سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نکات مهم در خرید فورسپس دندانپزشکی

مقدمه

پیشرفت روزافزون تکنولوژی سبب سهولت در انجام امور مختلف شده است. یکی از تاثیرات مستقیم این پیشرفت تولید و ارتقای ابزارها و تجهیزات دندانپزشکی است. دندانپزشکی به عنوان شاخه ای مهم از تجهیزات مخصوصی چون هندپیس جراحی و فوراسپس دندانپزشکی استفاده می کند. این ابزارها منجر به سهولت کار جراحی و همچنین تسریع در انجام درمان است.

آشنایی با انوع هندپیس های مستقیم و زاویه دار

دو نوع اصلی هندپیس ها، هندپیس های مدل زاویه دار و مستقیم هستند که در کارهای مختلف درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. این هندپیس ها در برندهای مختلف و در کشورهای متفاوت تولید شده اند. در این بخش با انواع هندپیس دندانپزشکی با قیمت مناسب آشنا خواهید شد.

  1. هندپیس جراحی nsk

طول این ابزار حدود ۹ سانتی متر است با دور موتور ۲۵۰۰۰ دور در دقیقه. می توان این محصول را با اتوکلاو استریل نمود. این نوع هندپیس تکنولوژی غیر نوری دارد.

  1. هندپیس جراحی گلدنت

هندپیس گلندنت نوعی هندپیس مستقیم است. این محصول مجهز به سیستم آب از خارج است. برای متوقف کردن ابزار می توان از استاپری که در این محصول تعبیه شده استفاده نمود. قابلیت استریل شدن اتوکلاو دارد.

  1. هندپیس جراحی کوکسو

این هندپیس غیرنوری است. کوکسو محصول کشور چین است و برای اتصال به ایرموتور و میکرو موتور قابل استفاده می باشد.

  1. میکروموتور جراحی

سرعت دور آن ۳۵ هزار در دقیقه است. از میکروموتور می توان برای اتصال به انواع انگل استفاده کرد. این کالا محصول کره جنوبی است.

انتخاب و خرید هندپیس جراحی دندانپزشکی باید با توجه به کیفیت، نیاز دندانپزشک و قیمت دستگاه انجام شود. برندهای ذکر شده نمونه ای از برندهای معتبر بازار می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و رضایت کاربران را جلب نموده است.

فورسپس دندانپزشکی چیست و چه کاربردی دارد ؟

 فورسپس دندانپزشکی همان انبری است که پزشکان برای کشیدن دندان از آن استفاده می کنند. زمانی که دندانپزشک بخواهد دندان بیمار را از لثه جدا کند به ابزاری احتیاج دارد تا بتواند دندان بیمار را نگه داشته و به عقب و جلو هدایت کند تا دندان لق شود و از لثه خارج شود.‌ فورسپس دندانپزشکی ابزار کاربردی در دندانپزشکی بوده که در انواع مخصوص بزرگسالان و مخصوص اطفال تولید شده است. بنابراین در خرید فورسپس دندانپزشکی باید به این موضوع توجه کنید که فورسپس دندانپزشکی بزرگسالان  تنوع بالایی دارد که می توان به فورسپس کاهورن چپ بالا و راست بالا، فورسپس کاهورن پایین، فورسپس مولر پایین، فورسپس مولر بالا،فورسپس ریشه کش بالا بلند و ریشه کش پایین،  فورسپس عقل پایین و بالا، فورسپس پرمولر پایین، فورسپس قدامی بالا اشاره کرد.

نکات مهم در خرید فورسپس دندانپزشکی

در هنگام خرید فورسپس دندانپزشکی باید بودجه خرید خود را مشخص کنید. در حقیقت یکی از کلیدی ترین بخش های خرید فورسپس دندانپزشکی مشخص کردن میزان بودجه ای است قصد دارید برای خرید فورسپس پرداخت کنید. طبیعتاً میزان بودجه ای که انتخاب می کنید بستگی به کیفیت و تعداد فورسپس های  که قصد دارید بخرید دارد. بنابراین برای خرید فورسپس دندانپزشکی لازم است هزینه های خرید انبر یا همان فورسپس را در یک جدول قرار دهید و بعد از برآورد هزینه اقدام خرید فورسپس دندانپزشکی کنید. مورد بعدی که باید در هنگام خرید تجهیزات دندانپزشکی یا همان فورسپس باید بدانید اولویت‌ بندی است.

 برای خرید تجهیزات و ابزارآلات دندانپزشکی باید کیفیت و جنس آن را در نظر بگیرید. فورسپس دندانپزشکی در مدل های یکبار مصرف و غیر یکبار مصرف تولید شده است که شما باید این مورد را در نظر بگیرید. فورسپس دندانپزشکی یکبار مصرف تنها یک بار قابل استفاده است،  زیرا از متریال پلاستیکی تولید شده است که بعد از یکبار مصرف باید آن را به سطل زباله مخصوص انتقال داد. فورسپس دندانپزشکی غیر یکبار مصرف از فولاد کربنی تولید شده است که علاوه بر کیفیت بسیار بالایی که دارد در هنگام استرلیزه کردن مقاوم است و می‌ تواند با دمای بالا استریلیزه شود. هزینه و کیفیت این نوع فورسپس از یکبار مصرف بالا تر است.

فورسپس دندانپزشکی مخصوص اطفال 

اگر قصد دارید فورسپس دندانپزشکی خریداری کنید باید به نکاتی توجه کنید تا خریدی هوشمندانه و عالی داشته باشید. همانطور که می‌ دانید دندان های کودکان کاملاً متفاوت از بزرگسالان است و برای کشیدن دندان های آن ها یا ترمیم دندان ها باید از ابزار آلات مخصوص استفاده شود. بنابراین فورسپس ویژه ای که توسط دندانپزشکان برای کشیدن یا ترمیم دندان های خراب اطفال استفاده می شود کاملا با ابزارهای مناسب کشیدن دندان بزرگسالان متفاوت است. بنابراین در هنگام خرید و فورسپس دندانپزشکی حتماً باید فورسپس مخصوص اطفال و مخصوص بزرگسالان را خریداری کنید‌. از فورسپس های دندانپزشکی مخصوص اطفال می توان به فورسپس فنردار قدامی بالا و پرمولر بالا، فورسپس فنردار مولر بالا و پایین، فورسپس فنردار ریشه کش بالا و ریشه کش پایین اشاره کرد. در هنگام خرید فورسپس حتما به برند و کیفیت فورسپس دندانپزشکی توجه کنید‌

دکمه بازگشت به بالا