سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چگونه با یوگا و مدیتیشن قد خود را افزایش دهیم؟

حرکات یوگا برای افزایش قد مناسب هستند ؟

رابطه قد و مدیتیشن چیست؟ ورزش یوگا بسیار مفید است و طرفداران زیادی هم دارد اما اینکه تمرینات آن برای بلند شدن قد مناسب است یا خیر باید به صورت دقیق بررسی شود اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم اگر در سنین رشد باشید می توانید حرکات یوگا به رشد قد شما کمک کند. پس اگر به دنبال خود هستید یوگا را در سنین بلوغ دست کم نگیرید. اما اگر در سنین بلوغ و قبل آن قرار ندارید باید به سوی تمرینات دیگری مثل تمرینات اصلاحی بروید. اگر در سن رشد نیستید دلسرد نشوید می توانید به صفحه تمرینات ورزشی ما بروید. در ادامه به بررسی دقیق تر افزایش قد با یوگا می پردازیم.

تاثیر یوگا در قد کشیدن چقدر است ؟

یوگا تمرین های خیلی خوبی دارد که شما می توانید برای رشد کردن خیلی بهتر از آن ها استفاده کنید. این تمرینات می توانند برای کسانی که در سن رشد قرار دارند بسیار مفید تر باشد. شما اگر سنتون از بلوغ گذشته باید از استفاده کنید. پس متوجه شدید که مخاطب این تمرینات اغلب کودکان و نوجوانان هستند.

تمرین هایی که در منبع این مقاله هم به آن اشاره خواهیم کرد باعث این میشود که بدن شما از خشکی در بیاد و انعطاف خوبی پیدا کند. و در نتیجه روند رشد قد شما بهتر بشه در مورد زمان انجام دادن تمرین های باید بگم شما روزی بار می توانید این تمرین ها را انجام دهید و بهتر است. قبل از صبحانه و قبل از خواب تمرین ها انجام شود و نکته مهم استمرار هستش که شما با انجام تمرینات یوگا به صورت مداوم میتوانید افزایش قد خوبی داشته باشید.

اولین مرحله از تمرینات یوگا

تمرینات یوگا به این شکل نیستش که همون اول بیایم تمرین هارو انجام بدین قبل از انجام تمرین های اصلی باید ما گرم کنیم. برای گرم کردن میتوانید از حرکات کششی معمولی استفاده کنید اهمیت حرکات کششی به این منظور هستش. که از مصدومیت جلوگیری میکنه پس خیلی مهمه حتما قبل از تمرین های اصلی گرم کنید. برای گرم کردن میتوانید چند دقیقه از حرکات هوازی استفاده کنید و یا از همان حرکات کششی استفاده کنید. اما خیلی خیلی مهم هستش که خوب گرم کنید چرا که اگر گرم نباشید احتمال داره ببینید.

حرکات گرم کردن برای رشد قد

خب ما گفتیم قبل از تمرین حتما گرم کنید در این بخش تا از حرکات خوب برای شروع کار را بیان می کنیم. اولین حرکت همین تصویر بالا هستش یک پا را جلو قرار بدین و دیگری را کمی عقب تر و وزن خودتان را روی پای جلو تر بزارید. و کمی عقب بیاد و دست هم بالا ببرید این حرکت را تکرار کنید و بعد پای دیگر را همین جوری تمرین دهید. برای حرکت بعدی که می خواهید شروع کنید مثل حرکت بالا عمل کنید روی یک پا وایسید و دست های خودتان را بگیرید

و پای مخالف را روی پایی که ستون شده نگه دارید و نگه دارید و سپس برید روی پای بعدی همچنین می توانید روی پنجه پا هم بایستید و چنیدن ثانیه نگه دارید. این حرکت هم چند ثانیه انجام بدین و بعد مطمئن که شدین که اماده هستین برید برای انجام که در ادامه معرفی کردیم.

حرکات پایین تنه قد بلندی

در این بخش یکی از حرکات یوگا برای افزایش قد پا ها را قرار دادیم. این حرکت را باید انجام بدین و پای راست باید کاملا صاف باشه. و پای چپ هم پاید بالای سر قرار بگیرد همچنین کمر هم باید کاملا صاف باشه. این حالت را به خودتان بگیرید و نگه دارید اگر خیلی فشار میاد بهتون میتونید کمتر نگه دارید نکته مهم این هستش که باید کاملا صاف باشید.

یکی دیگر از حرکاتی که برای پایین تنه و میان تنه می توانید انجام دهید. همین حرکت هست که این حرکت باعث میشه فرم بدنی تون صاف شود. و همین طور که می بینید باید صاف خود را بکشید این حرکت هم نگه دارید. تا خوب اثر کنید همچنین از دیگر مزایای این حرکت فشار روی شکم هستش که باعث هم خواهد شد.

تمرین های یوگا برای رشد بیشتر پا

خیلی از شما هستید که بیشتر به دنبال رشد کردن پاهاتون هستید تا  کمر خب اگر شما هم به دنبال حرکات یوگا برای افزایش قد پا هستید. میتوانید حرکت بالا را انجام بدین در حرکت بالا یک پا باید کاملا صاف باشه و دست رو به جلو باشید و دست مخالف پای مخالف را بگیرید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید و سپس جا به جا کنید یعنی اول را انجام دهید. بعد پای چپ را انجام بدین به همین ترتیب می توانید این حرکت را انجام بدین اما باید درست انجام بشه و باشید.

این تمرین یکی از مهم ترین حرکات یوگا برای رشد قد بود که بیان کردیم. یکی دیگر از حرکاتی که برای بلند تر شدن پا ها می توانید انجام بدین این حرکت هستش که در این حرکت یک پا رو به داخل قرار میگیره و پای مخالف پشت سر شما باید باشه یک دست رو کنار پایی که داخل هستش قرار میدین و یا دست دیگه پای مخالف رو میگیرید این حرکت رو کنید و مجدد پا رو عوض کنید و پای بعدی رو به این شکل تمرین بدین.

اگر مشکل دارید در سعی کنید مراعات کنید در این جور حرکات تا آسیب نبینید در ضمن باید ارام انجام بدین و کمی مکث کنید. این حرکت هم می توانید برای بیشتر پا ها انجام بدین. که باعث بهتر شکل گرفتن های شما نیز میشود. البته چون این حرکت از بقیه ساده تر هستش می توانید اول انجام بدین. یا حتی در زمان گرم کردن استفاده کنید اما خیلی مهمه که حتما انجام بشه.

افزایش رشد بالا تنه با یوگا

اگر شما از آن دست افرادی هستید که بالا تنه کوتاه تری دارید. و می خواهید از کمر به بالا بیشتر رشد کنید باید حرکت بالا رو انجام بدین. در حرکت بالا شما یک پا را جمع می کنید و پای مخالف را به سمت بیرون باز می کنید. و کاملا به یک طرف متمایل می شوید این حرکت را چند ست انجام بدین و ثانیه نگه دارید.

حرکات یوگا برای افزایش قد با تصویر

در این مطلب 10 تمرین برتر از را به شما معرفی می کنیم:

1- سلام خورشید

تمرین سلام خورشید از زمان قدیم شناخته شده بود و به عنوان یک تمرین کامل برای تمام بدن از آن یاد می شد. با این حرکت نیز تنها یکی از مزایای آن است. حرکت سلام خورشید در واقع از 12 تا تمرین مختلف تشکیل شده است که باید پشت سر هم به عنوان یک تمرین کلی انجام شود. در گذشته معمولا این حرکت که امروزه جزو شناخته می شود، در زمان طلوع خورشید انجام می شد.

اگر این تمرین را دو مرتبه در روز، صبح و عصر انجام دهید، پس از مدتی متوجه انعطاف پذیری ستون فقرات و مفاصل خود خواهید شد. پس آن را دست کم نگیرید.

اما نحوه انجام آن چگونه است؟

در ادامه این 12 تمرین و نحوه انجام آن را برای شما توضیح می دهیم:

1-

صاف بایستید و وزن خود را به طور متعادل روی پاها بیندازید. دستان خود را مقابل قفسه سینه بیاورید و حالت دعا بگیرید. نفس خود را به بیرون بدهید.

2-

هنگام دم، بازوی خود را به سمت بالا و عقب بکشید (مطلبق تصویر بالا) تا کمر شما انحنایی ایجاد کند. پاهای خود را صاف نگه دارید و گردن تان را ریلکس کنید.

3-

نفس خود را به بیرون دهید و به سمت جلو خم شوید. کف دستان خود را روی زمین و نزدیک انگشتان پا قرار دهید.

4-

هوا را استنشاق کنید. در این حال، پای چپ خود را عقب تر قرار دهید و زانو را روی زمین بگذارید. به سمت بالا نگاه کنید و چانه خود را بالا بیاورید. تا در این حالت انحنایی در کمر شما ایجاد شود.

5-

پای سمت راست خود را عقب ببرید و وزن خود را روی انگشتان دست و پا بیندازید. باسن را نیز به سمت بالا برده و نفس خود را طی این حرکت نگه دارید.

6-

تمرین ششم از حرکت سلام خورشید به این صورت است؛ زانوی خود را به آرامی روی زمین قرار دهید. سپس به ترتیب سینه و سر خود را به سمت زمین بیاورید. باسن شما باید به سمت بالا و انگشتان پای شما خمیده باشد.

7-

نفس تان را به بیرون دهید و باسن را پایین بیاورید. در حالیکه انگشتان پای شما به سمت بیرون خم شده است. به سمت عقب خم شوید.

پس از مرحله7، مراحل 8 تا 12 مشابه آنچه گفته شده است باید انجام شود.

2- وضعیت دست روی پا

عکس حرکات یوگا برای افزایش قد

اگر بالاتنه شما کوتاه تر از پایین تنه تان است، این تمرین از حرکات افزایش قد را باید به طور مرتب انجام دهید. این تمرین باعث کشش همسترینگ و ستون فقرات می شود و به این صورت شما می توانید قد بلندتری داشته باشید.

3- وضعیت آسان

حرکت فرم پایه ای ورزش یوگا است که حرکات دیگر از این الگو گرفته اند. با انجام این تمرین شما می توانید تنفس خود را کنترل کنید. این حرکت به تقویت کمر و عضلات ران کمک می کند و به مرور زمان با برداشتن فشار از غضروف، باعث افزایش قد می شود.

4- حرکت چرخ

یکی از مؤثرترین حرکات یوگا برای افزایش قد بدون درنظر گرفتن سن، حرکت چرخ است. در این حرکت بدن شما کاملا در جهت برعکس خم می شود همانند یک چرخ. از آنجایی که این تمرین موجب انعطاف پذیری و تقویت عضلات بدن می شود، به انعطاف پذیری ستون فقرات کمک کرده و در تاثیر زیادی دارد.

5- وضعیت کوه

از دیگر حرکات آسانا تمرین وضعیت کوه است که به زبان سانسکریت نامیده می شود. این حرکت جزو آسان ترین حرکات یوگا برای افزیش قد است که تصویر آن در شکل بالا آمده است. این حرکت بازوان، پاها و ستون فقرات را قوی تر می کند.همچنین به چابک تر شدن کل بدن کمک کرده که در نتیجه باعث افزایش قد می شود.

6- حرکت درخت

وقتی صحبت از شود، حرکت درخت به عنوان یک تمرین مهم مطرح می شود. برای انجام این تمرین نیاز به تمرکز بالاست و هدف آن تقویت عضلات پا است. اگر این عضلات تقویت شود، شانس شما برای افزایش قد نیز بیشتر می شود.

7- وضعیت مثلث

همانطور که از اسم این مشخص است، بدن به شکل یک مثلث در می آِید. این تمرین برای افزایش قد کسانی که قد کوتاهی دارند ، پیشنهاد می شود. برای انجام این تمرین، صبح بهترین زمان است. همچنین در طول تمرین باید چشم ها باز باشد تا تعادل بدن حفظ گردد.

8- وضعیت مثلث چرخیده

هشتمین تمرین از حرکات یوگا برای افزایش قد با آموزش تصویری است. این تمرین عکس حالت قبلی است که دارای یک پیچش در ستون فقرات است. به این ترتیب بدن به شکل یه مثلث معکوس در می آید. وضعیت مثلث چرخیده باعث تقویت عضلات کمر و قسمت تحتانی بدن شده و در نتیجه موجب افزایش قد می شود.

9- حرکت سگ با صورت پایین

این حرکت به ژست سگ هم معروف است. علاوه بر ایجاد کشش در بدن و تقویت عضلات، به میزان گردش خون در بدن هم کمک می کند. در واقع حرکات کششی برای افزایش قد بسیار مؤثر هستند. در نتیجه شما می توانید تاثیر یوگا را در افزایش قد خود با این تمرین به خوبی ببینید.

10- ژست گربه (یا )

آخرین تمرین از ژست گربه است. در طی انجام این تمرین ستون فقرات در هر دو جهت داخل و خارج، کش می آیند و باز می شوند. در نتیجه غضروف موجود در ستون فقرات گسترش پیدا می کند و در نهایت باعث افزایش قد می شود.

حرکات یوگا برای افزایش قد (فیلم و آموزش تصویری)

در ادامه یک فیلم آموزشی که درباره نحوه انجام حرکات یوگا توضیح داده است را برای شما آوردیم. پیشنهاد می کنم حتما آن را ببینید.

سوالات متداول در مورد یوگا و رشد قد

ورزش یوگا برای افزایش قد موثر است ؟

بله حرکات و تمرین های یوگا برای بلند شدن قد مناسب هستند شما می توانید تمریناتی که در این پست آموزش دادیم را بررسی کنید و آن ها را انجام دهید.

حرکات کششی یا تمرینات یوگا کدام بهتر است؟

هر دو خوب هستند و در رشد شما موثر هستند اما شما باید بدانید کدام برای شما بهتر خواهد بود پیشنهاد میکنم مقاله را بخوانید و تمرینات کششی را با همین تمرین های ورزش یوگا بررسی کنید و در نهایت یکی را انتخاب کنید و انجام دهید.

هفته ای چند روز یوگا کار کنم ؟

اگر وقت کافی دارید هفته ای 6 روز می توانید انجام دهید اما اگر وقت ندارید حداقل هفته ای 4 روز باید تمرین های آن را انجام دهید تا افزایش قد را با یوگا تجربه کنید.

نتیجه گیری و پیشنهاد

در این مقاله چندین نوع ار حرکات یوگا برای رشد قد  را قرار دادیم که از بقیه تمرین ها بهتر بودند.

سعی کنید این حرکات رو روزانه انجام بدین و استراحت کنید.

اگر سوالی در مورد هر کدام از حرکات داشتید حتما بپرسید.

و اگر حرکت دیگه ای رو میشناسید که ما نگفتیم حتما در ببرای کسانی که از ارتفاع قد خود ناراضی هستند، می تواند گزینه بسیار مفیدی باشد. در واقع حتی پس از گذشت زمان رشد شما با انجام تمارین بسیار ساده یوگا، می توانید افزایش قد را تجربه کنید. اگر برای شما باورنکردنی است، پس در ادامه با ما همراه باشید تا 10 مورد از حرکات یوگا برای افزایش قد را به همراه عکس ، فیلم و آموزش تصویری به شما معرفی کنیم. پس این فرصت را از دست ندهید و با انجام این ، بلندتر دیده شوید.

دکمه بازگشت به بالا