عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نحوه دریافت شناسه کالا از حسابدار اپ

شناسه کالا از الزامان صدور صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مودیان میباشند، فرآیند دریافت آن با توجه به نوع کالا و خدمات متفاوت می باشد و گاها برخی از مودیان و حسابدار ان را با معظل رو به رو می کند. اگر بخواهیم به طور خلاصه بازگو کنیم روند دریافت این بارکد ، راحت نیست البته نه برای همه کالا.اینکه شناسه کالا سامانه مودیان چیست و چرا باید دریافت کنیم و البته چند راهکار برای دریافت راحت تر آن،موضوع این مقاله است.

شناسه کالا یک کد 13 رقمی است که حاوی اطلاعات شناسایی و ویژگی های ذاتی هر محصول می باشد. این کد به نوعی شناسنامه محصول به حساب می آید و محصولات قاچاق را از غیرقاچاق متمایز می کند. با استعلام شناسه کالا می توان به راحتی از مبدا تا مقصد کالا(مصرف کننده نهایی) را رهگیری نمود. مسئولیت صدور شناسه کالا با وزارت صنعت ، معدن و تجارت می باشد.

 افزونه شناسه کالا و خدمات

فرایند صدور شناسه کالا به این صورت است:

ابتدا وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری دستگاه های تخصصی مربوطه، اطلاعات شناسایی محصول از قبیل مشخصات فنی، برند، کاربرد و سایر ویژگی های تعریف کننده آن را جمع آوری می کند. سپس براساس این اطلاعات، یک شناسه کالای استاندارد 13 رقمی به آن محصول اختصاص داده می شود.

هر فروشنده ملزم است قبل از عرضه محصول به بازار، شناسه کالای معتبر آن را دریافت کرده و در سامانه های فروش خود ثبت نماید.

یکی از الزامات دریافت شناسه کالا، صدور صورتحساب های الکترونیکی است. مؤدیان باید پس از دریافت شناسه کالا از طریق نرم افزار سامانه مؤدیان ، اقدام به ارسال صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مؤدیان نمایند.

سفارش شناسه کالا اختصاصی به حسابدار اپ

با توجه به اجرای قانون سامانه مؤدیان و پایانه های فروشگاهی از ابتدای فروردین ماه 1402، در حوزه صدور و ثبت فاکتورهای الکترونیکی تحولات اساسی رخ داده است.

 شناسه کالا و خدمات سامانه مودیان

مؤدیانی که تا پیش از این تاریخ فاکتورهای خود را به صورت دستی و کاغذی به سازمان امور مالیاتی ارائه می دادند، پس از این تاریخ ملزم شده اند از صورتحساب های الکترونیکی برای ارسال فاکتور استفاده کنند. الزامات این کار شامل ثبت نام در سامانه مؤدیان و ارسال اطلاعات از طریق نرم افزار واسط سامانه مؤدیان و یا استفاده از خدمات شرکت های معتمد مالیاتی می باشد

این سامانه با هدف نظارت بر تراکنش های مالی و جلوگیری از فرار مالیاتی طراحی شده است. در مرحله نخست اجرای قانون، تمام اشخاص حقوقی اعم از شرکت ها، موسسات و سازمان ها ملزم به استفاده از سامانه مؤدیان برای ارسال صورتحساب شدند. سپس در مراحل بعدی، اشخاص حقیقی و صاحبان مشاغل نیز به این قانون اضافه شدند

 دریافت شناسه اختصاصی کالا

با وجود مزایای فراوان، اما راه اندازی این سامانه با چالش هایی همراه بود. از جمله عدم آموزش کافی کاربران و آشنایی آن ها با نحوه کار با سامانه. بسیاری از کاربران با خطاهای متعددی در ارسال فاکتور روبرو می شوند که روند ارسال صورت حساب های الکترونیکی رو با کندی رو به رو کرده است. البته سازمان امور مالیاتی به تعداد محدودی شرکت به عنوان شرکت های معتمد مالیاتی، مجوز ارسال الکترونیکی فاکتور داده است تا مودیانی که قادر به ارسال فاکتور به صورت الکترونیکی نمی باشند از خدمات این شرکت ها استفاده کنند.. مؤدیان می توانند از خدمات این شرکت ها  البته با پرداخت هزینه بهره مند شوند.

 با توجه به قانون جدید، جهت صدور فاکتورهای الکترونیکی در سامانه مودیان نیازمند ثبت شناسه 13 رقمی کالا یا خدمات معامله شده می باشد. طبق دستورالعمل، کاربران باید ابتدا از طریق سایت stuffid.tax.gov.ir شناسه کالا یا خدمت مورد نظر خود را استعلام و سپس آن را در فاکتور ثبت کنند. اما فرایند استخراج شناسه در سامانه مودیان بسیار طولانی و پیچیده است.

زیرا برای هر جستجو باید یک کد امنیتی دریافت شود و پس از ورود به سایت، یک فایل اکسل حاوی فهرستی از شناسه ها دانلود شود. سپس کاربر باید دستی فایل را بررسی کند تا مشخص شود آیا شناسه مورد نظر در آن وجود دارد یا خیر. این فرایند باعث اتلاف زمان و انرژی زیادی از مؤدیان می شود.

 صدور فاکتورهای الکترونیکی و ثبت شناسه کالا و خدمات در سامانه مودیان، برای مودیانی که روزانه باید چندین فاکتور صادر کنند، بسیار وقت گیر و طاقت فرسا است.

به ویژه هنگامی که تعداد زیادی کالا یا خدمت وجود داشته باشد، کار را دشوارتر می کند. حسابدار باید برای هر کالا به طور جداگانه از طریق سایت stuffid شناسه را استعلام و سپس در فاکتور ثبت کند که بسیار وقت گیر است.

این موضوع در کنار سایر مشکلاتی که صدور الکترونیکی فاکتورها دارد باعث اختلال در روند کار حسابداران و مودیان شده است و همواره به دنبال راه چاره ای برای این موضوع هستند.

به همین دلیل، مجموعه حسابداراپ تصمیم گرفته است تا با طراحی یک افزونه اختصاصی، فرایند دریافت شناسه کالا و خدمات را برای کاربران آسان کند. کافی است کاربر کالای مورد نظر خود را جستجو کند و شناسه عمومی و اختصاصی آن را بلافاصله دریافت نماید. دیگر نیازی به جستجو در سایت های مختلف و دانلود فایل  اکسل نمی باشد. کاربر می تواند با یک کلیک، شناسه مورد نیاز خود را به دست آورد.همچنین در صورت پیدا نکردن شناسه ی مورد نظر می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز این خدمات را از مجموعه ی حسابدار اپ دریافت نمائید و در کمترین زمان به شناسه ی اختصاصی خود دست پیدا کنید

موتور جست و جوی حسابدار اپ دیتاهای خود را از سایت stuffid دریافت می کند و به طور منظم بروزرسانی می شود ، بنابراین تمامی شناسه کالاهای جدید را درون دیتابیس خود ذخیره می کند.

 افزونه جستجوی شناسه کالا و خدمات طراحی شده توسط مجموعه حسابداراپ، دارای مزایا و امکانات زیر است:

– سرعت بالای پردازش جستجوها که باعث صرفه جویی در وقت کاربران می شود.

– امکان جستجوی فیلترشده بر اساس نوع شناسه، مانند شناسه اختصاصی، عمومی، وارداتی و داخلی. کاربر می تواند شناسه مورد نیاز خود را سریعتر پیدا کند.

– رابط کاربری ساده که نیاز به آموزش ویژه ای ندارد.

– به روزرسانی آنی جهت ورود شناسه های جدید ، بنابراین اطلاعات کاربران همواره به روز خواهد بود.

– ارائه سرویس سفارش دریافت شناسه اختصاصی با کمترین هزینه در صورت عدم وجود شناسه مورد نیاز.

با توجه به پیچیدگی فرایند استخراج شناسه از سایت اصلی، این افزونه می تواند به راحتی کار حسابداران و مؤدیان را تسهیل بخشد و زمان قابل توجهی از آنها را صرفه جویی نماید.

سامانه شناسه کالا

سامانه شناسه کالا یا سامانه جامع تجارت ایران، یک سامانه الکترونیکی است که با هدف ارائه خدمات به صاحبان کالا و فعالان حوزه تجارت داخلی و خارجی راه اندازی شده است. یکی از مهمترین خدمات این سامانه، صدور، استعلام و پیگیری شناسه کالا برای محصولات می باشد. از آنجایی که دریافت شناسه کالا به منظور جلوگیری از قاچاق اجباری است، همه افراد باید قبل از عرضه محصول به بازار، در این سامانه ثبت نام کرده و شناسه کالا دریافت نمایند.به این صورت که جهت دریافت شناسه کالا در سامانه جامع تجارت ابتدا اطلاعات توصیفی و شناسایی هر محصول شامل مشخصات فنی، برند، کاربرد و غیره در بخش مربوطه سامانه ثبت می شود. سپس بر اساس این مشخصات، یک شناسه یکتا به عنوان کد شناسایی آن محصول برای متقاضی صادر می گردد.

کلام آخر

فرایند استخراج شناسه کالا و خدمات از سایت stuffid برای حسابداران و مؤدیان بسیار زمان بر و پیچیده است.  به همین دلیل مجموعه حسابداراپ برای رفع این مشکل، افزونه اختصاصی جستجوی شناسه کالا را طراحی نموده است. این افزونه دارای مزایایی چون سرعت بالا، جستجوی فیلترشده، رابط کاربری ساده و به روزرسانی آنی می باشد. افزونه حسابدار اپ می تواند به راحتی کار حسابداران را تسهیل کرده و زمان قابل توجهی از آنها صرفه جویی نماید حتی در صورت پیدا نکردن شناسه ی مورد نظر می توانید از خدمات ارائه شده ی حسابدرا اپ بهره مند شوید و با پرداخت هزینه ناچیز ، شناسه اختصاصی خود را در کوتاه ترین زمان دریافت نمائید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا دریافت مشاوره می توانید با شماره پشتیبانی 92 40 00 91 021 و یا وبسایت hesabdar.app در ارتباط باشید.

منبع: https://hesabdar.app/id-of-goods-and-services/

دکمه بازگشت به بالا