اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

خرید انواع لباس آتش نشانی در tpn-co

با لباس مخصوص ایمنی آتش نشانی و انواع آنها آشنا شوید

در این مطلب برای شما میخواهیم در مورد لباس مخصوص ایمنی آتش نشانی صحبت کنیم که چه نوعی از آن می تواند برای آتش مناسب باشد و انواع آن را به شما معرفی کنیم، در ادامه با تدبیر پاسارگاد نواور همراه باشید. خب همانطور که می دانید تمام آتش نشانان برای نجات افراد از آتش باید به شعله های حریق وارد شوند، پس باید لباس آتش نشانی مناسبی داشته باشند که خود صدمه نبینند. از گذشته تا به امروز تجهیزات آتش نشانی و لباس های ایمنی مختلفی ساخته و تولید شده است که با گذشت زمان و پیشرفت علم این تجهیزات به مراتب بهتر و پیشرفته تر شده اند و برای هر محیطی لباس های مختلفی ساخته و تولید شده اند.

انواع لباس و لوازم آتش نشانی

  • شعله های آتش
  • محیط رطوبت دار
  • محیط های اسیدی

در هر کدام از این محیط ها از لباس های مخصوصی می توان استفاده نمود.

آشنایی با انواع جنس لباس

چیزی که درمورد جنس لباس ها مشخص است این است که باید در برابر سوختن و آتش مقاومت بسیار خوبی داشته باشند و همچنین انعطاف خوبی باید داشته باشند. برای داشتن این ویژگی ها ، در لباس از دو جنس کولار و نومکس استفاده شده است ، نومکس در برابر آتش و حرارت بالا مقاومت بسیار خوبی دارد ، کولار که توسط متخصصان پلیمری ساخته شده است ویژگی انعطاف پذیری را به لباس داده است.

به عنوان مثال می توان به تیشرت ها ، محافظ گوش و لباس های سراسری تا پا و کفش و .. نیز اشاره کرد که از جنس کولار و نومکس بوده اند. همچنین در کفش ها از چرمی بسیار خوب و مقاوم استفاده می شود که جنس آنها نیز از نومکس می باشد. در کلاه نیز از پلاستیک بسیار مقاوم در برابر حرارت استفاده شده که برای محافظ از گوش به کار می رود و جنس آن نیز از کولار و نومکس می باشد.

لباس فرم آتش نشانی

همانطور که می دانید لباس فرم از بهترین پارچه های صنعتی و با کیفیت ترین نوع دوخت انجام می شود . لباس فرم از جمله الزاماتی است که در شروع هر نوع کاری برای یکسان سازی کارکنان و کارگران انجام می شود . این لباس ها از سه قسمت تشکیل شدن است به شرح زیر :

لایه ی بیرونی : در مورد لایه بیرونی باید بگوییم که وظیفه آن محافظت از آتش بوده که باید در برابر آتش بسیار مقاوم باشد ، از دیگر ویژگی های آن می توان مقاومت خوب آن در برابر انفجار مثال زد. شاید بتوان این طور گفت که مهم ترین قسمت لباس را لایه بیرونی تشکیل می دهد و محافظت اصلی از بدن را این قسمت انجام می دهد. به طوری که اگر اشکالی در این قسمت لباس داشته باشیم دیگر نمی تواند محافظ خوبی برای بدن باشد.

لایه ی میانی : در مورد قسمت میانی باید گفت که لایه ای است با ویژگی های ضد رطوبتی که از ورود و خروج هر گونه رطوبت به داخل لباس جلوگیری می کند ، محافظت این لباس از بدن به این شکل خواهد بود که از سوختن توسط آب جلوگیری می کند و از گرمای بسیار زیاد هم جلوگیری خواهد کرد. همچنین باعث گردش هوای بهتر در لایه های لباس می شود.

لایه داخلی: این لایه باید به صورتی طراحی شود که کاملا ضد گرما باشد و از آتش گرفتن لباس جلوگیری کند.

لباس کار آتش نشانی یکسره

به منظور جلوگیری از آسیب های موجود در محیط کار، هر کارگر باید از لباس کار ایمنی متناسب با نوع شغلش استفاده نماید تا بدن آن در برابرعوامل محیطی محفوظ بماند. لباس کارها معمولاً به صورت یک تکه و یا دو تکه،  پیراهن شلوار و یا  کاپشن شلوار می باشند که در اینجا به ویژگی های لباس کار یکسره ترگال آبی می‌پردازیم.

ویژگی لباس کار یکسره ترگال آبی

ساده ترین نوع لباس کار یک تکه یا همان یکسره است که از تمام بدن از جمله تنه ی انسان به خوبی محافظت می کند. این نوع لباس کار از جلو زیپ دار جهت راحتی کاربر هنگام استفاده و در قسمت بالا تنه دو جیب و نیز دو جیب دیگر در قسمت جلوی شلوار و یک جیب نیز پشت شلوار طراحی شده است.

این لباس از جنس پارچه ی ترگال و به رنگ آبی است که کشور تولید کننده ی آن ایران است و در سایزهای مختلفی در بازارها موجود هستند و وزنی معادل ۵۰۰ گرم دارند. این لباس بسیار باکیفیت بوده و در برابر عوامل محیطی و شیمیایی بسیار مقاوم می باشد. کاربرد این لباس کار در کارهای صنعتی ، معماری و عمرانی ، راه سازی و غیره … می باشد.

لباس عملیاتی مشکی

قبل از انجام هر کاری پوشیدن لباس ایمنی ضروری می باشد. لباس های آتش نشانی از بدن در صدمات ناشی از آتش سوزی های احتمالی حین انجام کار به خوبی محافظت خواهند کرد. این لباس ها علاوه بر حفظ ایمنی و سلامتی باعث هماهنگی در میط کار می شوند. لباس آتش نشانی عملیاتی مشکی از تولیدات کشور ایران بوده که برای جلوگیری از صدمات فرد تولید شده اند. در ادامه ی مطلب با مشخصات این لباس کار آشنا خواهید شد.

ویژگی لباس عملیاتی مشکی

این لباس عملیاتی آتش نشانی به رنگ مشکی بوده و به صورت دو تکه کت و شلوار طراحی شده و دارای محافظت در حرارت بالا به همراه لایه های محافظ داخلی می باشد. این محصول دارای نوار های شب رنگی است که برای دید بهتر این نوارها را روی لباس قرار می دهند. همچنین دارای جیب و آستر بوده و برای صرفه جویی در زمان ، به وسیله ی زیپ باز و بسته می شود. سر آستین های به صورت چسبی بوده است . همچنین در برابر آتش بسیار مقاومت نشان می دهد. این لباس عملیاتی دارای جنسی از پارچه ی کتان و سایزبندی مختلف می باشد.

لباس عملیاتی تماس با آتش

وقتی که برای اتفای حریق آتش شان حتما باید با آن تماس داشته باشد از این لباس استفاده می کنند. این پوشش دارای 5 بخش بوده و بیشترین ایمنی را برای فرد به ارمغان می آوزد. کلاه خود، اورکت، شلوار، دستکش ساق بلند و پوشه کامل پا، در این لباس تعبیه شده است، جنس خارجی این لباس از آلومینیوم فایرتکس و فایبر‌گلاس نسوز است که حرارت را تا حد زیادی از طریق انعکاس، بازتاب می دهد و همچنین لایه‌های داخلی این لباس از الیاف ضد گرما و حرارت ساخته شده است. این لباس هم در سه سایز کوچک، متوسط و بزرگ وجود دارد.

لباس عملیاتی ورود و عبور از آتش

مانند مدل قبلی از الیفا و مواد نسوز، فایبرگلاس و الومنیموم تولید می شود. نوع پوشش آن اورال بوده و اکان عبور از محیط با حرارت بسیار بالا را میسر می کند.

لباس محیط های مرطوب و دارای الکتریسیته

این لباس ها معمولا به شکل یکسره یا اورال هستند که همراه چکمه و دستکش مخصوص عرضه می‌شوند. جنس این لباس‌ها به شکلی است که در محیط های مرطوب و یا محیط‌هایی که مواد اسیدی و بخارات آنها وجود دارد بسیار خوب عمل می کنند و آتش نشان می‌تواند وظیفه خود را در محیط‌های مرطوب انجام دهد. همچنین این لباس ها الکتریسته بدن را به صورت ایمن به زمین انتقال می‌دهند و تا حد زیادی از برق گرفتگی آتش نشان جلوگیری می‌کنند.

ویژگی‌های لباس آتش‌نشانی

در شغل آتش‌نشانی افراد با موقعیت‌های محیطی خطرناکی مواجهند. یکی از رایج‌ترین این شرایط، کار در مجاورت با آتش در اندازه‌های مختلف است. به همین دلیل می‌توان ضدحریق بودن را از اصلی‌ترین خصوصیات یک لباس فرم آتش‌نشانی استاندارد دانست. اما این مسئله چطور امکان‌پذیر می‌شود. پاسخ به این سوال در جنس پارچه مورد استفاده در این لباس‌ها نهفته است. بر اساس استاندارد جهانی پارچه‌های به کار رفته در ساخت لباس‌های آتش‌نشانی باید ویژگی‌های خاصی داشته باشند. یکی از رایج‌ترین پارچه‌های مورد استفاده در این راستا Nomex است.

این پارچه مقاومت بالایی در برابر حرارت آتش و همچنین برش دارد. البته نکته جالب توجه این است که با این وجود این پارچه بسیار سبک و نرم است. لباس آتش‌نشانی معمولاً شامل دو تکه اصلی یعنی اورکت و شلوار می‌شود. البته در برخی موارد لباس‌های آتش‌نشانی یکسره نیز تولید می‌شود. از دیگر ویژگی‌های مهم لباس‌های آتش‌نشانی به کار رفتن شبرنگ در بخش‌های مختلف آن است. این لباس‌ها همچنین انتخاب‌های مناسبی برای استفاده در محیط‌های اسیدی و رطوبت دار هستند.

حدود قیمت لباس و کاپشن آتش‌نشانی

با توجه به ویژگی‌های ذکر شده در بالا به راحتی می‌توان حدس زد که قیمت لباس‌های آتش‌نشانی به شدت بالاست. در واقع حدود قیمت لباس‌های آتش‌نشانی استاندارد به چیزی حدود چندین میلیون می‌رسد. اما از آن‌جا که بحث امنیت جان یک انسان در میان است، پرداخت این هزینه برای لباس‌های آتش‌نشانی امری معمول تلقی می‌شود. قیمت این لباس با توجه به عواملی نظیر سایز، نوع پارچه و میزان مقاومت آن در برابر حرارت، نوع دوخت و … تعیین می‌شود.

دوخت این لباس‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. کاملاً بدیهی‌ست که برای حضور در محیط‌هایی که فقط پارچه‌های ضدحریق قادر به تحمل حرارت آن هستند، باید دوخت لباس به گونه‌ای باشد که بتواند در برابر این حرارت مقاومت کند. برای دریافت لیست قیمت این محصول می‌توانید نگاهی به فروشگاه‌های اینترنتی فعال در عرصه تولید لباس‌های کار بیندازید. همچنین می‌توانید با تماس با کارشناسان طراحان دوخت قیمت این محصول را جویا شوید.

نحوه سفارش و خرید لباس فرم آتش‌نشانی

خرید لباس آتش‌نشانی امری کاملاً تخصصی و حیاتی‌ست. لذا برای این منظور بهتر است ابتدا با افراد متخصص و خبره در این زمینه مشورت کنید. برای خرید لباس حتماً و حتماً به فروشگاه‌های مجاز و معتبر فروش لباس آتش‌نشانی مراجعه کنید یا از طریق سایت‌های فروشگاهی دارای سابقه و مجوز فعالیت اقدام به خرید کنید. این لباس‌ها را می‌توانید در رنگ‌های مختلفی نظیر خردلی، سرمه‌ای، مشکی و زرد و… خریداری کنید. همچنین به سایز لباس نیز توجه ویژه داشته باشید. انواع لباس ضد حریق آتش‌نشانی در سایزهای M، L، XL، XXL تولید شده و به فروش می‌رسند. جهت سفارش و اطلاع از جزئیات نحوه خرید و سفارش لباس آتش‌نشانی با کیفیت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دکمه بازگشت به بالا