سوالات متداول درباره فنگ شویی

“فنگ شویی” به چه معناست؟

فنگ شویی چیست ؟ در لغت به معنای “راه باد و آب” است: “فنگ” به معنای “باد” و “شوی” به معنای “آب” است. فنگ شویی می تواند به هنر قرار دادن وسایل در یک اتاق اشاره داشته باشد، اما می توانید همچنین بگویید: “فنگ شویی برای … خوب است”، به این معنی که محیط خوبی برای چیدمان یا قرار دادن وسایل در خانه شما به روش خاصی ایجاد می کند.

فواید نظری فنگ شویی برای سلامتی چیست؟

به گفته کارشناسان فنگ شویی، فنگ شویی می تواند به شما کمک کند فضایی ایجاد کنید که در آن احساس خوبی داشته باشید و آرامش ذهنی یا احساس نظمی که ممکن است در نتیجه باشد می تواند از سلامت روانی حمایت کند. برای ارزیابی هر گونه فواید سلامتی ادعایی به تحقیقات نیاز است.

پنج عنصر فنگ شویی چیست؟

پنج عنصر در فنگ شویی عبارتند از چوب، آتش، خاک، فلز و آب. گفته می شود که تعادل بین این عناصر باعث بهبود انرژی و هماهنگی یک اتاق می شود.

برای فنگ شویی خوب کجا باید تخت قرار دهید؟

تخت خود را در موقعیت فرمان قرار دهید. وقتی روی تخت هستید باید بتوانید دریچه را ببینید، اگرچه مستقیماً در یک راستا نباشید. اطمینان حاصل کنید که از یک تخته سر استفاده می کنید که به طور ایده آل روی دیوار و نه مستقیماً زیر پنجره ها، حس حمایت را ایجاد می کند.

نقشه باگوا در فنگ شویی چیست؟

نقشه باگوا “هشت منطقه” را توصیف می کند. (در واقع 9 منطقه وجود دارد، زیرا نقشه به 9 مربع تقسیم شده است.) متخصصان فنگ شویی ممکن است نقشه شبکه مانند را بر روی پلان طبقه یا اتاق خانه شما قرار دهند تا به عنوان قطب نما یا راهنمای برای تنظیم فضای شما باشد. . هر ناحیه با تجارب خاصی از زندگی، مانند شغل، سلامت و خانواده، و همچنین اشکال، عناصر و رنگ هایی که باید روی هر کدام تمرکز کرد، مطابقت دارد.

مزایای فنگ شویی چیست؟

کارتر می گوید: «مردم فکر می کنند از محیط خود مصون هستند. “که درست نیست.”

او ادامه می دهد که فنگ شویی نوعی خودیاری است. او می گوید: «این در مورد تعمیر خانه شما نیست. بلکه در مورد راه اندازی خانه شما برای تشویق زندگی ای است که می خواهید داشته باشید. اگر پشت به در بنشینید، ممکن است در آن فضا احساس امنیت نکنید. ایده این است که با تغییر نحوه درک خود از محیط خود، می توانید نحوه تفکر و رفتار خود را نیز در آن تغییر دهید.

سرانو می گوید، در نهایت، این می تواند به شما کمک کند افکار و اعمال خود را به روش های سالم تر هماهنگ کنید. بنابراین، تغییر انرژی در اتاق می تواند نیروی انرژی درونی شما را تغییر دهد یا به اطراف بچرخاند، به شما کمک کند به زندگی متفاوت نگاه کنید و مزایایی مانند احساس امنیت، آرامش، آرامش، حمایت و قدرت یا کنترل بیشتر در زندگی شما به ارمغان بیاورد.

«خانه باید یک شارژ مجدد باشد. سرانو می گوید این باید جایی باشد که در آن وارد شوید و احساس کنید که در آغوش گرفته شده اید. افرادی که از اصول فنگ شویی پیروی می کنند گواهی می دهند که این انرژی خوشایند را در خانه خود ایجاد می کنند و این به نوبه خود از سلامت عاطفی آنها حمایت می کند. تحقیقات گذشته اشاره می کند که به طور کلی، هدف فنگ شویی طراحی محیطی است که بهزیستی روانی را ارتقا دهد.

آیا تحقیقات منتشر شده ای در مورد مزایای سلامتی فنگ شویی وجود دارد؟

خلاصه نه چند مطالعه انجام شده است که به طور ضعیف تنظیمات مراقبت های بهداشتی (و در نتیجه سلامت) و فنگ شویی را مرتبط می کند.

یک مطالعه نشان داد که اتاق انتظار مراقبت های بهداشتی طراحی شده توسط یک متخصص فنگ شویی راحت تر از اتاقی است که توسط یک پزشک یا در یک طراحی معمولی راه اندازی شده است.

محققان مطالعاتی را در زمینه روانشناسی محیطی انجام داده اند (چگونه محیط و محیط اطراف افراد بر رفتار، افکار و اعمال و به طور بالقوه سلامت آنها تأثیر می گذارد)، اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است. فنگ شویی و روانشناسی محیطی اصولی مشترک دارند، از جمله اینکه افراد می توانند بر محیط خود کنترل داشته باشند.

اما ادعاها و اصول فنگ شویی در مدل های تحقیقاتی کلاسیک اعمال نشده است و در آن مطالعاتی که این عمل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، محققان یکپارچگی علمی مقالات را زیر سوال برده اند.

محدودیت های فنگ شویی چیست؟

سرانو می گوید در حالی که بسیاری از مردم از تأثیر فنگ شویی بر زندگی خود شگفت زده می شوند، اما این عصای جادویی برای مشکلات یا عوامل استرس زا در زندگی شما نیست، سرانو می گوید: «روند درمان لایه های زیادی دارد. فنگ شویی می تواند یکی از این موارد باشد، اما من آن را به عنوان یک در بازکن توصیف می کنم.

به عبارت دیگر، این تمرین می تواند به شما دیدگاه جدیدی از زندگی تان بدهد یا به شما کمک کند مشکل را از دریچه ای جدید ببینید، اما راه حلی کامل نیست. احتمالاً باید برای تغییر رفتار، عادات یا انتخاب های خود تلاش کنید – بعید است که اجرای اصول فنگ شویی به تنهایی زندگی شما را تغییر دهد.

چگونه فنگ شویی را در قسمت های مختلف خانه خود تمرین کنید؟

فنگ شویی اصول زیادی دارد و درک نحوه اعمال آنها در فضای موجود (و مبلمان و وسایل داخل آن) می تواند دشوار باشد. شما همچنین ممکن است مطمئن نباشید

دکمه بازگشت به بالا