چطور از پدر یا مادر سالمندمان مراقبت کنیم؟

والدین از با ارزش ترین افراد زندگی هستند که ممکن است با پا گذاشتن در دوره سالمندی به مراقبت های ویژه نیاز داشته باشند، ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چطور از پدر یا مادر سالمندمان مراقبت کنیم؟ به طور کلی افزایش و کهولت سن موجب ضعف عمومی افراد سالمند می شود، گاهی آنقدر شدت ضعف در این افراد بالا است که آن ها توانایی انجام روزمره و نگهداری از خودشان را از دست می دهند، از این جهت به مراقبت و نگهداری نیاز پیدا می کنند.

مراقبت از والدین سالمند در منزل

در صورتی که تصمیم دارید خودتان از والدیان تان در منزل مراقبت و نگهداری کنید توصه می شود جهت افزایش کیفیت زندگی سالمند به نکاتی که در ادامه توضیح خواهیم داد توجه بفرمایید.

کیفیت زندگی در دوران سالمندی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، سالمندان نیاز های روانی، جسمانی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری دارند که باید برطرف شوند تا از زندگی شان احساس رضایت کنند، آن ها زندگی در منزل شخصی خودشان را به زندگی در هر مکان دیگری ترجیح می دهند.

روش های مراقبت و نگهداری از پدر و مادر سالمند

برای مراقبت صحیح از سالمند برنامه ریزی کنید.

برای مراقبت و نگهداری از والدین سالمندتان در منزل در وهله اول موقعیت سالمند را بسنجید، وضعیت سلامتی و بیماری سالمندتان را به درستی بررسی کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سالمندتان بگیرید، برای او برنامه روزانه و مشخص بچینید تا بتوانید به بهترین شکل از او در منزل مراقبت و نگهداری کنید.

با نیازها و انتخاب های سالمند آشنا شوید.

همان طور که گفته شد سالمند نیاز های متعدد روانی، جسمانی، اجتماعی و اقتصادی متفاوتی دارد که ضروری است رفع شوند، با سالمندتان گفتگو کنید و در جهت افزایش رضایت خاطرش نیازهای او را در سریع ترین زمان ممکن برطرف کنید.

با سایر اعضای خانواده برای مراقبت و نگهداری از سالمند جلسه ترتیب بدهید.

برای مراقبت و نگهداری بهتر از سالمندتان با سایر اعضای خانواده جلسه بگذارید، تا بتوانید بهترین راه حل ها برای مراقبت از والدین تان را پیدا کنید.

برای مراقبت از سالمند به خلقیات او توجه کنید.

خلقیات سالمندان با ورود به دوره سالمندی دچار تغییرات بسیاری می شود و این موضوع به علت تغییر هورمون ها کاملا طبیعی است، در این دوره احساسات سالمندان تغییر می کند و ضروری است با توجه به خلقیات و روحیه سالمندان با احترام کامل با آن ها صحبت کنید.

احساس عزت نفس سالمند را تقویت کنید.

سالمندان با ورود به این مرحله از زندگی شان افراد حساس و آسیب پذیری می شوند که تلاش می کنند قدرت شان را به سایرین نشان دهند، ممکن است برخی از سالمندان به دلایلی همچون ضعف جسمانی، تنهایی، عدم استقلال مالی، عدم داشتن شغل و… عزت نفس شان را از دست بدهند و احساس طرد شدگی پیدا کنند.

جهت حفظ استقلال و عزت نفس سالمند از او مشورت بگیرید و یا انجام برخی از کارها را به آن ها بسپارید.

سپردن والدین به خانه سالمندان بهتر است یا استخدام پرستار سالمند؟

از آن جا که اغلب سالمندان توانایی انجام امور روزمره شان را از دست می دهند و به کمک نیاز دارند، فرزندان برای شان تصمیم می گیرند که والدین شان را به خانه سالمندان بفرستند و یا پرستار استخدام کنند.

والدین را به خانه سالمندان بسپاریم؟

معمولا سالمندان ترجیح می دهند که سال های باقی مانده زندگی شان را در منزل شخصی خودشان سپری کنند، اغلب سالمندان علاقه ای به زندگی در خانه سالمندان ندارند چرا که احساس طرد شدگی از سمت خانواده پیدا کرده و افسرده می شوند.

دوری از فرزندان و عزیزان برای سالمندان سخت است و آن ها را دلتنگ می کند، همچنین سالمندان با زندگی در خانه سالمندان عزت نفس و استقلال شان را از دست داده و دچار اضطراب و استرس مضاعف می شوند.

از این جهت توصیه می شود در صورت امکان، از سپردن والدین عزیزتان به خانه سالمندان جددا خودداری کرده و تا حد امکان از آن ها در منزل شخصی شان مراقبت و نگهداری کنید.

پرستار سالمند را از کجا استخدام کنیم؟

ممکن است این سوال برای تان پیش آمده باشد که پرستار سالمند را از کجا استخدام کنیم؟ برای استخدام پرستار سالمند در منزل توصیه می کنیم این کار را از طریق شرکت های خدمات پرستاری مجاز که دارای مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت و درمان هستند انجام دهید.

روش های استخدام پرستار سالمند در منزل

استخدام پرستار سالمند به دو صورت شخصی و استخدام از طریق مراکز خدمات پرستاری معتبر انجام می شود.

استخدام پرستار سالمند در منزل به صورت شخصی

برخی از افراد جهت کاهش هزینه های پرستاری تصمیم می گیرند که پرستار سالمند را از طریق دوستان و آشنایان و آگهی های روزنامه ها پیدا کنند، این روش را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم چرا که نمی توانید از پرستاری که به صورت شخصی استخدام می کنید اطلاعات کافی دریافت کنید.

همچنین توجه داشته باشید پرستار در منزل سالمند از او مراقبت می کند و باید فردی متعهد و قابل اعتماد باشد، پرستار سالمند باید با نیازهای سالمندان، بیماری های آن ها، داروهای شان و تداخلات دارویی سالمندان آشنایی داشته باشد تا بتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.

استخدام پرستار از طریق مراکز خدمات پرستاری معتبر

امروزه موسسات خدمات پرستاری متعددی فعالیت می کنند که می توانید مراقبت و نگهداری از والدین سالمندتان را به آن ها بسپارید، توجه داشته باشید مراقبت و نگهداری از والدین تان را به مراکزی بسپارید که از طریق اعزام پرستاران متخصص و آموزش دیده به ارائه خدمات تخصصی بپردازند.

موسسه ای را برای مراقبت و نگهداری از والدین تان انتخاب کنید که دارای مجوزهای رسمی باشد، پرستار تهران یکی از بهترین موسسات خدمات پرستاری در تهران است که از طریق اعزام پرستار به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی به ارائه خدمات تخصصی به سالمندان در تهران می پردازد.

مزایای استخدام پرستار سالمند

با استخدام پرستار، فرد سالمند در منزل شخصی خودش زندگی می کند.

پرستار علاوه بر مراقبت و نگهداری از سالمند به انجام سایر امور نظیر نظافت منزل، انجام امور بهداشتی سالمند، تهیه غذا و… می پردازد.

پرستار به انجام امور درمانی سالمند از جمله تزریقات، پانسمان و… می پردازد.

پرستار می تواند در صورت توافق کارهای مالی و اداری سالمند را انجام دهد.

مرکز نگهداری از سالمند معتبر

در صورت نیاز به پرستار سالمند در تهران می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید (02188854278)، این مرکز در سرتا سر تهران دارای شعبه بوده و کلیه پرستاران فعال در این مجموعه افراد متخصص و آموزش دیده ای هستند که با توجه به نیاز شما و سالمند به صورت ساعتی، روزانه و شبانه روزی به ارائه خدمات پرستاری از سالمند می پردازد.

دکمه بازگشت به بالا