عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چگونه می توانید به عنوان یک مهاجر در آمریکا زندگی کنید؟

آیا مهاجرین میتوانند در آمریکا مشغول به کار شوند؟

گرفتن وقت سفارت آلمان و آمریکا و مهاجرت به این کشورها اگرچه می تواند دشوار باشد اما می تواند یک تجربه بسیار ارزشمند باشد. برای بسیاری از مردم آمریکا شغل در اولویت قرار دارد، و مهاجرانی که کار را در اولویت قرار داده اند به آسانی می توانند خود را با فرهنگ کاری ایالات متحده وقف بدهند. ایالات متحده دارای یک بازار کاری بزرگ است و برای افرادی که خواهان سخت کوشی در کار خود هستند حقوق های بسیار زیادی را در نظر گرفته است. در اینجا ساعات کاری طولانی هستند و اضافه کار برای خیلی ها یک امر عادی است.

همچنین مرخصی امر خیلی نادری است و معمولاً  در سال از ده روز فراتر نمی روند، موضوعی برای کسانی که شغل خود را در اولویت قرار نمی دهند می تواند دردسرساز باشد. از دیگر نقاط ضعف کار در ایالات متحده نبود امنیت شغلی و امنیت اجتماعی است. قراردادهای کاری معمولاً به نفع کارفرماهایی بسته می شود که اغلب می توانند کارگران را بدون اطلاع قبلی اخراج کنند. مزایای اجتماعی کمیاب هستند و فقط بعد از ده سال کار در اختیار فرد قرار می گیرند.

اگر می خواهید برای پیدا کردن شغل آزاد به آمریکا مهاجرت کنید، ممکن است خیلی خوش شناس نباشید. به علت محدودیت هایی که در صدور ویزا وجود دارد، مهاجرت به اینجا به عنوان یک کارگر آزاد می تواند دشوار باشد. با این حال، و با در نظر گرفتن همه این موارد، ایالات متحده همچنان یک مقصد بسیار جذاب برای بسیاری از مهاجران کارگر است. اصلی ترین علت آن پول است، چرا که در ایلات متحده بسیار بالا است. همچنین از آنجا که شرکت های مبتکر زیادی در این کشور فعالیت دارند، فرصت های زیادی برای رشد و یادگیری وجود دارد.

چطور می توان به عنوان یک فرد خارجی در ایالات متحده کار پیدا کرد؟

برای پیدا کردن کار در ایالات متحده به عنوان یک فرد خارجی باید توانایی های خود را به بهترین شکل ممکن نشان بدهید. چشم انداز شغلی ایلات متحد رقابتی است و نیازمند اشتیاق، تعهد و یک رزومه بی نقص است. نکات زیر می تواند به شما برای پیدا کردن کمک کند.

چگونه برای کار در ایالات متحده درخواست داد؟

اگر هدفتان بازار کاری آمریکا است ابتدا باید ببینید آیا تقاضایی برای حوزه کاری شما وجود دارد. آگاهی از دورنمایی که در ذهن دارید مشخص می کند که چگونه باید به دنبال کار باشید و به صورت غیرمستقیم به شما می گوید چه ایالتی بهترین فرصت ها را در اختیار شما قرار می دهد. سپس درباره کارفرماهای احتمالی تحقیق کنید. اگر یک کسب و کار توجه شما را جلب کرده است اما در حال حاضر برای کسی با مهارت های شما فرصت شغلی ندارد، سعی کنید از طریق ایمیل با آن ارتباط برقرار کنید. در این ایمیل علاقه خود به این شرکت را نشان بدهید، رزومه خودتان را ضمیمه کنید و درخواست کنید تا در صورت امکان با یکدیگر ارتباط بیشتری داشته باشید. اگرچه این روش همیشه نتایج مثبتی به دنبال ندارد، اما پیشتاز بودن گاهی ارزش خودش را بعداً نشان می دهد.

همچنین فرصت های شغلی آنلاین (دورکاری) را هم را مد نظر داشته باشید. ببینید شبکه های اجتماعی (Facebook، LinkedIn یا InterNations) و نیز سایت های شغل یابی (Indeed، CareerBuilder، Glassdoor، یا ZipRecruiter) چه پیشنهادهایی دارند. همچنین وزارت کار ایالات متحده یک موتور جستجو دارد که به شما امکان می دهد آگهی های شغلی دولتی را ببینید، و نقطه شروع خوبی است.

نکته دیگری که می تواند در جستجوی شغل به شما کمک کند این است که در شبکه های اجتماعی مربوط به کسب و کار فعال باشید و رزومه خود را در سایت های مربوط به کسب و کار بارگذاری کنید. همچنین این امکان هم هست که شغل بسیار خوبی را در روزنامه ها و مجلات بازرگانی، بلاگ های مربوط به صنایع یا سایت های همکاری (association websites) پیدا کنید. شرکت های جذب نیرو و استخدام نیز گزینه های خوبی هستند.

بهترین راه برای پیدا کردن کار در ایالات متحده

اگرچه ایالات متحده فرصت های شغلی متعددی هم برای افراد بومی و هم برای افراد خارجی دارد، اما مهمترین راه برای پیدا کردن کار این است که به آنجا ترانسفر شوید. دلیلش این است که کارفرما باید هزینه ویزای شما را پرداخت کند و افراد ترانسفرشده معمولاً از این تضمین برخوردارند. اما همه شرکت ها مایل به پرداخت هزینه ویزای افراد خارجی نیستند. پس وقتی که چه به صورت آنلاین و چه حضوری به دنبال فرصت های شغلی هستید، در اسرع وقت کارفرمای احتمالی را از شرایط خود مطلع کنید.

شرایط کار در ایالات متحده

در بیشتر موارد، اخذ مجوز کار در ایالات متحده به عنوان یک فرد خارجی بخشی از فرایند رسیدگی به ویزا است. بسته به اینکه چه نوع ویزایی احتیاج دارید، باید یکی از این دو مورد را دریافت کنید:

1. درخواست شرایط کار (Labor Condition Application) – که برای کارگران دارای ویزای کار موقت (H-1B(1) و E-3) صادر می شود؛ تضمین می کند که دستمزد شما قابل قیاس با دستمزد افراد بومی است و دستمزد آنها را تحت تأثیر قرار نمی دهد؛ ظرف یک هفته صادر می شود.

2. تأییدیه کار (Labor Certification) – برای کارگران دارای ویزای مبتنی بر کار صادر می شود که می تواند به اخذ گرین کارت منتهی شود؛ تضمین می کند که هیچ کارگر بومیِ واجد شرایطی نمی تواند با دستمزدی قابل قیاس آن کار را انجام بدهد؛ صدور آن ممکن است 6 تا 24 ماه زمان ببرد.

همچنین ممکن است در حوزه ای فعالیت داشته باشید که نیازمند صدور مجوزهای بیشتر توسط دولت باشد. بسته به ایالت، این حرفه ها شامل موارد زیر هستند:

  • متخصصان حوزه سلامت (دکترها، دندان پزشک ها، پرستارها و …)
  • مشاوران حقوقی (وکلا، قضات و …)
  • کارکنان خدمات ایمنی (آتش نشان ها، مأمور اجرای قانون (پلیس) و …)
  • متخصصان مراقبت فردی (آرایشگر، متخصص مراقبت از پوست و …)
  • سایر حرفه ها (معمارها، مهندس ها، واسطه های املاک، حسابدارها، رانندگان اتوبوس و …)

اگر این شرایط را دارید، باید برای اخذ مجوز کار در آمریکا کارهای بیشتری انجام بدید؛ مثل شرکت در کلاس های کارآموزی مشخص یا امتحان های صدور مجوز.

استانداردهای صدور مجوز در ایالت های مختلف فرق می کند، پس مطمئن شوید شروط و خواسته های ایالتی که می خواهید در آنجا کار پیدا کنید را برآورده می کنید.

✔️ بررسی شرایط و هزینه های زندگی در آمریکا

در این مقاله سعی داشته ایم تا شما را به طور کامل با شرایط زندگی در آمریکا و هزینه های مربوط به آن آشنا کنیم. در ابتدا اطلاعاتی را درباره ی خود کشور آمریکا و چگونگی مردم آن در اختیارتان قرار می دهیم. سپس شرایط اقتصادی، شرایط فعلی کار و تحصیل، ارزانترین و بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی و تحصیل و هزینه های زندگی در این کشور را بررسی می نماییم. در انتها نیز به بررسی مشکلات زندگی در آمریکا، نکاتی جالب درباره ی این کشور و روش های اخذ ویزا و اقامت این کشور می پردازیم. سپس چند وب سایت مفید و کاربردی را برای زندگی در آمریکا به شما معرفی می کنیم. این مقاله برای پاسخ به این سوال که آیا زندگی در آمریکا برای ایرانیان خوب است یا خیر به شما کمک می کند.

1. آمریکا چگونه کشوری است؟

آمریکا کجاست؟

کشور آمریکا که به طور رسمی ایالات متحده آمریکا (U.S.A) نامیده می شود، به صورت جمهوری فدرال 50 ایالت و واقع در آمریکای شمالی می باشد. ایالات متحده، بعد از روسیه، کانادا و چین، چهارمین کشور بزرگ جهان در منطقه است. این کشور 42.55 میلیون کیلومتر مربع مساحت دارد. علاوه بر 48 ایالت موقت که عرض های میانی این قاره را اشغال کرده اند، ایالات متحده شامل ایالت آلاسکا در منتهی الیه شمال غربی آمریکای شمالی و جزیره هاوایی در اواسط اقیانوس آرام می شود. ایالات موقت از شمال به کانادا، از شرق به اقیانوس اطلس، از جنوب به خلیج مکزیک و مکزیک و از غرب به اقیانوس آرام منتهی می شود.

پایتخت ملی ایالت متحده واشنگتن می باشد که همبستگی آن با ناحیه کلمبیا، منطقه پایتخت فدرال در سال 1790 ایجاد شده است.

آب و هوای آمریکا

الگوی آب و هوای ایالات متحده عمدتا با موقعیت ایالات متحده موقت در عرض های میانه، موقعیت آن با توجه به خشکی قاره و اقیانوس های حاشیه ای آن و الگوی ناخالص کشور، کوهستان ها و دشت ها تعیین می گردد. مانند دیگر کشورها، وضعیت آب و هوا در شرایط زندگی در آمریکا نیز نقشی مهم دارد.

در بیشتر نواحی ایالات متحده، بین زمستان و تابستان، اختلافات شدید آب و هوایی وجود دارد. در زمستان، هنگامی که اختلاف دما بین زمین و آب بیشتر است، توده های عظیمی از هوای سرد و خشک کانادایی به طور دوره ای در جنوب قاره میانه گسترش می یابند. این توده ها هوای سرد را به داخل کشور می آورند و طوفان های بزرگ سیکلونی را ایجاد می کنند. در طول تابستان معکوس توده های هوا وجود دارد. با گرم شدن قاره میانی ، توده هوای سرد کانادا ضعیف شده و عقب می کشد و توسط توده ای تهاجمی از هوای گرم و مرطوب خلیج به سمت شمال رانده می شود.

جمعیت آمریکا

ایالات متحده آمریکا طبق تخمین سال 2019، حدود 329 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور از نظر جمعیت دارای رتبه سوم جهانی می باشد. کشور ایالات متحده کمتر از دو و نیم قرن است که به عنوان عضوی نسبتا جدید در جامعه جهانی شناخته شده است. اما رشد سریع آن از قرن 18 بی نظیر بوده است. 60 میلیون نفر در سده های 18 و 19 میلادی به سواحل ایالات متحده مهاجرت کردند. بسیاری از آن ها که رانده شده بودند، به دنبال فرار از مشکلات سیاسی یا اقتصادی به آمریکا آمدند. در حالی که دیگران به دلیل تقاضای کارگر، منابع طبیعی فراوان و زمین ارزان جذب این کشور شدند. بیشتر آن ها به امید بازسازی خود در دنیای جدید پا به این کشور گذاشتند.

ممکن است برای شما این پرسش پیش بیاید که آیا زندگی در آمریکا با این جمعیت زیاد خوب است؟ باید در پاسخ به این سوال گفت که وسعت زیاد و موارد مدیریتی این کشور باعث شده است که این مسئله برای شما به عنوان یک مشکل مطرح نشود.

بهتر است بدانید که جمعیت ایالات متحده آمریکا، طی مهاجرت های فراوان، دارای تنوع نژادی بسیاری است.

United-States

در مطالب بعدی فرهنگ مردم آمریکا و شرایط اقتصادی این کشور را مورد بحث قرار می دهیم…

آیا شما هم شرایط این روش را دارید؟

2. مردم آمریکا چگونه مردمی می باشند؟

پس از دهه ها مهاجرت و فرهنگ پذیری، بسیاری از شهروندان ایالات متحده نمی توانند هیچ هویت قومی قابل تشخیصی پیدا کنند. آن ها فقط خود را به طور عام “آمریکایی” توصیف می کنند، در حالی که دیگران ادعای هویت مختلط دارند.

بسیاری از آمریکایی ها تنش اجتماعی را محصول عدم موفقیت جامعه خود در گسترش رویای سنتی برابری فرصت ها به همه مردم می دانند. در حالت ایده آل، آزادی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و مذهبی، رفتاری مشابه با همه را تضمین می نماید، به طوری که همه اگر به اندازه کافی کار کنند، می توانند بر اساس استعدادهای فردی خود به اهدافشان دست یابند. این اعتقاد راسخ در طول قرن ها آمریکایی ها را متحد کرده است. این واقعیت که برخی از گروه ها به برابری کامل نرسیده اند، شهروندان و سیاست گذاران را به یک اندازه آزار می دهد.

زبان مردم آمریکا

کشور ایالات متحده آمریکا زبانی رسمی ندارد و زبان انگلیسی زبان رسمی این کشور نیست. اما اکثر جمعیت این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

دین و مذهب در آمریکا

ایالات متحده علاوه بر نداشتن زبانی رسمی، دین رسمی مشخصی نیز ندارد. دولت آمریکا هرگز از یک کلیسای مستقر حمایت نکرده و تنوع جمعیت باعث شده تا در این کشور هیچ گونه یکنواختی در عبادت وجود نداشته باشد. در نتیجه این فردگرایی، هزاران فرقه مذهبی در داخل کشور رشد می کنند. فقط حدود یک ششم از پیروان مذهبی که در آمریکا زندگی می کنند، مسیحی نیستند. با وجود این که کاتولیک رومی بزرگترین فرقه واحد در این کشور می باشد (حدود یک پنجم جمعیت ایالات متحده)، اما بسیاری از کلیساهای پروتستانیسم اکثریت را تشکیل می دهند.

3. شرایط اقتصادی ایالات متحده آمریکا در حال حاضر چگونه است؟

ایالات متحده از نظر تولید ناخالص داخلی (GDP)، بزرگترین قدرت اقتصادی جهان به حساب می آید. این کشور به لحاظ تاریخی از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی، جزو بالاترین کشورهای جهان بوده است. ایالات متحده با کمتر از 5% جمعیت جهان، حدود یک پنجم از تولید اقتصادی جهان را به خود اختصاص داده است. اقتصاد گسترده آمریکا، این کشور را به مهمترین عامل واحد تجارت جهانی تبدیل کرده است. صادرات بیش از یک دهم کل جهان به این کشور تعلق دارد. وضعیت اقتصادی این کشور از شرایط خوب زندگی در آمریکا است.

همچنین لازم به ذکر است که ایالات متحده بر اقتصاد سایر نقاط جهان نیز تأثیر می گذارد. زیرا منبع قابل توجهی از سرمایه گذاری به شمار می رود.

Brooklyn-Bridge,-New-York-City,-New-York

ادامه مقاله به بررسی شرایط فعلی کار و وضعیت اختصاص دارد…

4. شرایط فعلی کار در آمریکا چگونه می باشد؟

با نرخ بیکاری که به دنبال نرخ های بالاتر ناشی از رکود بزرگ به سطح سنتی تقریباً 5% در سال بازگشت، بازار کار ایالات متحده با سایر کشورهای پیشرفته مطابقت دارد. بخش خدمات بیش از سه چهارم مشاغل کشور را تشکیل می دهد. در حالی که معاملات صنعتی و تولیدی، کمتر از یک پنجم بازار را شامل می شود. بزرگترین اتحادیه کشور آمریکا، انجمن ملی آموزش (NEA)، نماینده معلمان است.

برگرفته شده از:

visametric.com

service2.diplo.de

دکمه بازگشت به بالا