اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چاپ شیشه از 0 تا 100

صفر تا صد چاپ لیبل ضد آب

چاپ شیشه، چاپ برچسب ضد آب یا waterproof بخصوص برای مشاغل تولیدی که محصولات آنها در تماس مستقیم با آب و یا محیط مرطوب هستند، به کار میرود. در این مقاله به بررسی دلایل ضد آب بودن این برچسب ها، انواع آنها و کاربرد های لیبل ضد آب خواهیم پرداخت. علاوه بر ظاهر یک محصول که اهمیت بسزایی در فروش و بازاریابی آن دارد، انواع لیبل نقش مهمی در نحوه بسته بندی و درج مشخصات روی کالا دارند. استفاده از لیبل های ضد آب مانند لیبل شیشه ای، میتواند علاوه بر حفاظت کامل از محصول در برابر شرایط محیطی، جلوه و زیبایی خوبی به بسته بندی کالای شما دهد.

برچسب ضد آب چیست؟

برای اینکه برچسبی ضد آب باشد، به معنای واقعی کلمه باید مواد سازنده، چسب و جوهر مورد استفاده بتوانند در مقابل آب و یا هر گونه رطوبت مقاومت کنند. روکش PVC، وینیل و BOPP از جمله مرسوم ترین موادی هستند که برای چاپ لیبل ضد آب مورد استفاده قرار میگیرند. استفاده از چسب های قوی ضد آب برای ساخت این دست از لیبل ها بسیار مهم است؛ چراکه لیبل ضدآب باید محکم به سطح چسبانیده شود و حتی با غوطه وری در آب نیز تغییر شکل ندهد. از نظر مواد سازنده لیبل مانند جوهر نیز روکش اضافی دارد که باعث افزایش سرعت خشک شدن روی سطح میشود و دیگر با رطوبت و آب جوهر پخش نمیشود.

مزایای استفاده از لیبل ضد آب

  • واضح ترین فایده استفاده از این دست برچسب ها، ضد آب بودن آن و مقاومت بالای این برچسب در مقابل رطوبت و شرایط نامطلوب آب و هوایی است.
  • چاپ لیبل ضد آب اگر با کیفیت مطلوب صورت پذیرد، در برابر پارگی و خوردگی مقاومت مناسبی دارد. لیبل های متالایز و برچسب pvc جزو لیبل های ضد آب بسیار مقاوم هستند.
  • این برچسب ها توانایی چاپ با کیفیت لوگو و مشخصات نوشتاری را دارند و در انواع طرح های مختلف قابل تولید هستند.
  • با توجه به استاندارد های ساخت و چاپ برچسب ضد آب، این لیبل قابلیت تحمل طیف گسترده ای از دما را دارد.
  • این لیبل ها دوام بسیار بالایی دارند.
  • در برچسب های ضد آب، از چسب با درجه اطمینان بالا استفاده می شود.

کاربرد های لیبل ضد آب

·         صنایع غذایی و نوشیدنی

برچسب ضد آب در صنایعی که محصولات مرتبط به مواد غذایی و نوشیدنی دارند بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. نوع لیبلی که برای این صنایع مورد نیاز است باید در برابر پاک کردن عمدی اطلاعات، آسیب های احتمالی و لکه برداشتن مقاوم باشد و چه لیبلی برای این کار بهتر از لیبل ضد آب؟

·         استفاده روزمره

اگر مانند من بر روی شیشه مواد غذایی، ادویه و … برچسب میزنید و یا از برچسب ها برای درج اطلاعات مهم استفاده می کنید، استفاده از برچسب ضد آب با دوام بالا اطلاعات مهم شما را بدون درصدی آسیب دیدگی نگه میدارد.

·         محصولات مراقبتی که با رطوبت در ارتباط هستند.

محصولات آرایشی و بهداشتی که بصورت مستقیم با رطوبت در ارتباط هستند مانند شامپو، لوسیون، صابون مایع و … باید از لیبل های ضد آب روی بسته بندی خود استفاده کنند.

·         تجهیزات برقی

لوازم برقی و وسایل مکانیکی که عمدتا با آلودگی و رطوبت سروکار دارند باید با استفاده از برچسب ضد آب ایمن شوند. همچنین اگر به دنبال برچسبی با طرح خاص برای چسبانیدن روی خودرو خود هستید، برای جلوگیری از خراب نشدن طی زمان باید از لیبل ضد آب استفاده کنید.

انواع برچسب با قابلیت چاپ ضد آب

·         لیبل شیشه ای

برچسب شیشه ای که به نوعی اصلی ترین لیبل برای صنایع غذایی و نوشیدنی حساب میشود، روی کالا هایی به کار میرود که نیاز است داخل و محتویات آن دیده شود. این لیبل کاملا ضد آب بوده و چسبندگی بالایی دارد. برچسب pvc

لیبل pvc با پوششی از ماده پلی وینیل کلراید ساخته میشود و خاصیت ضد آب فوق العاده ای دارد. این دست لیبل ها بر خلاف لیبل کاغذی مقاومت بسیار خوبی در برابر آب خوردگی، پاره شدن و حتی سایش طی مدت زمان طولانی دارند.

·         لیبل متالایز

برچسب متالایز یا فویلی به سبب ساختار آلومینیوم مانند آن که در انواع مات و براق چاپ میشود کاملا ضد آب است. از لیبل متالایز ضد آب بخصوص برای نوشیدنی های غیر الکلی تولیدی بسیار استفاده میشود. این برچسب کاملا ضد خش بوده و با ظاهر فلزی درخشان میتواند زیبایی منحصر به فردی به بسته بندی محصولات بدهد.

چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه نیز پس از تجربه موفق چاپ روی چرم از جذاب‌ترین و با کیفیت‌ترین انواع چاپ است که در تبلیغات محیطی از آن استفاده فراوانی می‌شود. در آینه آسانسورها و در‌های ورودی هتل‌ها که روی آنها چاپ خورده است را دیده‌اید.  به‌طور کلی می‌توان چاپ روی شیشه را  یکی از انواع چاپ دیجیتال دانست که این روزها بخش مهمی از صنعت چاپ به‌شمار می‌رود. این چاپ از جذاب‌ترین انواع چاپ به‌شمار می‌رود، و در صنایعی مثل دکوراسیون داخلی بسیار مورد توجه است، که می‌تواند زینت بخش محل کار و زندگی افراد باشد و بر جذابیت فضا بیفزاید.

هر چه دستگاه‌های چاپگر و جوهری که استفاده می‌شود، باکیفیت‌تر باشد، میزان کیفیت و ماندگاری طرح چاپی روی شیشه‌ها نیز بیشتر می‌شود، طول عمر محصولات چاپی حدود 10 سال است. در کشور ایران در دوران صفویه شیشه‌های رنگی و منقش جزء اصلی معماری محسوب می‌شد. در شهرهایی مانند اصفهان، یزد، شیراز. با نگاهی به بناهای تاریخی به جا مانده به شیشه‌های تزئینی بر می‌خوریم که نشان از قدمت چندین ساله این محصول در کشورمان را دارد. جالب است بدانید که  شیشه و آینه تزئین شده از ونیز به ایران آمده است و در زمان دولت شاه عباس کشتی‌های حامل آن‌ها به سواحل جنوبی ایران وارد شده است. علاقه مردم ایران به شیشه‌هایی با نقش و نگارهای زیبا و رنگ‌های متنوع باعث شد تا استفاده از این محصول در ترکیب معماری و دکوراسیون اصیل ایرانی جایگاه خود را حفظ کند.

انواع چاپ روی شیشه

چاپ روی شیشه با توجه به نوع کاربرد و سطحی که مدنظر است، متفاوت است. انواع چاپ تامپو، سیلک، فلت بد و چاپ ترانسفر با قابلیت‌های مختلف برای چاپ روی شیشه مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر تعداد رنگ‌ یا کیفیت بالایی مدنظرتون هست باید از چاپ فلت بد استفاده کنید. هر کدام از انواع چاپ روی شیشه قابلیت‌های خاص خود را دارند که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

چاپ تامپو روی شیشه:

چاپ تامپو روی انواع سطوح صاف و گرد قابل اجرا است. این نوع چاپ توسط یک قطعه منعطف سیلیکونی، جوهری که طرح مورد نظر را به خود گرفته است، روی سطح مورد نظر مهر می‌کند. با این ویژگی که از یک سر قابل انعطاف سیلیکونی در فرایند چاپ استفاده شده، موضوع چاپ بطور کامل روی سطح مورد نظر درج می‌شود. این قابلیت باعث می‌شود که چاپ تامپو روی انواع سطوح صاف و مدور و حتی سطوح نوک نیز قابل انجام باشد.

عموماً از این نوع چاپ برای مصارفی نظیر چاپ روی شیشه عطر و ادکلن استفاده می‌شود. بسته به نوع چاپی که در نظر دارید و تعداد رنگ بکار رفته در آن، می‌تواند چاپ بصورت لایه لایه اتفاق بیفتد که از طریق آن تنوع رنگ را تا هر تعداد که می‌خواهید، می‌توانید اضافه کنید.

چاپ سیلک روی شیشه:

یکی دیگر از روش های چاپ روی شیشه ، چاپ سیلک اسکرین است. این نوع چاپ با دستگاه‌های تمام اتوماتیک دوار انجام می‌شود. به‌صورتی که قطعه با استفاده از فیکسچر ثابت نگه داشته شده و با چرخش قطعه، چاپ روی آن انجام می‌شود. پس از انتقال رنگ روی شیشه قطعه درون خشک کن‌های حرارتی و دستگاه تثبیت رنگ یووی  قرار می‌گیرد تا دوام و ماندگاری چاپ را افزایش دهد و به سرعت پس از اتمام عملیات چاپ، بسته‌بندی می‌شود تا از وارد شدن آسیب به قطعه و چاپ روی آن جلوگیری شود.  در دستگاه‌های سیلک برای چاپ بر روی شیشه باید از شابلون استفاده شود تا بتوان رنگ و چاپ را در یک مرحله بر روی قطعه منتقل کرد.

چاپ فلت بد روی شیشه:

چاپ فلت بد، یکی از انواع چاپ دیجیتال به حساب می‌آید، که برای چاپ روی شیشه بسیار مناسب است و جذابیت و شفافیت بسیار بالایی بر روی اثر ایجاد خواهد کرد. میزان کیفیت و ماندگاری یک عکس یا طرح روی شیشه که با چاپ فلت بد انجام می‌شود باتوجه به نوع جوهری که استفاده می‌شود و چاپگری که عملیات چاپ را انجام می‌دهد، متفاوت است. همچنین چاپ فلت بد روی اجسام سخت امکان‌پذیر است و به همین خاطر چاپ روی شیشه و آینه یک گزینه بسیار عالی برای چاپ فلت بد به شمار می‌آید. شیشه در چاپ فلت بد، چه به‌صورت شیشه سکوریت یا شیشه ساده و آینه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محدودیت‌هایی که برای چاپ فلت بد روی شیشه باید در نظر گرفت شامل ابعاد، که بسته به نوع دستگاه و سینی محل قرار‌گیری شیشه روی آن، می‌تواند متفاوت باشد. بهتر است اگر شیشه یا آینه شما در سایز غیر متعارف است حتماً این موضوع را با همکاران در میان بگذارید. سینی دستگاه چاپ فلت بد تا سایز ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتی‌متر و به لحاظ ارتفاع تا ضخامت  ۱۳ سانتی‌متر به شما امکان چاپ می‌دهد. عموماً  شیشه بالای ۲۰ میلی‌متر یا ۲ سانتی‌متر در بازار یافت نمی‌شود و مصرف کمی دارد. لذا به لحاظ ارتفاع چاپ روی شیشه و آینه در دستگاه چاپ فلت بد مشکل خاصی وجود نخواهد داشت.

چاپ ترانسفر روی شیشه:

دستگاه ترانسفر، قابلیت چاپ روی شیشه را دارد . این نوع چاپ به صورتی است که چاپ مورد نظر با استفاده از حرارت و فشار روی قطعه قرار می‌گیرد. به‌همین دلیل است که به این نوع چاپ ، چاپ حرارتی هم گفته می‌شود. در ابتدا طرح  با استفاده از پرینت‌های جوهر افشان روی کاغذ های مخصوص چاپ خواهد شد. طرح مورد نظر باید طراحی شود. طراحی این چاپ نیز باید به‌صورت معکوس انجام شود به این دلیل که حین چاپ تصویر مورد نظر بر می‌گردد  و طرح مورد نظر چاپ خواهد شد. شما عزیزان می‌توانید از تمامی اطلاعات محصول خود مانند نام برند ، طریقه مصرف ، لوگو برای چاپ روی محصول استفاده کنید.

چاپ روی شیشه که امروزه یکی از پرطرفدارترین روش‌های تبلیغاتی محسوب می‌شود، می‌تواند در افزایش فروش محصولات موثر باشد؛ به این صورت که مصرف کننده حین استفاده از محصول برند چاپ روی آن را مشاهده کرده و به‌خاطر می‌سپارد. به‌همین دلیل در زمان خرید مجدد محصول، برند شما برای فرد یادآوری خواهد شد. همچنین شیشه در حالت ساده، خام و بدون چاپ هیچ جذابیتی ندارد و ممکن است مصرف کننده از خرید آن محصول منصرف شود.

یکی از چیزهایی که چاپ روی آن اهمیت زیادی دارد، چاپ روی شیشه لوازم آرایشی است. تجربه نشان داده است، بانوان حین خرید لوازم آرایشی به ظاهر محصول دقت دارند و در صورتی‌که محصول ظاهر مناسبی داشته باشد،  ظاهر آن را دلیل کیفیت بالای آن لوازم آرایشی می‌دانند.

چاپ طلاکوب روی شیشه:

یکی دیگر از روش‌های چاپ صنعتی است که در دو روش سرد و گرم انجام می‌گیرد. استفاده از چاپ طلاکوب بیشتر در قرن نوزدهم طرفدار داشته و در رنگ‌ها و شکل‌های مختلف انجام می‌گیرد. در این روش چاپ، از فویل‌های مخصوص در ضخامت‌های مختلف استفاده می‌شود.  روش گرم  چاپ طلاکوب روی شیشه با اعمال فشار و حرارت فویل‌های طلا بر روی قطعه منتقل خواهد شد.  اما روش سرد این نوع چاپ به‌صورتی است که طرح مورد نظر شما با استفاده از چسب‌های مخصوص روی قطعه قرار داده می‌شود . سپس ورق طلا روی قطعه چسبیده و در نتیجه قسمت‌های دارای چسب جدا شده و روی شیشه قرارداده می‌شود.  به این روش چاپ طلاکوب روی محصولات شما انجام می‌گیرد.

سخن نهایی

شما می‌توانید بعد از کسب اطلاعات کامل در مورد چاپ روی ام دی اف و سایرسفارش انتخابی خودتان، از زمان شروع چاپ تا تحویل نهایی کارتان، از لحاظ کیفیت، هزینه تمام شده و زمان تحویل را به بهترین نحو شاهد باشید.

چاپ لیبل

چاپ لیبل می تواند به عنوان شناسنامه برند و روشی مناسب برای معرفی محصول و یا خدمات شما باشد. چاپ لیبل می تواند به سازمان ، نهاد و خدمات شما اعتباری دوچندان ببخشد. در نتیجه در طراحی و چاپ استیکر خود نهایت دقت را داشته باشید. مجموعه ما همواره سیاست کلی خود را بر این داشته تا در زمینه طراحی و چاپ لیبل و سایر خدمات چاپی شما نهایت دقت و همکاری را با شما عزیزان داشته باشد که همواره با آسودگی خیال خدمات آنلاین چاپی خود را در اختیار ما قرار دهید. چاپ لیبل در حال حاضر در این مرکز بر روی ۳ جنس لیبل یووی ، لیبل سلفون براق و لیبل متالایز در سایز های متنوع و دلخواه شما صورت می پذیرد.

دکمه بازگشت به بالا