید که شاید پس از جراحی میل جنسی شما کم شود و کیفیت رابطه جنسی شما کاهش پیدا کند. تجربیات ثابت کرده است عمل لابیاپلاستی باعث رفع مشکلات لابیاها شده و تاثیر مثبتی روی زندگی روزانه فرد و رابطه با شریک جنسی او خواهد داشت. مشکلاتی از قبیل دخول دردناک، مشکلات مربوط به ارگاسم، کمبود اعتماد به نفس حین برقراری رابطه جنسی، سوزش و  و … توسط این جراحی برطرف خواهد شد.

آیا لابیاپلاستی میل جنسی را کم می کند؟

از جمله مهم ترین سوالاتی که از سوی زنان پرسیده می شود این است که لابیاپلاستی چه تاثیری روی میل جنسی دارد؟مهم ترین بخش این مقاله نیز همین مبحث است. باید در پاسخ بگوییم واقعیتی وجود دارد این است که لابیاپلاستی هرگز در کاهش میل جنسی تاثیر نمی گذارد. در واقع حتی در بسیاری از موارد در صورتی که پزشک جراح از بهترین و دقیق ترین تکنیک های لابیاپلاستی استفاده کند می تواند نتیجه معکوس داشته باشند و میل جنسی را افزایش دهد.

در افرادی که لابیاهای بزرگ دارند، به دلیل پوست اضافه یا آویزان بودن آن که معمولا روی کلیتوریس را می پوشاند، باعث می شود که لذت جنسی حین برقراری رابطه کاهش پیدا کند و تحریک پذیری کمتر شود. با استفاده از عمل لابیاپلاستی نه تنها میل جنسی کاهش پیدا نمی کند، بلکه با کوتاه شدن لابیاها و زیباتر شدن آن ها رابطه جنسی بهبود پیدا می کند و مشکلاتی مانند عفونت و بوی بد ناشی از لابیاهای بزرگ رفع می شود. همچنین با استفاده از این جراحی فرد در رابطه جنسی خود اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورد و رضایت خود و شریک جنسی اش افزایش می یابد. بنابراین می توانید با سپردن روند جراحی به روند درمان را به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسانید.

آیا لابیاپلاستی باعث آسیب به ناحیه کلیتوریس می شود؟

جراحی های زیبایی واژن از جمله لابیاپلاستی در صورتی که توسط جراح زیبایی زنان حاذق انجام شود هیچ گونه آسیبی به ناحیه واژن و کلیتوریس که در تحریک جنسی نقش مهمی دارد نخواهد زد. این جراحی فقط مشکلات مربوط به لابیا مینور ( لبه داخلی واژن) یا لابیا ماژور ( لبه خارجی واژن) یا هر دوی آن ها را بهبود می بخشد.

کاندیدای مناسب برای جراحی لابیاپلاستی

 شاید برای شما سوال پیش بیاید که بهترین کاندیدا ها برای انجام لابیاپلاستی چه کسانی هستند؟ برای پاسخ گویی به این سوال می توان گفت زنانی باید تحت این جراحی قرار بگیرند که یکسری مشکلات خاصی در بخش واژینال خود دارد. از جمله این کاندیداها:

  • زنانی که در اثر افزایش سن با افزایش حالت ارتجاعی در واژن (گشاد شدن دهانه واژن) مواجه شده اند.
  • زنانی که در اثر زایمان یا افزایش سن لابیاهای افتاده و شلی پیدا کردند. زیرا که لابیاپلاستی می تواند در رفع افتادگی و شل شدگی لابیاها کمک های زیادی داشته باشد.
  • زنانی که در اثر زایمان های متعدد لابیاهای شان تقارن لازم را از دست داده است و زیبایی خود را در این بخش از دست داده اند.
  • زنانی که به دلایل ارثی و ژنتیکی لابیاهایی بسیار بزرگ یا نامتقارن دارند. در لابیاپلاستی با بکارگیری یکسری تکنیک می توانند لابیاها را کوچک کرده و بین آنها تقارن ایجاد کرد.

در پایان این توصیه را به زنان آگاه و دغدغه مند داریم که حتما پیش از آنکه وارد مرحله جراحی شوید در خصوص پزشک جراح زیبایی زنان خود تحقیقات لازم را داشته باشید و در زمینه مهارت و توانمندی وی یقین حاصل کنید.

مساله ای که باید یادآور شویم این است که واژن از جمله مهم ترین اجزایی است که می تواند نقش بسیار تاثیر گذاری در رابطه جنسی شما داشته باشد و در صورتی که با کوچک ترین مشکلی مواجه شود می تواند اثرات مخربی بر رابطه شما داشته باشد. از این رو لازم است که جراحی آن از سوی بهترین جراح زیبایی واژن این حوزه انجام شود.

لابیاپلاستی چیست؟

لابیاپلاستی یا جراحی زیبایی واژن برای علت های مختلف از جمله مناسب نبودن اندازه یا طول لبه داخلی واژن به کار برده می شوند. لابیاپلاستی یکی از پرطرفدارترین روش های جوانسازی واژن میان خانم ها بوده که در واقع ماهیت آن، اصلاح لابیا مینور ( لب های داخلی ) و همچنین لابیا ماژور یعنی لب های خارجی می  باشد. در این عمل، اغلب هدف خانم ها علاوه بر اصلاح فرم لابیا ها، عدم بیرون زدگی آن ها نیز می باشد که در ادامه به توضیحات جزئی تر خواهیم پرداخت.

انواع لابیا

همانطور که ذکر شد دو نوع لابیا در دستگاه تناسلی بانوان وجود دارد که هر یک را بررسی خواهیم کرد و شما در ادامه از مزایای این روش نیز مطلع خواهید شد.

لابیا ماژور

لابیا ماژور همان لابیا یا لبه بیرونی اندام تناسلی زنان است که از قسمت تپه ونوس (بافت چربی بالای اندام تناسلی زنانه که موهای زهار در آن قسمت رشد می کنند) شروع می شود و تا ناحیه میان دوراه (ناحیه پرینه) ادامه دارد. لابیاماژور وظیفه حفاظت از ساختارهای حساس اندام تناسلی از جمله دهانه واژن، کلیتوریس و لابیامینور را به عهده دارد.

لابیا مینور

این قسمت که در اصطلاح با عنوان لابیا داخلی نیز شناخته می شود، در واقع دو لایه پوستی است که در هر دو طرف دهانه واژن و ما بین لابیا ماژورها قرار گرفته است. رنگ و اندازه لابیا در خانم ها با یکدیگر متفاوت است. برخی خانم ها با جراحی زیبایی به تغییر و در واقعع کاهش سایز این عضو خواهند پرداخت. معمولا عوامل ژنتیکی موجب رشد بیش از اندازه لابیا مینور می شود.

اندازه طبیعی لبه های واژن

در واقع به طور دقیق ذکر نشده است که لبه های واژن باید چه اندازه ای داشته باشند زیرا اندازه لابیا ها در خانم ها متفاوت بوده و بزرگی یا کوچکی آن ها به عوامل متعدد هورمونی یا ژنتیکی بستگی دارد که در صورت وجود مشکل به رفع آن می پردازند.

اما می توان به طور قطعی ذکر کرد، زمانی که فرد با انجام حرکات ورزشی یا پوشیدن لباس های تنگ و این قبیل موارد با احساس رنجش و اذیت مواجه شود به این معناست که اندازه و فرم غیر بیعی دارد. بنابراین به طور کلی، برای اندازه لابیا مینور تعریف رسمی و یا علمی وجود ندارد. اندازه لابیای مینور با توجه به عوامل مختلف از جمله سن، ژنتیک، وضعیت هورمون ها و تعداد بارداری ها متفاوت است. لابیا ها از نظر زیبایی نیز دارای اندازه خاصی نیستند به این معنا که نمی توان گفت اگر ایکس اندازه داشته باشند یعنی خصوصیات زیبایی را شامل شده اند.

علت بزرگی لب های واژن

اندازه لابیا مینور در برخی از افراد بزرگ است و گاهی سبب می شود که زن در زمان ورزش یا فعالیت احساس ناراحتی کند. گاهی نیز لب های کوچک واژن دچار عدم تقارن می شوند. از میان علل بروز این موارد برای لابیا مینور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، پیش از قاعدگی، یائسگی و ..
  • داشتن بیش از 3 زایمان طبیعی
  • عوامل ارثی و ژنتیکی
  • افزایش سن

این علّت ها سبب می شود که لابیاهای مینور، بزرگ یا افتاده شوند و گاهی رنگ تیره ای بگیرند. این تغییرات در هر سنی ممکن است رخ دهد و گاهی به حدی برای فرد آزاردهنده می شوند که تصمیم به جراحی لابیاپلاستی می گیرد.

تاثیر خودارضایی در سایز لابیا

برخی افرادی که به مطب دکتر نگین محبوب مراجعه دارند این سوال برایشان پیش می آِید که آیا خود ارضایی تاثیری در روند بزرگ شدن سایز لابیاهای واژن تاثیری دارد یا خیر؟ خیر خودارضایی هیچ ارتباطی به افزایش سایز لابیاهای واژن ندارد.

بزرگ شدن لب های واژن بعد از بارداری

بزرگ شدن سایز یا هیپرتروفی در زمان بارداری امری طبیعی است و دلیل اصلی این موضوع هورمون های دوران بارداری و افزایش سطح خون در لگن است. معمولا افزایش سایز لابیاها تا پایان دوره بارداری بوده و بعد از زایمان از بین می رود. البته ناگفته نماند که برخی از خانم ها دارای لابیاهای بزرگ قبل از بارداری بوده اند و به همین دلیل در این دوران با افزایش سایز شدید لابیاها مواجه می شوند به همین دلیل می توانند در صورت مشورت با متخصص زنان قبل از بارداری به لابیاپلاستی اقدام فرمایند.

دلایل اصلی انجام لابیاپلاستی از سوی زنان

همان طور که گفتیم، لب های کوچک واژن در هر زنی رنگ و شکل متفاوتی دارد. گاهی به دلایلی که ذکر کردیم لابیا مینورها دچار عدم تقارن، شل شدن، ناهموار شدن، چین و چروک یا بزرگ شدن می شوند و به همین علت فرد یا در موقعیت های گوناگون دچار ناراحتی می شود و یا از اندام خود ابراز نارضایتی می کنند. دلایل اصلی انجام عمل لابیاپلاستی عبارتست از:

  • احساس درد در زمان برقراری رابطه جنسی
  • عدم رضایت از ظاهر واژن و نازیبایی آن
  • عدم تقارن در لب های کوچک واژن
  • تحریک پذیری کم در زمان رابطه جنسی به دلیل وجود پوست اضافه در قسمت کلیتوریس
  • احساس درد یا ناراحت بودن در زمان فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری
  • احساس درد و ناراحتی در زمان پوشیدن لباس های تنگ
  • احساس سوزش یا کشیدگی در زمان ورزش

برخی دیگر از دلایل انجام جراحی زیبایی واژن

سایر مواردی که فرد را بری انجام هر گونه جراحی زیببایی واژن ترغیب می  کند عبارتند از:

  • بزرگ بودن بیش از اندازه لابیای بیرونی (ماژور)
  • بلند و بزرگتر بودن لابیا داخلی از لابیا بیرونی
  • قابل مشاهده بودن کلیتوریس از میان لابیا
دکمه بازگشت به بالا