عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چگونه کانال کولر را عایق کاری کنیم؟

چرا باید کانال کولر آبی ساختمان را عایق کاری کنیم ؟

برای اینکه از اتلاف انرژی از کانال کولر جلوگیری کنیم از عایق کاری بهره می‌گیریم. امروزه استفاده از عایق جدیدی به نام عایق الاستومری رایج شده است که نوعی عایق برودتی و حرارتی است که از ترکیب اتیلن و داین، سلول پروپیلن تولید می‌شود و از تمام مزایای عایق سنتی برخوردار است. این عایق سازگار با محیط زیست بوده و به همین دلیل امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ما در مطلب امروز قصد داریم توضیحاتی در مورد اینکه چگونه کانال کولر را عایق کاری کنیم ارائه کنیم؛ پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

عایق کاری کانال کولر با عایق الاستومری

عایق کاری کولر را می‌توان با انواع عایق‌های موجود در بازار انجام داد اما عایق الاستومری عایقی استثنائی و منحصر به فرد است. این عایق در صنایع پتروشیمی و نفتی، صنایع خودرو سازی و… کاربرد دارد. از ویژگی‌های این عایق می‌توان مقاومت بالای آن در برابر گرما و سرما، رطوبت و گردو‌غبار را نام برد. مقاومت آن تا درجه حرارت ۷۰۰ درجه بالای صفر و تا ۳۰ درجه زیر صفر است. این عایق را به دو صورت لوله‌ای و رولی در بازار عرضه می‌کنند. عایق لوله‌ای در ضخامت‌های ۹، ۱۳، ۱۹ و ۲۵ تولید می‌گردد‌. نوع رولی آن به شکل چسب‌دار و ساده به فروش می‌رسد. عایق رولی۶,۱۰,۱۳,۱۶,۱۹,۲۵,۳۲,۵۰ میلی‌متر ضخامت دارند و برای عایق کاری کانال‌های آلومینیومی کولر گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

روش های عایق کاری کانال کولر

بطور کلی آنچه که میتوان گفت در این مورد کانال کشی کولر در ساختمان با ورق فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم انجام می‌گیرد و عایق کاری کانال کولر هم با عایق سرمایشی و گرمایشی امکان‌پذیر است. روش‌های عایق کاری کانال کولر می‌تواند به شیوه سنتی و با پشم سنگ یا پشم شیشه و…‌ باشد یا به شیوه جدید باشد که در شیوه جدید از کانال کولر پیش عایق شده و عایق رولی و… استفاده می‌شود.

شما میتوانید بصورت دستی این کار را خوتان انجام بدهید و یا اینکه از کارشناسان مجرب میراکالا کمک بگیرید یا کانال پیش عایق آماده خریدرای کنید.

تهیه کانال کولر پیش عایق شده از موسسه فنی میراکالا

کانال کولر پیش عایق شده از محصولاتی است که برای انتقال هوا کاربرد دارد و در بعضی جاها به جای کانال گالوانیزه استفاده می‌شود. این کانال‌ها قبل از اجرا عایق شده هستند. اگر بعد از نصب آنها را عایق‌بندی کنیم با مشکلاتی مواجه خواهیم شد به خصوص اگر ارتفاع سقف بالا باشد یا آن مکان دارای سقف کاذب باشد. شما میتوانید برای خرید این کانال پیش عایق شده با موسسه فنی میراکالا تاس حاصل فرمائید .

شماره تماس با میراکالا : 66132793-021

با پیشرفت‌هایی که در دنیا حاصل شده است امروزه کانال پیش عایق شده تولید می‌شود. این کانال‌ها در انواع مختلفی هستند که عبارتند از:

  • کانال پیش عایق شده پی پال
  • کانال پیش عایق پلی یورتان
  • کانال پیش عایق پلی یورتان فنولیک و..‌‌.

نصب عایق رولی بر روی کانال کولر

برای نصب عایق رولی روی کانال کولر ابتدا باید وسایل لازم را که شامل چسب عایق، نوار چسب، رنگ عایق، کاتر مخصوص و تینراست آماده کنیم. نصب آن به این ترتیب انجام می‌شود که اول محل مورد نظر را با نوار عایق اندازه‌گیری می‌کنند. چسب عایق را با تینر به خوبی مخلوط کرده و برای عایق الاستومری از چسب مخصوص دیگری که برای فلز مناسب است استفاده می‌کنند.‌ برای چسب کاری دو لبه عایق را روی هم قرار می‌دهند و چسب می‌زنند. بعد از گذشت ۳۶ ساعت این چسب عایق به سطح مورد نظر چسبیده و سفت و محکم می‌شود. بعد از عایق کاری هم در محیط‌های باز و بدون سرپوش از پرایمر استفاده می‌کنند.

مزایای عایق کاری کانال کولر آبی در چیست؟

عایق کاری کانال کولر آبی مزایایی دارد از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق کاری کولر آبی علاوه بر اینکه از آن در برابر رطوبت محافظت می‌کند از تاثیر منفی نور مستقیم خورشید روی بدنه ساختمان هم جلوگیری می‌کند.
  • با عایق کاری در مصرف برق صرفه جویی می‌شود و نیازی نیست از دور تند کولر استفاده کنیم.
  • عایق رطوبتی طول عمر پوشال‌ ها را بالا می‌برد.
  • با عایق کاری توان خنک کنندگی کولر آبی افزایش می‌یابد‌.
  • عایق کولر آبی وزن کمی دارد و راحت حمل می‌شود و از مقاومت بالایی در برابر وزش بادهای شدید برخوردار است.
  • در اندازه‌های مختلف قابل استفاده است و برای انواع کولر آبی کاربرد دارد.
  • با استفاده از آن از کولر آبی و بدنه آن به خوبی نگهداری می‌شود و راندمان کار کولر بالا می‌رود.

شما میتوانید برای انجام نصب عایق بر روی کانال کولر خود با موسسه فنی میراکالا تماس بگیرید و از کارشناسان ما کمک بگیرید.

جلوگیری از هدر رفت انرژی توسط دریچه های دمپر دار

برای جلوگیری از هدررفت انرژی توسط دریچه‌های دمپردار می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید که عبارتند از:

  • از پلاستیک‌های ضخیم یا مقوا استفاده کنید و با آنها دریچه‎‌ها را بپوشانید؛ همچنین می‌توانید دریچه‌های مخصوص عایق‌بندی را از ابزارفروشی‌ها تهیه کنید و از آنها برای پوشاندن شبکه‌های کولر کمک بگیرید.
  • اگر کولر در مجاورت هوای سرد یا وزش بادهای پاییزی و زمستانی قرار بگیرد، جریان هوا در شبکه کولر افزایش یافته و هوای سرد به داخل خانه می‌‌آید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل برای کولر خود در پشت بام یا هوای آزاد، روکش کلفتی از برزنت تهیه کنید و با آن کولر را بپوشانید تا انرژی گرمایی از خانه شما به بیرون هدایت نشود و هدر نرود.

دمپر بین کانالی یا دمپر دریچه به دو صورت است.

دمپر بین کانالی یا دمپر دریچه به بخشی از دستگاه تهویه می‌گویند که به شکل دریچه یا صفحه فلزی بوده که کار آن کنترل جریان هوا است. این قطعه از لحاظ شکل و اندازه و … انواع مختلفی دارد و پره‌های روی آن قابل تنظیم شدن است و می‌توان با حرکت دادن آن به وسیله اپراتور یا به وسیله جریان الکتریکی جریان هوا را کنترل کرد.

موتور دمپر برقی دریچه

کار موتور دمپر برقی دریچه، باز و بسته کردن صفحات دمپر و دریچه‌ها بوده و کنترل آن از راه دور امکان‌پذیر است. ترموستات و دمپر برقی دمای هوا را تنظیم می‌کنند. ترموستات دمای دقیق هوا را محاسبه می‌کند و با فرمان دادن به دمپر جریان عبوری را تنظیم می‌کنند. جهت خرید انواع موتور دمپر باید نام آنها را بدانید که عبارتند از:

  • موتور دمپر با فنر برگشت
  • موتور دمپر بدون فنر برگشت
  • موتور دمپر تدریجی
  • موتور دمپر ضد انفجار
  • موتور دمپر قطع و وصل.

دمپر دستی دریچه و کانال

وسیله‌ای که جریان هوا را در کانال‌ها متوقف یا تنظیم می‌کند دمپر دستی دریچه و کانال است. این دمپرها یا روی خط اصلی کانال هوا یا روی خط فرعی اتاق به اتاق بین کانال جای می‌گیرند تا جلوی ورود هوا به اتاقی که استفاده نمی‌شود را بگیرند یا به تنظیم هوای ورودی به اتاق بپردازند. این دمپرها از جنس ورق گالوانیزه گرم باکیفیت بوده و در بین پره‌ها از عایق نسوز الاسترومیکی بهره می‌گیرند. دمپرهای مزبور با دو روش دستی و اتوماتیک تنظیم می‌شوند و تنظیم آن با دسته دمپری انجام می‌شود که بیرون دمپر قرار داده شده است.

خرید موتور دمپر و کانال پیش عایق از میراکالا

برای جلوگیری از هدررفت انرژی از عایق کاری بهره می‌گیریم. در مطلب امروز در مورد عایق کاری با روش‌های مختلف توضیحاتی ارائه کردیم. اگر شما هم تصمیم به عایق کاری کانال کولر را دارید یا تجربه‌ای در این زمینه دارید می‌توانید با کارشناسان میراکالا تماس بگیرید یا به وب‌سایت موسسه فنی میراکالا مراجعه کنید و سوالات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید‌.

دکمه بازگشت به بالا