دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

اتاق خواب چند متری خوبه؟

چگونه می توانید اندازه اتاق های مطلوب را تنظیم کنید؟ هنر برنامه ریزی فضا را کشف کنید. ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر یا همان اتاق خواب اصلی، ممکن است، ذهن بسیاری را درگیر خود کند، البته این سوال تا حدی دارای پاسخ ذهنی است، اما یک علم در مورد برنامه ریزی فضا وجود دارد که اطمینان حاصل می کند اتاق ها بدون از دست دادن فضای دلنشین ایجاد شده شان، به طور موثر عمل می کنند. در این مقاله قصد داریم به سوالات و مباحث اصلی این موضوع مهم بپردازیم و آنها را یک به یک برای شما شرح دهیم:

  • چگونه اندازه اتاق را مناسب انتخاب کنیم؟
  • اتاق خواب چقدر باید بزرگ باشد؟
  • ارتفاع اتاق باید به چه صورتی تعیین شود؟
  • اندازه کمد اتاق خواب اصلی چقدر است؟
  • آیا تخت خواب چوبی بزرگ و یا به اصطلاح سلطنتی در یک اتاق 12 در 12 فوت جای می گیرد؟
  • فضای ذخیره سازی در اتاق خواب مستر چگونه است؟
  • ساخت حمام در اتاق خواب های مستر به چه شکلی باید انجام شود؟
  • ایده برای دیگر دکوراسیون موجود در اتاق خواب مستر

چگونه اندازه اتاق را مناسب انتخاب کنیم؟

اندازه ی اتاق و البته اندازه ی خانه ها که کاملاً متناسب با شما هستند، به طور کلی یک قسمت حیاتی از روند کلی طراحی ساختمان و خانه است. در این قسمت، ما می خواهیم چگونگی ساخت آن را برای ساختمان یا پروژه بازسازی انجام دهیم و برای شما شرح دهیم که این اندازه گیری ها بر چه اساسی تعیین می شود. همانطور که می دانید متوسط اندازه اتاق خواب اصلی و در مجموع ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر، به عوامل زیادی بستگی دارد. با این حال، چند راهنما وجود دارد که می توانید برای تعیین بهترین ابعاد اتاق خواب مستر برای خانه خود از آنها بهره گیرید.

در هر خانه دو نوع اتاق خواب اساسی وجود دارد: یک اتاق خواب استاندارد و یک اتاق خواب اصلی یا همان مستر. یکی از عواملی که باید هنگام اندازه گیری متوسط اتاق خواب در نظر بگیریم، متراژ کل خانه است. واقعیت این است که خانه های بزرگ در مقایسه با خانه های کوچک تر و یا کانکس ها اتاق خواب بزرگتری دارند.

اندازه اتاق خواب استاندارد:

یک اتاق خواب با اندازه استاندارد معمولاً برای کودکان یا نوجوانان در نظر گرفته شده و از امکانات اولیه ای برخوردار است. برای اینکه یک اتاق خواب در نظر گرفته شود، باید دارای یک پنجره و یک کمد و یا دیگر دکوراسیون های معمول باشد. ممکن است، این اتاق ها که به عنوان اتاق خواب استفاده نشوند، بلکه آنها می توانند به اتاق کار، سالن های ورزشی یا اتاق های هنری و کارگاه های خانگی تبدیل شوند. حداقل اتاق خواب با اندازه مناسب برای جا دادن راحت یک تخت سایز دو نفره 10 فوت در 11 فوت است.

با این حال، یافتن اتاق خواب هایی به اندازه 12 فوت در 12 فوت یا به اندازه 10 فوت در 10 فوت نیز غیر معمول نخواهد بود.

اندازه اتاق خواب اصلی

در خانه های نوساز با کمتر از 2500 فوت مربع، متوسط اندازه اتاق خواب اصلی (مستر) 14 فوت در 16 فوت یا 224 فوت مربع است. حداقل فضای مورد نیاز در اتاق خواب اصلی برای قرار دادن یک تخت خواب بزرگ دو نفره با سایز 10 فوت در 12 فوت است. البته اگر در حال طراحی خانه خود هستید، می توانید اتاق خواب اصلی خود را به اندازه دلخواه خود بزرگ کنید. بگذارید خلاقیت شما در ایجاد دکوراسیون های مختلف برای اتاق خواب اصلی، گسترش یابد.

فقط به خاطر داشته باشید که برای قرار دادن یک تخت، کمد و صندلی به اندازه یک تخت بزرگ دو نفره به حداقل 12 فوت در 14 فوت فضا نیاز خواهید داشت. از دیگر فاکتورهای طراحی که باید هنگام طراحی اتاق خواب مستر مناسب در نظر بگیرید، مکانی است که در آن کمد دیواری و حمام اصلی قرار می دهید. به خاطر داشته باشید که به مسیری به عرض حداقل 30 سانتی متر احتیاج دارید که به شما اجازه ورود به دستشویی و همچنین دسترسی آسان به کمد را بدهد.

البته همه ی این ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر (اصلی)، فقط راهنماهای اساسی برای کمک به شما در شروع کار طراحی خانه هستند. اگر اتاق خواب خود را از ابتدا طراحی می کنید، ابتدا باید چیدمان مبلمان خود را شروع کنید. می توانید این کار را با کشیدن آنها بر روی یک کاغذ یا برش دادن اشکال مبلمان خود با استفاده از کاغذ ساختمانی انجام دهید، سپس حتماً فضای زیادی برای حرکت در اطراف تخت و دسترسی به کمد و دیگر وسایل موجود در اتاق نیز اضافه کنید.

اتاق خواب چقدر باید بزرگ باشد؟

برخی از اندازه های استاندارد اتاق برای عناصر مختلف یک ساختمان مسکونی وجود دارد. هر خانه ای دارای اتاق های اساسی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب اصلی و دیگر اتاق خواب های موجود، آشپزخانه، حمام، گاراژ و… است. اتاق های خواب بر اساس اندازه تخت و همچنین عملکرد خود اتاق خواب تعیین می شوند. اتاق خواب مستر (اصلی) به احتمال زیاد دارای یک تخت دو نفره با ابعاد استاندارد 1 و نیم در 2 متر و یا یک تخت بزرگ با ابعاد 1 و 8 در 2 متر و به علاوه ی آن فضای کمد و دیگر دکوراسیون اتاق خواب است.

ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر و یا همان اتاق خواب اصلی حدود 4 و نیم در 4 و نیم خواهد بود. این امر می تواند فضای کافی در اطراف تخت و همچنین فضای مناسب برای یک مکان نشستن و یا دکوراسیون دیگر اتاق را فراهم کند. اگر می خواهید یک اتاق رختکن جدا از اتاق خواب مستر خود داشته باشید، حداقل فضایی در حدود 1٫ 8 در 1٫ 8 را از اتاق خواب جدا کنید.

ارتفاع اتاق باید به چه صورتی تعیین شود؟

یکی از مهم ترین ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر، ارتفاع اتاق خواب است. ارتفاع و تعداد طبقه برای یک ساختمان مربوط به هنر و علم معماری است که در زیر به صورت موردی ارائه شده است:

  • حداکثر ارتفاع ساختمان نباید بیش از 2 برابر عرض زیر بنا باشد.
  • اگر ساختمانی در دو یا چند خیابان با عرض مختلف مستقر باشد، ساختمان رو به روی خیابانی است که عرض آن بیشتر است و ارتفاع ساختمان باید با عرض آن خیابان تنظیم شود و تا این مرحله ادامه یابد.
  • در مجاورت فرودگاه ها، حداکثر ارتفاع با مشورت با مقامات هواپیمایی کشوری تعیین شده است.

لازم به ذکر است که ملزوماتی مانند مخزن آب در پشت بام، وسایل تهویه مطبوع، آسانسور، دودکش ها و دیواره های دریچه که بیش از 1٫ 2 متر طول ندارند، در ارتفاع ساختمان گنجانده نمی شوند.

اندازه کمد اتاق خواب اصلی چقدر است؟

نکته ی مهم بعد از اندازه گیری ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر، اندازه ی کمد های موجود در اتاق خواب اصلی است. به عبارتی باید اندازه ی دیگر دکوراسیون و وسایلی که می خواهید در اتاق خواب اصلی خود آن را استفاده کنید، نیز در نظر بگیرید. اتاق خواب اصلی همان اتاق یک خانه است که معماران و طراحان خانه ادعا می کنند، در 100٪ خانه ها است.

علاوه بر موارد فوق، اندازه مناسب یک مجموعه اصلی چیست؟ به عبارتی به اندازه کافی باید بزرگ باشد تا برای قرار دادن یک تخت خواب کامل و بزرگ دو نفره یا سلطنتی و همچنین مبلمان و دکوراسیون اضافی مانند کمد، عسلی و شاید یک میز و… مناسب باشد و فضای کافی برای همه ی آنچه می خواهید قرار دهید، را داشته باشد.

آیا تخت خواب های بزرگ و یا به اصطلاح سلطنتی در یک اتاق 12 فوت در 12 فوت جای می گیرد؟

بله، یک تختخواب سلطنتی به راحتی می تواند در یک اتاق 12 در 12 فوت جای گیرد، نکته ی مهم این است که به این بزرگی به نظر نمی رسد. اگر در ابعاد اتاقی بسیار بزرگتر را طراحی می کنید، قرار دادن تخت خواب سایز کینگ گزینه بهتری خواهد بود، بنابراین به دنبال بهترین فروشگاه های مبلمان باشید تا بتوانید بهترین تخت خواب های دارای اندازه بزرگ و یا سلطنتی را خریداری کنید.

فضای ذخیره سازی در اتاق خواب مستر چگونه است؟

هنگام طراحی اتاق خواب اصلی خود، فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید. به عباریت در یک ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر، یک فضای ذخیره سازی می تواند شامل یک کمد باشد و یا دیگر دکوراسیون موجود در اتاق، را فراهم کند، همچنین فضای کافی برای رفت و آمد برای کمد و دسترسی به دکوراسیون اتاق باید موجود باشد.

گاهی اوقات ممکن است، کمد اتاق خواب اصلی در قسمت حمام اصلی واقع شود، اما طراحی محوطه ذخیره سازی باید بر این اساس برنامه ریزی شود تا اطمینان حاصل شود، مدل مناسب شما را دارد. از جمله داشتن اتاقی که به اندازه کافی برای همه نیازهای ذخیره سازی شما مناسب باشد، مهم نیست که چه تعداد خاص و دقیق وسایل در اتاق داشته باشید.

دیگر دکوراسیون موجود در اتاق خواب مستر:

آیا در حال ساخت خانه جدیدی هستید؟ شاید بازسازی یک اتاق خواب اصلی یکی از ملزومات آن باشد؟ آیا می خواهید برای کالاهای موجود در خانه خود از جمله اتاق مستر یک لیست تهیه کنید؟

از این لیست لوازم استفاده شده در اتاق خواب اصلی می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، البته در نظر داشته باشید که این لیست تنها یک ایده برای اتاق خواب اصلی شما است. در نتیجه قبل از فکر کردن به ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر خود به این نکات و وسایل توجه کافی داشته باشید.

در اینجا لیستی از چند مورد ایده برای اتاق خواب اصلی شما وجود دارد:

قاب عکس و نوار چراغ

ملحفه و روبالشی

پتو، لحاف

روتختی

تخت خواب

بالش های تزئینی

پرده برای پنجره ها، کرکره های متنوع و فانتزی

میزهای شبانه، مبلمان مدرن تکی و دو نفره

لامپ ها: کف، میز، آویز، دیوارکوب ها

ساعت، رادیو

گیاهان و ظروف گیاهی

گلدان، گل

شمع، شمع داران

آثار هنری، پوستر، عکس های چاپی

عکس، قاب، آلبوم عکس

اشیا تزئینی

کمد و لباس

تلویزیون

صندلی ها

عسلی های فانتزی و مدرن

قفسه کتاب، تاقچه های تزئینی

کتاب، مجله

میز تحریر

آینه، کمد

فرش

جعبه جواهرات و

جعبه های ذخیره سازی اشیا مختلف

دی وی دی پلیر و دستگاه پخش

چراغ شب (آباژور)

اما در نظر داشته باشید که مورد اول همه مربوط به تختخواب است.

اندازه ایده آل اتاق خواب چقدر است؟

در پاسخ این گونه تشریح می شود که اتاق خواب عالی باید فضایی برای کمد لباس، میز آرایش، میز کار و فضای راحت در اطراف تخت داشته باشد و همینطور دیگر وسایل انتخابی شما و فضای راحتی اطراف آنها که دسترسی را آسان می کند. ابعاد به شما حکم می کنند که فضای اتاق خواب شما باید حداقل 70 فوت مربع باشد. ارتفاع سقف نیز باید در حدود 7 فوت و 6 اینچ باشد.

آیا کمدها در متر مربع اتاق خواب شمرده می شوند؟

در پاسخ باید گفت که متراژ کلی اتاق خواب و ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر معمولاً بسته به نحوه اندازه گیری آن متفاوت است. کمد ها و دیگر وسایل اتاق در کل اندازه گیری می شوند، اما در اندازه گیری های جداگانه برای اتاق نمی توان اندازه های آنها را به صورت دقیق وارد کرد. به علاوه چیدمان اتاق ممکن است، بعدا بارها و بارها عوض شوند.

فرقی ندارد دکوراسیون اتاق خواب 9 متری شما برای استراحت طراحی می شود یا محیط کار و یا اتاق خواب، مهم این است که باید از هر مترش بهترین بهره را ببرید تا کارایی اتاقتان محقق شود. برای داشتن یک اتاق خواب کوچک با مساحت 9 متر مربع که هم دلپذیر باشد و هم راحت و کاربردی این راهنما را بخوانید و ایده هایش را امتحان کنید.

چه سبکی مناسب است؟

  • مینیمالیسم همان سبکی است که در نظر اول برای طراحی یک اتاق کوچک به ذهن می رسد و تنها نکته نحوه اجرای مینیمالیسم است. «مینیمالسم راحت» همان چیزیست که با انتخاب آن دیگر لازم نیست خودتان را فقط به یک تخت و یک کمد محدود کنید. منیمالیسم راحت ترکیبی است از حداقل اشیا با حداکثر راحتی! برای یک اتاق خواب مدرن و کوچک، سادگی، کارآمدی و هماهنگی مبلمان با لوازم جانبی مناسب ترین سبک دکوراسیون است.
  • سبک پروونس (Provence) برای اتاق های کوچک بسیار مناسب است. ویژگی های این سبک چیست؟ پرده های توری، رنگ های پاستلی، مبلمان چوبی سبک وزن و گلدان های اسطوخودوس. سبکی که حس صبح فرانسوی را با خود به همراه می آورد!
  • برای تبدیل کردن اتاق خواب به مکانی که از آن لذت ببرید، کافی است که یک سبک مدرن به یاد ماندنی را انتخاب کنید. در اجرای این این سبک از مبلمان مختصر و رنگ های روشن استفاده می شود. در این سبک باید از استفاده بیش از حد لوازم جانبی، گچبری دیوار و سقف، مبلمان منبت کاری شده و پرتزیین پرهیز کرد چون از لحاظ بصری فضا را کوچک تر جلوه می دهند. با این حال، استفاده از یک جفت شمع با رایحه دلخواه و یا چند قاب عکس رنگی به همراه عکس عزیزان، روح خشک و رسمی مدرنیته را از اتاق خوابتان دور و لطیفترش می کند.

منبع:

lucky.uz

دکمه بازگشت به بالا