عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

روش سرمایه گذاری در کانادا

اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری

خبر خوب: اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری و خرید دلار کانادا امکان پذیر است! برنامه های سرمایه گذاری در کانادا این امکان را به متقاضیان می دهند که یک کسب وکار نوآورانه در کانادا ایجاد کنند و به واسطه آن، برای اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند. البته لازم به ذکر است که برای اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری، فرد باید یک تعهدات مربوط به اقامت را انجام دهد، یعنی برای حداقل 730 روز در یک دوره پنج ساله در خاک کانادا، اقامت داشته باشد.

قبلا اقامت دائم کانادا از دو طریق برای سرمایه گذاران امکان پذیر بود: سرمایه گذاری فدرال و دیگری سرمایه گذاری استانی. از سال 2014، برنامه سرمایه گذاری فدرال کانادا، از سمت دولت کانادا به طور کامل بسته شد. دلیل آن هم این بود که این برنامه در دراز مدت برای کشور کانادا، سود چندانی نداشت. پس از آن اداره مهاجرت کانادا، لاین استارتاپ را جایگزین این روش کرد. در ادامه این روش را توضیح داده ایم.

6 روش پرمتقاضی برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

اکنون دولت کانادا، روش های متنوعی برای سرمایه گذاری در این کشور تدارک دیده است. البته این نکته مهم را مد نظر قرار دهید در کانادا چیزی به اسم ویزای سرمایه گذاری کانادا وجود ندارد ولی به دلیل رسمیت یافتن این عبارت در زبان فارسی در این مقاله از این عنوان استفاده شده است. با این توضیح مختصر، اگر هرگونه سوالی دارید، فرم زیر را پر کنید و منتظر تماس مشاورین متخصص ما باشید. اما در ادامه هم همراه با ما باشید، تا درباره هر روش توضیحات کامل تری ارائه کنیم.

روش اول: سرمایه گذاری استانی (PNP)

یکی از راه های اخذ اقامت دائم کشور کانادا سرمایه گذاری استانی است که چندین استان این برنامه را اجرا می کنند و شرایط آنها متفاوت است. هر استان کانادا با توجه به نیازهای کاری خود همه ساله با ارایه برنامه سرمایه گذاری کانادا که در حقیقت نوعی پیشنهاد محسوب می شوند، مهاجران را برای زندگی و کار پذیرش می کند.

در جدول زیر انواع روش های سرمایه گذاری فعال در استان های خاص را می توانید مشاهده کنید (????نکته: تمامی روش ها را به جز خرید زمین کشاورزی، خارج از برنامه استانی هم می توانید شرکت کنید):

روش استان
کارآفرینی آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، ساسکاچوان، یوکان، نورث وست تریتوریز، مانیتوبا
خرید بیزینس بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، انتاریو، پرنس اداورد، نورث وست تریتوریز
استارتاپ آلبرتا، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا، پرنس اداورد، یوکان، مانیتوبا
ICT بریتیش کلمبیا، انتاریو، یوکان، نورث وست تریتوریز
ثبت شرکت انتاریو
خرید زمین کشاورزی آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا

کشور کانادا، از این طریق هم نرخ بیکاری خود را کاهش می دهد و پس از آن هم رشد اقتصادی به دست می آورد. متقاضیان در صورت داشتن مدارک و شرایط تعیین شده هر استان می توانند برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنند. در صورت پذیرش هم می توانند با خانواده به طور دائم در این کشور اقامت داشته و از مزایای تحصیل، خدمات بهداشتی و درمانی و … بهره مند شوند. توجه داشته باشید در روش سرمایه گذاری استانی گاهی لازم است یک سفر اکتشافی به کانادا داشته باشید. سفر اکتشافی درواقع همان ویزای توریستی است که با دعوتنامه استانی جهت بازدید از کسب وکار به کانادا می روید.

در جدول زیر می توانید نگاه کلی به سرمایه گذاری استانی کانادا داشته باشید:

استان مبلغ سرمایه گذاری مدرک زبان سابقه سایر توضیحات
بریتیش کلمبیا 600 هزار دلار کانادا CLB 5 3 سال سابقه مدیریت
یا 4 سال سابقه مالکیت کسب و کار در 10 سال گذشته
ایجاد حداقل یک شغل برای شهروند بومی یا مقیم دائم کانادا
انتاریو 600 هزار دلار کانادا CLB 5 2 سال سابقه مدیریت
یا مالکیت کسب و کار در 5 سال گذشته
دارای محدودیت سنی 64-25
ساسکاچوان 500 هزار دلار کانادا CLB 5 سابقه 3 سال مدیریت در 10 سال اخیر مالکیت یک سوم کسب وکار راه اندازی شده در ساسکاچوان
محدودیت سنی 55-21
کبک 2 میلیون دلار کانادا عدم نیاز به مدرک زبان دارای حداقل 2 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته
آلبرتا 500 هزار دلار کانادا داشتن مهارت کشاورزی و ارائه مدارک آن قبولی در مصاحبه
پرنس ادوارد 600 هزار دلار کانادا CLB 4 دارای سابقه مدیریت قبل از ورود و سرمایه  گذاری به پرنس ادوارد باید طی دو سال اخیر از آن دیدن کرده باشد
نیوبرانزویک 100 هزار دلار کانادا CLB 5 دارای 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته دارای حداقل مدرک تحصیلی فوق دیپلم
نوااسکوشیا 500 هزار دلار کانادا CLB 5 سابقه 3 سال مدیریت و مالکیت یک سوم کسب وکار در 5 سال گذشته یا سابقه 5 سال مدیریت در 10 سال گذشته محدودیت سنی با حداقل 21 سال

بریتیش کلمبیا و کبک شهرت بیشتری نسبت به سایر استان ها دارند. رشد اقتصادی بالا در بریتیش کلمبیا و شرایط آسان اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری استانی در کبک باعث توجه بیشتر مهاجران به این دو استان شده است. اطلاعات کامل تر درباره سرمایه گذاری استانی کانادا، که یکی از راه های رسیدن به است را در مطلب زیر بخوانید:

روش دوم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارتاپ

یک روش مطمئن و پرمتقاضی برای اخذ همین استارتاپ است. ویزای استارتاپ کانادا از بهترین شیوه ها برای صاحبان کسب و کارها و کسانی که ایده های نو و با پتانسیل بالا دارند، است.

کانادا می خواهد با این کار از طرح ها و ایده های نو که به و رشد بیشتر آن کمک می کنند، حمایت کند. کسب و کارهای نوپایی که متقاضیان استارتاپ کانادا راه اندازی می کنند، عموماً در حوزه تکنولوژی است، اما می تواند در حوزه های دیگر هم باشد! لیست را می توانید ببینید.

به آمارهای زیر دقت کنید:

  • کانادا از نظر جایگاه جهانی راه اندازی کسب و کارها در سال 2021 رتبه سوم دنیا را دارد
  • متقاضیان دریافت اقامت دائم کانادا با استارتاپ از 55 مورد در سال 2015 به بیش از 600 مورد در سال 2020 رسیده است
  • در سال 2019 بیش از 80 درصد از افرادی که شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا را داشته اند موفق به اخذ این ویزا شده اند

تمام این آمارها و آمارهای مشابه نشان می دهد با وجود افزایش تعداد متقاضی، با توجه به افزایش شدید ظرفیت برای اعطای ویزای استارتاپ کانادا، تعداد افراد بیشتری موفق به گرفتن این نوع ویزا شده اند.

راه اندازی استارتاپ در کانادا، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در این کشور است

شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارتاپ چیست؟

برای اخذ اقامت استارتاپ کانادا شرایط زیر را در نظر بگیرید:

  • مدرک زبان انگلیسی: آزمون های IELTS General, CELPIP General و حداقل نمره CLB 5
  • یا مدرک زبان فرانسه: آزمون های TEF CANADA, TCF CANADA و حداقل نمره NCLC 5
  • سرمایه اولیه برای استارتاپ و تمکن مالی کافی برای زندگی حداقل به مدت 6 ماه!
  • و در آخر یکی از مهم ترین شرایط دریافت ویزا استارت آپ کانادا، اثبات کسب و کار و جذب اعتماد یکی از سازمان های مورد تأیید اداره مهاجرت کانادا است!

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا چیست؟

مراحل مهاجرت از طریق استارتاپ به کانادا به صورت خلاصه:

سؤالات دیگری هم در مورد ویزای استارتاپ کاناد پیش می آید مثل:

  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چه مدارکی می خواهد؟
  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ چقدر هزینه دارد؟

روش سوم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

از قنادی و تعمیرگاه خودرو گرفته تا شرکت تولید محتوا و برنامه نویسی و طراحی سایت! صاحب تقریباً هر بیزینس و کسب و کار و شرکتی که باشید، می توانید با اقدام به ثبت شرکت در کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

اگر بتوانید در شرکت یا کسب و کار ثبت کنید و خود مدیریتش را بر عهده بگیرید، آن وقت شانس شما برای دریافت ویزای کانادا افزایش خواهد یافت. خب!

حالا ویزای کار کانادا از طریق ثبت شرکت چطور دریافت می شود؟

با این نامه، می توانید به اداره مهاجرت کانادا، درخواست ویزای کاری بدهید. در صورت تأیید، ویزای برایتان صادر می شود.

اگر متأهل باشید، همسرتان هم می تواند درخواست ویزای کاری کند و فرزندان زیر 18 سالتان هم می توانند به صورت رایگان در کانادا تحصیل کنند. شما فقط اجازه دارید برای واحد تجاری خود کار کنید اما ویزای همسرتان از نوع Open Work Permit است و به او اجازه می دهد که تقریباً برای هر کارفرمایی کار کند.

با خرید یک بیزینس آماده در کانادا، سرمایه گذاری در این کشور را آغاز کنید

روش چهارم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید بیزینس

شاید این روش را تقریباً بتوان با روش قبلی مقایسه کرد. منتها به جای ثبت شرکت، یک واحد تجاری یا کسب و کار را می خرید!

خرید بیزینس یکی از روش های متداول و مرسوم اخذ اقامت و سرمایه گذاری در کانادا است. در این روش، به عنوان متقاضی می توانید ویزای Work Permit کانادا را با خرید یک کسب وکار در کانادا به دست آورید، سپس برای دریافت اقامت دائم کانادا درخواست بدهید.

البته برای خرید یک بیزینس در کانادا باید پول کافی حداقل 100 هزار دلاری داشته باشید! در مقاله راهنمای کامل می توانید مطالعه کنید که چطور با خرید کسب و کار، اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید.

هرچه سؤال در ذهنتان هست، پاسخش را برایتان نوشته ایم…!

با پول یک خانه معمولی در ایران…..

در کانادا کسب وکار بخرید، اقامت دائم بگیرید!

روش پنجم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق خود اشتغالی

در مورد ویزای هنرمندان و ورزشکاران چیزی شنیده اید؟ کافی است مهاجرت رامبد جوان را به یاد بیاورید. البته که آن مهاجرت به دلایلی دیگر جنجالی شد، اما این نوع ویزا، در بین ورزشکاران و هنرمندان مختلف، روشی مرسوم برای اقامت در کانادا است.

برنامه خوداشتغالی نام دیگر ویزایی است که معمولاً هنرمندان در رشته های مختلف هنری می گیرند و با آن به کانادا مهاجرت می کنند.

اینکه چطور این ویزا را دریافت کنید، به صورت کامل در مقاله بررسی شده است. اما اجازه بدهید اینجا هم مختصری از ویزای خوداشتغالی ارائه کنیم.

اگر به فعالیت های ورزشی، هنری و فرهنگی مشغول هستید، می توانید ویزای خوداشتغالی یا همان self-employed دریافت کنید. مهم ترین شرایط دریافت و ویزای ورزشکاران کانادا را بخوانید. شاید شامل حال شما هم شد!

  • دست کم 2 سال سابقه کار حرفه ای در مشاغل فرهنگی و هنری در 5 سال گذشته داشته باشید
  • برای حضور فعال در برنامه های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا علاقه و توانایی بالا داشته باشید
  • حداقل 35 نمره از 100 نمره ای که در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی هست را بگیرید
  • تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه های زندگی در کانادا حداقل برای 6 ماه را داشته باشید

روش ششم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

  • روحیه کارآفرینی دارید؟
  • در ایران کارآفرینی کرده اید؟
  • می توانید به اقتصاد یک کشور کمک کنید؟
  • توان ایجاد یک کسب و کار را دارید؟

شما شایسته ی دریافت ویزای کانادا از طریق کارآفرینی هستید! دولت کانادا هم عاشق کسانی است که بتوانند در این کشور با کارآفرینی و ایجاد اشتغال به رشد و توسعه اقتصادی کمک کنند.

هم حمایت های معنوی در راه است و هم حمایت های مادی، به شرط اینکه شرایط لازم را فراهم و در کانادا کارآفرینی کنید. البته به این موضوع درباره ویزای سرمایه گذاری کانادا توجه کنید:

با توجه به میزان سرمایه گذاری، شرایط و محدودیت هایی برای شما به عنوان کارآفرین وجود دارد. ضمن اینکه:

برای مرکز استان و شهرهای بزرگ علاوه بر اینکه کسب و کار شما باید متناسب با آن شهر باشد، مبلغ سرمایه گذاری شما نیز باید بیشتر باشد. علاوه براین، جدا از میزان سرمایه گذاری دو سال فرصت دارید ثابت کنید که طرح شما به رشد اقتصادی کانادا کمک می کند.

در صورتی که طی دو سال باعث ایجاد شغل نشود و کمکی به رشد اقتصادی کانادا نکند، بر اساس قوانین تعیین شده احتمال مصادره اموال شما نیز وجود خواهد داشت!

خب! حالا چند مورد از مهم ترین شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی را با هم بررسی کنیم:

  • باید دستکم 100 هزار دلار داشته باشید که به طور قانونی بدست آورده اید
  • باید تجربه بیزنسی کافی داشته باشید
  • شما یا اعضای خانواده نباید به دلایل پزشکی یا امنیتی غیرقابل قبول شناخته شوید.

روش هفتم: سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

در حال حاضر هیچ برنامه مهاجرتی برای ،  چه املاک مسکونی، چه تجاری و چه صنعتی وجود ندارد. توصیه می شود که نسبت به این موضوع هوشیار باشید و فریب برخی از افراد کلاهبردار و سودجو را نخورید.

می توانید از طریق سایر روش های از طریق سرمایه گذاری، اقامت این کشور را به راحتی بگیرید.

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

برای معرفی بهترین سرمایه گذاری در کانادا، باید شرایط متقاضی به طور کامل ارزیابی شود. تمام روش های که در این مطلب به آن اشاره کردیم، می توانند بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا باشند. با این توضیح مشخص است که نمی توانیم یک روش را به عنوان بهترین معرفی کنیم. اما اگر خودتان می خواهید شرایط تان را برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری بسنجید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر سابقه مدیریت در ایران و سابقه مالکیت کسب وکار دارد: سرمایه گذاری استانی
  • اگر طرح تجاری و یا ایده های نو دارید که به رشد اقتصاد کانادا کمک می کند، سرمایه گذاری از طریق استارتاپ
  • اگر صاحب بیزینس هستید و می خواهید آن کسب وکار را به کانادا منتقل کنید، سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت
  • اگر تمکن مالی خوبی دارید و می توانید یک کسب وکار آماده در کانادا خریداری کنید، سرمایه گذاری از طریق خرید بیزینس
  • اگر هنرمند یا ورزشکار حرفه ای هستید، سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی
  • اگر کارآفرین هستید و می توانید برای چند شهروند کانادایی اشتغال زایی کنید، سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی

ذکر این نکته ضروری است که این برنامه ها دارای شرایط و محدودیت های خاصی هستند و دریافت مشاوره از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی واجد شرایط می تواند در تعیین بهترین گزینه مفید باشد. علاوه بر این، تصمیمات سرمایه گذاری باید با در نظر گرفتن دقیق ریسک و سود بالقوه گرفته شود.

دکمه بازگشت به بالا