انتخاب بهترین مدل پمپ دیافراگمی گراکو برای نیاز های خاص

پمپ دیافراگمی چیست؟

برای آنها که در بطن سیستم های انتقال سیالات هستند، اهمیت سیو بودن تجهیزات مقوله آشکاری است. خصوصاً اگر قرار است تا تجهیزات انتقال سیال در فضا هایی مانند صنایع پالایشگاهی و یا نیروگاهی باشند که در آنها طیف گسترده ای از سیالات سمی، اسیدی، قابل به انفجار و… وجود دارد. یقیناً جایگاه و کاربرد انواع پمپ دیافراگمی برای چنین افرادی شناخته شده می باشد؛ اما برای آنها که لزوما نگرش عمیقی بر چگونگی کارکرد پمپ دیافراگمی ندارند، قبل از پرداختن به مشخصه های فنی در کارکرد پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی لازم است تا مختصری از اصول طراحی تا کارکرد این نوع از پمپ ها بگوییم.

در تمام پمپ ها هدف آن است که بتوانیم مقدار مشخصی از سیال را در مسیر خطوط انتقال آن با قدرت و فشار بالاتری جا به جا کنیم. برای این منظور یا باید تجهیزی داشته باشیم که بتواند در هر سیکل کاری خود مقداری از سیال را برداشته و پمپاژ کند و یا اینکه تجهیز مورد نظر ما باید از طریق قانون مکش مقدار مشخصی از سیال را کشیده و در امتداد سیکل کاری خود آن را پمپاژ نماید. پمپ دیافراگمی از جمله پمپ های جا به جایی مثبت است. یعنی آنها که می  توانند سیال را مکیده و سپس آن را با قدرت و فشار بالاتری پمپاژ کنند.

در طراحی پمپ دیافراگمی این شرایط را از طریق نصب یک دیافراگم با قابلیت ارتجاع بالا انجام می  دهند. تمامی ایده طراحی در حضور فشار باد با قدرت بالا از طریق کمپرسور های هوا می باشد. حضور این فشار باد در بطن پمپ دیافراگمی به گونه  ای متناوب در دو سمت از دستگاه می باشد. در هر سمت یک دیافراگم نصب شده است و با حضور متناوب فشار باد حالتی ارتجاعی داشته و به این ترتیب قابلیت مکش و دهش سیالات را پیدا می کند.

مهمترین مشخصه طراحی در پمپ دیافراگمی، عدم حضور قطعات مکانیکی با آب بندی های مکانیکی در بطن پمپ است. این نوع از طراحی احتمال نشت سیال از پمپ را به حداقل خواهد رسانید. دیافراگم مورد نظر نیز از جنس پلاستیک های خاص و یا فلزات با آلیاژ هایی ویژه طراحی می  شود. البته انتخاب متریال در ساخت دیافراگم ارتباط کاملی با نوع سیال دارد. اینکه سیال از چه مشخصه های فیزیکی و شیمیایی برخوردار است، در نهایت متریال در ساخت دیافراگم را مشخص خواهد کرد. حال با این مقدمات کامل از تحلیل فنی و طراحی در انواع پمپ دیافراگمی می توانیم بیان خود را برای شروع آشنایی از پمپ دیافراگمی graco husky آغاز کنیم.

پمپ دیافراگمی گراکو (GRACO)

برادران GRAY تجهیزات روانکاری که شامل سیستم های هدایت مواد روانکاری همانند دستگاه های تزریق گریس ، روغن و دستگاه های فیلتر و تمیز کننده روغن ، دستگاه های تصویه مواد خنک کننده و … را تولید و روانه بازار می کردند. این روند رو به رشد حتی با شروع جنگ جهانی دوم هم ادامه داشت و با افزایش ظرفیت تولید جهت روانکاری ماشین آلات نظامی و تجهیزات جنگی به ارتش آمریکا و اروپا خدمت و کمک بزرگی به ایالات متحده و هم پیمانانش کردند. این کار ارزشمند سبب شد که از ارتش و نیروی دریایی آمریکا جایزه ی موسوم به ” E ” را دریافت کنند.

کمپانی برادران گری پس از اتمام جنگ جهانی دوم شروع به گسترش فعالیت خود در زمینه های مختلف نمود و سال 1958 نخستین دستگاه ” رنگ پاش ایرلس ” خود را تولید کردند. در دهه 1960 میلادی با پیشرفت فعالیت در بازارهای بین المللی تصمیم به احداث زیرساخت های مرتبط در جهت مدیریت و کنترل این پیشرفت نمودند. بدین منظور در اولین اقدام بخش صادرات را تشکیل دادند و به دنبال آن فروش بین المللی را به واسطه دفتر های فروش خود در آسیا ، اروپا ، آمریکای جنوبی و کشور کانادا آغاز کردند و در اواخر دهه 1960 این مجموعه رسما نام خود را به GRACO Inc تغییر داد.

یکی از محصولات با کیفیت و پرکاربرد در صنعت پمپ سازی دنیا، پمپ دیافراگمی گراکو (GRACO)  شناخته می شود که در سال 1926 توسط برادران ” راسل و لیل گری ” در کشور آمریکا تحت عنوان کمپانی ” گری (GRAY) ” تأسیس گردید. سال 1930 برادران گریی در دوران پرآشوب پس از جنگ جهانی اول با تولید تجهیزات روانکاری در بازار آمریکا به شهرت فراوانی رسیدند.

روانکاری به منظور تسهیل در سطح تماسهای لغزشی و غلطشی قطعات با یکدیگر، ممانع از زنگ زدگی، نشتی و خوردگی قطعات فلزی با یکدیگر، جلوگیری از رسوب مواد و ذرات ریز بر روی تجهیزاتی صنعتی نظیر کمپرسورهای باد، موتورهای توربین گازی، سیستم های هیدرولیک انجام می شود. درواقع در این فرآیند از مواد مایعی مانند روغن، مواد نیمه جامد مثل گریس و مواد گازی همانند هوا و گاز هلیوم استفاده می شود که به این عمل روانکاری می گویند.

امروزه مجموعه GRACO به یک تولید کننده برتر در صنعت مبدل شده که با احداث کارخانه های خود در کشورهای مختلف دنیا در زمینه های روانکاری تجهیزات و تولیدپمپ دیافراگمی، پمپ پریستالتیک، پمپ پیستونی همچنین با سرمایه گذاری در دانشگاه ها و مدارس اقدام به جذب نخبگان و علاقمندان این رشته در جهت پیشبرد اهداف و تولید با کیفیت محصولات خود گامی بلند برداشته است. این امر سبب شد که از سال 2016 تا 2021 از طرف مجله Fortune به عنوان بهترین محیط برای کارکردن در آمریکا شناخته بشود. اما هدف ما در این مقاله آشنا کردن شما با انواع پمپ های دیافراگی این مجموعه است. لذا جهت شناخت بیشتر از این محصول و نحوه عملکرد آنها با ما همراه باشید.

ویژگی های پمپ دیافراگمی Graco

تعیین قسمت های خیس: قسمت های در تماس با مایع پمپ های دیافراگمی گراکو را می توان بصورت سفارشی انتخاب کرد. این پمپ ها برای انتقال انواع مواد شیمیایی خورنده یا ساینده مناسب هستند.

منابع قدرت چندگانه: متناسب با نیاز مشتریان، پمپ های دیافراگمی Graco در مدل های پنوماتیک و برقی در دسترس هستند. استفاده از هر پمپ ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارد.

قابلیت اطمینان: پمپ های دیافراگمی گراکو برای مقاومت در سخت ترین شرایط کاری مناسب می باشند. این پمپ ها از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها مطابق با استاندارد های روز دنیا طراحی و ساخته شده اند.

پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی، مطمئن و کارآمد برای سیالات خاص

برای پمپاژ سیالات خاص و یا ایجاد شرایطی که در آن اطمینان داشته باشیم که هرگز نشتی صورت نمی گیرد، بهترین ایده استفاده از انواع پمپ دیافراگمی می باشد. این گونه از پمپ ها طوری طراحی شده اند که در آنها المان متحرک مکانیکی برای جا به جایی سیال وجود ندارد؛ بلکه مکش در فضای داخلی پمپ و در امتداد آن دهش برای خارج ساختن سیال از طریق دیافراگم هایی با متریال های ویژه صورت می گیرد. همین ایده ساده در طراحی است که آنها را تا این اندازه امن و ضد انفجار نموده است. در این بین همراه با برند های گوناگون از سراسر جهان که در امر تولید چنین پمپ خاصی هستند، پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی نمونه کاملا مطمئن و کارآمدی است.

پمپ دیافراگمی گراکو سری هاسکی (Husky)

پمپ دیافراگمی گراکو هاسکی (Husky) دارای مسیرهای مایع مقاوم به خوردگی است که آن را برای انتقال مواد شیمیایی و حلال های خورنده یا ساینده ایده ال می کند. قطعات داخلی این پمپ ها را می توان به گونه ای انتخاب کرد که الزامات سایشی، دما و تطابق شیمیایی را برآورده کند. سرعت رفت و برگشت دیافراگم ها در پمپ های گراکو هاسکی با افزایش فشار هوا بیشتر می شود در حالیکه مصرف هوا و لرزش در پایین ترین سطح قرار دارد.

این پمپ ها در متریال های مختلف با کانکشن های رزوه ای (NPT, BSP) و فلنجی قابل ارائه هستند. پمپ های دیافراگمی Graco سری Husky در انتقال انواع اسیدها، سوخت ها، چسب ها، رنگ ها، رزین، جوهر، حلال ها و فاضلاب کاربرد دارند. از مزایای این پمپ ها می توان به طول عمر بالا، تعمیر و نگهداری آسان، عدم توقف سیستم توزیع هوا و مقاومت بالا در مقابل انواع مواد شیمیایی اشاره کرد.

پمپ دیافراگمی Graco سری ChemSafe

پمپ های دیافراگمی Graco سری ChemSafe با بدنه از جنس PTFE یا UHMWPE (پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا) طراحی و ساخته می شوند. در مسیر ورود و خروج مایع در این پمپ ها از هیچگونه فلزی استفاده نشده و به همین جهت دارای حداکثر مقاومت در مقابل مواد شیمیایی، ساینده ها و اسید ها با خورندگی بالا هستند.

لازم به ذکر است که قسمت های مختلف این پمپ ها با متریال های مختلف برای انتقال انواع مایعات قابل سفارش هستند. طراحی پمپ های سری ChemSafe بصورت ماشین کاری است و در مقایسه با پمپ های قالبی کیفیت و مهار شیمیایی بالاتری دارند. این پمپ ها در سایز های 1/4 تا 1 ½  اینچ با کانکشن های رزوه ای عرضه می شوند و دیافراگم آنها مانند مدل های استاندارد از نوع دوبل می باشد.

دکمه بازگشت به بالا